تحلیل ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۸ دی

امروز دوشنبه هجدهم دی ماه با پنجاه و هشتمین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس همراه شما هستیم. بیت‌کوین طی هفته گذشته نوسان ۱۲ درصدی را تجربه کرد و در نهایت با ۴ درصد رشد به کار خود در این هفته پایان داد.

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۸ دی، معرفی واچ لیست هفتگی ۱۸ دی و نکته معاملاتی هفته موضوعاتی هستند که در این مطلب از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به آن‌ها می‌پردازیم.

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – ۱۸ دی

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – 18 دی
خلاصه وضعیت بازار در اولین روز از هفته جدید - دوشنبه 18 دی

به رسم همیشه در هفته نامه‌های کریپتویی او ام پی فینکس، اولین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۸ دی» را به بررسی وضعیت کلی بازار در اولین روز از هفته معاملاتی جدید (دوشنبه ۱۸ دی) اختصاص می‌دهیم.

با باز شدن بازار جهانی در روز سوم ژانویه قیمت بیت‌کوین تا مرز ۴۰,۰۰۰ دلار کاهش یافت. در این میان محدوده حمایتی ۴۰,۰۰۰ دلار نقش خود را به خوبی ایفا کرد و مانع ادامه کاهش قیمت این رمزارز شد. در حال حاضر بیت‌کوین همچنان در الگوی مثلث یک ماهه خود قرار گرفته و موفق به شکست هیچ یک از سقف و کف این الگو نشده است.

محدوده ۴۴,۷۰۰ دلار همچنان اصلی‌ترین مقاومت پیش‌روی بیت‌کوین بوده و تا زمانی که این سقف رو به بالا شکسته نشود، نمی‌توانیم انتظار وقوع گام‌های صعودی بعدی بیت‌کوین به سمت اهداف ۴۸,۰۰۰ دلار و ۵۲,۰۰۰ دلار را داشته باشیم.

رمزارز اتریوم نیز به عنوان دومین رمزارز برتر بازار و نماینده بازار آلت‌کوین‌ها با تبعیت از بیت‌کوین در روز سوم ژانویه تا محدوده ۲,۰۰۰ دلار کاهش پیدا کرد. اما این محدوده قیمتی به خوبی توانست از ادامه ریزش قیمت اتریوم جلوگیری کند و اتریوم ادامه هفته را در یک روند کاملا تریدینگ رنج سپری کرد.

دامیننس تتر در روز دوم ژانویه به محدوده کف کانال صعودی بلند مدت خود رسید و طی بازیابی که از این حمایت داینامیک داشت، بستر اصلاحات قیمتی در بازار رمزارزها را فراهم کرد. با افزایش دامیننس تتر از محدوده ۵.۳ درصد تا ۶.۱۵ درصد، بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها اصلاحات قیمتی نسبتا قابل توجهی را تجربه کردند.

در این روزهای قرمز رنگ بازار رمزارزهای اکسی اینفینیتی (AXS)، گالا (GALA) و کاوا (KAVA) بیشترین ریزش قیمت را در اولین روز از هفته جدید تجربه کردند. از سوی دیگر رمزارزهای میکر (MKR)، اینجکتیو پروتکل (INJ) و بیت‌کوین‌کش (BCH) هفته جدید را با نوسان‌های رو به بالا آغاز کردند و با جو منفی بازار همراه نشدند.

واچ لیست هفتگی و پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۸ دی

واچ لیست هفتگی و پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 18 دی

در دومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۸ دی» به سراغ واچ لیست هفتگی ارز دیجیتال و معرفی رمزارزهای مستعد رشد در هفته پیش رو می‌رویم.

مطابق با پیشبینی کارشناسان، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا قرار است بین روزهای ۸ تا ۱۰ ژانویه (۱۸ تا ۲۰ دی ماه) تصمیم‌ خود پیرامون درخواست‌های ای تی اف بیت‌کوین را اعلام کند و حساسیت این موضوع به نوعی نفس‌ فعالان بازار را در سینه حبس کرده است!

اصلی‌ترین سوال معامله‌گران نیز این است که آیا با تایید ای تی اف‌های بیت‌کوین، این رمزارز باز هم پتانسیل پامپ شدن دارد یا نه؟ یکی از اصلی‌ترین پاسخ‌ها به سوال فوق این است که قیمت بیت کوین احتمالاً با تایید ای تی اف‌ها رشد پیدا می‌کند، اما پس از فروکش‌کردن هیجانات اولیه، ممکن است معامله‌گران درست طبق پدیده «شایعه را بخر، خبر را بفروش»، اقدام به سیو سود کنند و این موضوع بازار را در یک فشار فروش قرار بدهد.

اما اگر سازمان SEC این صندوق‌های معامله‌گری را تایید نکند، احتمال افزایش فشار فروش قوی‌تر شده و این اتفاق می‌تواند یک فروش دسته‌جمعی در کل بازار به وجود آورد. با این حال اما باز هم نمی‌توانیم منتظر وقوع یک بازار خرسی باشیم؛ چرا که رویداد  هاوینگ بیت کوین (Bitcoin Halving) در ماه آوریل (اردیبهشت ماه)  پیش‌رو، عامل قدرتمند دیگری برای شگل‌گیری دیدگاه‌های صعودی نسبت به بازار است.

در شرایط فعلی بازار در صورتی که بیت‌کوین بتواند عملکرد خوب خود را حفظ کند، برخی آلت‌کوین‌ها می‌توانند رشدهای قیمتی قابل توجهی را به ثبت برسانند. در شصت و هشتمین سری از واچ لیست هفتگی ارز دیجیتال در پلتفرم او ام پی فینکس، نمودار قیمت رمزارزهای بیت‌کوین (BTC)، میکر (MKR) و آربیتروم (ARB) را در تایم فریم‌های روزانه و چهار ساعته مورد بررسی قرار داده‌ایم. برای مشاهده کامل تحلیل‌ها می‌توانید به مطلب واچ لیست هفتگی ۱۸ دی مراجعه کنید.

نکته معاملاتی هفته – ۱۸ دی

نکته معاملاتی هفته - 18 دی

به رسم همیشه در هفته نامه‌های کریپتویی او ام پی فینکس، آخرین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۸ دی» را به ارائه یک نکته معاملاتی کاربردی در حوزه روانشناسی ترید اختصاص می‌دهیم.

از نظم و انضباط در معامله‌گری چه می‌دانید؟

این انضباط داشتن در اجرای استراتژی معاملاتی است که یک معامله‌گر را از یک قمارباز جدا می‌کند.

گاهی اوقات شرایطی در بازار به وجود می‌آید که احساس می‌کنید هیجاناتی همچون ترس، طمع، خشم یا غرور دارند شما را خفه می‌کنند اما باز هم از چارچوب استراتژی خود خارج نمی‌شوید و کاری را که احساساتتان دوست دارند انجام دهید، انجام نمی‌دهید؛ این دقیقا همان تعریف نظم و انضباط در معامله‌گری است.

زمانی که یک معامله با ضرر بسته می‌شود، اغلب افراد تمایل دارند در همان روز آن قدر به ترید کردن با حجم‌های نامعقول ادامه دهند تا ضرر آن معامله را جبران کنند. اما یک معامله‌گر منضبط بر روی این احساس خشم و انتقام‌جویی پا می‌گذارد و به جای پاسخ هیجانی به این احساسات، تنها خود را موظف به اجرای استراتژی معاملاتی و رعایت قوانین مدیریت سرمایه می‌کند. این تنها یک مثال بسیار ساده از پایبندی به قوانین در معامله‌گری است.

همیشه یادتان باشد که احساسات مانند طوفان هستند و پایبندی به استراتژی معاملاتی، لنگرگاه شما در این طوفان است و اگر این لنگر را از دست بدهید، به راحتی در بازار غرق خواهید شد. نظم و انضباط بزرگ‌ترین دارایی یک تریدر در تمام طول زندگی معامله‌گری‌اش است!

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا