تحلیل ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۴ اردیبهشت

در بیست و پنجمین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس، با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۴ اردیبهشت، معرفی واچ لیست هفتگی، بررسی رویدادهای جدید پیرامون بیت کوین و بلاکچین و نکته معاملاتی هفته همراه شما هستیم.

پادکست پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۴ اردیبهشت

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۴ اردیبهشت

برخلاف روند صعودی بیت کوین در چند هفته اخیر، قیمت این رمزارز برتر در هفته گذشته تقریباً ۱۰ درصد ریزش داشت و کندل هفتگی BTC/USD در سطح قیمتی ۲۷,۶۰۰ دلار بسته شد. در حال حاضر نمودار قیمت بیت کوین درگیر یک سطح حمایتی قوی در طول یک ماه گذشته است. طبق گزارش کوین‌تلگراف، فعالان بازار در مورد نحوه انجام معاملات در این وضعیت دو نظر دارند. برخی روی ریزشی بیشتر در این محدوده شرط می‌بندند، در حالی که دسته دوم خود را برای دوباره آزمایش کردن اوج‌های قیمتی چند ماه اخیر یعنی محدوده ۳۰ هزار دلار آماده می‌کنند.

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده

محرک‌ اصلی تحقق یکی از پیش‌بینی‌های فوق احتمالاً به داده‌های کلان اقتصاد ایالات متحده که در اواخر این هفته منتشر می‌شوند، بستگی دارد و بازارها در حال آماده شدن برای تصمیم بعدی فدرال رزرو در مورد نرخ بهره هستند. با اصلاح قیمت در هفته گذشته که بخشی از «طمع» را در احساسات مثبت سرمایه‌گذاران کریپتو از بین برده، آیا روند نزولی جدیدی شروع شده یا صعود اوایل ۲۰۲۳ همچنان پایدار است؟ در سری واچ لیست این هفته از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، موقعیت‌های معاملاتی رمزارزهای بیت کوین (BTC)، بایننس کوین (BNB)، کاردانو (ADA) و تون کوین (TON) را بررسی خواهیم کرد. برای مشاهده کامل تحلیل‌ها می‌توانید واچ لیست هفتگی را مطالعه فرمایید.

مطالعه بیشتر: واچ لیست هفتگی ۴ اردیبهشت؛ او ام پی فینکس

سه عامل مهم در معاملات این هفته

بازار ارزهای دیجیتال اغلب با نوسانات شدید مواجه است. هفته‌ جاری نیز احتمالا یکی از آن‌ دوره‌های پرنوسان در بازار رمزارزها را رقم بزند. سه عامل زیر مواردی هستند که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بازار رمزارزها در این هفته باید زیر نظر قرار دهند:

بیت کوین در محدوده حمایتی بسیار مهم

براساس گزارش کوین‌تلگراف و طبق داده‌های تریدینگ ویو، روند قیمتی بیت کوین موفق شد در ماه گذشته محدوده مقاومتی بسیار قوی ۲۷,۸۰۰ دلار را به سمت بالا بشکند. در حال حاضر، این سطح قیمتی با ریزش هفته گذشته دوباره به سمت پایین شکسته شده و به مقاومت تبدیل شده است. تا زمانی که قیمت مجدداً به بالای این سطح صعود نکند و تثبیت نشود، نمی‌توانیم انتظار ادامه صعود بیت‌کوین را داشته باشیم.

 پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۴ اردیبهشت

انتشار شاخص تورمی PCE آمریکا

شاخص هزینه‌های مصرف شخصی یا PCE یکی از معیار‌های تورمی در ایالات متحده‌ است که تغییر در قیمت کالاها و خدمات خریداری شده توسط مصرف‌کنندگان، به استثنای مواد غذایی و انرژی را بیان می‌کند. این شاخص که به صورت ماهانه و ۳۰ روز پس از پایان هر ماه گزارش می‌شود، میزان اثرگذاری روند افزایش نرخ بهره در جهت کاهش تورم را نشان می‌دهد. در جمعه این هفته ۲۸ آوریل (هشتم اردیبهشت) قرار است که مقدار بعدی این شاخص گزارش شود. اگر این نرخ متفاوت از مقدار پیش‌بینی‌شده اعلام شود، احتمالاً نوسانات قابل توجهی را در بازارهای مالی به ویژه بازار رمزارزها شاهد خواهیم بود.

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده - ۴ اردیبهشت

بازگشت شاخص ترس و طمع از محدوده طمع به خنثی

شاخص ترس و طمع به مدت یک ماه در محدوده طمع قرار گرفته بود که منجر به افزایش قیمت بیت کوین به بالای ۳۰,۰۰۰ دلار شد. ریزش قیمت بیت کوین در طول هفت روز گذشته بر شاخص ترس و طمع تاثیر گذاشته و آن را سه واحد کاهش داده است، به طوری که مجدداً احساسات بازار در محدوده خنثی قرار گرفته است.

نکته معاملاتی هفته

نکته معاملاتی هفته در پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال - 4 اردیبهشت

در قسمت نکات معاملاتی ارائه‌شده در هفته‌نامه‌های او ام پی فینکس همواره سعی شده است که بهترین توصیه‌های معاملاتی را برای شما ارائه دهیم. نکته معاملاتی این هفته‌نامه به بهترین زمان برای مدیریت احساسات حین تصمیم‌گیری در یک موقعیت معاملاتی اشاره دارد:

با امید یک معامله بازنده را نگه ندارید و با ترس از یک معامله برنده خارج نشوید‌‌!

به احتمال زیاد شما هم شنیده‌اید که معامله‌گران حرفه‌ای بدون استراتژی موقعیت معاملاتی باز نمی‌کنند. این بدان دلیل است که آن‌ها نمی‌خواهند در معاملات خود احساساتشان را دخالت دهند و طبق یک پلن از قبل برنامه‌ریزی شده رفتار می‌کنند. هدف نکته معاملاتی این هفته نیز در راستای همین موضوع است. به عبارت دیگر، اگر یک موقعیت معاملاتی باز دارید که به طور قابل توجهی زیان‌ده شده است، برای تصمیم‌گیری در مورد بستن آن به پلن معاملاتی خود مراجعه کنید، اگر قوانین معاملاتی شما دستور به بستن موقعیت می‌دهد، آن را بدون صرف زمان ببندید. سعی نکنید که به خود امید دهید و انتظار بازگشت روند قیمت، سپس سودده شدن پوزیشن خود نداشته باشید.

در حالت برعکس نیز اگر موقعیت معاملاتی شما در محدوده سود قرار دارد، اجازه دخالت هیجانات را ندهید؛ چراکه ممکن است ترس از دست دادن سودی اندک، شما را مجبور به بستن زودهنگام معامله کند. در چنین موقعیتی دوباره به استراتژی معاملاتی خود مراجعه کنید و در صورتی که حد سود تعیین شده توسط استراتژی شما گرفته شده است، موقعیت خود را ببندید.

سلب مسئولیت-هفته‌نامه-۴-اردیبهشت

حسین قطبی

من حسین قطبی، کارشناس ارشد ریاضیات مالی هستم و از اواخر ۱۳۹۵ به فعالیت در حوزه‌ بازارهای مالی مشغول شدم. به‌ویژه، تقریباً ۴ سال اخیر را به صورت مستمر و تخصصی در زمینه رمزارزها و بلاکچین تحقیق می‌کنم. معتقدم که آرزوهای دیرینه بشریت از جمله؛ سفر در زمان، حضور هم‌زمان در چند مکان متفاوت، حرکت با سرعت نور و… با فضای متاورس تحقق پیدا می‌کنند. از سوی دیگر، ابزارهای مالی فضای متاورس را متکی به دنیای غیرمتمرکز و بلاکچین می‌‌دانم. بنابراین، چشم‌انداز روشنی به آینده این صنعت دارم و از نوشتن، تحقیق و پژوهش در این حوزه نهایت لذت را می‌برم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا