تحلیل آنچینتحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

ورود نهنگ های ارز اتریوم به صرافی ها

مسترکارت کارت مسافرتی

امروزه تعداد زیادی از مردم در رابطه با معامله و نوسانات ارزهای دیجیتال به یک آگاهی نسبی رسیده‌اند و حتی افرادی که در این بازار حضور ندارند، با خطرات و ریسک‌های پیرامون این بازار آشنا هستند.

نوسانات برخی ارزهای دیجیتال مشخص نظیر بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH)، موجب شده بسیاری از اشخاص و سازمان‌ها به‌دنبال راه‌هایی باشند تا بتوانند ارزش دارایی‌های خود را حفظ کنند.


نهنگ های ارز اتریوم نیز از این قاعده مستثنی نیستند و با مشاهده کاهش تعداد آدرس کیف پول‌های شخصی، تصمیم گرفتند که موجودی خود را به کیف پول صرافی‌ها منتقل کنند.


بر اساس گزارشی از پلتفرم سنتیمنت (Santiment)، تعداد کیف پول‌های شخصی اتریوم طی سه ماه اخیر ۱۱ درصد کاهش داشته است؛ این در حالی است که تعداد آدرس کیف پول‌های متعلق به صرافی‌ها، صعود نجومی به میزان ۷۸ درصد به‌ثبت رسانده‌اند.

تعداد کیف پول‌های شخصی و صرافی ارز اتریوم
تغییر تعداد کیف پول‌های شخصی و صرافی اتریوم – Santiment

تحلیل قیمت ارز اتریوم بر اساس ارتقای مرج

یکی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ صنعت رمزارزها ارتقای اتریوم به نسخه ۲ (Ethereum 2.0) است و در تاریخچه بلاک چین ، تا به‌حال اتفاقی مهم‌تر از ارتقای مرج (Merge) رخ نداده است. سیستم اثبات کار (Proof-of-Work / PoW) اتریوم بر اساس این ارتقا به اثبات سهام (Proof-of-Stake / PoS) تغییر پیدا خواهد کرد.


تکمیل ارتقای مرج نشان از انجام موفقیت‌آمیز مراحل دوم و سوم انتقال به یک سیستم اثبات سهام دارد. اتریوم این انتقال را از دسامبر سال ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۹) و با معرفی یک شبکه به‌نام بیکِن (Beacon Chain) آغاز کرد. این نخستین مرحله‌ای بود که برای این انتقال صورت گرفت.


مرحله دوم این انتقال قرار بود که در سال ۲۰۲۱ به پایان برسد، اما به‌دلیل وجود برخی مشکلات به تاخیر افتاد و متوقف شد و در نتیجه آن، برنامه پیاده‌سازی ارتقای مرج به سه ماهه سوم ۲۰۲۲ موکول شد.


طبق گفته‌های اعضای جامعه رمز ارز اتریوم، آخرین مرحله در این ارتقا مهم‌ترین مرحله آن است؛ به این خاطر که در این مرحله قرار است چندین ویژگی حیاتی از قبیل کاهش مصرف انرژی بلاک چین و زنجیره شاردینگ، فعال شوند.


بر اساس گزارشات ارائه‌شده، ۹۵ درصد از فرآیند پیاده‌سازی ارتقای مرج با توجه به تاریخ اعلام‌شده برای آن انجام شده است و این ارتقا پس از تکمیل موفقیت آمیز آزمایش در شبکه گوئِرلی (Goerli Testnet)، در شبکه اصلی اجرا خواهد شد.


اخبار پیرامون این ارتقا در ماه جولای (تیر-مرداد) تاثیر مثبتی روی قیمت ارز اتریوم (ETH) داشت و موجب شد قیمت این رمزارز به بالاترین سطح خود در شش ماه اخیر به ۲,۰۰۰ دلار برسد. اما با این که این یک حرکت صعودی موفق برای ارز اتریوم بود، متاسفانه در شکست این سطح مقاومتی مهم موفق ظاهر نشد.

نمودار روزانه ارز اتریوم
نمودار روزانه اتریوم (ETH) – TradingView


از آن زمان تا کنون، قیمت بسیاری از آلت کوین‌ها از جمله اتریوم کاهش پیدا کرده‌اند و همچنین سطح تمایلات سرمایه‌گذاران در بازار پایین آمده است.

اما شرایط با نزدیک‌تر شدن به روز ارتقا، برای ارز اتریوم روشن و روشن‌تر می‌شود و در این بازه زمانی، سطح دارایی نهنگ های این رمزارز به‌سرعت کاهش پیدا کرده است.

اثبات سهام چیست؟

اثبات سهام (Proof-of-Stake / PoS) یک نوع الگوریتم اجماع در فناوری بلاک چین است که طبق آن، اعتبارسنج‌های شبکه بر اساس میزان سپرده (Stake) خود انتخاب می‌شوند.

منبع: NewsBTC

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا