اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهاناخبار بیت کوین

چرا قیمت بیت‌کوین امروز صعودی بود؟

قیمت بیت‌کوین برای اولین بار از ماه اوت از مرز ۲۸ هزار دلار عبور کرد، زیرا بازار ارزهای دیجیتال پس از اجتناب تعطیلی دولت آمریکا، تقویت شد.

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۵ درصد صعود داشته و به حدود ۲۸۳۰۵ دلار رسیده است که بزرگ‌ترین جهش روزانه این ارز از ۲۹ آگوست بوده است.

پادکست چرا قیمت بیت‌کوین امروز صعودی بود؟

با بالا رفتن قیمت بیت‌کوین،‌ امید راه‌اندازی ETF بالا می‌رود

ساعاتی پس از اینکه کنگره آمریکا احتمال تعطیلی فعالیت دولت در بازارهای دیجیتال را تا اواسط نوامبر عقب انداخت، بیت‌کوین شروع به افزایش قیمت کرد. در نتیجه، قیمت بیت‌کوین بزرگ‌ترین کندل سبز خود را از اواخر ماه اوت مشاهده کرد.

قیمت بیت‌کوین

مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید بیت کوین در صرافی ارز دیجیتال

علاوه بر این،‌ جلوگیری از تعطیلی دولت به این معنی است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) می‌تواند تصمیمات نهایی ETF بیت‌کوین را تا ماه آینده بگیرد.

هفته گذشته، SEC تصمیم خود را درباره چندین برنامه ETF بیت کوین، از جمله BlackRock به تعویق انداخت. یک گزارش تخمین می‌زند که بازار بیت‌کوین می‌تواند ۶۰۰ میلیارد دلار سرمایه را پس از راه اندازی ETF اسپات بیت‌کوین جذب کند.

آپتوبر بیت‌کوین به زودی شروع می‌شود

آپتوبر بیت‌کوین به زودی شروع می‌شود

تصادفی نیست که رشد قیمت اخیر بیت‌کوین در اولین روز از صعودی‌ترین ماه این ارز دیجیتال شروع شده است. اوت یا اکتبر از نظر تاریخی یکی از بهترین‌ ماه‌ها برای بیت‌کوین است و اغلب به عنوان آپتوبر شناخته می‌شود. قیمت بیت‌کوین از سال ۲۰۱۲ به طور متوسط ۲۰.۸۲ درصد در ماه‌های اکتبر افزایش یافته است که سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ تنها استثناهای آن هستند.

نزدیک به ۴۳ میلیون دلار در پوزیشن‌های شورت لیکویید شده است

علاوه بر این، افزایش قیمت بیت‌کوین نقدینگی‌‌های معاملات کوتاه مدت را در بازار به دنبال دارد.

در ۲۴ ساعت گذشته، نقدینگی‌های معاملات پوزیشن شورت نزدیک به ۴۳ میلیون دلار بوده است. در مقایسه، تنها حدود ۶ میلیون دلار موقعیت خرید دچار نقدینگی شده است. رویداد نقدینگی مشابهی در تاریخ ۱۲ و ۱۳ سپتامبر رخ داد و بیت کوین را با افزایش ۵.۵ درصدی از حدود ۲۵۸۳۰ دلار به بیش از ۲۷۲۰۰ دلار رساند.

نزدیک به 43 میلیون دلار در پوزیشن‌های شورت لیکویید شده است

معامله‌گران پوزیشن‌های شورت با خرید دارایی پایه، دچار نقدینگی شدند. بنابراین، ترکیب خریداران جدید و نقدینگی معاملات شورت صعود بیت‌کوین را تقویت کرده است.

برای مشاهده تحلیل بیت کوین

تحلیل قیمت بیت‌کوین

از نظر فنی، افزایش قیمت فعلی بیت‌کوین در کوتاه مدت ممکن است با خطر ریزش رو به رو شود. البته، شاخص RSI بیت‌کوین ممکن است در این هفته به بالای ۷۰ برسد و منطقه بیش از حد خرید را که نشان‌دهنده دوره تصحیح یا تثبیت است را ثبت کند.

مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید تتر در صرافی ارز دیجیتال

علاوه بر این، بیت‌کوین خط ۰.۵ فیبوناچی خود را نزدیک به ۲۸۳۳۰ دلار به عنوان مقاومت آزمایش می‌کند. این سطح در ماه‌های ژوئیه و آگوست که به عنوان حمایت عمل کرده بود پتانسیل حرکت قیمت بیت‌کوین را برای عقب نشینی به سمت خط ۰.۳۸۲ فیبوناچی و نزدیک به قیمت ۲۷۵۵۰ دلار در اکتبر افزایش می‌دهد.

تحلیل قیمت بیت‌کوین

برعکس، شانس بیت‌کوین برای رسیدن به قیمت ۳۰ هزار دلار در حال بهبود است، به خصوص اگر بیت‌کوین قدرت خود را در این سطوح با شکست واضح بالای خط ۰.۵ فیبوناچی حفظ کند.

بیت‌کوین

از منظر بازه زمانی هفتگی، قیمت بیت‌کوین به سطح ۳۰ هزار دلار توجه زیادی دارد. این تا زمانی اعتبار دارد که بالاتر از حمایت بلندمدت خود یعنی میانگین متحرک نمایی (EMA-خط آبی) ۲۰۰ هفته‌ای نزدیک به ۲۵۷۵۰ دلار باشد.

امیرمهدی شکوهی

امیر مهدی شکوهی هستم. دو سال قبل نوشتن و ترجمه را شروع کردم. نزدیک به 10 سال زبان خواندم و مدرک‌های CAE و TTC گرفتم. در حال حاضر به طور اختصاصی روی مقالات بخش‌های بازی‌‌های بلاک چینی، ان اف تی‌ها و متاورس متمرکز هستم. به زبان انگلیسی، فیلم، سریال و بازی‌های ویدئویی علاقه زیادی دارم. همچنین به طور حرفه‌ای در بازار فعالیت می‌کنم. به نظرم کریپتوکارنسی‌ها آینده اقتصاد را شکل خواهند داد و تحولی در اقتصاد غیرمتمرکز ایجاد خواهند کرد.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا