اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهانتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

راه اندازی معاملات رمزارزها توسط بانک N26

به گزارش رویترز فرانک‌فورت، بانک N26، یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های آنلاین واقع در کشور آلمان، در روز جاری اعلام کرد که به‌عنوان اولین قدم خود در دنیای ارزهای دیجیتال، امکان معامله رمزارزها را برای برخی از مشتریان خود در اتریش ایجاد می‌کند.


بانک N26 عنوان کرد این خدمات را برای مشتریان خود در دیگر کشورها طی ماه‌های پیش رو ارائه می‌دهد و در ادامه راه، امکان معامله ۲۰۰ رمزارز مختلف را به‌وجود خواهد آورد.


این بانک اهل برلین جهت معامله و نگهداری ارزهای دیجیتال با صرافی اتریشی بیت‌پاندا (Bitpanda) مشارکت ایجاد کرده است، اما به‌دلیل نداشتن مجوز بیت‌پاندا برای ارائه خدمات در کشور آلمان، بانک N26 نمی‌تواند سرویس خود را در این کشور پیاده‌سازی کند.


ورود تدریجی بانک‌ها و سازمان‌ها به این حوزه در حالی است که رمزارزهای برتر بازار یعنی بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در سال میلادی جاری و در راستای ریسک‌گریزی سرمایه‌گذاران، کاهش‌های سنگینی را در قیمت خود متحمل شدند.


این بازار تا حد زیادی در بسیاری از کشورها هنوز تنظیم و قانون‌گذاری نشده است و نهادهای مسئول پیرامون ریسک بالا در این دارایی‌ها به سرمایه‌گذاران هشدار داده‌اند. انتظار می‌رود که اتحادیه اروپا بر سر مجموعه‌ای از قوانین جدید و تحول‌آفرین برای رمزارزها، در ماه دسامبر (آذر ماه) یا اوایل سال ۲۰۲۳ وارد رأی‌گیری شوند.


بانک N26 در جزئیات بیانیه خود عنوان کرد که خرید ارزهای دیجیتال شامل ریسک بالایی داشته و ممکن است موجب از دست‌رفتن سرمایه شود. ولنتین استالف، یکی از مدیران اجرایی بانک N26، اظهار کرد با وجود ریسک زیاد در این دارایی‌ها، سطح تقاضا و تمایلات برای آن‌ها بالا است.


ارزهای دیجیتال عموماً در صرافی‌های رمزارز و خارج از سیستم امور مالی سنتی معامله می‌شوند، اما در سال‌های اخیر بانک‌های بزرگ اقدام به ارائه خدمات مربوط به این حوزه کرده‌اند.


بر اساس آمار وب‌سایت کوین‌گِکو (CoinGecko)، در حال حاضر ارزش بازار ارزهای دیجیتال ۹۶۰ میلیارد دلار بوده که نسبت به بالاترین سطح خود در نوامبر سال ۲۰۲۱ (آذر ۱۴۰۰)، کاهشی به‌میزان ۲ تریلیون دلار داشته است.


بانک N26 در گزارش هفته گذشته خود از آسیب‌های مالی سنگین از سال ۲۰۲۱ تا کنون و کاهش رشد در جذب مشتری خبر داد و مشخص شد سال ۲۰۲۲ برای یکی از ارزشمندترین کمپانی حوزه فینتک (Fintech) در اروپا، سراسر شکست به‌همراه داشته است.


این بانک در سال گذشته از سوی نهادهای قانونی آلمان به‌دلیل سهل‌انگاری در کنترل فعالیت‌های مرتبط با پول‌شویی جریمه شد و در راستای دستوری مبنی بر محدود کردن جذب مشتریان جدید، فعالیت خود در ایالات متحده را متوقف کرد. بانک N26 از آن زمان تاکنون، توانسته ایرادات وارده را برطرف سازد.

ریسک گریزی به چه معنا است؟

در اقتصاد و سرمایه‌گذاری، ریسک‌گریزی به تمایل و ترجیح سرمایه‌گذاران برای دریافت سود مطمئن اشاره دارد و از دارایی‌هایی که نتیجه سرمایه‌گذاری در آن‌ها کاملاً مشخص نیست اجتناب می‌کنند.

منبع: Yahoo! Finance

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا