تحلیل ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – بیست و نهم خرداد

در سی و دومین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس، با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – بیست و نهم خرداد، بررسی اولین روز معاملاتی هفته در بازار جهانی، معرفی واچ لیست هفتگی، بررسی رویکرد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نسبت به بازار رمزارزها و نکته معاملاتی هفته در وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس همراه شما هستیم.

پادکست پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – بیست و نهم خرداد

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته
نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته 2

به رسم همیشگی، اولین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – بیست و نهم خرداد» را به بررسی روند قیمت‌ها و وضعیت کلی مارکت کریپتو در اولین روز معاملاتی بازار جهانی (دوشنبه بیست و نهم خرداد) اختصاص می‌دهیم. لازم به ذکر است که امروز روز تعطیلی فدرال رزرو بوده و بازار سهام آمریکا تعطیل است. بنابراین می‌توان پیشبینی کرد که اثرگذاری اصلی بازار جهانی بر مارکت کریپتو از فردا سه شنبه سی‌ام خرداد آغاز خواهد شد.

انتشار نرخ بهره فدرال رزرو در روز چهارشنبه هفته گذشته (۲۴ خرداد) و نشست خبری جروم پاول، قیمت بیت کوین را تا ۲۴,۸۰۰ دلار کاهش داد. بیت‌کوین با برگشت از محدوده حمایتی ۲۵,۰۰۰ دلار در روز پنج شنبه (۲۵ خرداد) از یک هفته شلوغ اقتصادی با نوسان‌های مثبت و منفی گوناگون بیرون آمد و هم‌اکنون در حال دست و پنجه نرم کردن با مقاومت ۲۶,۵۰۰ دلار است.

اعضای فدرال رزرو موقتا نرخ بهره را در سطح ثابتی نگه داشته‌اند، اما هنوز از موضع خود برای رساندن تورم آمریکا به سطح ۲ درصد کناره‌گیری نکرده‌اند. پاول در سخنرانی خود پس از اعلام نرخ بهره جدید اعلام کرد که اگر کشور آمریکا در ادامه سال ۲۰۲۳ مجددا با شاخص‌های تورمی مواجه شود، روند افزایش نرخ بهره، مجددا از سر گرفته خواهد شد. همانطور که می‌دانید افزایش نرخ بهره یک عامل منفی برای مارکت کریپتو بوده و می‌تواند مانعی برای رشد قیمت ارزهای دیجیتال باشد.

پس از بازیابی بیت‌کوین از محدوده حمایتی ۲۵,۰۰۰ دلار، آلت‌کوین‌ها نیز از این روند قیمتی پیروی کرده و طی چند روز گذشته، کندل‌های روزانه سبزی را از خود به جا گذاشته‌اند.

رمزارزهای تراست ولت توکن (TWT)، شیبا اینو (SHIB) و میکر (MKR) در اولین روز هفته معاملاتی بیشترین رشد را از آن خود کرده‌ و در حال بازیابی قیمتی از محدوده‌های حمایتی خود هستند. رمزارزهای تتر (USDT)، بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) نیز بیشترین حجم معاملات بازار را به خود اختصاص داده‌اند و این موضوع نشان از این دارد که اکثر کاربران در حال خرید و فروش بیت‌کوین و اتریوم هستند و سایر آلت‌کوین‌های بازار هنوز به سبد سرمایه‌گذاری معامله‌گران وارد نشده‌اند. دامیننس بیت‌کوین، اتریوم و تتر نیز به خوبی این موضوع را تایید می‌کند.

واچ لیست هفتگی و پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال

واچ لیست هفتگی و پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال

دومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – بیست و نهم خرداد» به معرفی واچ لیست هفتگی و بررسی رمزارزهای مستعد رشد در هفته معاملاتی پیش‌رو اختصاص یافته است.

فروشندگان بیت‌کوین هنگام کاهش قیمت این رمزارز به زیر سطح ۲۵,۰۰۰ دلار، نتوانستند دارایی پیشروی بازار را به سطوح پایین‌تر بکشانند و افزایش حجم معاملات خرید در این محدوده باعث شد بیت‌کوین موفق به حفظ حمایت ۲۵,۰۰۰ دلاری شود. این مسئله ممکن است باعث جذب اعتماد خریداران بیشتری شده باشد که قصد ورود به معاملات خرید بیت‌کوین یا آلت‌کوین‌ها را دارند.

اما با وجود این‌که بیت کوین و برخی آلت کوین‌ها در حال تلاش برای آغاز یک روند بهبود قیمتی هستند، روند کلی بازار هنوز صعودی نشده و بیت‌کوین درون یک کانال نزولی قرار گرفته‌است. به این ترتیب معامله‌گران کوتاه‌مدت که با پیش‌بینی یک پول‌بک (Pullback) صعودی اقدام به خرید کرده‌اند، با تلاش قیمت‌ها برای شکست مقاومت پیش روی خود، بهتر است نقطه حد ضرر خود را متناسب با شرایط جدید مارکت تنظیم کرده و سیو سود را از یاد نبرند.

افرادی که با هدف سرمایه‌گذاری بلند مدت به این بازار وارد شده‌ و در سطوح حمایتی و کف‌های قیمتی اقدام به خرید ارز دیجیتال کرده‌اند نیز بهتر است به خرید رمزارزها به‌صورت پله‌ای و در سطوح مختلف ادامه دهند.

با توجه به موارد فوق و طبق برنامه هر هفته در وبلاگ او ام پی فینکس، چهلمین واچ لیست هفتگی را به بررسی رمزارزهایی که می‌توانند در این هفته عملکرد بهتری نسبت به سایر رقبای خود در بازار داشته باشند، اختصاص داده‌ایم. در واچ لیست هفتگی ۲۹ خرداد می‌توانید به تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)، بایننس کوین (BNB) و لایت‌کوین (LTC) در تایم فریم‌های ۱ روزه و ۴ ساعته دسترسی داشته باشید.

کدام آلت‌کوین‌ها از سرکوب سازمان SEC جان سالم به در می‌برند؟

سرکوب بازار کریپتو توسط سازمان SEC

سومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – بیست و نهم خرداد» را به بررسی یکی از موضوعاتی که کاربران بازار ارز دیجیتال را درگیر نگرانی‌هایی کرده‌است می‌پردازیم؛ سازمان SEC و بررسی نحوه اثرگذاری آن بر بازار کریپتو!

سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا معروف به SEC یکی از نهادهای نظارتی سخت‌گیر در مدیریت و تنظیم قوانین معاملات در بازارهای مالی است که طی چند سال اخیر اثرات قابل توجهی بر بازار گذاشته است. نخستین اثرگذاری‌های این نهاد بر بازار کریپتو در پرونده ارز دیجیتال ریپل (XRP) قابل مشاهده است. این سازمان مدت زیادی است که از کمپانی ریپل شکایتی تنظیم کرده و ادعا می‌کند که رمزارز ریپل یک اوراق بهادار است و معاملات خرید و فروش آن به افراد نیز می‌بایست مطابق با قوانین معاملات اوراق بهادار صورت گیرد؛ نه مشابه یک کالای عادی.

سازمان SEC تاکنون علاوه‌بر ریپل، دست روی ۶۶ رمزارز دیگر گذاشته و خواهان توقف معاملات خرید و فروش آن‌ها در صرافی‌های ارز دیجیتال شده است. این تشکیل پرونده‌ها و ثبت شکایت علیه این پروژه‌ها نوسان‌های منفی قابل توجهی در قیمت آن‌ها ایجاد کرد و همین موضوع معامله‌گران بسیاری را شگفت‌زده کرد. پس از این اتفاق یک سوال مهم ذهن معامله‌گران بسیاری را به خود درگیر کرده است: چه عاملی باعث شده تا سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا این آلت‌کوین‌ها را انتخاب کند؟ این سازمان چه معیاری را برای غیرقانونی دانستن معاملات یک رمزارز در نظر می‌گیرد؟

پیگیری‌های نهاد نظراتی SEC اغلب رمزارزهایی را در برمی‌گیرد که بر اساس الگوریتم اجماع اثبات سهام (POS) ایجاد می‌شوند؛ برای مثال رمزارزهای ریپل و کاردانو در این دسته قرار می‌گیرند. گری گنسلر، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا، معتقد است این ارزهای دیجیتال ماهیتی همچون اوراق بهادار دارند و به تبع معاملات آن‌ها نیز می‌بایست مطابق با قوانین قرارداد معاملات اوراق بهادار، تنظیم شوند. اما رمزارزهایی مثل بیت‌کوین، لایت‌کوین و دوج‌کوین که مطابق با مکانیسم اثبات کار (POW) ایجاد می‌شوند، از نظر SEC یک کالا هستند و در حال حاضر به نظر می‌رسد که این سازمان با آن‌ها چالشی ندارد!

نکته معاملاتی هفته

نکته معاملاتی هفته

«تقریباً تمام سیستم‌های معاملاتی سودآور یک چیز مشترک دارند: ضررهای کوچک.»

اگر از زمان فعالیت شما در بازار مدتی می‌گذرد، احتمالا متوجه شده‌اید که خروجی این فعالیت از پنج حالت زیر خارج نخواهد بود:

۱- سر به سر

۲- سود کوچک

۳- سود بزرگ

۴- ضرر کوچک

۵- ضرر بزرگ

اگر به خود قول بدهید که خروجی «ضرر بزرگ» را از تمام معاملات خود حذف کنید، پیروزی شما در این بازار قطعی خواهد بود. اما ضرر بزرگ چگونه ایجاد می‌شود؟ «جا به جا کردن حد ضرر»، «قرار ندادن حد ضرر» و «وارد کردن حجم بالا به معاملات» مهم‌ترین عواملی هستند که منجر به وارد شدن ضررهای بزرگ و در نهایت خروج شما از مارکت می‌شوند. اگر با قانون سود مرکب آشنا باشید، قطعا می‌دانید که مفهوم «ضرر مرکب» نیز در کنار سود مرکب وجود دارد. به مثال ساده‌ زیر توجه کنید:

فرض کنید بیت‌کوین را در قیمت ۴۰,۰۰۰ دلار خریداری کرده‌اید. اگر قیمت بیت‌کوین به ۲۰,۰۰۰ دلار برسد شما ۵۰ درصد ضرر کرده‌اید. حال برای اینکه شما از این معامله به طور سر به سر خارج شوید، لازم است تا قیمت بیت‌کوین مجددا از ۲۰,۰۰۰ دلار به ۴۰,۰۰۰ دلار برسد؛ یعنی ۱۰۰ درصد رشد کند! می‌بینید؟ جبران کردن ضرر آن قدرها هم که به نظر می‌رسد، ساده نیست!

اگر این محاسبات سر انگشتی ساده را در تمام معاملات خود در نظر بگیرید و حسابتان را از ضررهای بزرگ مصون نگه دارید، در میان مدت و بلند مدت قطعا بازدهی مثبتی خواهید داشت و به آن زندگی رویایی که از ترید متصور هستید، دست پیدا می‌کنید.

سلب مسئولیت در پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – بیست و نهم خرداد

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا