مجموعه پادکست‌های کریپتوکست

اپیزود دهم کریپتوکست – گرگ وال استریت کیست؟

گرگ وال استریت کیست؟

در اپیزود دهم کریپتوکست صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به پرسش گرگ وال استریت کیست، پاسخ می‌دهیم.

اگر در دنیای بازارهای مالی فعالیت می‌کنید عبارت «گرگ وال استریت» را شنیده‌اید. یک فیلم سینمایی با همین عنوان در سال ۲۰۱۳ تولید شد که با بازی لئوناردو دی‌کاپریو، توجه بسیاری را به خود جلب کرد. اما سوال اصلی این است که گرگ وال استریت کیست و چرا به این صفت مشهور شده است.

در اینجا، قصه‌هایی از زندگی جردن بلفورت را برای شما روایت خواهیم کرد. جردن بلفورت، معامله‌گری ۶۲ ساله است که به واسطه استعداد بی‌نظیر خود و دیدگاه تحلیلی که به بازارهای مالی دارد، به نام «گرگ وال استریت» شناخته می‌شود.

جردن بلفورت نهم جولای ۱۹۶۲ در نیویورک به دنیا اومد. از زمانی که نوجوان بود، یک استعداد ذاتی در فروشندگی داشت اما علاقمند بود که دندان پزشک شود.

او در دهه ۸۰ میلادی در یک شرکت گوشت و غذاهای دریایی فعالیت می‌کرد و کار خود را از یک کامیون به ۲۶ کامیون رساند، اما در انتها ورشکست شد و با همین اتفاق، داستان زندگی معامله‌گری او شروع شد. دو سال بعد یک شرکت سرمایه‌گذاری به اسم استراتون اوکمونت (Stratton Oakmont) بنیانگذاری کرد. کار شرکت این بود که مردم را تشویق کند تا روی سهام پرریسک سرمایه‌گذاری کنند و خود او در این میان کارمزد بگیرد. این شرکت تا حدی بزرگ شد که هزار کارمند و یک میلیارد دلار سرمایه داشت.

اما در میانه راه دست به کلاهبرداری زد و در سال ۱۹۹۲ که شرکت بلفورت توسط پلیس فدرال متوقف شد. ۷ سال بعد هم به جرم پولشویی و کلاهبرداری دستگیر و ۲۲ ماه زندانی شد.

حالا چرا به او لقب گرگ وال استریت را داده‌اند؟ زیرا آدم زیرکی بوده، ذهن اقتصادی خوبی داشته، خیلی سریع در کار خود پیشرفت کرد و به یکی از غول‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در آمریکا تبدیل شد.

وال استریت نام یک خیابان در نیویورک است که ساختمان‌های اصلی بورس نیویورک، بورس نَزدَک، بورس آمریکا و کلی بانک بزرگ در آن قرار دارند. اولین رئیس‌جمهور آمریکا جرج واشنگتن نیز قسم خود را در ساختمان فدرال که در همین خیابان قرار داشت، یاد کرد.

گرگ وال استریت کیست

الناز جلالی

من، الناز جلالی، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر هستم و بیش از سه سال است که به عنوان تولیدکننده محتوا در فضای رمزارز کشور فعالیت میکنم. به حوزه تکنولوژی و فناوری علاقه‌ زیادی دارم و آشنایی با بازارهای مالی باعث شد فعالیت خود را در دنیای ارز دیجیتال شروع کنم. در همین راستا، با دقت به جزئیات و توجه به نیازهای هدفمند مخاطبان، سعی در ارائه اطلاعات مفید، متنوع و تخصصی در این زمینه دارم. نوشتن را به عنوان یک ابزار برای انتقال افکار و ایده‌‌ها انتخاب کرده‌ام و در تلاش برای ایجاد محتوایی آموزنده و اثرگذار برای مخاطبان هستم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا