تحلیل ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۹ مرداد

در سی و ششمین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۹ مرداد، بررسی وضعیت کلی بازار رمزارزها در اولین روز معاملاتی هفته جدید، معرفی واچ لیست هفتگی ارز دیجیتال، بررسی مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر مارکت در هفته پیش‌رو و همچنین نکته معاملاتی هفته در این مطلب از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس با شما همراه هستیم.

پادکست پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۹ مرداد

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – ۹ مرداد

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – 9 مرداد
وضعیت بازار در اولین روز معاملاتی هفته دوشنبه نهم مرداد

اولین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۹ مرداد» را به بررسی کلی شرایط بازار در اولین روز معاملاتی هفته جدید (دوشنبه ۹ مرداد) اختصاص می‌دهیم. درست هفت روز قبل یعنی دوشنبه گذشته، کندل روزانه بیت‌کوین پایین‌تر از حمایت ۲۹۵۰۰ دلار بسته شد و ادامه هفته را در یک روند کاملا رنج سپری کرد.

حتی انتشار نرخ بهره فدرال رزرو در روز چهارشنبه هفته گذشته، نوسان قابل توجهی در قیمت ایجاد نکرد. می‌توان این گونه استدلال کرد که افزایش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره، تاثیر خود را در همان روز آغازین هفته گذشته یعنی دوشنبه دوم مرداد بر بازار گذاشت و اصطلاحا خبر پیش‌خور شد!

کندل‌های خسته‌کننده‌ای که طی هفت روز گذشته در نمودار بیت‌کوین ایجاد شدند، ابعاد مثبت و منفی بسیاری را بیان می‌کنند. نکته مثبت ماجرا این است که علی رغم از دست رفتن حمایت ۲۹۵۰۰ دلار در نمودار بیت‌کوین، این رمزارز کاهش چندانی را تجربه نکرده و همچنان در همین محدوده نوسان می‌کند؛ این موضوع می‌تواند نشانگر ضعیف بودن قدرت خرس‌ها در بازار باشد.

از سوی دیگر واضح است که حمایت ۲۹۵۰۰ دلار اکنون به یک مقاومت در نمودار تبدیل شده و این درجا زدن‌های قیمتی نشان می‌دهد که خریداران نیز هنوز قدرت کافی برای عبور از این مقاومت و تبدیل آن به یک حمایت را پیدا نکرده‌اند!

در اولین روز معاملاتی هفته، رمزارز شماره یک بازار کار خود را در قیمت ۲۹۲۸۰ دلار و با تسلط ۴۹.۷۲ درصدی بر مارکت آغاز کرد. دامیننس بیت‌کوین حدودا یک ماه است که در یک روند نزولی قرار گرفته و از محدوده ۵۲ درصد به ۴۸ درصد رسیده است. این موضوع نشان از آن دارد که معامله‌گران معتقدند بازار آلت‌کوین‌ها نسبت به بازار بیت‌کوین، پتانسیل‌های سودآوری بالاتری دارد.

با کاهش قیمت بیت‌کوین در دوشنبه گذشته، دومین دارایی برتر بازار یعنی اتریوم نیز تا سطح ۱۸۳۳ دلار کاهش پیدا کرد و با پیروی از بیت‌کوین، یک روند تریدینگ رنج را سپری می‌کند. رمزارز اتریوم اولین روز معاملاتی هفته را در قیمت ۱۸۶۱ دلار آغاز کرده و با تسلط ۱۹.۶۷ درصدی، به کار خود ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر افزایش دامیننس تتر نشان از افزایش سهم این رمزارز در کل بازار دارد. افزایش دامیننس تتر دربردارنده این مفهوم است که در شرایط فعلی بازار، افراد ترجیح می‌دهند رمزارزهای خود را به یک استیبل‌کوین با ارزش پایدار تبدیل کنند و از نوسان‌های احتمالی منفی قیمت‌ها در امان بمانند.

علی رغم وجود این سیگنال‌های ناخوشایند در کلیت مارکت، داده‌های پلتفرم Coinglass نشان می‌دهد که در شرایط فعلی، ۴۱ درصد معامله‌گران دیدگاه صعودی نسبت به قیمت داشته و خرس‌ها تنها ۲۷ درصد مارکت را تحت سلطه خود درآورده‌اند. ۳۲ درصد از معامله‌گران نیز بر ادامه یافتن روند تریدینگ رنج در بیت‌کوین اتفاق نظر دارند.

در این میان رمزارزهای آپتیمیزم (OP)، بیت‌کوین‌کش (BCH) و شیبا (SHIB) اولین روز معاملاتی هفته را با نوسان مثبت آغاز کرده‌ و رمزارزهای کرودائو (CRV)، ترون (TRX) و آوه (AAVE) با کاهش قیمت در روز اول هفته معاملاتی جدید همراه بوده‌اند.

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۹ مرداد

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 9 مرداد

دومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۹ مرداد» به معرفی واچ لیست هفتگی ارز دیجیتال اختصاص دارد.

همانطور که در پاراگراف قبل اشاره، بیت‌کوین هفته گذشته را در یک تراکم قیمتی سپری کرده که این محدوده در نزدیکی‌های حمایتِ شکسته‌شده‌یِ ۲۹۵۰۰ دلار شکل گرفته است. بسیاری از تحلیلگران این موضوع را یک سیگنال مثبت برای کل مارکت تلقی می‌کنند؛ انگار که خریداران همچنان قدرت را در اختیار داشته و عجله‌ای برای خروج از بازار ندارند!

روند خنثی در قیمت بیت‌کوین و روند نزولی در دامیننس بیت‌کوین یک وضعیت مطلوب برای رشد آلت‌کوین‌ها ایجاد کرده که نشان می‌دهد فعالان بازار در حال حاضر سرمایه خود را از بازار بیت‌کوین خارج کرده و بر روی فرصت‌های معاملاتی بازار آلت‌کوین‌ها متمرکز هستند.

اما لازم است توجه داشته باشید که بازار صعودی آلت‌کوین‌ها ارتباط تنگاتنگی با عملکرد قیمت بیت‌کوین دارد! به بیان دیگر تا زمانی که شاهد نشانه‌های مثبت در نمودار بیت‌کوین به عنوان رهبر و پیشروی بازار نباشیم، سایر رمزارزها نیز قدرت چندانی برای ثبت نوسان‌های مثبت گسترده نخواهند داشت.

از سوی دیگر اگر این درجا زدن‌ها در نمودار بیت‌کوین به یک کاهش چشم‌گیر در قیمت منتهی شود، آلت‌کوین‌ها نیز سقوط سنگینی را تجربه خواهند کرد. بنابراین اگر قصد معامله بر روی آلت‌کوین‌‌ها را دارید لازم است در کنار رمزارز مورد نظر خود، نمودار بیت‌کوین را نیز همواره زیر نظر داشته باشید.

در چهل و پنجمین سری از واچ لیست‌ هفتگی ارز دیجیتال او ام پی فینکس تحلیل تکنیکال نمودارهای بیت‌کوین (BTC)، دوج‌کوین (DOGE)، میکر (MKR) و اپتیمیزم (OP) را در تایم فریم‌های روزانه و چهار ساعته قرار داده‌ایم. برای مشاهده توضیحات کامل تحلیل‌ها می‌توانید به مطلب واچ لیست هفتگی ۹ مرداد مراجعه کنید.

بررسی مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر معاملات در هفته پیش‌رو

سومین و البته مهم‌ترین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۹ مرداد» به بررسی دو عامل مهم در معاملات هفته جاری اختصاص دارد.

روند تریدینگ رنج در نمودار بیت‌کوین تا آن جایی قدرت گرفته که افزایش ۰.۲۵ درصدی در نرخ بهره نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین نرخ‌های اقتصادی در سطح کلان، نتوانست آن را بشکند! در حال حاضر محدوده نوسان این روند خنثی کوچک‌تر شده و رمزارز برتر بازار هفت روز گذشته را بین سقف ۲۹۵۰۰ دلار و کف ۲۹۰۰۰ دلار سپری کرده است.

  • کندل ماهانه بیت‌کوین

امروز دوشنبه نهم مرداد، آخرین روز از ماه جولای میلادی است که در آن شاهد بسته شدن کندل ماهانه بیت‌کوین خواهیم بود. تا به این لحظه بیت‌کوین در کندل ماهانه خود کاهش ۳.۵ درصدی را به ثبت رسانده اما همچنان در نزدیکی مقاومت ۲۹۵۰۰ دلار باقی مانده است. برخی تحلیلگران معتقدند قیمت بسته شدن کندل ماهانه بیت‌کوین می‌تواند حرف‌های جالبی در مورد شکست تریدینگ رنج فعلی داشته باشند.

  • کاهش تعدادکیف پول‌های نهنگ‌های بازار

جدیدترین داده‌های آنچین پلتفرم گلسنود نشانگر این است که تعداد آدرس‌هایی که دارای بیش از هزار واحد بیت‌کوین هستند، به پایین‌ترین سطح در چهار ماه اخیر رسیده است. این موضوع بدان معناست که نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران سازمانی هنوز قصد ورود به بازار را ندارند.

از سوی دیگر تعداد کیف پول‌هایی که دارای حداقل ۰.۰۱ بیت‌کوین هستند، به سقف تاریخی خود رسیده که این موضوع نشان از افزایش سرمایه‌گذاران خرد در بازار دارد. اما این تفاوت عقیده بین سرمایه‌گذاران از کجا نشات گرفته؟ آیا نهنگ‌های بازار قصد دارند نقدینگی را به محدوده‌های پایین‌تر انتقال دهند؟

نکته معاملاتی هفته

نکته معاملاتی هفته - نهم مرداد

مطابق با رسم همیشه در هفته نامه‌های کریپتویی او ام پی فینکس، آخرین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۹ مرداد» به ارائه یک نکته معاملاتی کاربردی اختصاص دارد.

«بزرگ‌ترین راز معامله‌گری این است که وقتی اشتباه می‌کنید، کمترین مقدار را از دست بدهید.»

این نکته به طور مستقیم بر دو موضوع اشاره دارد:

۱- قرار دادن حد ضرر برای معامله

بسیاری از معامله‌گران در ابتدای کار خود حسی بدی نسبت به عبارت «حد ضرر» داشته و مشخص کردن حد ضرر برای معامله را نوعی پذیرش شکست می‌پندارند. برای این که حس منفی شما نسبت به «حد ضرر» از بین رود، بیایید آن را به «حد محافظ» تغییر دهیم.

شما با قرار دادن حد ضرر در واقع از سرمایه خود در برابر وارد شدن ضررهای بزرگ‌تر محافظت می‌کنید. توجه داشته باشید که هیچ تریدری با حداکثر مهارت معامله‌گری نیز نمی‌تواند با اطمینان ۱۰۰ درصد وارد یک موقعیت معاملاتی شود. بنابراین همواره این احتمال وجود دارد که بازار بر خلاف تحلیل شما حرکت کند. در چنین شرایطی این حد ضرر معامله است که سرمایه شما را از نابودی نجات می‌دهد.

۲- قرار دادن حد ضرر معامله در جای درست

پس از این که متقاعد شدید برای معاملات خود حد ضرر قرار بدهید، لازم است متقاعد شوید که حد ضرر خود را جا به جا نکنید! اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم، فعال شدن حد ضرر همواره یک بار منفی بر روی دوش معامله‌گران است. گاهی اوقات ممکن است شرایطی ایجاد شود که قیمت در حال نزدیک شدن به حد ضرر بوده و فرد برای فرار از این احساس بد، در صدد جا به جا کردن آن برمی‌آید.

چرا حد ضرر خود را جا به جا می‌کنید؟ چون نمی‌خواهید معامله شما با ضرر به پایان برسد. حال بهتر است این سوال را از خود بپرسید که پس از چرا در همان ابتدا حد ضرر گذاشتید؟ چون می‌خواستید در صورت اشتباه بودن تحلیل، از حساب معاملاتی‌تان در برابر وارد شدن ضررهای سنگین‌تر محافظت کنید.

بنابراین زمانی که حد ضرر شما فعال می‌شود، دقیقا دارد وظیفه خود را به نحو احسن ایفا می‌کند. بنابراین در عملکرد آن دخالت نکنید و اجازه بدهید معامله مطابق با استراتژی شخصی‌تان که از پیش تعریف شده، پیش برود. همواره به خاطر داشته باشید که حد ضرر برای فعال شدن است نه برای جا به جا کردن!

سلب مسئولیت در محتوای پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 9 مرداد

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا