تحلیل ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۱ دی

امروز دوشنبه یازدهم دی و اولین روز از سال میلادی جدید با پنجاه و هفتمین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس همراه شما هستیم. کندل سال ۲۰۲۳ در نمودار بلند مدت بیت‌کوین در محدوده ۴۲,۰۰۰ دلار به پایان رسید و رشدی ۱۵۵ درصدی به ثبت رساند.

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۱ دی، معرفی واچ لیست هفتگی ۱۱ دی، معرفی جدیدترین رمزارز اضافه شده به پلتفرم او ام پی فینکس و نکته معاملاتی هفته موضوعاتی هستند که در این مطلب از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – ۱۱ دی

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – 11 دی
وضعیت بازار در اولین روز از هفته جدید - 11 دی

طبق روال همیشه در هفته نامه‌های کریپتویی او ام پی فینکس، در اولین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۱ دی» به بررسی وضعیت کلی بازار در اولین روز از سال ۲۰۲۴ می‌پردازیم.

کندل هفتگی بیت‌کوین در آخرین هفته سال ۲۰۲۳ با ۱.۷ درصد کاهش در سطح ۴۲,۲۸۳ دلار به پایان رسید. تریدینگ رنج در قیمت بیت‌ کوین همچنان ادامه داشته و رمزارز برتر بازار حدودا یک ماه است که در یک الگوی مثلث قرار گرفته است. شکست این الگوی قیمتی در چارت بیت کوین احتمالا موضوعات مهمی را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ شفاف‌ می‌کند.

ارز دیجیتال اتریوم نیز به عنوان نماینده بازار آلت‌کوین‌ها، سال جدید را در حوالی مقاومت ۲,۳۰۰ دلاری آغاز کرده و هنوز موفق به پشت سر گذاشتن این مانع نشده است. این درجا زدن‌های قیمتی در نمودار بیت کوین و آلت‌کوین‌ها ارتباطی مستقیم با کاهش نقدینگی در ایام تعطیلات کریسمس دارد.

دامیننس تتر نیز همچنان به روند نزولی خود ادامه داده و هم اکنون در نزدیکی‌های حمایت داینامیک خود در محدوده کف کانال صعودی بلند مدت قرار گرفته است. در حال حاضر دامیننس تتر عدد ۵.۷ درصد را نشان داده و واکنش دامیننس به کف کانال صعودی فعلی بسیار حائز اهمیت بوده و روند پیش‌روی بازار طی نیمه اول سال ۲۰۲۴ را تعیین می‌کند.

علی رغم تریدینگ رنج بودن نمودار قیمت بیت کوین و آلت‌کوین‌های معتبر بازار، برخی رمزرزها بودند که توانستند در این روزهای آرام بازار رشد قیمتی خوبی ثبت کنند. رمزارزهای وان اینچ (۱INCH)، میکر (MKR) و گراف (GRT) تاپ گینرهای بازار در اولین روز از سال جدید بودند. از سوی دیگر رمزارزهای پنکیک سواپ (CAKE)، اینجکتیو پروتکل (INJ) و بانک توکن (BONK) در جمع تاپ لوزرهای مارکت قرار گرفتند.

واچ لیست هفتگی و پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۱ دی

واچ لیست هفتگی و پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 11 دی

در دومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۱ دی» به سراغ معرفی واچ لیست هفتگی و تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال در هفته پیش‌رو می‌رویم.

رالی صعودی بیت‌کوین و بازدهی ۱۵۵ درصدی این رمزارز در سال ۲۰۲۳، ذهنیت و تمایلات فعالان بازار را بهبود بخشیده و به عقیده اکثر معامله‌گران این روند افزایشی در قیمت در سال ۲۰۲۴ نیز تداوم خواهد داشت.

در شرایط فعلی بازار، تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در مورد ETFهای اسپات بیت‌کوین اصلی‌ترین عامل محرک قیمت این رمزارز بوده و برخی تحلیلگران بر این باورند که اثرات مثبت تایید ETFهای بیت‌کوین هم اکنون بر قیمت اعمال شده و اصطلاحا این خبر پیش‌خور شده است. بنابراین یکی از سناریوهای احتمالی این است که در صورت تایید ETFها، قیمت بیت‌کوین رشد قابل توجهی را تجربه نکند.

اما فارغ از واکنش کوتاه مدت قیمت‌ها به اعلام نتیجه ETFهای بیت کوین، بازار رمزارزها در حال حاضر در یک دوره صعودی قرار دارد و وظیفه معامله‌گران نیز همواره این بوده که با روند همراه شوند. بنابراین در روند صعودی فعلی، اصلاحات قیمتی می‌توانند موقعیت‌ مناسبی برای ورود به معاملات میان مدت و بلند مدت باشند.

در شصت و هفتمین سری از واچ لیست هفتگی او ام پی فینکس به سراغ تحلیل نمودار رمزارزهای بیت‌کوین (BTC)، یونی سواپ (UNI)، نیر پروتکل (NEAR)، آپتیمیزم (OP) و اینجکتیو پروتکل (INJ) در تایم فریم‌های روزانه و چهار ساعته رفته‌ایم. برای مشاهده کامل تحلیل‌ها می‌توانید به مطلب واچ لیست هفتگی ۱۱ دی مراجعه کنید.

ارز دیجیتال دای با نماد DAI به او ام پی فینکس اضافه شد

ارز دیجیتال دای با نماد DAI به او ام پی فینکس اضافه شد

در سومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۱ دی» جدیدترین رمزارز اضافه شده بازار پلتفرم او ام پی فینکس را به شما معرفی می‌کنیم.

ارز دیجیتال دای (DAI) سومین استیبل کوین محبوب در بازار کریپتو بوده که در حال حاضر (دی ماه ۱۴۰۲) مارکت کپی برابر با ۵.۳ میلیارد دلار دارد. این رمزارز در دسته استیبل کوین‌های بر پایه دلار آمریکا قرار داشته و پس از تتر (USDT) و یو اس دی کوین (USDC) در مقام سوم قرار گرفته است.

رمزارز DAI در شبکه اتریوم مطابق با استانداردهای ERC-20 ایجاد شده و طی مکانیزم مشخصی از طریق قفل کردن سایر دارایی‌های رمزارزی در قرادادهای هوشمند، نرخ برابری خود را با دلار آمریکا ثابت نگه می‌دارد. پلتفرم او ام پی فینکس امکان خرید و فروش مستقیم رمزارز DAI را برای تمام کاربران خود فراهم کرده و شما می‌توانید با مراجعه به صفحه معاملات DAI، به چهار روش مختلف سفارش مورد نظرتان را در بازار رمزارز دای (DAI) ثبت کنید.

نکته معاملاتی هفته – ۱۱ دی

نکته معاملاتی هفته - 11 دی

به رسم همیشه در هفته نامه‌های او ام پی فینکس، مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۱ دی» را با ارائه یک نکته معاملاتی کاربردی به پایان می‌رسانیم.

«معامله‌گر مبتدی همیشه نگران این است که حق با او نباشد اما معامله‌گر حرفه‌ای بدون دلبستگی به یک معامله، به سادگی استراتژی خود را اجرا می‌کند.»

تا حالا با خودتان فکر کرده‌اید چه دلیلی باعث می‌شود که نگران نتیجه یک معامله باشید؟ چه چیزی موجب می‌شود تا نتیجه یک معامله، چه سودده باشد و چه ضررده، کنترل ذهن شما را در دست بگیرد؟ علت در آن است که یا استراتژی معاملاتی ندارید و یا در آن معامله خارج از استراتژی عمل کرده‌اید.

یکی از رکان استراتژی معاملاتی، انتخاب حجم مناسب برای معامله است. حجم هر معامله باید به گونه‌ای انتخاب شود که در صورت فعال شدن حد ضرر معامله، شما حداکثر ۲% از سرمایه خود را از دست بدهید.

مثلا اگر بالانس حساب ۱۰۰۰ دلار است، شما مجازید در هر معامله حداکثر ۲۰ دلار ضرر کنید. این مقدار ضرر به راحتی در معاملات بعدی قابل جبران بوده اما اگر خارج از این قاعده عمل کنید، ضرر معامله مقدار قابل توجهی را در برمی‌گیرد.

حال برای جبران این مقدار ضرر بیشتر لازم است در معاملات بعدی ریواردهای بالاتری بگیرید و همین دغدغه خود پیش‌زمینه‌ اشتباهات بعدی شما می‌شود. بنابراین به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب حجم بالا برای یک معامله اگرچه ممکن است سود بیشتری به شما بدهد، در صورت زیان ده شدن معامله نیز می‌تواند زیان غیر قابل جبرانی نصیب حسابتان کند و همین موضوع موجب می‌شود تا همواره نگران نتیجه معامله و اشتباه بودن تحلیل‌تان باشید.

اما اگر یک استراتژی معاملاتی مشخص با قوانین مدیریت سرمایه بهینه دارید، دیگر نیازی نیست بیش از حد به نتیجه معامله فکر کنید. چرا که حتی اگر در تحلیل‌های خود مرتکب اشتباه شوید، مقدار ضرر شما از طریق قوانین مدیریت سرمایه قابل جبران است.

همواره یادتان باشد که فکر کردن بیش از حد درباره نتیجه یک معامله تنها منجر به اتلاف انرژی شما شده و هیچ بازدهی مثبت دیگری ندارد. بنابراین سعی کنید قبل از هر چیزی یک استراتژی مکتوب و دقیق برای فعالیت‌های خود در بازار داشته باشید، در هر شرایط روحی و ذهنی فقط و فقط آن را اجرا کنید و در نهایت توجه خود را از یک معامله به نتیجه کل معاملات یک ماهه خود معطوف سازید.

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا