مجموعه پادکست‌های کریپتوکست

اپیزود پنجاه و دوم کریپتوکست- روایت اتریوم؛ از تولد تا کنون

نگاهی به تاریخچه شکل‌گیری اتریوم تا تبدیل آن به یک پلتفرم پیشرو

اولین جرقه‌های تولد اتریوم به اوایل سال ۲۰۱۳ باز می‌گردد. سالی که ویتالیک بوترین، خالق اتریوم و یکی از ذهن‌های متفکر دنیای ارز دیجیتال به سن خوزه کالیفرنیا مسافرت کرد تا به عنوان نماینده مجله بیت کوین در یک کنفرانس مرتبط با  Bitcoinحضور پیدا کند. این برنامه‌نویس روسی-کانادایی در این مراسم برای اولین بار از نزدیک با جامعه کریپتوکارنسی آشنا شد و به این نتیجه رسید که این پروژه ارزش آن را دارد که زمان و پس انداز خود را برای آن صرف کند. بنابراین در همین سال دانشگاه را ترک کرد و کل پس‌انداز خود را خرج سفر دور دنیا برای آشنایی بیشتر با توسعه‌دهندگان شبکه بیت‌کوین کرد.

اما این شبکه و ارز دیجیتال بومی آن چگونه متولد شد و چه مسیری را تا کنون طی کرده‌است؟ در اپیزود ۵۲ کریپتوکست از صرافی ارز دیجیتال اوام‌پی فینکس، داستان کوتاهی از تاریخچه اتریوم، از زمان پیدایش تا وضعیت فعلی آن که به عنوان یک پلتفرم پیشرو شناخته می‌شود، را مرور خواهیم کرد.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا