تحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تحلیل کاردانو و بررسی روند قیمت؛ امروز ۶ اردیبهشت

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، قیمت کاردانو (Cardano / ADA) در بحبوحه جو منفی حاکم بر بازار کریپتو، از سقف ۰.۴۶ دلاری خود یک الگوی بازگشتی V شکل را تشکیل داده است. اصلاح قیمت رمزارز ADA پیش از تشکیل این الگو به میزان ۱۸ درصد بود و در نهایت، به سطح بازگشتی فیبوناچی ۳۲.۸ درصدی و حمایت ۰.۳۷۷ دلاری رسید. این عملکرد قیمتی و رسیدن به سطح فیبوناچی مذکور، نشانه سلامت بازار این رمزارز بوده و احتمال از سرگیری روند صعودی را برای کاردانو به‌وجود آورده است.

پادکست تحلیل کاردانو امروز ۶ اردیبهشت


قیمت فعلی ارز دیجیتال ADA بر اساس داده‌های کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، ۰.۴۰ دلار بوده که نسبت به ۲۴ ساعت اخیر نزدیک به ۵.۵ درصد رشد داشته است.


در ادامه، بررسی روند و تحلیل کاردانو امروز را ملاحظه می‌کنید:

قیمت کاردانو
عملکرد قیمت کاردانو در روزهای اخیر – TradingView


روند اصلاح قیمت کاردانو با رسیدن به سطح حمایتی ۰.۳۷۷ دلار و فیبوناچی ۳۸.۲ درصدی متوقف شد و رنج‌زدن (Range) قیمت در بالای این سطوح، منجر به تشکیل یک الگوی کف دوقلو (Double-Bottom) شده است. اکنون وجود چنین الگوی بازگشتی در یکی از مهم‌ترین سطوح حمایتی ADA، احتمال ادامه روند بهبود قیمت این رمزارز را تا حد زیادی بالا برده است.

تحلیل کاردانو با بررسی تغییرات تکنیکال

طبق تحلیل کاردانو در وب‌سایت خبری – تحلیلی کوین‌گیپ (Coingape)، در صورتی که خریداران به فعالیت خود ادامه دهند، احتمال شکست مقاومت ۰.۳۹۷۷ دلاری بیشتر خواهد شد که متعاقباً، شتاب مومنتوم (قدرت حرکت / Momentum) صعودی را نیز افزایش می‌دهد. چنانچه ADA در این مسیر موفق به عبور از مقاومت ۰.۴۱ دلاری واقع در سطح بازگشتی فیبوناچی ۲۳.۸ درصدی شود، احتمال رشد فعالیت خریداران با هدف افزایش ۱۲.۷۵ درصدی قیمت تا سقف ۰.۴۶ دلاری به‌وجود خواهد آمد.


مطالعه بیشتر: آشنایی با ابزار فیبوناچی در تریدینگ ویو

نمودار 4 ساعته قیمت کاردانو
نمودار ۴ ساعته قیمت کاردانو – TradingView


اما در آن روی سکه، در صورتی که خریداران موفق به حفظ قیمت کاردانو بالاتر از سطح ۰.۴۱ دلار نشوند، این رمزارز در معرض اصلاح قیمت بیشتر و شکست نزولی از سطح بازگشتی فیبوناچی ۳۸.۲ درصدی قرار خواهد گرفت. در رابطه با اندیکاتور های تکنیکال کاردانو در نمودار ۴ ساعته قیمت، شاخص قدرت نسبی (RSI) یک واگرایی صعودی (Bullish Divergence) کاملاً مشخص در راستای تایید روند بهبود قیمت نشان می‌دهد.

میانگین متحرک‌های نمایی (EMAs) مهم ADA یعنی اندیکاتورهای ۵۰، ۱۰۰، و ۲۰۰ روزه نیز، در محدوده بین ۰.۴۱ دلار و ۰.۳۹۷ دلار به‌هم نزدیک شده‌اند که نشان از اهمیت بالای این محدوده مقاومتی دارد. ادامه رشد قیمت کاردانو به شکست و عبور از این محدوده بستگی دارد.


با توجه به سناریو‌های فوق، به نظر شما قیمت کاردانو (ADA) روند خود را به چه صورت ادامه خواهد داد؟


شما می‌توانید با مطالعه مطالب بخش تحلیل تکنیکال صرافی او‌ام‌پی فینکس از آخرین تغییرات بازار ارزهای دیجیتال مطلع شوید.

سلب-مسئولیت-تحلیل-کاردانو-6-اردیبهشت

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا