اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهان

پیش‌بینی قیمت ریپل؛ آیا روند صعودی در راه است؟

گاوها سطح حمایت ۰.۵ دلاری قیمت ریپل را دوباره پس گرفتند. این در حالی است که الگوها از یک صعود بزرگ‌تر از الگوی سر و شانه معکوس پایین خبر می‌دهند.

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، گاوهای ریپل تمام تلاش خود را می‌کنند تا مطمئن شوند که سطح ۰.۵ دلار بعد از بازگشت جزئی از حمایت کوتاه مدت ۰.۵۶ دلار، تحت کنترل آن‌ها باقی می‌ماند. مانند دیگر ارزهای دیجیتال موجود در بازار، ریپل هم از کمبود نقدینگی ناشی از بی‌علاقگی سرمایه‌گذاران رنج می‌برد.

اگرچه روند قیمت ریپل مثبت است، اما در ۲۴ ساعت گذشته تغییر زیادی نکرده‌است. حجم معاملات به سختی به یک میلیون دلار رسیده، در حالی که ارزش بازار ۲۶.۸ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

پادکست پیش‌بینی قیمت ریپل؛ آیا روند صعودی در راه است؟

آیا قیمت ریپل برای صعود ۱۰ درصدی آماده می‌شود؟

ریپل  در چند هفته گذشته یک الگوی معکوس سر و شانه پایین را تشکیل داده است که حرکت آن به حجم بازار بستگی دارد. به عنوان یک قاعده کلی، این الگوی معکوس تمایل دارد تا در طول یک روند نزولی ظاهر شود. پس از تکمیل آن، یک تغییر روند کامل رخ می‌دهد و روند نزولی جای خود را به یک روند صعودی خواهد داد.  

مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید ریپل در صرافی ارز دیجیتال

ایجاد الگوی سر و شانه معکوس به تنهایی چشم‌انداز بازار را تغییر نمی‌دهد. بنابراین، معامله‌گران باید قبل از ورود، از وجود تاییدیه‌های خاص اطمینان حاصل کنند. به عنوان مثال، ریپل باید برای شکستن خط مقاومت تلاش کند و با افزایش حجم معاملات همراه باشد. در غیر این صورت، این الگو می‌تواند فقط یک تله باشد.

اندیکاتور OBV وضعیت حجم معاملات را نشان می‌دهد. بنابراین برای شکست ناحیه ۰.۵۱ دلار، این اندیکاتور باید به سمت منطقه‌ اشباع خرید حرکت کند تا روند صعودی را حفظ کند.

آیا قیمت ریپل برای صعود 10 درصدی آماده می‌شود؟

قبل از مواجهه با مقاومت خط گردن، مقاومت ۰.۵۰۵۴ دلار حاصل از تلاقی میانگین متحرک نمایی ۵۰  روزه و متحرک نمایی ۱۰۰ روزه که به ترتیب با رنگ قرمز و آبی مشخص شده‌اند، باید پایین بیاید.

بر اساس موقعیت شاخص مکدی، گاوها قدرت بیشتری دارند. با این حال، معامله‌گرانی که در حاشیه هستند، باید از صعود قیمت ریپل حمایت کنند تا پتانسیل مورد نیاز را ایجاد و الگوی معکوس سر و شانه را حفظ کنند.

مدیر ارشد فناوری ریپل از غیرمتمرکزی این ارز دفاع می‌کند

از آنجایی که قیمت ریپل برای شکست الگو در بازار تلاش می‌کند، دیوید شوارتز مدیر ارشد فناوری ریپل نگرانی‌های مربوط به متمرکز بودن ریپل را برطرف کرده است. مدتی پیش، یکی از کاربران X با استناد به صحبت‌های مکس کایزر، یک ماکسیمالیست بیت کوین در این پلتفرم پستی منتشر کرد که حاکی ازمتمرکز بودن ریپل بود. شوارتز در پاسخ به این کاربر گفت که حمایت از این ادعاها بدون ارائه شواهد قانع کننده کاملا بی‌اساس است.

این کاربر X، در میان ادعاهای خود معتقد بود که ریپل فقط برای قدرت بخشیدن به یک درصد از سرمایه‌گذاران برتر ایجاد شده است. شوارتز در جواب از ریپل دفاع کرد و گفت که ریپل پلتفرمی برای همه است.

ریپل در آستانه دستیابی به یک رکورد جدید

البته شوارتز با پذیرش بخشی از این ادعاها، گفت که اگرچه معماری ریپل ممکن است متمرکز به نظر برسد، ولی خود توکن XRP بدون شک غیر‌متمرکز است. این اولین باری نیست که ریپل از غیرمتمرکز بودن خود دفاع می‌‌کند و بدون شک آخرین بار هم نخواهد بود. در کنار همه این ادعاها، ریپل احتمالا پیروزی در برابر SEC را اواخر این هفته و در تاریخ ۲۹ سپتامبر جشن خواهد گرفت.

امیرمهدی شکوهی

امیر مهدی شکوهی هستم. دو سال قبل نوشتن و ترجمه را شروع کردم. نزدیک به 10 سال زبان خواندم و مدرک‌های CAE و TTC گرفتم. در حال حاضر به طور اختصاصی روی مقالات بخش‌های بازی‌‌های بلاک چینی، ان اف تی‌ها و متاورس متمرکز هستم. به زبان انگلیسی، فیلم، سریال و بازی‌های ویدئویی علاقه زیادی دارم. همچنین به طور حرفه‌ای در بازار فعالیت می‌کنم. به نظرم کریپتوکارنسی‌ها آینده اقتصاد را شکل خواهند داد و تحولی در اقتصاد غیرمتمرکز ایجاد خواهند کرد.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا