تحلیل ارز دیجیتالواچ لیست هفتگی

واچ لیست هفتگی ۲۰ آذر؛ او ام پی فینکس

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، بیت کوین طی روزهای اخیر موفق شد به سقف ۵۲ هفته‌ای و شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ (S&P 500) به بالاترین سطح خود در سال ۲۰۲۳ برسد که یعنی عملکرد دارایی‌های پرریسک در روزهای پایانی سال میلادی، همچنان با قدرت زیادی ادامه دارد.

پادکست واچ لیست هفتگی ۲۰ آذر


برخی تحلیل‌گران معتقدند رالی (حرکت صعودی / Rally) بیت کوین پایان یافته و ممکن است در کوتاه‌مدت بازگشت قیمت داشته باشد، که امروز شاهد چنین مسئله‌ای بود‌ه‌ایم و قیمت رهبر ارزهای دیجیتال، وارد ناحیه ۴۱,۰۰۰ دلاری شده است. طبق تحلیل بیت کوین توسط متیو هایلَند که روز گذشته هم آن را پوشش دادیم، بازگشت دامیننس بیت کوین (BTCD) به زیر ۵۱.۸۱ درصد، می‌تواند نشانه‌ای مبنی بر اتمام روند صعودی و آخرین سقف قیمت در سال جاری باشد.


عموماً در مراحل ابتدایی یک بازار گاوی رمزارزهای برتر بازار پیشروی می‌کنند، اما پس از یک عملکرد قابل توجه، معامله‌گران اقدام به برداشت سود کرده و به‌دنبال ارزها و دارایی‌های جایگزین می‌گردند. اکنون با توجه به عملکرد قیمت بیت کوین در روز جاری، برخی آلت کوین‌ها هستند که یک حرکت جدید و رو به بالا را آغاز کرده و می‌توانند طی روزهای آتی، تحولات قابل توجهی را تجربه کنند که در مقاله واچ لیست ارزهای دیجیتال امروز به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.


در واچ لیست هفتگی ۲۰ آذر ماه، به تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) و آلت کوین‌های یونی سواپ (UNI) و آپتیمیزم (OP) در تایم فریم‌های ۱ روزه و ۴ ساعته می‌پردازیم.


مطالعه بیشتر: راهنمای کامل استراتژی آربیتراژ (Arbitrage) در ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۲۰ آذر؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

بیت کوین در نمودار ۱ روزه، تا روز گذشته مشغول تثبیت (Consolidation) در یک ناحیه فشرده در نزدیکی مقاومت ۴۴,۷۰۰ دلاری بود که اکنون، ظاهراً با خروج سرمایه‌گذاران از بازار مواجه شده است. طبق برنامه هر هفته، بیت کوین نخستین رمزارز مورد تحلیل در واچ لیست هفتگی ۲۰ آذر ماه است.

تحلیل بیت کوین در نمودار 1 روزه
تحلیل بیت کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView


خطوط میانگین متحرک‌های بیت کوین رو به بالا در حرکت بوده و شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI) نیز در محدوده اشباع خرید (Overbought) قرار دارد که شرایط را تحت کنترل خریداران نشان می‌دهند. در صورتی که قیمت بیتکوین از سطوح فعلی بازگشت داشته باشد و از ۴۴,۷۰۰ دلار عبور کند، احتمالاً روند صعودی از ادامه پیدا کند. بیت کوین در این سناریو می‌تواند تا ۴۸,۰۰۰ دلار رشد قیمت داشته باشد.


اما چنانچه قیمت پایین‌تر از ۴۲,۸۲۱ دلار باقی بماند، حرکت نزولی ممکن است تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰D EMA) در ۴۰,۶۰۸ دلار ادامه پیدا کند. این سطح اهمیت بسیار زیادی دارد، چرا که جهش صعودی از آن به‌منزله پایداری روند صعودی است. اما از دست‌دادن این حمایت ممکن است منجر به اصلاحی عمیق‌تر در قیمت BTC تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۰D SMA) در سطح ۳۷,۱۵۲ دلار شود.

تحلیل بیت کوین در نمودار 4 ساعته
تحلیل بیت کوین در نمودار ۴ ساعته – TradingView


نمودار ۴ ساعته بیت کوین نشان می‌دهد که خریداران در تلاش برای حفظ میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در این تایم فریم هستند که البته تا زمان نگارش این متن، خیلی موفق ظاهر نشده‌اند. اما در صورت بستن کندل‌ها بالاتر از این سطح، بیت کوین می‌تواند به ۴۴,۷۰۰ دلار بازگشت داشته باشد. تداوم این شرایط، پتانسیل هدایت قیمت بیت کوین تا ۴۸,۰۰۰ دلار را دارد و انتظار می‌رود این سطح، در نقش مقاومتی جدی ظاهر شود.


اما در صورتی که قیمت پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باقی بماند، موجی از برداشت سود و فروش آغاز خواهد شد. به این ترتیب، قیمت بیت کوین در ابتدا تا سطح ۳۸.۲ درصدی فیبوناچی بازگشتی در ۴۱,۹۹۳ دلار می‌رسد که امروز شاهد آن بوده‌ایم و در ادامه، ممکن است تا سطح ۵۰ درصدی فیبوناچی بازگشتی در ۴۱,۱۵۷ دلار نیز کاهش داشته باشد.


مطالعه بیشتر: آموزش استراتژی معامله معکوس (Reversal Trading)

واچ لیست هفتگی ۲۰ آذر؛ تحلیل تکنیکال یونی سواپ (UNI)

یونی سواپ در نمودار ۱ روزه، موفق شد در ۹ دسامبر (۱۸ آذر) از مقاومت پیش روی خود عبور و یک الگوی کف دوقلو (Double Bottom) را تکمیل کند. از این رو، ارز دیجیتال UNI را در واچ لیست هفتگی ۲۰ آذر ماه، مورد تحلیل بررسی قرار می‌دهیم.

تحلیل یونی سواپ در نمودار 1 روزه
تحلیل یونی سواپ در نمودار ۱ روزه – TradingView


اکنون فروشندگان این بازار در تلاش هستند تا قیمت یونی سواپ را به زیر سطح شکسته‌شده ۶.۷۰ دلاری بازگردانند و خریداران را به تله بیاندازند. در صورت موفقیت آن‌ها، ارز دیجیتال UNI ممکن است تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در سطح ۶.۱۰ دلار کاهش داشته باشد که سطحی حیاتی برای این رمزارز به‌شمار می‌آید.


در صورت بازگشت صعودی قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، خریداران برای عبور قیمت از ۶.۷۰ دلار تلاش خواهند کرد که در صورت موفقیت، قیمت UNI می‌‎تواند ابتدا تا ۷.۷۰ دلار و در نهایت تا هدف الگوی خود یعنی ۹.۶۰ دلار رشد داشته باشد.


اما کاهش قیمت ارز UNI به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، نشان می‌دهد که شکست صعودی قبلی یک تله گاوی (Bull Trap) بوده که پتانسیل کاهش قیمت تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۵.۳۲ دلار را دارد.

تحلیل یونی سواپ در نمودار 4 ساعته
تحلیل یونی سواپ در نمودار ۴ ساعته – TradingView


اصلاح اخیر قیمت یونی سواپ در نمودار ۴ ساعته، در نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در این تایم فریم به‌دنبال تشکیل حمایت است. در صورت افزایش قیمت و حفظ سطح ۶.۷۰ دلار، احتمال آغاز یک رالی و عبور از ۷.۱۳ دلار بیشتر می‌شود. چنین حرکتی می‌تواند مرحله بعدی روند صعودی را به‌سمت ۷.۷۰ دلار آغاز کند.


اما در آن روی سکه، از دست‌رفتن میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به‌منزله کاهش احتمالی قیمت UNI تا ۵.۸۰ دلار خواهد بود. این سطح یک حمایت بسیار مهم برای خریداران بوده و از دست‌دادن آن، منجر به ریزش قیمت یونی سواپ تا ۴.۸۰ دلار خواهد شد.


مطالعه بیشتر: آموزش استراتژی معامله سوئینگ (Swing Trading)

واچ لیست هفتگی ۲۰ آذر؛ تحلیل تکنیکال آپتیمیزم (OP)

ارز دیجیتال آپتیمیزم در نمودار ۱ روزه، پس از چند روز تلاش خریداران توانست از مقاومت پیش روی خود در سطح ۱.۸۷ دلار عبور و ظاهراً یک روند صعودی جدید را آغاز کند. آپتیمیزم آخرین رمزارزی است که در واچ لیست هفتگی ۲۰ آذر، به تحلیل آن می‌پردازیم.

تحلیل آپتیمیزم در نمودار 1 روزه
تحلیل آپتیمیزم در نمودار ۱ روزه – TradingView


عموماً در این شرایط، قیمت سطح شکسته‌شده را مجدداً تست می‌کند. فروشندگان ارز دیجیتال OP تلاش خواهند کرد که قیمت را به زیر سطح ۱.۸۷ دلار بکشانند و خریداران نیز، تلاش می‌کنند این سطح را به حمایت تبدیل کنند. در صورت جهش از ۱.۸۷ دلار، قیمت آپتیمیزم می‌تواند یک رالی را تا ۲.۳۰ دلار آغاز کند و شکست صعودی از این سطح مقاومتی، می‌تواند رشد قیمت تا سطح ۲.۶۰ دلار را در پی داشته باشد.


این سناریوی صعودی زمانی نامعتبر خواهد شد که قیمت طی یک کاهش به زیر ۱.۸۷ دلار برسد. به این ترتیب، فروشندگان جهت تقویت موقعیت‌های خود، سعی می‌کنند قیمت ارز دیجیتال OP را به زیر سطح ۱.۶۰ دلار نیز پایین بکشانند.

تحلیل آپتیمیزم در نمودار 4 ساعته
تحلیل آپتیمیزم در نمودار ۴ ساعته – TradingView


قیمت OP در نمودار ۴ ساعته، از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود شروع به رشد کرده است که یعنی، دیدگاه سرمایه‌گذاران در برابر این رمزارز مثبت باقی مانده و کف‌های قیمت خریداری شده‌اند. اکنون این دسته از فعالان بازار تلاش خواهند کرد تا قیمت آپتیمیزم را از سطح ۲.۳۰ دلار عبور دهند که در صورت موفقیت، مرحله بعدی روند صعودی OP احتمالاً آغاز خواهد شد.


اما اگر قیمت از سطوح فعلی دچار کاهش به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شود، به معنی برداشت سود خریداران خواهد بود. چنین شرایطی می‌تواند قیمت را به سطح شکسته‌شده ۱.۸۷ دلاری بازگرداند. انتظار می‌رود قیمت آپتیمیزم در این سطح، شاهد جدالی سنگینی میان خریداران و فروشندگان باشد.


در واچ لیست هفتگی ۲۰ آذر ماه، ارزهای دیجیتال بیت کوین، یونی سواپ و آپتیمیزم را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات شما از واچ لیست هفتگی ۲۰ آذر

واچ لیست ارز دیجیتال امروز چه ارزهایی دارد؟

در واچ لیست امروز، ارزهای دیجیتال بیت کوین (BTC)، یونی سواپ (UNI) و آپتیمیزم (OP) را پوشش داده‌ایم که پتانسیل بیشتری برای رشد در برابر سایر رمزارزهای بازار دارند.

پنج ارز دیجیتال این هفته که باید زیر نظر بگیریم چیست؟

واچ لیست این هفته به‌نوشته کوین‌تلگراف (CoinTelegraph)، شامل رمزارزهای بیت کوین (BTC)، یونی سواپ (UNI)، آپتیمیزم (OP)، سلسشا (TIA) و استکس (STX) می‌شود.

بهترین واچ لیست ارز دیجیتال کدام است؟

بهترین واچ لیست ارز دیجیتال، متشکل از رمزارزهایی است که فاکتورهای فاندامنتال و تکنیکال آن‌ها با یکدیگر هم‌خوانی داشته و در وضعیت صعودی قرار دارند.

سلب-مسئولیت-واچلیست-هفتگی-20-آذر

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا