اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

دستگیری نخستین فرد دخیل در سقوط اکوسیستم ترا

پس از ماه‌ها انتظار بدون بازداشت‌شدن شخصی و همچنین دست‌انداختن نیروهای امنیتی در توییتر توسط مضنون اصلی در سقوط اکوسیستم ترا (Terra / LUNA)، به گزارش پلیس کره جنوبی اولین شخص متهم در این پرونده دست‌گیر شد.


خبر بازداشت یوو مو (Yoo Mo)، مدیر تیم بازرگانی ترافرم لبز (Terraform Labs)، روز جاری در رسانه‌های کشور کره منتشر شد و بعد از آن، نشریه فورکَست (Forkast) از تایید این اخبار توسط دادستان منطقه، چوی سانگ کوک، خبر داد.


طبق گزارشات موجود، دفتر دادستانی منطقه جنوبی سئول روز گذشته حکم بازداشت یوو را صادر کرد و این فرد به نقض قوانین بازار سرمایه و کلاهبرداری از طریق دست‌کاری قیمت استیبل کوین ترا یو اس دی (TerraUSD / UST) متهم شد. تا کنون مقامات مرتبط جزئیاتی پیرامون این بازداشت ارائه نکرده‌اند.


پیش از این، حکم جلب یوو در ماه گذشته صادر شده بود و یافته‌ها حاکی از آن است که این مدیر اجرایی جزء افراد معتمد بنیان‌گذار ترا، دو کوان، بوده و در سقوط اکوسیستم ترا نقش داشته است.

اینترپل در تاریخ ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) با صدور یک حکم پیگرد بین‌المللی از نیروهای پلیس در سراسر دنیا خواستار بازداشت و اعمال قانون مشابه برای دو کوان شد.


اما در این بین، یکی از سخنگویان ترافرم لبز مدعی شد که پرونده مدیر رده بالای این کمپانی در کره جنوبی وارد مسائل سیاسی شده و اظهار کرد مقامات مربوطه به‌دلیل فشارها از سوی عموم تعریف مفهوم امنیت را دست‌خوش تغییرات و گستردگی کرده‌اند.

سقوط اکوسیستم ترا به ارزش ۴۰ میلیارد دلار در ماه می سال میلادی جاری (اردیبهشت ماه) منجر به آشفتگی در بازار رمزارزها شد و در نهایت، نزدیک به ۱ تریلیون دلار سرمایه در این بازار از بین رفت.


در حال حاضر، قوانین و مقررات اوراق بهادار الکترونیکی و بازار سرمایه در کشور کره جنوبی تعریفی قانونی و مشخص از اوراق بهادار بلاک چینی غیر استاندارد نداشته و دولت این کشور در تلاش برای تنظیم این بازار توسط نهادهای مربوطه است.

کمیسیون خدمات مالی این کشور قرار است تا پایان سال ۲۰۲۲ دستورالعمل‌ها و چهارچوب مقرراتی مربوط به این حوزه را آماده کند.

استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین‌‌ به یک دارایی ثابت که بتوان قیمت آن را مشخص کرد، مانند طلا، دلار آمریکا و یا سایر ارزهای دیجیتال وابسته است. قیمت هر یک واحد از استیبل کوین، با قیمت پشتوانه آن برابر است.

منبع: CoinTelegraph

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا