تحلیل ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۲ تیر

در سی و سومین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۲ تیر، بررسی وضعیت مارکت کریپتو در اولین روز معاملاتی هفته جدید، معرفی واچ لیست هفتگی رمزارزی، بررسی تقویم اقتصادی، تحلیل مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر بازار کریپتو در هفته جاری و نکته معاملاتی هفته در این مطلب از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس همراه شما هستیم.

پادکست پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۲ تیر

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – ۱۲ تیر

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته - 12 تیر
وضعیت بازار ارز دیجیتال در 12 تیر

به رسم همیشه در هفته نامه‌های کریپتویی او ام پی فینکس، اولین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۲ تیر» را به بررسی وضعیت کلی مارکت کریپتو در اولین روز هفته معاملاتی جدید در بازار جهانی (دوشنبه ۱۲ تیر) می‌پردازیم.

بیت‌کوین کل هفته گذشته را در یک روند تریدینگ رنج بین سطوح ۳۱۰۰۰ دلار و ۲۹۵۰۰ دلار سپری کرد. مقاومت ۳۱۰۰۰ دلار همچنان اصلی‌ترین مانع در ادامه مسیر صعود بیت‌کوین است و این رمزارز اولین روز معاملاتی هفته جدید را در قیمت ۳۰۶۱۷ دلار آغاز کرده است.

علی رغم خنثی بودن روند بیت‌کوین در ۷ روز گذشته، مارکت کپ کل بازار افزایش یافته و به ۱.۱۶۴ تریلیون دلار رسیده است. این موضوع نشان از این دارد که معامله‌گران جدید همچنان در حال ورود به بازار و تزریق سرمایه هستند. رمزارز پیشروی بازار همچنان بیش از نیمی از معاملات کل مارکت را به خود اختصاص داده و دامیننس بیت‌کوین در محدوده ۵۱ درصد قرار گرفته است.

از سوی دیگر دامیننس تتر کاهش یافته که نشان می‌دهد افراد در حال تبدیل ارز دیجیتال تتر به سایر دارایی‌های بازار هستند. مطابق با داده‌های پلتفرم تحلیلی Coinglass، حدودا ۳۳ درصد معامله‌گران یک روند نزولی (Bearish) در ادامه مسیر بیت‌کوین متصور هستند. ۱۳ درصد از کاربران نیز معتقدند بیت‌کوین در آستانه یک روند نزولی شدید (Very Bearish) قرار دارد.

۱۹ درصد از معامله‌گران بیت‌کوین معتقدند روند خنثی و درجا زدن‌های قیمت بیت‌کوین در این هفته نیز ادامه خواهد داشت. از سوی دیگر ۲۰ درصد معامله‌گران یک روند صعودی (Bullish) برای بیت‌کوین پیشبینی کرده‌ و ۱۴ درصد افراد نیز بر این باورند که یک روند صعودی قوی (Very Bullish) در انتظار رهبر بازار کریپتو قرار داد.

علی رغم حاکم بودن روند تریدینگ رنج بر بازار بیت‌کوین و آلت‌کوین شماره یک بازار یعنی اتریوم، سایر آلت‌کوین‌ها در حال سپری کردن روند‌های صعودی و نزولی در نمودار قیمتی خود هستند. رمزارزهای گراف (GRT)، میکر (MKR) و میم‌کوین پپه (PEPE) در اولین روز معاملاتی هفته جدید با نوسان‌های مثبت قابل توجهی همراه بودند. از سوی دیگر اکسی اینفینیتی (AXS)، ریپل (XRP) و اتریوم کلاسیک (ETC) این هفته معاملاتی را با نوسان‌های منفی آغاز کرده‌اند.

رمزارزهای تتر (USDT)، بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) نیز مثل همیشه پرمعامله‌ترین دارایی‌های بازار کریپتو بودند که هر یک افزایش حجم قابل توجهی را نیز در معاملات روز اول هفته تجربه کردند.

واچ لیست هفتگی و پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۲ تیر

واچ لیست هفتگی 12 تیر

دومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۲ تیر» به معرفی واچ لیست هفتگی و بررسی رمزارزهای مستعد رشد اختصاص دارد. همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، دارایی برتر بازار کریپتو، چند روز گذشته را در یک محدوده فشردگی قیمتی بین سطوح ۲۹۵۰۰ دلار و ۳۱۰۰۰ دلار سپری کرده و توانست خود را در مقاومت ۳۰۰۰۰ دلار نگه دارد.

باقی ماندن قیمت بیت کوین در این محدوده، فشار معاملات خرید در بازار آلت‌کوین‌ها را بالا برد. در میان برخی آلت‌کوین‌ها همچون لایت‌کوین (LTC)، بیت‌کوین‌کش (BCH)، استلار (XLM) و میکر (MKR) از کف قیمتی سالانه خود فاصله گرفتند و با افزایش قیمت‌ قابل توجهی همراه بودند.

این حرکت صعودی در بیت کوین و آلت کوین‌ها، از امیدواری و تمایلات مثبت سرمایه‌گذاران سرچشمه می‌گیرد که منتظر تایید یک یا چند صندوق معامله‌گری (ETF) دیگر بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) هستند. از این رو انتشار هرگونه خبر ناخوشایند پیرامون این موضوع، منجر به تزریق ذهنیت و تمایلات (Sentiment) منفی میان سرمایه‌گذاران می‌شود و کاهش شدید قیمت ارزهای دیجیتال را به دنبال خواهد داشت.


داده‌های تحلیلی پلتفرم کوین‌گلس (CoinGlass) گزارش می‌دهد که از سال ۲۰۱۳ تا کنون در نمودار ماهانه بیت‌کوین، تنها سه مرتبه ماه جولای (تیر-مرداد) به رنگ قرمز بوده است. بیشترین میزان این کاهش‌ قیمت‌های ماهانه نیز برابر با ۹.۶۹ درصد بوده و متعلق به جولای ۲۰۱۴ است. این مسئله یک ذهنیت مثبت در سرمایه‌گذاران ایجاد کرده و کفه ترازو در بازار ارزهای دیجیتال را به نفع خریداران سنگین می‌کند.

با توجه به تمام موارد فوق و طبق برنامه هر هفته در وبلاگ او ام پی فینکس، چهل و دومین واچ لیست هفتگی او ام پی فینکس را به بررسی موقعیت‌های معاملاتی در نمودار بیت‌کوین، لایت‌کوین، آوه و میکر اختصاص داده‌ایم. برای مشاهده تحلیل تکنیکال این رمزارزها در تایم فریم‌های ۴ ساعته و یک روزه می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: واچ لیست هفتگی ۱۲ تیر

سه عامل مهم در معاملات این هفته

سه عامل مهم در معاملات این هفته

در سومین و البته مهم‌ترین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۲ تیر» به بررسی تقویم اقتصادی هفته و مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر معاملات ارزهای دیجیتال می‌پردازیم.

۱- هفته معاملاتی کوتاه اما بسیار مهم

سه شنبه ۱۳ تیر (۴ جولای) به عنوان روز استقلال ایالات متحده‌ در تقویم این کشور نام‌گذاری شده و یک تعطیلی رسمی محسوب می‌شود. به تبع بازارهای مالی در این کشور نیز در روز سه شنبه ۱۳ تیر تعطیل هستند. معامله‌گران آمریکایی که بخش قابل توجهی از مارکت کریپتو را نیز تشکیل می‌دهند، احتمالا معاملات ارزهای دیجیتال را نیز به روز بعد از تعطیلات موکول خواهند کرد.

بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که حجم کل معاملات بازار بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها نیز کاهش پیدا کند و قیمت‌ها به روند تریدینگ رنج خود در طی این دو روز یعنی دوشنبه ۱۲ تیر و سه شنبه ۱۳ تیر ادامه دهند و شاهد نوسان‌های قابل توجهی در بازار کریپتو نباشیم.

اما در ادامه هفته داده‌های اقتصادی مهمی همچون گزارش PMI بخش تولیدی و غیر تولیدی، گزارش آخرین نشست پولی فدرال رزرو آمریکا (FOMC Minutes) ، گزارش اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا  یا همان NFP و نرخ بیکاری را در پیش داریم. تمامی این نرخ‌های اقتصادی برآوردی از وضعیت اقتصاد آمریکا هستند که می‌توانند بر انتظار معامله‌گران و تصمیمات سرمایه‌گذاری آن‌ها تاثیر بگذارند.

از آن جایی که معامله‌گران آمریکایی حجم سرمایه بالایی دارند و بازیگران مهم بازار کریپتو نیز هستند، تصمیمات سرمایه‌گذاری جدید آن‌ها می‌تواند یک خط مشی جدید در بازار ارز دیجیتال ایجاد کند. بنابراین بهتر است در زمان انتشار این نرخ‌های اقتصادی معامله باز نداشته باشید تا به دلیل عدم توانایی مدیریت معامله در زمان اخبار، خود را درگیر ریسک‌های نسنجیده نکنید.

۲- متضررشدن بانک‌ها از سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه

خرید اوراق قرضه (Bonds) یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی سنتی است که بسیاری از سازمان‌ها و همچنین سرمایه‌گذاران حقیقی آن را به عنوان یک استراتژی کسب سود در نظر می‌گیرند. بانک‌ها یکی از اصلی‌ترین نهادهایی هستند که با خرید و فروش اوراق قرضه، در میزان حجم پول در گردش در جامعه تاثیر می‌گذارند.

همانطور که احتمالا می‌دانید اکثر فعالان بازار ارز دیجیتال، بانک‌ها و صنعت کریپتوکارنسی را در تقابل با یکدیگر می‌دانند. تصور عامیانه در این فضا این است که صنعت بلاک‌چین و رمزارز آمده تا در امور مالی تمرکززدایی کند و الزام وجود به نهادهای واسطه همچون بانک را در انجام امور مالی افراد از بین ببرد.

حال اگر هر یک از این بانک‌های سنتی در امور خود درگیر زیان شده و به مرز ورشکستگی برسد، این ذهنیت در افراد تقویت می‌شود که زمان آن رسیده تا بازارهای مالی نوین مثل بازار ارز دیجیتال را جدی‌تر بگیریم.

بانک آمریکا (Bank Of America) مشهور به BOA یکی از بزرگ‌ترین نهادهای مالی در این کشور و البته بزرگ‌ترین بانک در ایالات متحده‌است که اخیرا اقدام به خرید اوراق قرضه کرده‌ و از این سرمایه‌گذاری متضرر شده‌است.

برخی تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که این موضوع می‌تواند یک بحران مهم برای کل ارزهای فیات همچون دلار، پوند و یورو تلقی شود و تقویت نگرش مثبت افراد به بازار رمزارزها را به دنبال داشته باشد. اگر این دیدگاه مثبت منجر به افزایش تزریق سرمایه در بازار ارز دیجیتال شود، حجم معاملات نیز افزایش یافته و قیمت‌ها در روندهای صعودی قرار می‌گیرند و بازار رونق تازه‌ای می‌گیرد.

۳- افزایش ورودی بیت‌کوین به صرافی‌ها از سمت ماینرها

داده‌های پلتفرم تحلیلی گلسنود (Glassnode) نشان می‌دهد که با رسیدن قیمت بیت‌کوین به ۳۰۰۰۰ دلار، تعداد کوین‌های ارسال شده از طرف ماینرها به صرافی‌های رمزارزی با افزایش قابل توجهی همراه بوده است. این موضوع احتمال ایجاد فشار فروش از سمت ماینرها را بیشتر می‌کند و می‌تواند عاملی برای وقوع یک اصلاح قیمتی باشد.

نکته جالب دیگری که می‌بایست به آن توجه داشته باشید این است که هولدرهای بیت‌کوین علی رغم رشد ۲۵ درصدی این رمزارز از حمایت ۲۵۰۰۰ دلار تا قیمت فعلی در محدوده ۳۰۰۰۰ دلار، هنوز از موقعیت‌های خرید خود خارج نشده‌ و تصمیم به سیو سود نگرفته‌اند؛ این یعنی هولدرهای بیت‌کوین همچنان منتظر ادامه صعود قیمت و کسب سود بیشتر هستند.

نکته معاملاتی هفته

نکته معاملاتی هفته

مطابق با رسم همیشه در هفته نامه‌های کریپتویی او ام پی فینکس، آخرین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۲ تیر» را به یک نکته معاملاتی بسیار کاربردی اختصاص می‌دهیم:

شما می‌توانید بهترین تحلیلگر جهان باشید.

می‌توانید بهترین استراتژی معاملاتی را داشته باشید.

می‌توانید بهترین قوانین مدیریت ریسک را داشته باشید.

اما اگر طرز فکرتان متناسب با واقعیت‌های بازار تنظیم نشده باشد، با مشکل مواجه خواهید شد.

روانشناسی خیلی بیشتر از آن چیزی که فکر می‌کنید اهمیت دارد…!

ساختار بازارهای مالی بر پایه احتمالات چیده شده‌ و هیچ قطعیتی در این مارکت وجود ندارد. بنابراین اگر ذهن خود را بر مبنای پیش‌بینی دقیق اتفاقات پی‌ریزی‌ کرده‌اید، احتمالا به زودی با ضرری سنگین از بازار خارج خواهید شد! وظیفه شما به عنوان یک تحلیلگر و معامله‌گر پیشگویی بازار نیست. بلکه می‌بایست این توانایی را پیدا کنید که سناریوهای مختلف پیش‌روی مارکت را تشخیص دهید و بدانید که در صورت وقوع هر سناریو، قرار است چه واکنشی داشته باشید؟

یکی از مواردی که می‌تواند منجر به ایجاد یک ساختار ذهنی ناهماهنگ با بازار شود، انتظار کسب درآمد ثابت از بازار است. «کسب درآمد ثابت» و «کسب درآمد مستمر» دو مفهوم کاملا متفاوت هستند که دو مسیر کاملا مجزا برای معاملات شما ایجاد می‌کنند.

«کسب درآمد ثابت» از ترید به این معناست که بخواهید در یک بازه زمانی مشخص، مقدار مشخصی سود از معاملات خود به دست آورید. برای مثال اگر به دنبال این هستید که به هر نحوی که شده ماهانه ۱۰ میلیون تومان سود کنید، به احتمال ۹۹ درصد شکست خواهید خورد. اما علت چیست؟

بازار اداره‌ای که شما کارمند آن هستید، نیست که با پایان ماه حقوق مشخصی به شما بدهد! بازار به صورت روزانه هزاران موقعیت معاملاتی برای افراد فراهم می‌کند و هر فرد به تناسب مهارتی که در ترید و مدیریت سرمایه دارد می‌تواند سهم خود را از این موقعیت‌های معاملاتی بگیرد.

هیچ معامله‌گری هم در دنیا وجود ندارد که بتواند از تمام موقعیت‌های معاملاتی استفاده کند؛ بالعکس هر فرد می‌بایست برای خود ستاپ‌های معاملاتی ویژه‌ای داشته باشد و تنها در صورت مشاهده کردن آن ستاپ‌های معاملاتی وارد پوزیشن خرید یا فروش شود.

حال اگر شما خود را مجاب کنید که در یک بازه زمانی مشخص مقدار ثابتی سود کنید، برای رسیدن به آن مقدار سود مشخص احتمالا تعداد و حجم معاملات خود را به صورت حساب نشده و غیرمنطقی افزایش می‌دهید. حتی ممکن است زمان‌هایی وارد معامله شوید که بازار هیچ تطابقی با ستاپ معاملاتی شما ندارد و هیچ درکی نسبت به حرکات قیمت ندارید.

اگر در چنین شرایطی معامله شما وارد ضرر شود، احساس خشم و ترس به نحوی بر سرتاسر وجود شما چیره می‌شود که تمام قوانین مدیریت سرمایه و اصول تحلیل را را از یاد خواهید برد! اما اگر به جای سود و درآمد ثابت، به دنبال سود مستمر در بازار باشید، وضعیت بسیار بهتری خواهید داشت.

حتی اگر خودتان ترید نمی‌کنید و تصمیم دارید سرمایه خود را به فرد دیگری واگذار کنید و در سود معاملات آن فرد شریک شوید، لازم است دو مفهوم «سود ثابت» و «سود مستمر» را در شرایط همکاری خود در نظر داشته باشید. افرادی که به شما وعده «سود ثابت» در ماه می‌دهند عموما گزینه‌های خوبی برای مشارکت نیستند، چرا که چیزی به نام سود ثابت در بازار وجود ندارد که آن‌ها بخواهند به شما بدهند!

اما «سود مستمر» می‌تواند یک گزینه منطقی باشد که عموما در قالب درصد بیان می‌شود. مثلا زمانی که فرد به شما می‌گوید از کل میزان سود هر ماه ۵۰ درصد به شما تعلق می‌گیرد، می‌توانید به او اعتماد کنید که ساختار حاکم بر بازار را درک کرده است! این فرد عدد ثابتی برای ارائه سود به شما مشخص نکرده بلکه می‌گوید شما در ۵۰ درصد سود شریک هستید. حال اگر سود ماه اول ۱۰ میلیون تومان باشد، شما به میزان ۵ میلیون تومان در آن سهیم هستید. اگر در ماه بعد کل سود ۸ میلیون باشد،سهم شما ۴ میلیون تومان خواهد شد.

به این ترتیب می‌توانید زندگی معاملاتی سالم‌تری را تجربه کنید.

سلب مسئولیت در مقاله پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 12 تیر

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا