آموزش ارز دیجیتالوایت پیپر

معرفی جامع وایت پیپر فلوکی Floki

نام فلوکی‌اینو به عنوان یکی از پروژه‌های جذاب میم‌کوین‌ها در دنیای ارزهای دیجیتال شنیده می‌شود. در این مقاله از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به بررسی وایت پیپر فلوکی و جنبه‌های فنی و تکنیکال آن که توسط بنیان‌گذاران این پروژه تهیه شده می‌پردازیم. مطالعه وایت پیپر امکان بهتری برای درک عوامل موثر بر قیمت و مسیر توسعه یک ارز دیجیتال را فراهم می‌کند. این میم کوین نام خود را از سگ معروف ایلان ماسک الهام گرفته و با نماد اختصاری FLOKI در بازار عرضه می‌شود. فلوکی در ابتدا با موضوع سرگرمی شروع به فعالیت کرد و سپس با توجه به استقبال گسترده‌ای که از آن شکل گرفت، به دنبال ارائه کاربردهای بیشتر است.

پادکست معرفی جامع وایت پیپر فلوکی Floki

وایت پیپر فلوکی FLOKI

مطالعه وایت پیپر هر پروژه می‌تواند به سرمایه‌گذاران آن ارز اطلاعات مفیدی بدهد، وایت پپیر فلوکی نیز از این قضیه مستثنی نیست، افرادی که قصد خرید فلوکی را دارند از طریق مطالعه وایت پیپر فلوکی می‌توانند با آگاهی بیشتری روی این ارز سرمایه‌گذاری کنند. پروژه فلوکی اکوسیستمی است که از طریق جامعه پشتیبانی می‌شود و توکن کاربردی این پروژه، فلوکی‌اینو نام دارد. هدف پروژه کنترل امور مالی به دست خود افراد از طریق راهکارهای زیر صورت می‌گیرد که هر یک را در ادامه بررسی می‌کنیم:

  • بازی متاورسی والهالا (Valhalla Metaverse Game)
  • اکوسیستم مالی غیر متمرکز فلوکی‌فای (FlokiFi DeFi)
  • پلتفرم آموزش کریپتو دانشگاه فلوکی (Floki University)
  • بازار خرید و فروش ان‌اف‌تی و محصولات دیجیتال فلوکی پلیسز (FlokiPlaces)

بازی والهالا

بررسی پروژه فلوکی

بخش اول وایت پیپر فلوکی به بررسی بازی متاورسی والهالا، بازی این پروژه می‌پردازد و دستیابی به صنعت ۱ تریلیون دلاری متاورس را به عنوان یک هدف مشخص دنبال می‌کند. صنعت متاورس فرصتی با درآمد سالانه ۱ تریلیون دلار است و با پیش بینی درآمد سالانه ۴۰۰ میلیارد دلار برای بازی‌های متاورسی تا سال ۲۰۲۵، آن‌ها بیشترین سود را از این رشد خواهند برد.

این بازی از طریق کوین فلوکی به عنوان توکن کاربردی و اصلی پشتیبانی می‌شود. والهالا دارای مکانیسم‌های بازی سطح A در بلاک چین است که از تعاملات بازی در زنجیره و NFTهای قابل ارتقا بهره می‌برد. هم‌چنین والهالا در دسته بازی‌های بازی کن و درامد کسب کن (Play To Earn) قرار می‌گیرد که ویژگی‌های منحصر به فرد زیر را به همراه دارد:

سیستم باغبانی (Gardening)

شخصیت‌های درون بازی به نام ورا (Vera)

یک سیستم جنگی قدرت‌مند (Robust battle)

سیستم کشتی درون بازی (Ship)

سیستم آیتم‌ها (Items)

مکانیسم بازی کن و درامد کسب کن به کاربران اجازه می‌دهد که با بازی کردن، توکن‌های فلوکی را کسب و جمع‌آوری کنند و میلیون‌ها نفر بازی والهالا را به عنوان یک راه قابل اعتماد برای کسب درامد بشناسند. بازیکنان قادر خواهند بود با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، پیشرفت همدیگر را نظاره‌گر باشند و در متاورس والهالا با یکدیگر روبه‌رو شوند. اولین نسخه رسمی والهالا در اواخر سال ۲۰۲۲ منتشر شد. در حال حاضر، این بازی در شبکه گوئری (Goerli) که برای شبیه سازی رفتار شبکه اصلی اتریوم طراحی شده، قابل اجرا و بازی کردن است.

تیم والهالا

والهالا از یک تیم ۱۱ نفره تشکیل شده که تجربه تیمی آن‌ها بیش از ۵۰ سال است و قصد دارند با گسترش تیم خود به ۲۰ نفر در مدت زمان کمتری به توسعه بازی بپردازند. این تیم توسط آقای براون ویل، یک کارشناس برجسته در زمینه رمزارز، متخصص NFT و عضو شورای اتر کارت (Ether Cards) و جکی زو، یک کهنه کار بلاک چین که به مدت یک دهه در این صنعت بوده و با برخی از مشهورترین افراد در حوزه کریپتو کار کرده است.

کسب ارز دیجیتال با بازی موبایل؛ معرفی بهترین بازی‌های P2E

اکوسیستم مالی غیرمتمرکز فلوکی‌فای FlokiFi

در این بخش از وایت پیپر فلوکی اکوسیستم مالی غیرمتمرکز این پروژه یعنی فلوکی‌فای (FlokiFi) را بررسی می‌کنیم. فلوکی‌فای مجموعه‌ای از محصولات مالی غیرمتمرکز است که با نام تجاری Floki عرضه می‌شود. اولین محصول کاربردی که از فلوکی‌فای پروتکل قفل‌گذاری فلوکی‌فای (FlokiFi Locker) نام دارد.

این پروتکل قفل‌گذاری یک راه حل ابتکاری در قفل دارایی دیجیتال شناخته می‌شود که به افراد امکان می‌دهد توکن‌های قابل تعویض (توکن‌های ERC-20/BEP-20)، توکن‌های نقدینگی (LP)، NFTها و توکن‌های چندگانه را قفل کنند.

FlokiFi Locker تا کنون پیشرفته‌ترین راه‌حل قفل‌گذاری رمزارز در بازار است و ویژگی‌های دیگری دارد که آن را در مقایسه با سایر راه‌حل‌ها متمایز می‌کند، برخی از این ویژگی‌ها را در ادامه وایت پیپر فلوکی بررسی می‌کنیم:

قفل کردن NFTها: قفل گروهی یک ویژگی خلاقانه است که به کاربران اجازه می‌دهد چندین NFT را در یک تراکنش قفل کنند.

قفل کردن چندین دارایی در یک معامله: قفل‌گذاری فلوکی‌فای امکان قفل کردن چندین نوع دارایی مختلف را در یک معامله برای کاربران فراهم می‌کند. همچنین در حال حاضر این اولین و تنها پروتکل قفل‌گذاری است که این کار را انجام می‌دهد.

قفل کردن دارایی‌ها برای مدت زمان طولانی: رقبا تمایل دارند زمان مجاز برای قفل کردن توکن‌های کاربران را به چند صد سال محدود می‌کنند. FlokiFi Locker به کاربران امکان قفل کردن توکن‌ها را برای مدت زمان بی نهایت می‌دهد. یک کاربر می‌تواند توکن‌های خود را برای میلیاردها سال قفل کند، در واقع توکن‌های نقدینگی یک شخص تا زمانی که انسان‌ها وجود دارند غیرقابل دسترس خواهند بود.

پشتیبانی از ماشین مجازی اتریوم (EVM): قفلگذاری فلوکی‌فای از بیشتر زنجیره‌های قابل‌تطبیق با EVM پشتیبانی می‌کند. ازجمله زنجیره‌های پشتیبانی شده می‌توان مواردی مانند اتریوم (ETH)، بایننس اسمارت چین (BSC)، پالیگان (Polygon)، فانتوم (Fantom)، آوالانچ (Avalanche)، آربیتروم (Arbitrum)، اپتیمیسم (Optimism)، اوموس (EVMOS) وکرونوس (Cronos) را نام برد.

هزینه‌ها و توکنومیک FlokiFi Locker

قفل‌گذاری فلوکی‌فای دارای هزینه‌های تراکنش رقابتی است که در زیر می‌توانید جزئیات هزینه‌های تراکنش را مشاهده کنید:

هزینه ثابت برای قفل کردن یک توکن: ۵۰ دلار امریکایی برای هر تراکنش.

هزینه ثابت برای قفل کردن یک ان اف تی: ۱۰۰ دلار امریکایی برای هر تراکنش.

هزینه ثابت برای بند کردن یک توکن یا توکن چندگانه: ۱۰۰ دلار امریکایی برای هر تراکنش.

هزینه ثابت برای قفل کردن/بند کردن توکن‌های نقدینگی: نیم درصد از ارزش LP.

توکنومیک و نقش توکن فلوکی

وایت پیپر فلوکی می‌گوید در ابتدا کاربران قادر بودند که هزینه‌های تراکنش قفل‌گذاری فلوکی‌فای را با تتر (USDT) و در نهایت با هر رمزارز دیگری پرداخت کنند، اما پروتکل به طور اصولی توسط توکن‌های فلوکی پشتیبانی می‌شود. به طور خاص، ۲۵ درصد از هزینه تراکنش به‌صورت خودکار برای خرید و سوزاندن توکن‌های فلوکی اختصاص داده می‌شود که این امر به کاهشی بودن دائمی توکن فلوکی اشاره دارد و ۷۵ درصد باقی‌مانده به صندوق (خزانه) فلوکی می‌رود.

پلتفرم آموزشی دانشگاه فلوکی

در این بخش از وایت پپیر فلوکی دانشگاه فلوکی را معرفی خواهیم کرد. داده‌های موجود در این حوزه نشان دهنده تقاضای زیاد برای آموزش کریپتو است. طبق آمار، امروزه ۵.۱ میلیارد کاربر اینترنت در جهان وجود دارد، با این حال تنها ۳۰۰ میلیون نفر در حوزه رمزارزها فعال هستند. به عبارت دیگر، تنها ۶ درصد از کاربران اینترنت از ارزهای دیجیتال بهره می‌برند.

این بدان معناست که شکاف بزرگی بین افرادی که در حال حاضر از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند و افرادی که هنوز وارد دنیای کریپتو نشده‌اند اما به زودی به آن روی خواهند آورد، وجود دارد. داده‌ها نشان می‌دهد که کریپتو بسیار سریع‌تر از اینترنت در روزهای اولیه خود رشد می‌کند و تا سال ۲۰۲۵ حداقل ۱ میلیارد کاربر کریپتو وجود خواهد داشت.

دانشگاه فلوکی برای پر کردن گپ آموزش کریپتو برای میلیارد کاربر بعدی که در سال‌های آینده در حال کشف کریپتو هستند، تلاش می‌کند. این دانشگاه ترکیب مدل‌های یادگیری همزمان و ناهمزمان برای ارائه آموزش کریپتو به مردم به کار خواهد برد. دانشگاه فلوکی یک شمشیر دو لبه برای توکن FLOKI خواهد بود:

  • دانشگاه فلوکی قصد دارد با تبدیل شدن به پلتفرم برتر آموزش کریپتو، اکوسیستم فلوکی را به طور استراتژیک به میلیاردها کاربر جدید رمزنگاری که در سال‌های آتی در حال یادگیری کریپتو در پلتفرم آن هستند، معرفی کند.
  • توکن فلوکی توکن کاربردی اصلی دانشگاه فلوکی خواهد بود. در حالی که بیشتر محتواها مطابق با هدف FLOKI برای تسریع در آموزش رمزنگاری، به‌صورت رایگان در دسترس خواهد بود و تنها برای انجام عملکردهای خاصی در دانشگاه فلوکی، استفاده از توکن فلوکی لازم است.

آشنایی با کاربرد NFT در دنیای واقعی و مجازی

فلوکی پلیسیز (FlokiPlaces)

بخش آخر وایت پیپر فلوکی به فلوکی‌پلیسیز می‌پردازد که نمایانگر تلاش ارز فلوکی‌اینو برای ایفای نقشی مهم در بازار کریپتو است. این پلتفرم یک محیط تجاری غیرمتمرکز ارائه می‌دهد که کاربران اجازه دارند در آن ارزها و توکن‌های غیرقابل تعویض خود را معامله کنند. در این بازار، توکن فلوکی به‌عنوان وسیله‌ی انتقال ارزش اصلی به کار می‌رود. هدف بازار FlokiPlaces تسهیل خرید و فروش NFT و سایر محصولات دیجیتال و تثبیت موقعیت فلوکی به عنوان جایگزین پرداخت برای بیت‌کوین، دوج‌کوین و حتی دلار آمریکا است.

پرسش‌های متداول در مورد وایت پیپر فلوکی

  • فلوکی روی چه زنجیره‌ای قرار دارد؟

    توکن مرتبط با این پروژه، FLOKI، یک توکن چند زنجیره‌ای است که روی هر دو بلاک چین اتریوم و بایننس اسمارت چین (BSC) عمل می‌کند، زیرا با ERC-20 و BEP-20 مطابقت دارد.

  • آیا فلوکی یک توکن تورمی است؟

    فلوکی در دسته کوین‌هایی قرار می‌گیرد که دارای مکانیسم سوزاندن خودکار هستند. نقدینگی آن در هر دو بلاک چین اتریوم و BSC بایننس اسمارت چین به مدت ۲۶۵ سال قفل شده و حداکثر عرضه فلوکی ۱۰ تریلیون توکن تعیین شده است.

  • چرا قیمت فلوکی در حال افزایش است؟

    کارمزدهای پایین تراکنش، زمان پردازش سریع و تایید مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک، باعث محبوبیت Floki Coin شده و قیمت آن افزایش پیدا کرده است.

الناز جلالی

من، الناز جلالی، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر هستم و بیش از سه سال است که به عنوان تولیدکننده محتوا در فضای رمزارز کشور فعالیت میکنم. به حوزه تکنولوژی و فناوری علاقه‌ زیادی دارم و آشنایی با بازارهای مالی باعث شد فعالیت خود را در دنیای ارز دیجیتال شروع کنم. در همین راستا، با دقت به جزئیات و توجه به نیازهای هدفمند مخاطبان، سعی در ارائه اطلاعات مفید، متنوع و تخصصی در این زمینه دارم. نوشتن را به عنوان یک ابزار برای انتقال افکار و ایده‌‌ها انتخاب کرده‌ام و در تلاش برای ایجاد محتوایی آموزنده و اثرگذار برای مخاطبان هستم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا