اخبار بیت کوینتحلیل آنچینتحلیل ارز دیجیتال

افزایش فعالیت هولدرهای کوتاه مدت بیت کوین و خروج فروشندگان

افزایش اخیر سطح فعالیت هولدرهای کوتاه مدت بیت کوین را می‌توان به‌عنوان نشانه‌ای از خروج آخرین فروشندگان این دارایی از بازار دانست؛ به این معنی که دوره کاپیتولاسیون (فروش از روی ترس جهت جلوگیری از کاهش سود) بیت کوین به پایان رسیده و بازار آماده انباشت شده است.


آخرین گزارش از داده‌های درون‌شبکه‌ای (آن‌چین / On-Chain) توسط پلتفرم تحلیلی گلس‌نود (Glassnode) در روز دوشنبه نشان داد هولدرهای کوتاه مدت بیت کوین از زمان سقوط پلتفرم ترا در ماه می (اردیبهشت) تا کنون، دارایی‌های خود را در مجموع تا ۳۳۰,۰۰۰ واحد بیت کوین افزایش داده‌اند. از این رو، این افزایش سطح فعالیت را می‌توان به‌عنوان نشانه‌ای برای بهبود بازار در نظر گرفت.


در بحبوحه فروش سنگین سرمایه‌گذاران بین ماه‌های می (اردیبهشت) تا ژوئن (تیر)، هولدرهای کوتاه مدت بیت کوین موفق به خرید این دارایی در سطوح قیمتی پایین‌تر از ۲۰,۰۰۰ دلار شدند که آن‌ها را در یک موقعیت سودآور بسیار خوب قرار داد.


گزارش هفتگی گلس‌نود نشان می‌دهد از ماه می (اردیبهشت) تا کنون، فروش ۲۰۰,۰۰۰ واحد بیت کوین توسط هولدرهای بلندمدت بیت کوین و همچنین خروج سرمایه از صرافی‌ها، اصلی‌ترین عامل در افزایش سرمایه هولدرهای کوتاه مدت بیت کوین بوده است.

مجموع تمام این موارد نشان از یک رویداد کاپیتولاسیون دارد و این که طی این رویداد، هولدرهای کوتاه‌مدت وارد بازار شده‌اند و سرمایه‌گذاری خود را در سطوح قیمتی پایینی انجام داده‌اند.


هولدرهای کوتاه‌مدت (STH) به کیف پول‌هایی گفته می‌شود که موجودی بیت کوین خود را بیشتر از ۱۵۴ روز حفظ نکرده‌اند و طبعاً به افرادی که بیشتر از این مدت به حفظ دارایی خود پرداخته‌اند، هولدر بلندمدت (LTH) گفته می‌شود.

تغییر فعالیت هولدرهای کوتاه مدت و بلندمدت
تغییر سطح فعالیت هولدرهای کوتاه مدت و بلندمدت بیت کوین – Glassnode

به‌طور معمول، هولدرهای کوتاه مدت خرید خود را در سقف‌های تاریخی (ATH) و یا نزدیک به آن‌ها انجام می‌دهند و در سطوحی بسیار پایین‌تر اقدام به فروش دارایی‌ها می‌کنند، به‌طوری که انباشت شدید از سوی این دسته از سرمایه‌گذاران عموماً با تشکیل سقف بازارها تلاقی زمانی پیدا می‌کند؛ اما در گزارش گلس‌نود آمد که خریداران از ماه می تا ژوئن یک واگرایی (Divergence) خلاف چنین روندی ایجاد کرده‌اند.


در ادامه توضیحات پیرامون این موضوع، گلس‌نود نوشت این رویدادها نشان‌دهنده انتقال کوین‌ها به خریداران جدید است که هولدرهای کوتاه مدت بیت کوین هستند، با این تفاوت که در سطوح قیمتی پایین خرید کرده‌اند و برای نگهداری موجودی خود در یک موقعیت مالی سودآور قرار دارند.


گلس‌نود به تحلیل‌گران بازار پیشنهاد کرد جهت شناسایی تغییر بعدی در بازار، به میزان تعهد این هولدرهای کوتاه مدت بیت کوین در حفظ دارایی‌هایشان توجه کنند.

کاپیتولاسیون چیست؟

کاپیتولاسیون (Capitulation) اصطلاحی در بازارهای مالی است که طبق آن، سرمایه‌گذاران با قطع امید خود از یک دارایی، به‌صورت گسترده اقدام به فروش آن می‌کنند.

منبع: CoinTelegraph

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا