تحلیل ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۷ آذر

امروز دوشنبه بیست و هفتم آذر با پنجاه و پنجمین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس همراه شما هستیم. بیت‌کوین هفته گذشته را در یک روند تریدینگ رنج در محدوده ۴۴۰۰۰ – ۴۰۰۰۰ دلار سپری کرد و کندل هفتگی در نمودار این رمزارز در نهایت با ۵ درصد کاهش در سطح ۴۱۳۷۴ دلار به پایان رسید. هم اکنون در حال سپری کردن سومین هفته از آخرین ماه سال ۲۰۲۳ هستیم و یکی از اصلی‌ترین چالش‌های معامله‌گران این است که بازار طی ۱۲ روز باقی مانده از سال جاری، چه رویکردی پیش‌ خواهد گرفت؟

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۷ آذر، معرفی واچ لیست هفتگی ۲۷ آذر، رویداد آیتکس در شهر شیراز و نکته معاملاتی هفته مهم‌ترین موضوعاتی هستند که در این مطلب از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس مورد بررسی قرار می‌دهیم. در ادامه‌ی این هفته نامه ارز دیجیتال با ما همراه باشید.

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – ۲۷ آذر

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – 27 آذر
خلاصه وضعیت بازار در اولین روز از هفته جدید - 27 آذر

به رسم همیشه در هفته نامه‌های کریپتویی او ام پی فینکس، اولین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۷ آذر» را به بررسی وضعیت کلی مارکت در اولین روز از هفته جدید اختصاص می‌دهیم.

بیت‌کوین پس از هشت کندل متوالی صعودی در تایم فریم هفتگی، یک کندل نزولی نسبتا قدرتمند به ثبت رساند و حدودا ۵ درصد کاهش قیمتی را تجربه کرد و به حوالی محدوده حمایتی ۴۰,۰۰۰ دلار رسید. رمزارز برتر بازار در اولین روز از هفته جدید در سطح ۴۱,۳۷۴ دلار آغاز به کار کرده و به نظر می‌رسد که قیمت بیت کوین هنوز قصد بازیابی به سمت محدوده‌های قیمتی بالاتر ندارد.

بازار آلت‌کوین‌ها نیز از روند اصلاحات قیمتی در بیت کوین پیروی کرده و رمزارز اتریوم به عنوان محبوب‌ترین آلت‌کوین بازار از حوالی ۲,۴۰۰ دلار به محدوده حمایتی ۲,۰۰۰ دلار رسیده است. با نفوذ قیمت اتریوم به محدوده‌های پایین‌تر از حمایت ۲,۰۰۰ دلاری، نمی‌توانیم انتظاری مبنی بر ادامه رشدهای قیمتی در بازار آلت‌کوین‌ها داشته باشیم!

با بررسی دامیننس تتر به عنوان یکی از اصلی‌ترین متر و معیارهای تحلیل بازار نیز متوجه خواهیم شد که این شاخص حدودا ۷ روز است که از سطح ۵.۵ درصد در حال بازیابی می‌باشد و هم اکنون به سطح ۶ درصد رسیده است. این روند افزایشی در دامیننس تتر یکی از اصلی‌ترین دلایل وقوع اصلاحات قیمتی در بیت‌کوین و آلت‌کوین‌هاست!

اما قبل از هر قضاوتی باید در نظر داشته باشیم که دامیننس تتر در بازه زمانی بلند مدت در یک کانال صعودی قرار گرفته و در حال حاضر با کف این کندل صعودی فاصله چندانی ندارد. بنابراین هنوز هم می‌توانیم در هفته‌های پیش‌رو انتظار کاهش دامیننس تتر به سمت کف کانال صعودی و وقوع رشدهای قیمتی در بازار را داشته باشیم.

در بازار آلت‌کوین‌ها نیز شاهد رشد و ریزش‌های قابل توجهی بودیم. رمزارزهای دوج چین (DC)، آدیوس (AUDIO) و ای آی دوج (AIDOGE) توانستند در اولین روز از هفته جدید با نوسان‌های قیمتی مثبت همراه شوند و در دسته‌‌ی تاپ گینرهای بازار قرار بگیرند. رمزارزهای سینیتیکس (SNX)، نیر پروتکل (NEAR) و لونا کلاسیک (LUNC) نیز اولین روز از هفته جدید را با نوسان‌های منفی آغاز کردند و در جمع تاپ لوزرهای بازار وارد شدند.

واچ لیست هفتگی و پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۷ آذر

واچ لیست هفتگی و پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 27 آذر

در دومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۷ آذر» به معرفی واچ لیست هفتگی و تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال می‌پردازیم.

همانطور که در قسمت‌های قبل نیز اشاره شد، بیت‌کوین پس از هشت هفته متوالی، روند رشد قیمتی خود را موقتا به پایان رساند و هفته گذشته شاهد ۵ درصد کاهش در قیمت این رمزارز بودیم. این موضوع نشان می‌دهد که خریداران به دنبال سیو سود از موقعیت‌های خرید قبلی خود هستند. برخی تحلیلگران نیز اصلاحات قیمتی چند روز گذشته را پولبک به محدوده ۴۰,۰۰۰ دلار تلقی می‌کنند که نشانگر یک روند صعودی سالم است و می‌تواند به حمایت‌ها و کف‌های قیمتی در سطوح فعلی استحکام ببخشد.

در شرایط فعلی که بیت کوین حرکت صعودی خود را موقتا متوقف کرده، توجه معامله‌گران به آلت کوین‌ها معطوف خواهد شد و برخی رمزارزها پتانسیل این را دارند که در شرایط اصلاحات قیمتی بیت‌کوین نیز عملکرد خوبی از خود به جا بگذارند.

در شصت و پنجمین سری از واچ لیست هفتگی ارز دیجیتال در صرافی او ام پی فینکس، نمودار قیمت بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و کازماس (ATOM) را در تایم فریم‌های روزانه و چهار ساعته بررسی کرده‌ایم. برای مشاهده کامل تحلیل‌ها می‌توانید به مطلب واچ لیست هفتگی ۲۷ آذر مراجعه کنید.

حضور پررنگ صرافی او ام پی فینکس در نمایشگاه آیتکس شیراز

صرافی او ام پی فینکس در آیتکس شیراز

پلتفرم دانش بنیان معاملات رمزارز او ام پی فینکس در رویداد آیتکس شیراز در بازه زمانی ۲۱ آذر تا ۲۴ آذر از ساعت ۱۶ الی ۲۱ میزبان علاقمندان به صنعت بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال بود. این رویداد جذاب در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس در شهر شیراز با حضور صدها شرکت فعال در حوزه فناوری و شهر هوشمند برگزار شد.

پلتفرم او ام پی فینکس نیز با تدارک رویدادهای جذابی همچون گردونه شانس و هدایای رمزارزی و پنل‌های گفتگو با موضوعات جذاب توانست حضور پررنگی در این دوره از نمایشگاه آیتکس داشته باشد و با استقبال بی‌نظیر شرکت‌کنندگان مواجه شود.

در اولین روز از این رویداد یعنی ۲۱ آذر مهندس محمد حسینی، عضو هیات مدیره صرافی او ام پی فینکس، طی سیمناری با عنوان «مسیر معامله‌گری» پیرامون موضوعاتی همچون اصول و قواعد بنیادین فعالیت در بازارهای مالی، روانشناسی ترید و طراحی تریدینگ پلن به نکات بسیار مهمی اشاره کرد.

نکته معاملاتی هفته – ۲۷ آذر

نکته معاملاتی هفته - 27 آذر

طبق روال همیشه در هفته نامه‌های کریپتویی او ام پی فینکس، آخرین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۷ آذر» را به ارائه یک نکته معاملاتی کاربردی اختصاص می‌دهیم.

«۹۹ درصد مردم تصور می‌کنند ترید نوعی قمار کردن است! اما معامله‌گری از اجزای بسیار مهمی تشکیل شده که آن را به فعالیتی کاملا مجزا از قمار تبدیل می‌کند»

اگر این تصور را داشته باشیم که ترید نوعی قمار است، پس دیگر چه دلیلی دارد که وقت خود را برای آموزش تحلیل و معامله‌گری صرف کنیم؟ اگر با دیدگاه قمار وارد بازارهای مالی شده‌اید، وبسایت‌های شرط‌بندی گزینه‌ی به مراتب کم دردسرتری هستند!

اگر بدون هیچ دلیل منطقی حجم معامله خود را زیاد می‌کنید، اگر پس از یک معامله ضررده سریعا به دنبال جبران آن هستید، اگر برای معاملات خود حد سود و حد ضرر روزانه نمی‌گذارید، اگر پس از یک معامله سودده احساس شادی تمام وجودتان را در بر می‌گیرد و اگر پس از یک معامله زیان‌ده دچار یاس و خشم می‌شوید باید بدانید که دیدگاهتان نسبت به بازار یک دیدگاه قمارگونه است! اما واقعیت معامله‌گری بسیار فراتر از این‌هاست:

  • خارج از استراتژی معاملاتی ترید نکنید!

    بدون داشتن استراتژی و برنامه معاملاتی نه تنها در بلند مدت به سود نمی‌رسید، بلکه ممکن است کل سرمایه حساب معاملاتی خود را نیز از دست بدهید! استراتژی معاملاتی در واقع چارچوب و قوانین ترید شما را تشکیل می‌دهد و شما تنها در صورتی مجاز به ورود به یک موقعیت معاملاتی هستید که استراتژی ترید شما آن را تایید کند. به این ترتیب دیگر دچار اورتریدینگ نخواهید شد و تعداد معاملات بی‌هدف شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.
  • ثبات در معامله‌گری را جدی بگیرید!

    برای رسیدن به راندمان مثبت در بازار لازم است در فعالیت‌های خود استمرار داشته باشید و پس از ایجاد یک استراتژی، چندین ماه از آن در حساب‌های دمو بک تست و فوروارد تست بگیرید و برنامه معاملاتی خود را بهینه کنید. اگر به مدت ۶ ماه روزانه ۱ یا ۲ ساعت زمان به نشستن پای بازار اختصاص دهید نسبت به زمانی که به مدت یک ماه روزانه ۴ ساعت پای بازار هستید، نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد!

    یادتان باشد که موفقیت در ترید ارتباط و وابستگی قابل توجهی با استمرار و ثبات داشته و بر خلاف قمار کردن یک فعالیت در لحظه نیست!
  • برای دعواهای احساسی خود راه حل پیدا کنید!

    احساس خشم، ترس، طمع و غرور مهم‌ترین چالش‌های احساسی معامله‌گران در زمان ترید کردن هستند که اگر به موقع کنترل نشوند، می‌توانند حساب معاملاتی شما را تا مرز نابودی بکشانند!

    سعی کنید به این باور برسید که نتیجه‌ی یک معامله قرار نیست عملکرد یک ماهه شما را مشخص کند. بنابراین دیگر دلیلی ندارد که با کسب سود از یک معامله، احساس شادی به نحوی وجود شما را در بربگیرد که طمع کنید و دست به اقدامات نسنجیده بزنید! همچنین دلیلی ندارد که با ضرر در یک معامله طوری خشمگین شوید که برای جبران آن خارج از استراتژی عمل کنید و زیان‌های سنگینی به سرمایه خود وارد کنید!

    توجه داشته باشید که موضوع اصلیِ صحبت نداشتن احساس خشم یا شادی نیست؛ بلکه کنترل کردن آن احساسات است. کنترل کردنی که به شما جواز عملکرد خارج از استراتژی ندهد!

امیدواریم از مطالبی که در این سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس بررسی کردیم، لذت برده باشید. هر پیشنهاد یا سوالی پیرامون موضوعات بررسی شده در این قسمت داشتید، از طریق نظرات با ما در میان بگذارید.


الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا