اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهانتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

موقعیت خاص ایالات متحده منجر به صعود شدید رمزارزها خواهد شد؟

گری اسکیل می‌گوید: با توقف افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، احتمال صعود قیمت ارزهای دیجیتال وجود دارد!

فروش و خرید تتر با بهترین قیمت

به نقل از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و طبق گزارشی که از مدیریت صندوق دارایی‌های دیجیتال، گری اسکیل، منتشر شده؛ احتمالاً امروز فدرال رزرو پایان روند افزایش نرخ بهره را اعلام کند. این موضوع، شانس صعود بازار رمزارزها را بالا می‌برد!

پادکست «بررسی موقعیت خاص ایالات متحده در بازار رمزارزها»

تقویت سناریوی رشد رمزارزها با احتمال کاهش نرخ بهره

پیش‌بینی‌های مورد انتظار نشان می‌دهد که فدرال رزرو با رشد فزاینده نرخ بهره در سال ۲۰۲۳، به هدفش در راستای کاهش نرخ تورمی که به اوج ۴۰ سال گذشته رسیده بود، دست‌یافته است. همچنین رشد آهسته‌تر قیمت‌ کالاهای مصرفی، خوش‌بینی سرمایه‌گذاران را تقویت کرده و الزامی برای افزایش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو نمی‌بینند.

از آنجایی‌ که اکنون نرخ بهره بانک مرکزی ایالات متحده، در بالاترین سطح خود از قبل از بحران مالی سال ۲۰۰۸ قرار دارد، تحلیلگران گری اسکیل می‌گویند که به نظر می‌رسد فدرال رزرو در حال ورود به اواخر دوره‌ تلاش‌های خود در راستای اتخاذ سیاست‌های انقباضی است. در نتیجه، این امر می‌تواند راه را برای بهبود قیمت دارایی‌های ریسک‌پذیر که با تشدید سیاست‌های انبساطی فدرال رزرو سقوط کرده‌اند، هموار کند.

با فرض این دیدگاه که بازار رمزارزها، به ویژه در طول چند سال گذشته، همگام با سیاست‌های فدرال رزرو بوده است؛ به‌عنوان‌مثال، بیت‌ کوین در اواخر ۲۰۲۰، زمانی که فدرال رزرو تصمیم به کاهش نرخ بهره گرفت، قیمت بیت کوین رشد زیادی تجربه کرد. از طرف دیگر، در سال ۲۰۲۲ با اتخاذ سیاست‌های افزایش نرخ بهره توسط این نهاد، قیمت اغلب رمزارزها به‌شدت کاهش خواهد یافت. تحلیلگران گری اسکیل استدلال می‌کنند که احتمالاً امروز به سیکل بعدی این روند (یعنی کاهش نرخ بهره و رشد قیمت بیت کوین) نزدیک شده‌ایم.

موقعیت آمریکا در بازار رمزارزها

موقعیت ویژه ایالات متحده نسبت به رمزارزها

مدیرعامل گری اسکیل، مایکل سوننشاین (Michael Sonnenshein) در یک مصاحبه جدید با یاهو فایننس گفته که در مقایسه با فضاهای مالی گسترده‌تر، ارزش بازار ارزهای دیجیتال هنوز بسیار کوچک و در مراحل ابتدایی است. او می‌گوید: برای اینکه ارزهای دیجیتال توجه نهادهای بزرگی مانند صندوق بین‌المللی پول (IMF) را به خود جلب کنند که اعتبار قابل‌توجهی برای این فناوری نوظهور تلقی می‌شود، باید قانون‌گذاری شوند.

در این راستا، با توجه‌ به موقعیت ویژه ایالات متحده که در تعاملی نزدیک با افراد برجسته صنعت رمزارزها قرار دارد و این افراد بهترین منبع برای قانون‌گذاران تلقی می‌شوند؛ سوننشاین معتقد است که اگر قانون‌گذاران ایالات متحده از این فرصت استفاده کنند، اقتصاد ایالات متحده این شانس را دارد که در فضای همچنان درحال‌رشد و گسترش ارزهای دیجیتال مسلط شود. او می‌گوید که مقررات مناسب از مصرف‌کننده‌ها محافظت می‌کند و به توسعه بیشتر فناوری به‌صورت ایمن کمک خواهد کرد. مهم‌تر از آن، این موضوع می‌تواند به ایالات متحده رونق اقتصادی بخشد.

حسین قطبی

من حسین قطبی، کارشناس ارشد ریاضیات مالی هستم و از اواخر ۱۳۹۵ به فعالیت در حوزه‌ بازارهای مالی مشغول شدم. به‌ویژه، تقریباً ۴ سال اخیر را به صورت مستمر و تخصصی در زمینه رمزارزها و بلاکچین تحقیق می‌کنم. معتقدم که آرزوهای دیرینه بشریت از جمله؛ سفر در زمان، حضور هم‌زمان در چند مکان متفاوت، حرکت با سرعت نور و… با فضای متاورس تحقق پیدا می‌کنند. از سوی دیگر، ابزارهای مالی فضای متاورس را متکی به دنیای غیرمتمرکز و بلاکچین می‌‌دانم. بنابراین، چشم‌انداز روشنی به آینده این صنعت دارم و از نوشتن، تحقیق و پژوهش در این حوزه نهایت لذت را می‌برم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا