تحلیل ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۱ اردیبهشت

در بیست و ششمین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس، با پیش‌بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۱ اردیبهشت، معرفی واچ لیست هفتگی، بررسی مهم‌ترین رویداد اقتصادی در هفته پیش‌رو و نکته معاملاتی هفته همراه شما هستیم.

پادکست پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۱ اردیبهشت

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته

اولین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۱ اردیبهشت» را با مروری اجمالی بر بازار کریپتو در اولین روز معاملاتی هفته (دوشنبه ۱۱ اردیبهشت) آغاز می‌کنیم. رمزارز شماره یک بازار، کندل روزانه اولین روز از هفته معاملاتی جدید را در قیمت ۲۹,۲۰۰ دلار تشکیل داده و هم اکنون قیمت بیت‌کوین با کاهش ۲.۴۵ درصدی به حوالی ۲۸,۵۰۰ دلار رسیده است.

دامیننس بیت‌کوین برابر با ۴۸ درصد بوده و این موضوع نشان از این دارد که نزدیک به نیمی از حجم معاملات بازار به این رمزارز اختصاص یافته است. ملکه بازار ارزهای دیجیتال، رمزارز اتریوم نیز با تسلط ۱۹ درصدی بر بازار، هفته معاملاتی جدید را در قیمت ۱,۸۷۰ دلار آغاز کرده و خریداران این رمزارز، عبور از مقاومت ۲,۰۰۰ دلاری را سرآغاز یک روند صعودی جدید در نمودار قیمت اتریوم می‌دانند.

شاخص ترس و طمع نیز عدد ۶۳ را نشان می‌دهد که نسبت به هفته گذشته به میزان ۱۰ واحد رشد کرده و از محدوده خنثی، وارد فاز طمع (Greed) شده‌است. این موضوع نشان از این دارد که معامله‌گران همچنان به ادامه رشد قیمت‌ها امیدوارند.

ارز دیجیتال کاو (CAW) با کاهش ۲۰ درصدی، رمزارز فلوکی (FLOKI) با کاهش ۱۹ درصدی و در نهایت ارز دیجیتال کیشو اینو (KISHU) با کاهش ۱۱ درصدی، در اولین روز هفته معاملاتی بیشتری زیان را به خود اختصاص داده‌اند و به نظر می‌رسد که بازار ارز دیجیتال در هفته پیش‌رو، چندان روی خوشی به میم‌کوین‌های بازار نشان نداده‌است!

واچ لیست هفتگی و پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 11 اردیبهشت

دومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۱ اردیبهشت» به معرفی واچ لیست هفتگی و تحلیل تکنیکال بیت‌کوین و آلت‌کوین‌های برتر بازار اختصاص یافته است.

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، طی هفته گذشته دارایی‌های پرریسک توانستند به روند روبه‌رشد خود در ماه آوریل ادامه دهند. شاخص اس‌اند‌پی ۵۰۰ (S&P 500) در این ماه شاهد رشد ۱.۵ درصد بود. در حالی که بیت کوین (BTC) توانست کندل ماهانه خود را با رشد ۴ درصدی به پایان برساند. اکنون مهم‌ترین وجه ابهام بازار این است که آیا این روند در ماه می نیز تداوم پیدا می‌کند و یا رمزارزها وارد محدوده‌های اصلاح قیمتی خواهند شد؟

روند بهبود قیمت ارزهای دیجیتال ممکن است با پشتیبانی بیشتر دولت آمریکا از بانک‌های سنتی با چالش‌هایی روبه‌رو شود. باب میشل، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در بانک جی‌پی مورگان (JP Morgan)، طی مصاحبه اخیر خود با نشریه بلومبرگ اظهار کرد که بحران اخیر در بانک فرست ریپابلیک (Firs Republic Bank) بعید است که تنها محدود به همین بانک باشد و ممکن است به بانک‌های بیشتری سرایت کند. 

در صورت بروز چنین اتفاقی، بازار سهام ایالات متحده احتمالاً تحت فشار قرار بگیرد. البته، تشخیص عملکرد بیت کوین در این سناریو نیز کمی دشوار است، چرا که با تشدید بحران میان بانک‌های سنتی طی دوره‌های پیشین، بیت کوین شاهد رشد قیمتی بود؛ اما اگر شرایط برای بانک‌های آمریکایی به مراتب بدتر از قبل شود، این احتمال وجود خواهد داشت که بیت کوین و آلت‌کوین‌ها نیز اصلاحات قیمتی قابل توجهی را تجربه کنند.

با توجه به موارد فوق، بیت کوین و برخی آلت کوین‌ها پتانسیل خوبی را برای رشد در کوتاه‌مدت از خود نشان داده‌اند. طبق روال هر هفته در بلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، سی و چهارمین واچ لیست هفتگی را با تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، ریپل (XRP) و سولانا (SOL) پیش خواهیم برد. برای مشاهده توضیحات کامل تحلیل‌ها می‌توانید از مطلب زیر استفاده کنید.

مطالعه بیشتر:واچ لیست هفتگی ۱۱ اردیبهشت؛ او ام پی فینکس

مهم‌ترین رویداد اقتصادی در هفته پیش‌رو

مهم‌ترین رویداد اقتصادی در هفته پیش‌رو

سومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۱ اردیبهشت» به توضیح مهم‌ترین رویداد اقتصادی در هفته پیش‌رو که بیشترین تاثیر را بر بازار ارز دیجیتال خواهد داشت، اختصاص یافته است.

فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت نرخ جدید بهره را اعلام خواهد کرد. مطابق با پیش‌بینی‌های صورت گرفته احتمال می‌رود که این سازمان پولی، نرخ بهره جدید را با افزایش ۰.۲۵ درصدی به ۵.۲۵% برساند و به سیاست‌های پولی انقباضی خود در راستای کنترل تورم جهانی ادامه دهد.

اما اگر نرخ بهره اعلام شده، مقداری با نرخ پیش‌بینی شده متفاوت باشد، به احتمال زیاد منجر به بر هم خوردن محاسبات ذهنی و انتظارات معامله‌گران خواهد شد. این موضوع می‌تواند تصمیمات سرمایه‌گذاری افراد را تحت تاثیر قرار داده و ارزش بازار ارزهای دیجیتال را دستخوش تغییرات مثبت و منفی قابل توجهی بکند.

محتاطانه‌ترین استراتژی برای افرادی که با علوم اقتصادی در سطح کلان آشنایی ندارند، این است که ستاپ معاملاتی خود را طوری بچینند که در زمان اعلام نرخ بهره، معامله باز نداشته باشند. علت در این است که هنگام انتشار نرخ‌های اقتصادی مهم همچون نرخ بهره فدرال رزرو، بازارهای مالی پرریسک از جمله بازار ارز دیجیتال درگیر نوسانات نسبتا غیرقابل پیش‌بینی می‌شود و این نوسان‌ها می‌تواند منجر به فعال شدن حد ضرر معاملات شما خواهد شد. بنابراین بهتر است تا معاملات روزانه خود را به زمانی بعد از اعلام نرخ بهره و کاهش میزان نوسانات بازار موکول کنید.

ورود به بازار رمزارزها به «پیشنهاد دوستان»

چهارمین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۱ اردیبهشت» به بررسی گزارش جالبی از سوی سازمان مقررات صنعت مالی ایالات متحده (FINRA) اختصاص یافته است.

نتاریج نظرسنجی این سازمان نشان می‌دهدکه ۳۱ درصد از سرمایه‌گذاران جدید بازار ارزهای دیجیتال، «پیشنهاد دوستان» را به عنوان دلیل اصلی ورود خود به بازار ذکر کرده‌اند! این در حالی است که تاثیر دعوت از دیگران به فعالیت در بازار سهام تنها ۸ درصد است.

نکته جالب دیگری که در این گزارش آمده، تاثیر قابل توجه «فومو (FOMO)» بر تصمیمات سرمایه‌گذاری افراد را نشان می‌دهد. بر اساس نتایج نظرسنجی فوق، حدودا ۱۱ درصد از پاسخ‌دهندگان اظهار کردند که «ترس از دست دادن فرصت سرمایه‌گذاری و جا ماندن از سود حاصل از رشد قیمت‌ها»، زمینه‌ساز اصلی اولین ورود آن‌ها به بازار کریپتوکارنسی بوده است.

۲۴ درصد از این افراد نیز عنوان کرده‌اند که «امکان سرمایه‌گذاری با مقادیر کم» یکی از ویژگی‌های جذاب بازار رمزارزهاست که نوعی نیروی محرک برای جذب کاربران و آغاز فعالیت در این بازار محسوب می‌شود.

به دنبال استقبال گسترده افراد از تیپ‌های شخصیتی گوناگون و با کسب‌وکارهای متفاوت از بازار ارز دیجیتال، پلتفرم آنلاین او ام پی فینکس نیز به عنوان یکی از معتبرترین مراجع معاملات ارز دیجیتال در ایران، امکان خرید و فروش بیش از ۸۰ رمزارز محبوب بازار را فراهم کرده و کاربران می‌توانند به راحتی در این پلتفرم ثبت‌نام کنند و با تنها ۱۰۰ هزار تومان، اولین تجربه‌های معامله‌گری ارزهای دیجیتال را برای خود رقم بزنند.

مطالعه بیشتر: آموزش ثبت نام در او ام پی فینکس

نکته معاملاتی هفته

نکته معاملاتی هفته

مطابق با رسم همیشگی در هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس، آخرین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۱ اردیبهشت» را نیز با ارائه یک نکته معاملاتی کاربردی به پایان می‌رسانیم.

«همه می‌توانند یک معامله برنده انجام دهند. اما این که چگونه سود خود را به بازار پس ندهید، داستان دیگری‌ست…»

کسب دانش و مهارت‌های مرتبط با تحلیل بازار ارز دیجیتال، هر چقدر هم که زمان‌بر و دشوار باشد، پس از یک بازه زمانی ممارست و علم آموزی محقق خواهد شد. اما شاهراه اصلی موفقیت و کسب سود مستمر در بازارهای مالی از تسلط بر فوت و فن‌های تحلیل بازار نمی‌گذرد؛ بلکه این مهارت‌های خود کنترلیِ افراد است که ماندگاری معامله‌گران در بازارهای مالی را تضمین می‌کند.

احتمالا بارها برایتان پیش آمده که از یک معامله سودده به دلیل غالب شدن احساس طمع، به موقع خارج نشده‌اید و در نهایت سود خود را به بازار پس داده‌اید! مورد مشابه دیگر نیز زمانی است که معاملات روزانه شما با موفقیت همراه بوده و به دلیل غلبه احساس طمع، تصمیم می‌گیرید تا معاملات بیشتری انجام دهید و با استفاده از توانایی‌های شگفت‌انگیزتان در ترید، سود بیشتری به دست آورید!

در این مواقع نیز به احتمال زیاد نه تنها سود اضافه‌تری کسب نخواهید کرد، بلکه سود معاملات قبل را نیز به بازار پس خواهید داد. می‌بینید؟ شما توانستید با تکیه بر دانش و مهارت‌های ترید خود یک معامله سودده داشته باشید؛ اما نتوانستید آن را برای خودتان حفظ کنید!

بنابراین شاهراه اصلی موفقیت در بازارهای مالی از تسلط به احساسات و هیجانات درونی همچون ترس، طمع، خشم و غرور می‌گذرد. شما با فعالیت در بازار مالی در اصل می‌آموزید که حریف اصلی شما در بازار خود شما هستید و به جای کنترل و احاطه بر بازار، می‌بایست یاد بگیرید که چگونه بر خود و احساساتتان احاطه پیدا کنید.

ساده‌ترین راه غلبه بر این نوع احساسات حریص‌گونه نیز چیزی جز داشتن یک استراتژی معاملاتی و پای‌بندی به آن نیست. کافی است برای برآیند معاملات روزانه خود، حد سود و حد ضرر مشخص کنید و در صورت رسیدن برآیند معاملات به اعداد حد سود و حد ضرر، برای آن روز با بازار خداحافظی کنید.

سلب مسئولیت در محتوای پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 11 اردیبهشت

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. درود
    خسته نباشید
    امیدوارم هر روز موفق تر از روز قبل شوید و سطح بالاتری قرار بگیرید جزو صرافی های برتر ایران تبدیل شوید

    1. سلام دوست عزیز وقتتون بخیر باشه
      ممنون از شما که وقت گذاشتید و نظرتون رو باهامون به اشتراک گذاشتید
      موفق و پرسود باشید همیشه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا