اخبار ارز دیجیتال در جهاناخبار قانون گذاری‌ ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

اینترپل واحد مخصوص جرایم کریپتویی تشکیل می‌دهد

بر اساس گزارشات به‌دست آمده، سازمان پلیس بین‌الملل (اینترپل) قصد دارد در راستای مقابله با جرایم کریپتویی یک واحد ویژه برای این بخش تشکیل دهد.


طبق گزارش روز گذشته خبرگزاری بیزنس استاندارد (Business Standard)، اینترپل که بزرگ‌ترین سازمان بین‌المللی پلیس در دنیا است، با تشکیل یک تیم ویژه در کشور سنگاپور به دولت‌ها در رابطه با جرایم مرتبط با دارایی‌های دیجیتال کمک خواهد کرد.


اینترپل در کنفرانس خبری پیش از نودمین نشست عمومی خود در دهلی هند از این طرح خود رونمایی کرد. این نشست با حضور بالاترین مقامات پلیس از بین ۱۹۵ عضو این سازمان، در روزهای ۱۸ الی ۲۱ اکتبر (۲۶ الی ۲۹ مهر) برگزار می‌شود.


به گفته دبیر کل اینترپل، یورگن استاک، نبود یک چهارچوب قانونی مشخص برای رمزارزهایی نظیر بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) چالش‌های زیادی را برای آژانس‌های مجری قانون به‌وجود آورده است؛ چرا که در بسیاری از موارد، این آژانس‌ها جهت رسیدگی به جرایم به‌طور صحیح آموزش ندیده و تجهیز نشده‌اند.


وی همچنین خاطرنشان کرد موضوع اصلی گفت‌وگو‌ها در این نشست عمومی، رمزارزها و جرایم سایبری خواهند بود.


مدیر ویژه اداره مرکزی تحقیقات هند، پراوین سینها، بیان کرد مدیریت جرایم سایبری رفته مشکل‌تر می‌شود و تاکید کرد پلیس بین‌الملل در ایجاد و توسعه همکاری ادارات پلیس در سطح جهان نقش مهمی ایفا می‌کند. وی تنها راه‌کار پیرامون این مسائل را همکاری و هماهنگی بین‌المللی، اعتماد و اشتراک‌گذاری اطلاعات به‌صورت لحظه‌ای عنوان کرد.


اما این خبر بلافاصله پس از صدور حکم جلب بنیان‌گذار ترافرم لبز (Terraform Labs) یعنی دو کوان از سوی اینترپل در ماه سپتامبر (شهریور) منتشر شد. پیش از این، دادستان‌های کره جنوبی در پی سقوط اکوسیستم ترا در ماه می ۲۰۲۲ (اردیبهشت ماه)، خواستار انتشار حکم جلب دو کوان توسط اینترپل بین نیروهای پلیس در کشورهای مختلف شده بودند.


اما این تلاش اینترپل برای بهبود مقابله با جرایم کریپتویی تنها برنامه این سازمان جهت ارتقای مهارت‌ها در این حوزه نیست. اینترپل از اوایل سال ۲۰۱۵ تا کنون، مشغول یادگیری و افزایش آگاهی در مورد تراکنش‌های رمزارز و شناسایی فعالیت‌های مجرمانه در دارک وب (Darknet) بوده است.


اینترپل در سال ۲۰۲۰ جهت کاهش سرقت‌های کریپتویی از طریق هک روترها در منطقه جنوب شرقی آسیا، با کمپانی حوزه امنیت سایبری تحت عنوان ترند مایکرو (Trend Micro) مشارکت ایجاد کرد. همچنین در مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸)، این آژانش با همکاری S2W Lab، استارت‌آپ حوزه هوش مصنوعی و اطلاعات در کره جنوبی، به‌منظور تحلیل و بررسی فعالیت‌ها در دارک وب از جمله تراکنش‌های ارز دیجیتال وارد عمل شد.

دارک وب چیست؟

دارک وب (Darknet) یک شبکه مخفی در اینترنت است که از طریق نرم‌افزارها، تنظیمات و پروتکل‌هایی خاص قابل دسترسی است و عموماً برای اشتراک محتوای غیرقانونی استفاده می‌شود.

منبع: CoinTelegraph

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا