تحلیل ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۳ آذر

امروز دوشنبه سیزدهم آذر با پنجاه و چهارمین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس همراه شما هستیم. بیت‌کوین اولین روز از هفته معاملاتی جدید را به شکلی کاملا طوفانی آغاز کرد و تا به این لحظه توانست با ۵.۵ درصد رشد از محدوده ۳۹۹۰۰ دلار تا محدوده ۴۲۱۵۰ دلار افزایش پیدا کند و رنگ و روی تازه‌ای به کل بازار ببخشد.

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۳ آذر، معرفی واچ لیست هفتگی ۱۳ آذر، مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت‌ها در هفته پیش‌رو و نکته معاملاتی هفته مهم‌ترین موضوعاتی هستند که در این مطلب از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس مورد بررسی قرار خواهیم داد. تا انتهای این هفته نامه ارز دیجیتال با ما همراه باشید.

پادکست پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۳ آذر

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – ۱۳ آذر

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – 13 آذر
خلاصه وضعیت بازار در اولین روز از هفته جدید - 13 آذر

به رسم همیشه در هفته نامه‌های کریپتویی او ام پی فینکس در اولین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۳ آذر»، وضعیت کلی بازار ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

رمزارز برتر بازار کندل ماه نوامبر را با ۹ درصد رشد در سطح ۳۷۷۷۲ دلار به پایان رساند و سومین کندل صعودی متوالی در تایم فریم ماهانه را تشکیل داد. در تایم فریم هفتگی نمودار قیمت بیت کوین نیز پس از تشکیل دو کندل دوجی متوالی، این بار شاهد یک کندل رونددار صعودی بودیم که منجر به رشد ۶ درصدی قیمت این رمزارز طی هفته گذشته شد.

در تایم فریم روزانه نیز شاهد چهارمین کندل صعودی متوالی هستیم که قیمت بیت کوین را تا محدوده ۴۲۰۰۰ دلار افزایش داد و شور و حال تازه‌ای در اولین روز از هفته معاملاتی جدید برای بازار به ارمغان آورد.

جریان ورود سرمایه‌های جدید به بازار نیز افزایش قابل توجهی داشته و شاخص TOTAL بازار رمزارزها در این لحظه به محدوده ۱.۵ تریلیون دلار رسیده است! در این میان حدودا ۵۳ درصد کل سرمایه‌‎ی مارکت در بازار بیت کوین معامله شده و دامیننس BTC مجددا در یک روند صعودی قرار گرفته است.

بازار آلت‌کوین‌ها نیز از روند صعودی حاکم بر بازار تبعیت کرد و ارز دیجیتال اتریوم به عنوان برترین آلت کوین مارکت با پشت سر گذاشتن مقاومت ۲۰۰۰ دلار، هم اکنون در محدوده ۲۲۰۰ دلار معامله می‌شود! در این میان سهم تتر از بازار کاهش قابل توجهی داشته و به نظر می‌رسد که دامیننس تتر در حال تکمیل موج نزولی به سمت کف کانال صعودی بلند مدت خود است!

هیجانات افزایش قیمت بیت کوین به بازار سایر آلت‌کوین‌ها نیز نفوذ کرده و اکثر رمزارزها در اولین روز از هفته جدید، کار خود را با نوسان‌های رو به بالا آغاز کردند. در این میان رمزارزهای لونا کلاسیک (LUNC)، لونا (LUNA) و پپه (PEPE) در شروع هفته جدید به تاپ گینرهای بازار تبدیل شدند و توانستند جهش‌های قیمتی قابل توجهی را به ثبت برسانند. رمزارزهای میکر (MKR)، آوه (AAVE) و تن کوین (TON) نیز با نوسان‌های منفی جزئی، با اتمسفر مثبت حاکم بر بازار همراه نشدند.

واچ لیست هفتگی و پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۳ آذر

واچ لیست هفتگی و پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 13 آذر

در دومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۳ آذر» نوبت به معرفی واچ لیست ارزهای دیجیتال رسیده است. همانطور که در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم، بیت کوین پس از سه هفته تلاش برای عبور از مقاومت ۳۸۰۰۰ دلار، بالاخره موفق شد این محدوده را پشت سر بگذارد. کندل روز یک شنبه ۱۲ آذر (۳ دسامبر) در نمودار بیت کوین در سطح ۳۹۹۷۲ دلار بسته شد و این رمزارز توانست برای تثبیت بالای مقاومت ۳۸۰۰۰ دلار گام مهمی بردارد.

شرایط فعلی بازار حاکی از آن است که خریداران در تلاشند تا قدرت این گام صعودی را حفظ کنند و سال ۲۰۲۳ را در محدوده سبز رنگ به پایان برسانند. در حال حاضر اصلی‌ترین مقاومت بر سر راه این رمزارز محدوده ۴۲۰۰۰ دلار است که در صورت شکست آن، می‌توانیم انتظار بیت‌کوین ۴۸۰۰۰ دلاری را داشته باشیم.

کارشناسان بازار ریشه‌ی این صعودهای قیمتی در بیت کوین را ماجرای تایید ای تی اف‌های اسپات بیت کوین می‌دانند. درست است که بازار هم اکنون روزهای سبز خود را سپری می‌کند اما معامله‌گران می‌بایست فروش‌های احتمالی از سوی خرس‌های بازار را نیز در نظر داشته باشند.

در این میان می‌توانیم گذری به ضرب المثل معروف «شایعه را بخر، خبر را بفروش» نیز داشته باشیم. همانطور که احتمالا می‌دانید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا هنوز به طور رسمی ای تی اف‌های اسپات بیت کوین را تایید نکرده و جهش‌های اخیر در چارت بیت کوین به دلیل انتظار معامله‌گران نسبت به تایید این صندوق‌‎های معامله‌گری شکل گرفته است. به بیان ساده می‌توان گفت که معامله‌گران شایعه تایید ETFهای بیت‌کوین را خریده‌اند!

بنابراین بهتر است به این موضوع نیز توجه داشته باشیم که بیت کوین ممکن است پس از تایید رسمی این ای تی اف‌ها، اصلاحات قیمتی قابل توجهی را نیز تجربه کند. به بیان دیگر یکی از احتمالات ادامه مسیر بیتکوین این است که معامله‌گران با انتشار خبر رسمی تایید ETFها، دست به فروش و سیو سود بزنند!

حال می‌بایست بررسی کنیم که عبور بیت کوین از محدوده ۴۰۰۰۰ دلار چه انتظاری در معامله‌گران ایجاد می‌کند و پیامدهای این این انتظارات بر قیمت‌ها چیست؟ در شصت و سومین سری از واچ لیست هفتگی ارزهای دیجیتال در او ام پی فینکس، نمودار قیمت بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و رندر توکن (RNDR) را در تایم فریم‌های روزانه و چهار ساعته مورد بررسی قرار داده‌ایم. برای مشاهده کامل تحلیل‌ها می‌توانید به مطلب واچ لیست هفتگی ۱۳ آذر مراجعه کنید.

مطالعه بیشتر: آشنایی با مهم‌ترین نکات استراتژی معامله سوئینگ (Swing Trading)

مهم‌ترین نکته در معاملات این هفته

سومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۳ آذر» را به بررسی مهم‌ترین نکته در معاملات این هفته اختصاص می‌دهیم. با عبور بیت کوین از مقاومت ۳۸۰۰۰ دلار حدودا ۵۰ میلیون دلار موقعیت معاملاتی لیکویید شدند! رمزارز شماره یک بازار، هفته اول دسامبر را عالی شروع کرده و به نظر می‌آید که قصد ندارد به خرس‌های بازار نقطه ورود بدهد!

عبور از مقاومت ۲۵۰۰۰ دلار در ۱۷ مارچ (۲۶ اسفند)، شکست مقاومت ۳۰۰۰۰ دلار در ۲۳ اکتبر (۱ آبان) و حالا شکست مقاومت ۳۸۰۰۰ دلاری، نشان می‌دهد نقطه ورودی که خرس‌های بازار منتظر آن هستند، هرگز اتفاق نخواهد افتاد و مومنتوم فعلی قیمت همچنان درصد فعال کردن حد ضرر معامله‌گران شورت (Short) است.

عبور قیمت BTC از محدوده ۴۰۰۰۰ دلار چالش مهمی در میان معامله‌گران ایجاد کرده و آن این است که آیا بیت کوین همچنان جای رشد دارد یا افزایش قیمت اخیر تنها یک حباب برای قیمت ایجاد کرده و باعث شده تا ارزش فعلی بیت کوین از ارزش واقعی آن فاصله بگیرد؟

به بیان دیگر اصلی‌ترین نقطه ابهام معامله‌گران در حال حاضر این است که آیا شکست مقاومت ۳۸۰۰۰ دلار به معنای یک گام صعودی جدید در چارت بیت کوین است یا با یک فیک بریک اوت (شکست نامعتبر) و تله گاوی مواجه هستیم؟

د حال حاضر مهم‌ترین نکته‌ای که می‌بایست به آن توجه داشته باشید این است که سعی کنید احساس فومو (FOMO) را به خوبی بشناسید و در دام آن نیفتید!

پلتفرم alternative.me یکی از قدیمی‌ترین پلتفرم‌هایی است که به صورت روزانه داده‌های سنتیمنت مربوط به احساسات ترس و طمع در بازار را گزارش می‌کند. بر اساس آخرین گزارش‌های ارائه شده توسط این پلتفرم، همزمان با جهش قیمت بیت کوین به محدوده ۴۲۰۰۰ دلار، شاخص ترس و طمع این رمزارز به سطح ۷۴ رسیده و نشان دهنده حاکم شدن «طمع شدید» در بازار است. شاید برایتان جالب باشد که این مقدار شاخص ترس و طمع دقیقا همان مقداری است که در زمان رسیدن قیمت بیت کوین به محدوده ۶۹۰۰۰ دلار ثبت شد!

روند فعلی بازار صعودی بوده و یک معامله‌گر وظیفه دارد که در جهت روند معامله کند. بنابراین در حالی که به دنبال نقاط ورود برای معاملات خرید هستید، بهتر است حواستان به سیو سود معامله‌گران بزرگ و خروج نقدینگی از بازار نیز باشد تا بتوانید به موقع مدیریت سرمایه داشته باشید و از این بازار سبز دست خالی بیرون نروید!

نکته معاملاتی هفته – ۱۳ آذر

نکته معاملاتی هفته - 13 آذر

به رسم همیشه در هفته نامه‌های او ام پی فینکس، آخرین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۳ آذر» را به یک نکته روانشناسی بازار اختصاص می‌دهیم.

صعود اخیر بیت کوین ممکن است افراد بسیاری را به سمت تزریق سرمایه‌های جدید به بازار فرا بخواند. این جهش قیمتی تنها به بیت کوین اختصاص نداشته و اونس جهانی نیز با ثبت سقف جدید در محدوده ۲۱۴۸ دلار، شور و هیجان تازه‌ای در بازارهای مالی به وجود آورده است. از همین رو تصمیم گرفتیم در این قسمت در مورد احساس فومو (FOMO) یا همان احساس ترس از دست دادن فرصت (Fear of missing out) صحبت کنیم.

ابتدا بهتر است انواع تیپ‌های شخصیتی افراد در بازارهای مالی را مشخص کنیم:

  • دسته اول سرمایه‌گذارهایی هستند که حجم سرمایه بسیار بالایی دارند و جزئی‌ترین درصد در تغییرات قیمت، تغییرات قابل توجهی در سرمایه آن‌ها ایجاد می‌کند.

    اگر در این دسته قرار می‌گیرید، بهتر است تا زمانی که در نمودارهای قیمتی تاییدیه ادامه صعود ندیده‌اید، وارد موقعیت‌های خرید نشوید و از وارد کردن ریسک‌های نسنجیده به سرمایه خود جلوگیری کنید.
  • دسته دوم معامله‌گرها در بازار هستند؛ افرادی که به مقدار عددی قیمت یک دارایی اهمیت چندانی نمی‌دهند و بیشتر بر سوار شدن بر موج‌های حرکتی کوتاه مدت، چه موج مثبت و چه موج منفی، متمرکز هستند.

    تریدرهای عموما بر اساس استراتژی‌های شخصی و در چارچوب قوانین مدیریت سرمایه فعالیت می‌کنند. به این معنا که در هر شرایطی از بازار، فارغ از شرایط مثبت یا منفی، ستاپ معاملاتی خود را در نظر داشته و در صورت مشاهده آن معامله می‌کنند.
  • دسته سوم افراد عموما تماشاگر بازارهای مالی هستند که مطابق با جهش‌های قیمتی مثبت و منفی و یا انتشار خبرهای فاندامنتال، به صورت هیجانی تصمیم‌گیری می‌کنند!

    این دسته از افراد ممکن است با مشاهده یک جهش قیمتی، درگیر احساس فومو و طمع شوند، دست به معاملات خرید با حجم بالا بزنند و با مدیریت نکردن سرمایه در نهایت دست خالی از بازار خارج شوند. یا حتی ممکن است با شنیدن یک خبر منفی یا مشاهده یک گام نزولی در قیمت به سرعت دچار احساس ترس شوند، دارایی خود را با ضرر بالا بفروشند و در نهایت از بازار خارج شوند.

    سعی کنید تصورات یک شبه ثروتمند شدن و یا یک شبه به فلاکت نشستن را از ذهن خود دور کنید و در هر مقطعی از بازار، تنها و تنها در چارچوب مدیریت سرمایه گام بردارید.

    فراموش نکنید که در بازارهای مالی گاها منتظر تاییدیه ماندن و هیچ کاری انجام ندادن، خود پربازده‌ترین استراتژی معاملاتی است!

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا