مجموعه پادکست‌های کریپتوکست

اپیزود بیست و دوم کریپتوکست – مروری بر سیر تکامل اندیشه‌های اقتصادی

سیر تکامل اندیشه‌های اقتصادی

در اپیزود بیست و دوم از کریپتوکست صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس با پنجمین قسمت از تاریخچه اندیشه‌های اقتصادی همراه شما هستیم. در این پادکست در مورد کمونیسم و اندیشه‌های فیلسوف و اقتصاددان آلمانی به نام کارل مارکس صحبت می‌کنیم.

در این اپیزود در مورد ترشحات مغزی فیلسوف و اقتصاددان نابغه‌ای به نام کارل مارکس صحبت می‌کنیم.

جرج ویلیام هِگِل بر این باور بود تاریخ، نمایشی از برخورد و کشمکش‌های بین عقاید ضد و نقیض بشر است. مارکس در دوران جوونی با اندیشه‌های هگل آشنا شد و از همین خط مشی فکری پیروی کرد. مارکس می‌گفت نباید در فلسفه به دنبال مسائلی مانند عدالت بود، بلکه باید در اقتصاد به آن پاسخ داد.

 افرادی که با اندیشه‌های مارکس اشنا بودند به دو دسته تقسیم می‌شوند! یا مارکس را به چشم یک قدیس می‌دیدند یا به چشم یک شیطان مجسم که رهبری شورش‌ها را به عهده گرفته است.

مارکس با تکیه بر فلسفه دیالکتیک تاریخی، پیشبینی کرد که سقوط سرمایه‌داری رخ خواهد داد. اما جزئیات این پیشبینی و نحوه بروز جایگزینی سیستم جدید، در نوشته‌های او به طور محدودتر مورد بحث قرار گرفته بود. همچنین، ایده‌ها و نظریات او به دیگر اقتصاددانان و اندیشمندان کمک کرده است تا با دیدگاه‌های جدید به این مسائل نگاه کنند و سرمایه‌داری را از زوایای مختلف بررسی کنند.

امیدواریم از مطالب این قسم لذت برده باشید، هر سوال، نظر یا پیشنهادی دارید، از طریق کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا