تحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

تحلیل فاندامنتال بیت کوین و اتریوم | ۲۷ شهریور ۱۴۰۱

با بررسی و تحلیل فاندامنتال بیت کوین و اتریوم و نشانه‌های مثبتی که در آن‌ها دیده می‌شود، به نظر می‌رسد دو رمزارز برتر بازار در حال جدا کردن خود از بقیه دارایی‌های کریپتویی هستند.


حامیان رمزارزها سال میلادی جاری را با یک باور قوی مبنی بر عبور بیت کوین از مرز ۶۴,۰۰۰ دلار آغاز کردند، اما این رویا به یک کابوسی بیش تبدیل نشد و بازارها به کف‌های جدیدی رسیدند و کارشناسان را مات و مبهوت عملکرد خود کردند.


بیت کوین و اتریوم برای جامعه سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران همیشه یک معیار جهت تشخیص روند صعودی و یا نزولی این بازار بوده‌اند. گرچه این تحلیل همیشه درست نبوده، چرا که برخی آلت‌ کوین‌ها بدون توجه به رمزارزهای بزرگ بازار، ممکن است وارد یک دوره صعودی شوند. ‌


بیت کوین در بحبوحه روند نزولی بازار و بر خلاف شرایط منفی فعلی، هفته خود را با نشانه‌هایی مثبت پشت سر گذاشت. قیمت بیت کوین که در حال حاضر نزدیک به ۲۰,۶۰۰ دلار قرار دارد، روز گذشته با ۳ درصد رشد همراه بود و موفق به حفظ آن شد.

همچنین حجم معاملات روزانه رمزارز شماره یک بازار در مقایسه با میانگین آن در ماه گذشته، در بسیاری از صرافی‌ها با افزایش همراه بوده است.


قیمت بیت کوین در ماه گذشته تحت فشارهای زیادی قرار گرفت، اما حالا با ثبت رشد ۱۳ درصدی در هفته گذشته ظاهراً آماده عبور از سطوح مقاومتی پیش روی خود است. روند حرکتی رو به بالای بیت کوین چند روز پس از اجرای ارتقای مرج اتریوم شروع شده و جامعه رمزارزها را با عملکرد بهتر خود نسبت به اتریوم شگفت‌زده کرده است.


در ادامه تحلیل فاندامنتال بیت کوین و اتریوم باید گفت که اتریوم نیز پس از مرج در آستانه تشکیل یک روند صعودی قوی قرار دارد. با توجه به تمایلات سرمایه‌گذاران و چشم‌انتظار بودن آن برای مشاهده اثرات این بلاک چین اثبات سهام (PoS) جدید، ارتقای مرج ممکن است قیمت اتریوم را به سقف‌های جدیدی برساند. اکنون اتریوم با حمایت‌ کمپانی‌های غول تکنولوژی نظیر گوگل، ماه‌های بسیار هیجان‌انگیزی را پیش روی خود دارد.


اما ناگفته نماند با توجه به ضربه سنگینی که به تمام دارایی‌های دیجیتال در سال جاری وارد شد، در رابطه با هیچ مسئله‌ای نمی‌توان با اطمینان صحبت کرد. ارتقای مرج اتریوم نقطه عطفی برای صنعت رمزارزها تلقی می‌شود، اما همچنان ممکن است پیامدهایی غیرمنتظره داشته باشد.


به این ترتیب، تحلیل فاندامنتال بیت کوین و اتریوم در وحله اول نشان می‌دهد با این‌که توسعه‌دهندگان اتریوم با آزمایشات انجام‌شده از اجرای این ارتقا مطمئن هستند، بسیاری از معامله‌گران همچنان با هشیاری و حساسیت تمام قدم بر می‌دارند.

در مرحله بعدی قیمت بیت کوین است که برای اولین بار نیست که یک شکست صعودی تشکیل داده و معامله‌گران چنین عملکردی را تحت عنوان «تله گاوی» (Bull Trap) می‌شناسند.

تله گاوی چیست؟

تله گاوی یک سیگنال غیرواقعی است و به روند نزولی یک دارایی اشاره دارد که پس از جمع‌آوری سفارش‌های فروش و تغییر ذهنیت سرمایه‌گذارن، سطح حمایتی قبلی خود را می‌شکند.

منبع: ZyCrypto

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا