هفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۳ فوریه

در هفدهمین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۳ فوریه، مروری بر تقویم اقتصادی در هفته پیش‌رو، بررسی مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر بازار ارز دیجیتال در هفته جاری و نکته معاملاتی هفته همراه شما هستیم.

پادکست پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۳ فوریه

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۳ فوریه

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 13 فوریه 02

به رسم هر هفته در وبلاگ او ام پی فینکس، اولین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۳ فوریه» به معرفی واچ لیست هفتگی اختصاص دارد. اصلاح قیمتی در نمودار بیت‌کوین طی هفته گذشته همچنان ادامه یافت و قیمت نتوانست از قدرت کافی برای حرکت دوباره به سمت مقاومت ۲۴,۰۰۰ دلار برخوردار شود. این بدین معناست که سرمایه‌گذاران برای ورود به معاملات خرید در کف‌های قیمتی اطمینان کافی ندارند.

از طرف دیگر در روز سه شنبه هفته جاری یعنی ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن)، نرخ جدید CPI از سوی فدرال رزرو اعلام خواهد شد و درجا زدن قیمت بیت کوین در محدوده ۲۱,۰۰۰ دلار طی سه روز اخیر می‌تواند در بر دارنده این مفهوم باشد که معامله‌گران منتظر انتشار این نرخ هستند تا بتوانند برای معاملات خود در ادامه هفته تصمیم‌گیری کنند.


به گزارش واحد تحلیل و ترید صرافی او ام پی فینکس ، در حالی که شرایط برای بازارهای مالی همچنان در ابهام قرار دارد، یکی از تحلیلگران کمپانی دلفی دیجیتال (Delphi Digital) نسبت به روند پیش‌روی بازار رمزارزها خوشبین بوده و پیش‌بینی می‌کند که فدرال رزرو در ماه‌های آتی سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش می‌دهد که این مسئله عاملی مثبت برای دارایی‌های پرریسک همچون بیت کوین و سایر رمزارزها محسوب می‌گردد.

مدیر عامل پنترا کپیتال (Pantera Capital) یکی دیگر از دیدگاه‌های صعودی برای بازار رمزارزها را ارائه کرده و معتقد است بیت کوین احتمالاً وارد «هفتمین چرخه صعودی» خود شده است.

وی خاطرنشان کرد که روند نزولی بیت کوین از نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) تا نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) به مدت ۳۷۶ روز زمان برد و در نهایت قیمت این رمزارز یک کاهش ۷۷ درصدی را تجربه کرد. این شرایط هم‌راستا با بازارهای خرسی گذشته بوده که به‌طور میانگین ۳۰۷ روز به‌طول می‌انجامید و با کاهش ۷۳ درصدی قیمت‌ها همراه می‌شد.


با این اوصاف به نظر می‌رسد که تحلیلگران برای بیت‌کوین در بازه زمانی بلند مدت یک دیدگاه صعودی در نظر گرفته‌اند. اما شرایط پیش‌روی بازار در کوتاه‌مدت و میان‌مدت همچنان با ابهامات بسیاری مواجه است. بنابراین طبق روال همیشه در تیم تولید محتوای او ام پی فینکس، واچ لیست هفتگی و تحلیل بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و متیک (MATIC) را بر اساس شرایط فعلی بازار قرار داده‌ایم.

واچ لیست هفتگی ۲۴ بهمن

تقویم اقتصادی هفته

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 13 فوریه 03

دومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۳ فوریه» به بررسی تقویم اقتصادی در هفته پیش‌رو اختصاص دارد. با انتشار داده‌های اقتصادی مربوط به شاخص بهای مصرف کننده (CPI)، شاخص بهای تولید کننده (PPI) و شاخص مدعیان بیکاری آمریکا در روزهای سه شنبه (۲۵ بهمن) و پنج شنبه (۲۷ بهمن) هفته جاری به نظر می‌رسد که یک هفته اقتصادی شلوغ و به تبع یک بازار پر نوسان پیش‌رو خواهیم داشت.

انتشار داده‌های اقتصادی آمریکا به واسطه اینکه این کشور قدرت اول جهان در زمینه موضوعات اقتصادیست، تاثیرات قابل توجهی در تمام بازارهای مالی من جمله بازار ارز دیجیتال دارد. علت در این است که انتشار داده‌های اقتصادی منجر به اتخاذ سیاست‌های پولی و مالی جدید توسط دولت و بانک مرکزی ایالات متحده شده و به علت نقش پررنگ آمریکا در اقتصاد جهان، این سیاست‌ها می‌توانند بر بازارهای مالی پرریسک همچون بازار رمزارزها نیز تاثیرگذار باشند.

یکی از مهم‌ترین رویدادهای موجود در تقویم اقتصادی این هفته، انتشار شاخص بهای مصرف کننده (Consumer Price Index) یا همان نرخ CPI است. این شاخص همانطور که از نامش پیداست، تغییرات در قیمت میانگین کالاهای مصرفی یک خانوار متوسط را نشان داده و به نوعی میزان تورمی که افراد در زندگی روزمره خود احساس می‌کنند را منعکس می‌کند.

کاهش نرخ CPI در مرور زمان به این معناست که نرخ تورم نیز در حال کاهش بوده و این موضوع نکته مثبتی برای بازار دارایی‌های پر ریسک از جمله بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال است. بالعکس زمانی که این شاخص در مرور زمان افزایش یابد، به این معناست که تورم در اقتصاد نیز در حال افزایش بوده و افراد از توانایی بالا برای ورود به بازارهای مالی برخوردار نیستند.

این موضوع باعث کاهش حجم معاملات و سرمایه‌ در گردش بازار دارایی‌های پر ریسک همچون بیت‌کوین و سایر رمزارزها شده و از افزایش قیمت و رونق در این بازارها جلوگیری می‌کند. مهم‌ترین رویداد در تقویم اقتصادی این هفته همین شاخص بهای مصرف کننده (CPI) است. اما دانستن این اطلاعات چه کمکی به ما به عنوان یک معامله‌گر می‌کند؟

بازارهای مالی بزرگ دنیا همچون بیت‌کوین و بورس نیویورک در زمان انتشار داده‌های اقتصادی مهم عموما نوسان‌های ناگهانی گسترده‌ای را تجربه می‌کنند و این قبیل نوسانات منجر به فعال شدن حد سود و ضرر معامله‌گران بسیاری خواهد شد. اگر پیرامون موضوعات اقتصاد کلان و تحلیل بنیادی از دانش و تجربه کافی برخوردار هستید، می‌توانید با پیشبینی نرخ جدید، در زمان انتشار این اخبار وارد معاملات اسکلپ شده و از این نوسان‌های ناگهانی کسب سود کنید!

اما اگر با این موضوعات و نحوه تاثیرگذاری آن‌ها بر روند حاکم بر بازارهای مالی آگاهی کافی ندارید، بهتر است در زمان اخبار معامله باز نداشته باشید و سرمایه خود را درگیر ریسک‌های نسنجیده نکنید. به خاطر داشته باشید که یکی از رازهای موفقیت در معامله‌گری این است که به جای انجام معاملات خرید و فروش متعدد، سعی کنید بیشتر نظاره‌گر بازار باشید و بهترین موقعیت‌های معاملاتی را شکار کنید!

۳ عامل مهم که در معاملات این هفته باید به آن‌ها توجه داشته باشید

سومین قسمت و شاید جذاب‌ترین بخش از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۳ فوریه» را به بررسی ۳ عامل مهم و تاثیرگذار بر معاملات هفته پیش‌رو اختصاص داده‌ایم.

اعلام نرخ شاخص CPI در روز سه شنبه ۲۵ بهمن

همانطور که در قسمت‌های قبل به صورت کامل توضیح داده شد، بیت‌کوین طی چند روز اخیر دائما در محدوده ۲۱۰۰۰ دلار در نوسان بوده و معامله‌گران منتظرند تا پس از اعلام نرخ CPI در روز سه شنبه برای ورود به معاملات خرید یا فروش در روزهای آتی تصمیم‌گیری کنند.

اگر نرخ جدید CPI از مقدار پیش‌بینی شده بیشتر اعلام شود، انتظارات تورمی افزایش یافته و بازار بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال به عنوان دارایی پرریسک، دستخوش نوسان‌های منفی خواهد شد.

بالعکس بیشتر بودن نرخ جدید CPI نسبت به مقدار پیش‌بینی شده به این معناست که همچنان فشار تورم در اقتصاد وجود داشته و فدرال رزرو به سیاست‌های انقباضی خود از طریق افزایش نرخ بهره پایان نخواهد داد و این موضوع منجر به کاهش تمایل سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها و در نهایت کاهش ارزش این بازار خواهد شد.

تقاطع مرگ و تقاطع طلایی همزمان در نمودار بیت‌کوین

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 13 فوریه 04

استراتژی کراس مووینگ (Cross Moving) یکی از روش‌هایی است که توسط تحلیلگران بسیاری برای پیشبینی روند آتی قیمت‌ها به کار برده می‌شود. تقاطع طلایی (Golden Cross) و تقاطع مرگ (Death Cross) مهم‌ترین کراس مووینگ‌ها هستند که در زمان تشکیل شدن، سیگنال‌های معتبری پیرامون روند پیش‌روی بازار در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهند.

تقاطع طلایی (Golden Cross) زمانی روی می‌دهد که میانگین متحرک کوتاه مدت (MA50)، میانگین متحرک بلند مدت (MA200) را به سمت بالا قطع کند. در تاریخچه قیمت بیت‌کوین هر زمان که تقاطع طلایی اتفاق افتاده، شاهد تشکیل یک فاز صعودی جدید در قیمت بوده‌ایم.

بالعکس تقاطع مرگ (Death Cross) زمانی روی می‌دهد که میانگین متحرک بلند مدت (MA200)، میانگین متحرک کوتاه مدت (MA50) را به سمت بالا قطع کند. این اتفاق نیز به عنوان سیگنالی منفی تلقی شده و نشان‌دهنده آغاز یک روند نزولی جدید در بازار است.

برای اولین بار در تاریخچه قیمت بیت‌کوین شاهد تشکیل یک تقاطع طلایی (Golden Cross) در تایم فریم روزانه و یک تقاطع مرگ (Death Cross) در تایم فریم هفتگی هستیم و همین موضوع جهت‌گیری‌های متفاوتی در ذهن معامله‌گران ایجاد کرده و ابهامات گوناگونی را به وجود آورده است.

افزایش فعالیت نهنگ‌های بیت‌کوین

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 13 فوریه 05

بر اساس گزارشی که پلتفرم آماری سنتیمنت (santiment.net) منتشر کرده، همزمان با اصلاح قیمت بیت‌کوین در چند روز گذشته از محدوده ۲۴۳۰۰ دلار تا ۲۱۰۰۰ دلار، حجم تراکنش‌های ثبت شده توسط نهنگ‌های بازار افزایش یافته است. این اتفاق می‌تواند نشان‌دهنده این موضوع باشد که در اصلاح قیمتی اخیر، سرمایه‌گذاران بزرگ بازار وارد معاملات خرید شده و به انباشت دارایی پرداخته‌اند!

نکته معاملاتی هفته

طبق روال هر هفته، آخرین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۳ فوریه» به ارائه نکته معاملاتی هفته اختصاص دارد.

اگر ندانید که چرا به یک معامله وارد شده‌اید، توانایی تشخیص زمان خروج از معامله را نیز نخواهید داشت. بنابراین تنها زمانی خارج می‌شوید که قیمت‌ها شما را بترساند و این همان چرخه‌ای است که به مرور شما را از بازار خارج خواهد کرد…

اگر هر معامله را به نوعی مسیر برای رسیدن از یک مبدا به یک مقصد تعبیر کنیم، عبارت‌های فوق قابل ملموس‌تر خواهد بود. اگر شما ندانید از چه مبدایی قرار است به چه مقصدی برسید، در تمام طول مسیر گمراه خواهید بود! اما اگر به صورت دقیق بدانید که مبدا و مقصد شما چیست، مسیر و ملزومات مورد نیاز در طول راه نیز به صورت کامل برای شما قابل درک خواهد بود.

زمانی که مسیر یک معامله را آغاز می‌کنید، باید بدانید که نقطه ورود یا همان مبدا مسیر شما چیست و به چه علت این مبدا را انتخاب کرده‌اید. اگر مبدا خود را به درستی نشناسید، تشخیص درست مقصد و ملزومات همراه در این مسیر احتمالا بسیار دشوار خواهد بود.

در مسیر معامله، مقصد همان نقطه حد سود (Take Profit) شماست و تعیین حد ضرر نیز یکی از مهم‌ترین ملزومات این سفر است. اگر شما توانایی شناسایی مبدا صحیح برای حرکت در مسیر معامله را نداشته باشید، مقصد یا همان حد سود معامله و ملزومات سفر یا همان حد ضرر نیز برای شما مبهم خواهند بود.

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا