اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهان

ورود NFTها به گوگل پلی

گوگل پلی این امکان را برای توسعه‌دهندگان فراهم کرده که کاربران بتوانند با حفظ شفافیت و رعایت قوانین مربوطه، دارایی‌های دیجیتالی را در برنامه‌ها خرید و فروش کنند یا به‌دست آورند.

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از کوین دسک، گوگل پلی امروز یک تغییر عمده در سیاست‌های خود را اعلام کرد. این شرکت از این به بعد به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا دارایی‌های دیجیتالی مانند توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را که برای برخی برنامه‌ها و بازی‌ها نیاز دارند، از طریق این پلتفرم تهیه کنند. شرکت‌هایی که تصمیم می‌گیرند امکان خرید، فروش یا کسب دارایی‌های توکن‌شده را ارائه دهند، باید در Play Console به صورت شفاف بیان کنند که عناصر مبتنی بر بلاکچین در برنامه وجود دارد.

پادکست ورود NFTها به گوگل پلی

جوزف میلز مدیر محصولات google play، در یک پست وبلاگی نوشت که اضافه شدن این قابلیت به شرکا اجازه می‌دهد تا بازی‌های مرسوم را دوباره مورد بازنگری قرار دهند و بازی‌هایی را خلق کنند که محتوای آن متعلق به کاربر است. همچنین، می‌توان وفاداری کاربر را از طریق ارائه پاداش‌هایی در قالب NFT افزایش داد.

مطالعه بیشتر: بسترسازی گوگل‌پلی برای ورود NFTها به برنامه‌ها و بازی‌ها

ردیت که به دلیل آواتارهای NFT خود به موفقیت چشمگیری دست یافته‌است، یکی از شرکای گوگل پلی است که برای قرارگرفتن این شرکت روی خط‌ و مشی جدید با آن همکاری کرد. مت ویلیامسون مدیر ارشد مهندسی Reddit در زمینه این پیشرفت تصریح کرد که دستورالعمل‌های به‌روزرسانی شده با هدف ایجاد زمینه مناسب برای سطحی از بازی هستند که اعتماد کاربران و استفاده مسئولانه از فناوری روی بلاکچین را ارتقا می‌دهد.

ورود NFTها به گوگل پلی

میلز در این پست بر اهمیت اعتماد کاربران تاکید و خاطرنشان کرد: «در حالی که دارایی‌های توکنیزه‌سازی شده به معنای ساخت تجربه‌های غنی‌تر و همه جانبه‌تر هستند، توسعه‌دهندگان نمی‌توانند هیچ گونه درآمد بالقوه‌ای از بازی یا فعالیت‌های تجاری کسب کنند.» این سیاست باعث می‌شود که خرید یا انجام بازی و مسابقات با پول واقعی نیز در Google Plays همچنان حفظ شود.

پیش از این، سیاست گوگل در مورد برنامه‌های مبتنی بر بلاک چین به عنوان یک «جعبه سیاه» توصیف می‌شد که در آن بازی‌هایی مانند Bitcoin Blast در سال ۲۰۲۱ بدون توضیح واضح از فروشگاه پلی استور حذف شدند. در سال ۲۰۱۸، این فروشگاه اپلیکیشن‌های استخراج کریپتو را ممنوع کرد، قانونی که با دستورالعمل‌های جدید تغییر نخواهد کرد.

به طور کلی، این شرکت اخیراً تغییر نگرش نسبت به ۳ Web را نشان داده‌است و به ArDrive Mobile، برنامه‌ای برای ذخیره‌سازی غیرمتمرکز داده‌ها، اجازه داده در سال ۲۰۲۲ در فروشگاه فعالیت کند. این فروشگاه همچنین اجازه داد تا Axie Infinity: Origins در بازارهای منتخب Google Play فهرست شود. به موازات آن، Google Cloud در آوریل ۲۰۲۳ ابتکاری را برای کمک به توسعه‌دهندگان وب ۳ برای سرعت بخشیدن به استارتاپ‌های خود اعلام کرد.

یکی از سخنگویان Google Play در این راستا گفت که کاربران احتمالا اولین آزمایش‌های مربوط به این تجربه جدید را در اواخر تابستان در حالی که با گروهی اولیه از توسعه‌دهندگان کار می‌کنند، ببینند. این خط‌ مشی جدید در اواخر سال جاری به طور کامل اجرا خواهد شد.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا