تحلیل ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲ بهمن

امروز دوشنبه دوم بهمن ۱۴۰۲ با پنجاه و نهمین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس همراه شما هستیم. بیت‌کوین طی هفته گذشته حدودا ۸ درصد نوسان قیمتی را تجریه کرد و در نهایت در تایم فریم هفتگی یک کندل دوجی به ثبت رساند.

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲ بهمن، معرفی واچ لیست هفتگی ۲ بهمن و نکته معاملاتی هفته موضوعاتی هستند که در این مطلب از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به آن‌ها خواهیم پرداخت. تا انتهای این قسمت از هفته نامه ارز دیجیتال با ما همراه باشید.

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – ۲ بهمن

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – 2 بهمن
خلاصه وضعیت بازار کریپتو در اولین روز از هفته جدید

به رسم همیشه در هفته نامه‌های کریپتویی او ام پی فینکس، اولین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲ بهمن» را به بررسی وضعیت کلی بازار در اولین روز معاملاتی از هفته جدید (دوشنبه ۲ بهمن) اختصاص می‌دهیم.

دامیننس تتر حدودا ۱۰ روز است که به کف کانال صعودی بلند مدت خود رسیده و بازیابی شاخص USDT.D از این محدوده منجر به اصلاحات قیمتی در بازار بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها شده است.

با باز شدن بازارا جهانی در هفته معاملاتی جدید، رمزارز برتر بازار در قیمت ۴۱۵۸۰ دلار آغاز به کار کرده و همچنان در محدوده حمایتی ۴۰۰۰۰ دلار در حال نوسان است. حمایت ۴۰۰۰۰ دلار تا به این لحظه به خوبی توانسته از قیمت بیت کوین محافظت کند. بنابراین همچنان می‌بایست روند بازار را صعودی تلقی کنیم و ضمن همراهی با روند، به دنبال موقعیت‌های خرید باشیم.

ارز دیجیتال اتریوم نیز در مقام دومین دارایی برتر کل مارکت و نماینده بازار آلت‌کوین‌ها، از محدوده ۲۷۰۰ دلار وارد یک اصلاح قیمتی شده و هم اکنون در محدوده حمایتی ۲۳۰۰ دلار معامله می‌شود. در صورتی که قیمت اتریوم بتواند بالاتر از این محدوده باقی بماند، می‌توانیم انتظار تداوم روند صعودی فعلی در بازار آلت‌کوین‌ها را داشته باشیم.

با باز شدن بازار جهانی در روز دوشنبه ۲ بهمن، آلت‌کوین‌های بسیاری با اتمسفر قرمز رنگ بازار همراه شدند و هفته جدید را با نوسان‌های منفی آغاز کردند. در این میان رمزارزهای چیلیز (CHZ)، بانک توکن (BONK) و لونا کلاسیک (LUNC) بیشترین ریزش قیمتی را در اولین از هفته جدید به ثبت رساندند و به تاپ لوزرهای بازار تبدیل شدند.

از سوی دیگر رمزارزهای فرکس شیر (FXS)، دی وای دی ایکس (DYDX) و لایت‌کوین (LTC) در هفته جدید با نوسان‌های رو به بالا شروع به کار کردند و تحت تاثیر این اتمسفر منفی قرار نگرفتند.

واچ لیست هفتگی و پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲ بهمن

واچ لیست هفتگی و پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 2 بهمن

در دومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲ بهمن» به سراغ واچ لیست هفتگی ارز دیجیتال و معرفی رمزارزهای مستعد رشد در هفته جدید می‌رویم.

طی هفته گذشته بیت کوین به‌طور ناگهانی از ۴۳,۰۰۰ دلار تا ناحیه ۴۰,۰۰۰ دلار کاهش قیمتی تجربه کرد و به دنبال این اتفاق، آلت کوین‌های بسیاری نیز از این روند تبعیت کردند و  مارکت کپ کل بازار ارز دیجیتال، طی این بازه زمانی کاهشی ۱۰۰ میلیارد دلاری را به ثبت رساند.

در حال حاضر هاوینگ بیت کوین (Bitcoin Halving) مهم‌ترین رویداد پیش‌روی بازار ارزهای دیجیتال است که در اردیبهشت ۱۴۰۳ به وقوع می‌پیوندد. احتمالاتی مبنی بر تایید ای تی اف‌های اسپات اتریوم (ETH) نیز در بازار وجود دارند که دومین اتفاق فاندامنتال مثبت پیش‌روی بازار رمزارزهاست.

از سوی دیگر از تاثیر شاخص‌ها و رویدادهای اقتصاد در سطح کلان بر  قیمت ارزهای دیجیتال نباید غافل شد. ضمن در نظر گرفتن تمامی این موارد، در شصت و نهمین سری از واچ لیست هفتگی ارز دیجیتال در پلتفرم او ام پی فینکس، به سراغ تحلیل نمودار قیمتی و بررسی موقعیت‌های معاملاتی در چارت بیت‌کوین (BTC)، ریپل (XRP)، بایننس کوین (BNB) و چین‌لینک (LINK) می‌رویم. برای مشاهده کامل تحلیل‌ها می‌توانید به مطلب واچ لیست هفتگی ۲ بهمن مراجعه کنید.

نکته معاملاتی هفته – ۲ بهمن

نکته معاملاتی هفته - 2 بهمن

به رسم همیشه در هفته نامه‌های کریپتویی او ام پی فینکس، آخرین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲ بهمن» را به ارائه یک نکته معاملاتی کاربردی در حوزه روانشناسی ذهن در زمان ترید و معامله‌گری اختصاص می‌دهیم.

«معامله‌گرها با باخت‌های که در بازار می‌دهند رشد می‌کنند، نه با معاملات برنده!»

این موضوع یک قانون مستحکم و متغن در بازار است و نه فقط یک شعار و جمله انگیزشی! اما بیشتر افراد این جمله را صرفا یک جمله انگیزشی برای روزهای سخت بازار می‌بینند و تعداد کمی از معامله‌گرها هستند که متوجه مفهوم اصلی این جمله می‌شوند.

ما زمانی متوجه می‌شویم چگونه حد ضرر بهینه بگذاریم که چندین بار در قرار دادن حد ضرر اشتباه کنیم و یک معامله برنده را از دست بدهیم! ما زمانی می‌توانیم حجم مناسب برای معامله تعیین کنیم که چندین بار به دلیل انتخاب حجم غیر معقول، ضررهای سنگین تجربه کرده باشیم! ما زمانی می‌توانیم به سود مستمر در ترید برسیم که چندین بار به دلیل طمع کردن و جا به جا کردن حد سود، یک معامله سودده را به یک معامله سر به سر یا گاها ضررده تبدیل کرده باشیم!

بنابراین ما در معامله‌گری از طریق باخت‌هایمان رشد می‌کنیم، نه با بردهایمان. اما این رشد کردن به این سادگی‌ها هم نیست؛ چرا که بسیاری از معامله‌گران از زیان‌های خود به سادگی عبور می‌کنند و یا با چند ضرر متوالی به کل ناامید شده و از بازار خارج می‌شوند.

اما برای موفقیت در ترید لازم است این باور را در خود تقویت کنید که در حرفه‌ی معامله‌گری، هر موقعیت معاملاتی یک فرصت برای یادگیری مطالب جدید است. بنابراین سعی کنید چه در زمانی که بازار هم جهت با تحلیل شما حرکت می‌کند و چه در زمانی که بازار بر خلاف جهت پیش‌بینی شما حرکت می‌کند، به دنبال درک علت وقوع این اتفاق باشید و از این طریق مهارت و تجربه ترید خود را روز به روز بالاتر ببرید.

فراموش نکنید که یادگیری مستمر و بک تست گرفتن‌های مستمر تنها راه کسب درآمد مستمر از بازارهای مالی هستند. بنابراین زمانی که یک معامله مطابق با میل شما پیش نمی‌رود، سعی کنید به جای دعا کردن (!) علت را متوجه شوید و استراتژی ترید خود را برای معاملات بعدی بهینه‌تر کنید.

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا