تحلیل ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۵ اردیبهشت

در بیست و هشتمین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس، با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۵ اردیبهشت، معرفی واچ لیست هفتگی، بررسی جدیدترین رویدادهای بازار کریپتو و نکته معاملاتی هفته همراه شما هستیم.

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته

اولین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۵ اردیبهشت» را با مروری اجمالی بر بازار کریپتو در اولین روز معاملاتی هفته (دوشنبه ۲۵ اردیبهشت) آغاز می‌کنیم. بیت‌کوین کندل روزانه اولین روز از هفته معاملاتی جدید را در قیمت ۲۷,۲۰۰ دلار تشکیل داده و هم اکنون قیمت بیت‌کوین با نوسان‌های مقطعی کوچک به حوالی ۲۷,۳۰۰ دلار رسیده است.

دامیننس بیت‌کوین برابر با ۴۸ درصد بوده و این موضوع نشان از این دارد که نزدیک به نیمی از معامله‌گران بازار کریپتو، سرمایه خود را به خرید و فروش این رمزارز اختصاص داده‌اند. ارز دیجیتال اتریوم نیز به عنوان دومین رمزارز برتر بازار با تسلط 20 درصدی بر مارکت، هفته معاملاتی جدید را در قیمت ۱,۸۲۰ دلار آغاز کرده و معامله‌گران بازار اتریوم همچنان منتظر رسیدن قیمت اتریوم به محدوده مقاومتی ۲,۰۰۰ دلار هستند.

دامیننس تتر نیز ۷.۵ درصد را نشان داده و به روند نزولی خود ادامه می‌دهد. کاهش دامیننس تتر به این معناست که تعداد فروشندگان تتر در حال افزایش بوده و معامله‌گران با فروش تتر و خرید سایر ارزهای دیجیتال به دنبال کسب سود در معاملات هستند. این موضوع می‌تواند سیگنال مثبتی برای کل بازار کریپتوکارنسی باشد. بالعکس به محض صعودی شدن روند دامیننس تتر، قیمت ارزهای دیجیتال عموما روند کاهشی به خود می‌گیرد.

ارز دیجیتال بانک (BONK) اولین روز هفته معاملاتی را با جهش ۱۶ درصدی در قیمت آغاز کرده و رمزارز ای آی دوج (AIDOGE) نیز با کاهش ۱۲.۷۵ درصدی روی خوشی به معامله‌گران نشان نداده است! سایر رمزارزهای جدید بازار همچون رکت (REKT) و پپه (PEPE) نیز اولین روز معاملاتی را با نوسان‌های قیمتی منفی آغاز کرده‌اند.

شاخص ترس و طمع نیز با کاهش ۱۰ واحدی نسبت به هفته گذشته، در محدوده خنثی قرار گرفته‌است. این موضوع نوعی بی تصمیمی معامله‌گران در بازار را نشان می‌دهد. حال اگر روند نزولی این شاخص طی روزهای آتی ادامه پیدا کند، قیمت رمزارزها نیز کاهش می‌یابد و بازار در فاز ترس قرار خواهد گرفت.

واچ لیست هفتگی و پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال

واچ لیست هفتگی 25 اردیبهشت

دومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۵ اردیبهشت» به معرفی واچ لیست هفتگی و بررسی رمزارزهای مستعد رشد در هفته معاملاتی پیش‌رو اختصاص یافته است.

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، شاخص اس‌اند‌پی ۵۰۰ (S&P 500 / SPX) هفته معاملاتی را با کاهشی جزئی به‌میزان ۰.۹۹ درصد به پایان رساند؛ اما کاهش قیمت بیت کوین (BTC) نسبتا شدیدتر بود و قیمت رمزارز برتر بازار طی هفته‌ای که گذشت، با کاهش ۵ درصدی مواجه شد. تضعیف قیمت بیت کوین کاهش ارزش آلت کوین‌ها را نیز به دنبال داشت و در نهایت منجر به تمایلات (Sentiment) منفی سرمایه‌گذاران شد.

با جهش دوباره قیمت بیت‌کوین از محدوده ۲۵,۸۰۰ دلار در تاریخ ۱۲ می (۲۲ اردیبهشت)، روزنه‌های امید جدیدی برای تداوم روند صعودی در بازار در ذهن معامله‌گران ایجاد شده است. اکنون با وجود این که شاخص‌های پلتفرم تحلیل‌گر متریال ایندیکیترز (Material Indicators) نشان‌دهنده وضعیت هشدار در بازار هستند، برخی تحلیل‌گران معتقدند وقت آن رسیده تا بیت‌کوین یک روند صعودی جدید در بازار را آغاز کند.

صحبت‌ها بین مقامات کنگره آمریکا و کاخ سفید در رابطه با افزایش سقف بدهی دولت، احتمالاً طی چند روز آینده به نتیجه خواهند رسید و این موضوع می‌تواند اثرات مهمی بر شرایط اقتصادی در سطح کلان داشته باشد. ابهامات و ریسک‌های موجود پیرامون فروپاشی نظام اقتصادی آمریکا، به طور حتمی بازار سهام را دچار رکود خواهد کرد؛ اما تشخیص واکنش بیت کوین و آلت کوین‌ها به این وقایع کمی دشوار است.

بیت کوین اخیراً وارد یک دوره اصلاح قیمت شده است و اکثریت آلت کوین‌ها، سطوح حمایتی خود را از دست داده‌اند. اکنون، تعداد انگشت‌شماری از ارزهای دیجیتال هستند که نمودار آن‌ها شرایط نسبتاً مساعدی در بازه زمانی کوتاه‌مدت دارد. به این ترتیب تصمیم گرفتیم تا در سی و ششمین سری از واچ لیست هفتگی او ام پی فینکس با تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)، کاردانو (ADA) و آربیتروم (ARB) با شما همراه باشیم. برای مشاهده توضیحات کامل تحلیل‌ها می‌توانید از مطلب زیر استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: واچ لیست هفتگی ۲۵ اردیبهشت؛ او ام پی فینکس

میم‌کوین پپه در برابر بیت‌کوین و شیبا

نمادجایگاهارزش بازارتغییرات هفتگیآخرین قیمت
BTC۱$ ۵۳۰,۹۸۱,۷۴۶,۹۵۷  ۱.۹۱%  –$ ۲۷۳۰۰
SHIB۱۵$ ۵,۲۲۳,۸۵۶,۰۸۸۱.۴۹%  –$ ۰.۰۰۰۰۰۸۸۵۹
PEPE۶۴$ ۶۶۹,۱۹۷,۲۱۴  ۲۴.۹۱% –$ ۰.۰۰۰۰۰۱۷۰۸

سومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۵ اردیبهشت» به تحلیل و بررسی جدیدترین میم‌کوین بازار کریپتوکارنسی اختصاص یافته است. ارز دیجیتال پپه (PEPE) با جهش قیمتی ۸۰۰ درصدی طی تنها چهار روز، توجه معامله‌گران بسیاری را به خود جلب کرده و علی‌رغم اصلاحات قیمتی چند روز گذشته، هم چنان یکی از ترندترین موضوعات در بازار ارز دیجیتال است. طبق گزارش منتشر شده از سوی پلتفرم تحلیلی – آماری LunarCrush، مشارکت کاربران در تحلیل و گفتگو پیرامون این رمزارز در شبکه‌های اجتماعی افزایش قابل توجهی داشته است.

این موضوع در حالی است که مشارکت کاربران در موضوعات مربوط به بیت‌کوین به عنوان رمزارز شماره یک بازار و شیبا به عنوان میم‌کوین محبوب بازار بسیار کمتر بوده است. برخی کاربران بر این باورند که پپه (PEPE) می‌تواند همانند شیبا و دوج‌کوین در جمع ۲۰ رمزارز برتر بازار قرار بگیرد و طرفداران بسیاری پیدا کند. این رمزارز به تازگی به بازار معاملات اوام‌پی‌فینکس اضافه شده و شما می‌توانید ارز دیجیتال PEPE را به صورت مستقیم بر پایه تومان و تتر از طریق وبسایت و اپلیکیشن اوام‌پی‌فینکس معامله کنید.

میم‌کوین پپه در برابر بیت‌کوین و شیبا

مطالعه بیشتر: صفحه معاملات پپه (PEPE)

اهمیت تتر در دنیای رمزارزها

تتر (USDT)
ارزش بازارجایگاه
$۸۲,۸۴۳,۱۱۲,۰۰۲۳

مازاد ذخایر کمپانی تتر در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی ۲.۴۴ دلار رسیده و این کمپانی در ارائه گزارشی، درآمد خالص این بازه زمانی را ۱.۴۸ میلیارد دلار اعلام کرده است. این موضوع واکنش‌های بسیاری را در افراد سرشناس بازار ایجاد کرده که اعتبار بنیاد تتر را نشان می‌دهد. این استیبل‌کوین محبوب با ارزش بازار نزدیک به ۸۳ میلیارد دلار، جایگاه سوم در میان رمزارزهای برتر بازار را به خود اختصاص داده و در امور دریافت و پرداخت مالی در سطح بین‌الملل کاربرد بسیار گسترده‌ای یافته است.

چانگ پنگ ژائو (CZ)، مدیر عامل صرافی بایننس، با انتشار توییتی به این گزارش درآمدی واکنش نشان داد و اعلام کرد که تتر در حال حاضر بزرگترین کسب‌وکار فعال در حوزه ارزهای دیجیتال بوده و از اهمیت بالاتری نسبت به صرافی‌های ارز دیجیتال برخوردار است.

مطالعه بیشتر: معرفی ۷ مورد از بهترین پروژه‌ های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

نکته معاملاتی هفته

نکته معاملاتی هفته

مطابق با رسم همیشگی در هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس، مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۵ اردیبهشت» را نیز با ارائه یک نکته معاملاتی کاربردی به پایان می‌رسانیم.

«صبور ماندن و معامله نکردن نیز به خودی خود یک معامله است؛ شاید حتی در ۹۹ درصد مواقع بهترین معامله باشد.»

درست است که بازار ارزهای دیجیتال بدون هیچ محدودیت زمانی و به صورت بیست و چهار ساعته دایر است، اما این موضوع دلیل خوبی برای این که ما هم هیچ محدودیتی در معاملات خود در نظر نگیریم نیست! شما تنها زمانی مجاز به ورود هستید که آن معامله با استراتژی معاملاتی شما سازگاری داشته باشد و حد سود و ضرر آن نیز به طور واضح مشخص گردد.

اگر در هر مقطع زمانی متوجه شدید که عملکرد بازار را درک نمی‌کنید و شرایط حاکم بر نمودار قیمتی با استراتژی معاملاتی شما فاصله دارد، بهتر است شما نیز از بازار فاصله بگیرید و تا زمان فراهم شدن شرایط مناسب برای ورود به معامله صبر کنید. اگر خود را مجاب کنید که هر روز معامله کنید، به طور حتم دست به معاملات بی هدفی خواهید زد که ریسک به ریوارد مناسبی ندارند و همین معاملات بی‌هدف، مسیر خروج شما از بازار را ترسیم می‌کند.

همواره به خاطر داشته باشید که یک تریدر فعال در بازار مالی، ۸۰ درصد از زمان خود را به مشاهده و تحلیل حرکات قیمت اختصاص می‌دهد و تنها در ۲۰ درصد مواقع که شرایط حاکم بر بازار را درک می‌کند، وارد معاملات خرید و فروش خواهد شد. به همین علت گاهی اوقات هیچ کاری نکردن می‌تواند بهترین تصمیم معاملاتی باشد.

سلب مسئولیت در محتوای پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 25 اردیبهشت

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا