اخبار او ام پی فینکسمعرفی ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال ماین نتورک در او ام پی فینکس لیست شد

ماین نتورک (MINE Network / MNET) یک راه‌کار نوآورانه جهت انجام عملیات ماینینگ (استخراج ارز دیجیتال / Mining) بین شبکه‌های بلاک چین مختلف در متاورس (Metaverse) است که حوزه‌های دیفای (DeFi)، گیم‌فای (GameFi) و NFT را به‌صورت مستقیم و بی‌نقص به یکدیگر متصل کرده و یک پروتکل جامع اُپن سورس (Open-Source) و کاربرپسند را به‌وجود آورده است. ارز دیجیتال ماین نتورک با نماد MNET، نقش توکن بومی این شبکه را دارد.


ماین نتورک یک زیرساخت چندشبکه‌ای (Multi-Chain) قدرتمند برای جامعه رمزارزها در دنیا فراهم کرده است که با توکنیزه کردن (توکن سازی) هش ریت (Hashrate) موجود در شبکه‌ها، رمزارزهای سازگار با بلاک چین‌های مختلف را صادر می‌کند و پلی بین عملیات ماینینگ و فضای گیم‌فای در متاورس منحصربه‌فرد خود تحت عنوان ماین‌وِرس (MINEverse) ایجاد کرده است.


ماین نتورک نخستین پروتکل چندشبکه‌ای توکن هش ریت به‌صورت غیرمتمرکز (Decentralized Multichain Hashrate Token Protocol) است که مشکل وجود نقدینگی برای ماینرها در شبکه‌هایی از جمله بیت کوین، لایت کوین، اتریوم و فایل کوین را برطرف کرده است.

ماین نتورک از طریق یکسان‌سازی و استانداردکردن قدرت استخراج در استخرهای ماینینگ، توکن‌های هش ریت (Hashrate Token) را صادر می‌کند. هر توکن هش ریت در واقع یک توکن ترکیبی (Synthetic Token) نشان‌دهنده قدرت استخراج در یک بلاک چین ماینینگ (Proof-of-Work / PoW) است و در پشتوانه خود، قدرت استخراج استانداردشده (توکن‌های هش ریت) را به‌عنوان وثیقه دارد.


توکن‌های هش ریت ماین نتورک، pToken نام دارند و خرید آن‌ها در صرافی‌های متمرکز یا پروتکل‌های دیفای امکان‌پذیر است. ماینرهای شخصی می‌توانند با خرید pToken ها و سپرده‌گذاری (استیکینگ / Staking) آن‌ها، پاداش‌های ماینینگ دریافت کنند. زمانی که pToken ها سپرده‌گذاری شوند، موجودی ماینرها به wToken ها تغییر یافته که قابل انتقال به بخش‌های مختلف هستند.


wToken ها توکن‌های خروجی به‌عنوان پاداش هستند که توسط بلاک چین مربوطه صادر می‌شوند و هر واحد آن با یک واحد از توکن‌های تولیدشده در استخر ماینینگ ماین نتورک برابری (۱:۱) می‌کند.


ارز دیجیتال ماین نتورک (MNET) توکن کاربردی و حاکمیتی (Governance Token) شبکه است و ماینرها از طریق این رمزارز وارد استخرهای ماینینگ استاندارد در این پلتفرم می‌شوند. هولدرهای ارز دیجیتال ماین نتورک در تصمیمات و پیشنهادات مدیریتی این شبکه حق رأی دارند.


این پروژه در سال ۲۰۲۰ طرح شد، اما وب‌سایت رسمی ماین نتورک سال ۲۰۲۱ کار خود را آغاز کرد. عرضه کل ارز دیجیتال ماین نتورک نیز ۱ میلیارد واحد تعیین شده است.


توکن MNET در صرافی‌های معتبری نظیر کوکوین (KuCoin) لیست شده است و اکنون، پلتفرم او ام پی فینکس نیز امکان خرید ارز دیجیتال ماین نتورک را برای کاربران خود فراهم کرده است.

توکن هش ریت چیست؟

توکن هش ریت نشان‌دهنده مقدار مشخصی از قدرت استخراج در یک بلاک‌چین ماینینگ است که افراد با خرید آن‌ها، به‌صورت غیرمستقیم در عملیات ماینینگ شرکت کرده و پاداش دریافت می‌کنند.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. خیلی توکن جدید و ناملموسی بود :))
    و هیچ منبع فارسی برای مطالعه درموردش پیدا نکردم
    ممنون از شمابابت ترجمه و نشر مطالب و این مقاله در مورد این توکن

    1. سلامت باشید، بله درسته! پروتکلی که ماین نتورک طراحی کرده به‌شدت نوآورانه و خلاقانه است و برای درک نحوه عملکرد شبکه ماین نتورک باید در مورد مباحثی مثل هش ریت، ماینینگ، دیفای و . . . دانش پایه داشته باشید.

    1. سلام. ارز دیجیتال ماین نتورک یک توکن مبتنی بر شبکه اتریوم هست و می‌تونید از کیف پول‌های سازگار با این شبکه جهت ذخیره امن استفاده کنید. متامسک، تراست ولت و . . .

  2. با سلام .با توجه به لیست شدن این ارز .من مقدار ی از این ارزو خریدم ولی هم در کوکوین هم او ام پی فینیکس دلیت شدند .وهیچکس اطلاعی از شرایط این ار ز نداره .واقعن نمیدونم سوخت شد؟هیچ آینده ای نداره هیچ امیدی نیست ؟تو هیچ صرافی دیگه کار نمیشه .هیچ کس جوابگوی من نیست .طلاهومو فروختم و دادم این ارز .کاش اگه کسی اطلاعاتی داره منو راهنمایی میکرد

    1. سلام وقت بخیر. ارز دیجیتال ماین نتورک از بازارهای او ام پی فینکس حذف نشده و امکان خرید و فروشش وجود داره. شخصاً خبر جدیدی در مورد این پروژه ندارم، اما اتفاق خاصی هم برای این رمزارز نیفتاده و در صرافی کوکوین هم هنوز معاملاتش انجام میشه. وضعیت کیف پول‌ها و حساب‌هاتون در صرافی‌ها رو مجدداً با دقت چک کنید و اگر لازمه اپلیکیشن‌هاتون رو به‌روزرسانی کنید.

    2. سرکار خانم، نمودار جهانی ارز دیجیتال ماین نتورک از دسترس همه پلتفرم‌ها خارج شده و هیچ اخباری در حال حاضر در مورد وضعیت پروژه منتشر نشده. امکان خرید و فروش این ارز در پلتفرم او ام پی فینکس وجود داره، اما باید دقت داشته باشید که خرید و فروش ماین نتورک تحت یک بازار P2P انجام میشه و برای سفارش فروش شما، باید متقابلاً یک خریدار پیدا بشه تا سفارشتون تکمیل بشه و بالعکس. در صورت انتشار خبر موثق در مورد ماین نتورک، خدمتتون اطلاع‌رسانی خواهد شد.

      1. با سلام مجدد.بعد از گذشت دو سه ماه از دلیت شدن این ارز من هنوز نمیدونم این ارز ارزشی داره ؟برمیگرده؟من به پشتیبانی کوکوین ایمیل زدم اونم آدرس اتر اسکن رو بهم داد اونجاهم نگاه میکنم ولی چیزی متوجه نمیشم.حالا که همه ارزها صعودی شدند و فقط ما متضرر شدیم و حسرت میخوریم.ای کاش میشد بفهمم که آیا میشه این ارزرو با یه ارز دیگه زیر مجموعه اتریوم که ارزش مالی داشته باشه عوض کرد و انتقال داد .آقای پوریا شما احتمالن با کمی تحقیق میفهمید که این ارز راهی برای برگشت مالی از هر مسیری داره یاخیر؟در اتر اسکن میتونید پیدا کنید.ممنون میشم اگر کمک کنید

        1. سلام خدمت شما. متاسفم بابت اتفاقی که براتون افتاده. من کلی سرچ کردم اما همچنان هیچ خبر یا حتی کامنتی در مورد وضعیت این پروژه نیست. الان که چند ماه گذشته از توقف فعالیت پروژه، بازگشتش به بازار کمی بعید به نظر میرسه اما به‌طور قطع هم نمیشه گفت که پروژه مرده! کوکوین هم تو مرداد ماه بیانیه زده بود برای دیلیست کردن توکن MNET. به هر حال، اگر خبری در مورد این پروژه پیدا کردم، حتما همینجا یا به ایمیل شما پیام میزنم. امیدوارم که سرمایتون برگرده.

  3. با سلام مجدد.بعد از گذشت دو سه ماه از دلیت شدن این ارز من هنوز نمیدونم این ارز ارزشی داره ؟برمیگرده؟من به پشتیبانی کوکوین ایمیل زدم اونم آدرس اتر اسکن رو بهم داد اونجاهم نگاه میکنم ولی چیزی متوجه نمیشم.حالا که همه ارزها صعودی شدند و فقط ما متضرر شدیم و حسرت میخوریم.ای کاش میشد بفهمم که آیا میشه این ارزرو با یه ارز دیگه زیر مجموعه اتریوم که ارزش مالی داشته باشه عوض کرد و انتقال داد .آقای پوریا شما احتمالن با کمی تحقیق میفهمید که این ارز راهی برای برگشت مالی از هر مسیری داره یاخیر؟در اتر اسکن میتونید پیدا کنید.ممنون میشم اگر کمک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا