آموزش ارز دیجیتالآموزش سرمایه گذاری

توکن های هواداری فوتبال (Fan Token) چیست؟

توکن های هواداری فوتبال یا اصطلاحا فن توکن ها، نوع جدیدی از ارزهای دیجیتال هستند که بر بستر بلاک چین ایجاده شده‌اند و کارکردهای متفاوتی برای تیم سازنده و هواداران دارند. برای مثال اگر شما دارنده توکن هواداری یک باشگاه ورزشی باشید، امتیازات و حقوق خاصی از بابت مالکیت مقدار مشخصی از آن فن توکن ها به شما داده می‌شود.

در ادامه به معرفی کامل توکن های هواداری فوتبال و توضیح انواع آن و همچنین کاربرد و مزایای این توکن‌ها می‌پردازیم.

توکن های هواداری چیست؟

توکن های هواداری دسته خاصی از دارایی های دیجیتال هستند که همانند سایر ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین و اتریوم به راحتی قابل معامله بوده و می‌توان با خرید و فروش آن‌ها در بازه های زمانی مشخص به کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال پرداخت.

(انواع روش های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال)

توکن های هودارای همان طور که از نامشان مشخص است، توسط طرفداران تیم‌های ورزشی و یا برنامه های سرگرمی پرطرفدار خریداری می‌شوند. افراد می‌توانند با خریداری این توکن‌ها در مسائلی همچون انتخاب بازیکن برتر، انتخاب محل برگزاری برنامه‌ها و مسابقات حق رای داشته باشند و از این طریق تعاملی سازنده و صمیمانه‌تر با تیم محبوب خود برقرار کنند.

اهمیت توکن های هواداری فوتبال چیست؟

تاثیرپذیری از اتفاقات و اخبار روز جهان، اصلی‌ ترین مشخصه بازار ارزهای دیجیتال است. شما نیز اگر جزء افراد فعال در این بازار باشید، قطعا با جهش یا ریزش های ناگهانی قیمت که ناشی از اخبار گوناگون در سطح جهان بوده‌اند، مواجه شده‌اید.

این روزها نیز در حال نزدیک شدن به جام جهانی ۲۰۲۲ هستیم. جام جهانی یکی از بزرگ ترین رویدادها در سطح جهان است که درصد بالایی از افراد از قشرها و کسب و کارهای متنوع با آن تعامل بسیار خوبی برقرار می‌کنند.

صرافی ارز دیجیتال crypto.com، یکی از برترین صرافی‌ های ارز دیجیتال در سطح جهان است که اسپانسر جام جهانی ۲۰۲۲ شده‌ و این اتفاق می‌تواند نتایج و اثرات بسیار مثبتی بر روند بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد. چرا که از این طریق افراد بسیاری که هیچ شناخت قبلی نسبت به بیت کوین یا آلت کوین ها ندارند، با دنیای بلاک چین و کریپتوکارنسی آشنا شده و سرمایه خود را وارد بازار می‌کنند.

(تاریخچه بلاک چین و سیر تکامل آن)

بسیاری از افراد دیگر نیز که به هر دلیلی از بازار خارج شده‌اند، مجددا به سرمایه گذاری و ترید در بازار کریپتوکارنسی روی آورده و از همین روی احتمالا حجم معاملات در این بازه زمانی افزایش خواهد یافت و ارزش بازار کریپتوکارنسی مجددا به روزهای اوج خود باز خواهد گشت.

اما در این میان توکن های هواداری فوتبال چه جایگاه و اهمیتی خواهند داشت؟

برخی افراد تصور می‌کنند توکن‌ های هواداری تنها به علت جذب سرمایه از طرفداران برای باشگاه‌های ورزشی ایجاد شده و هیچ کاربرد دیگری ندارند!

در صورتی که این تصور چندان درست نیست و برای آشنایی با کاربردهای متفاوت توکن های هواداری فوتبال می‌بایست کمی دقیق‌تر، جزئی‌تر و هوشمندانه تر ماهیت این توکن ها را مورد بررسی قرار داد.

همانطور که در قسمت قبل اشاره شد، بازار ارزهای دیجیتال به میزان قابل توجهی از رویدادهای مهم و به روز جهان تاثیر می‌گیرد. بنابراین اگر قصد کسب سود مستمر از بازار ارزهای دیجیتال را دارید، شما هم باید نسبت به جدیدترین اتفاقاتی که می‌تواند مارکت را تحت تاثیر قرار دهد، آپدیت باشید.

جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ نیز قطعا یکی از این رویدادهاست. توکن های هواداری تیم های ورزشی نیز به واسطه داشتن ماهیت ورزشی و فوتبالی، در این بازه زمانی احتمالا حجم معاملات قابل توجهی را در سراسر جهان به خود اختصاص خواهند داد.

بنابراین توکن های هواداری فوتبال می‌توانند ظرفیت های قابل توجهی برای جهش های قیمتی در روزهای پیش رو و همگام با نزدیک شدن به جام جهانی، داشته باشند.

برترین توکن های هوداری کدامند؟

برترین توکن های هواداری فوتبال

ارز دیجیتال چیلیز با نماد CHZ نخستین ارز دیجیتالی است که توانسته پیوندی عمیق میان دنیای ارزهای دیجیتال و دنیای ورزش و سرگرمی ایجاد کند. چیلیز بر بلاک چین اتریوم ایجاد شده و از طریق همکاری با تیم‌های محبوب همچون بارسلونا، منچستر سیتی، یوونتوس، آ.ث.میلان و پاریسن-ژرمن برای این تیم‌ها توکن هواداری ایجاد کرده است.

با خرید توکن های هواداری شما می‌توانید آن‌ها را همانند سایر ارزهای دیجیتال در پلتفرم های معاملاتی خرید و فروش کرده و از نوسانات قیمتی آن‌ها در بازه‌های زمانی مختلف کسب سود کنید.

در حال حاضر علاوه بر تیم های باشگاهی، تیم های ملی آرژانتین و اسپانیا نیز توکن های هواداری خود را ساخته اند. توکن های باشگاهی با توجه به اینکه حال و هوای فوتبالی دارند، با نزدیک شدن به جام جهانی، این احتمال وجود دارد که حجم معاملات و قیمت این توکن‌ها دچار تغییرات شود.

بنابراین می‌توان با در نظر گرفتن و سنجش سایر جوانب، خود را برای نوسانگیری از بازار توکن های هواداری در ایام جام جهانی آماده کرد!

چگونه می‌توان توکن های هواداری را خرید و فروش کرد؟

همان طور که در قسمت های قبل اشاره شد، توکن های هواداری فوتبال نیز همانند سایر ارزهای دیجیتال به راحتی قابل معامله می‌باشند. بنابراین برای خرید و فروش این توکن ها کافیست بازار معاملاتی مربوط به هر توکن را پیدا کنید و با توجه به استراتژی معاملاتی خود به ترید این نوع خاص از دارایی های دیجیتالی بپردازید.

امکان خرید و فروش توکن های هواداری فوتبال در بسیاری از صرافی های بین المللی همچون بایننس فراهم شده است. اما صرافی های بین المللی با توجه به قوانین نسبتا سخت گیرانه‌ای که برای احراز هویت کاربران اعمال می‌کنند، احتمال مسدود شدن دارایی کاربران ایرانی به دلیل وجود تحریم های بین المللی در این صرافی‌ ها بالاست.

بنابراین بهتر است در حد امکان از خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی های بین المللی خودداری کنید.

خرید و فروش توکن های هواداری

صرافی آنلاین او ام پی فینکس، اولین صرافی ارز دیجیتال در ایران است که امکان خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید شیبا و همچنین توکن های هواداری بارسلونا (BAR)، پاریسن-ژرمن (PSG)، یوونتوس (JUV)، منچسترسیتی (CITY) و آ.ث.میلان (ACM) و همچنین ارز دیجیتال چیلیز (CHZ) را برای کاربران ایرانی فراهم کرده است.

اگر قصد خرید یا فروش توکن های هواداری فوتبال را دارید، کافیست در پلتفرم او ام پی فینکس ثبت نام کنید و پس از تکمیل مراحل احراز هویت، به معامله توکن های هواداری بر پایه تومان و تتر بپردازید.

ثبت نام در صرافی او ام پی فینکس

همچنین در او ام پی فینکس می‌توانید با فعالسازی ربات معامله گر در حساب کاربری، تنظیماتی را مشخص کنید تا معاملات خرید و فروش شما به صورت خودکار، بدون نیاز به آنلاین بودن و حضور شما در حساب کاربری به صورت پیوسته انجام شوند.

نکاتی در مورد توکن های هواداری فوتبال

۱- برخلاف تصوری که عموم افراد دارند، توکن های هواداری به هیچ عنوان شت کوین یا میم کوین نیستند. بلکه ماهیت آن‌ها پل ارتباطی‌ای است که تعامل هوادارن با تیم را به صورتی عمیق‌تر برقرار می‌سازد و دنیای بلاک چین و کریپتوکارنسی را با دنیای ورزش و سرگرمی پیوند می‌دهد.

۲- بهترین روش کسب سود از بازار توکن های هواداری، معامله آن‌ها در بازه‌های زمانی کوتاه مدت است تا بتوان متناسب با اتفاقات روز دنیای ورزش و سرگرمی، از نوسان‌های قیمتی این فن توکن ها کسب درآمد داشت.

پس از آشنایی با توکن های هواداری چگونه می‌توان از آن‌ها برای درآمدزایی استفاده کرد؟

اگر جزء افرادی هستید که نسبت به رویدادهای تازه در جهان آپدیت هستید، اخبار را به صورت دقیق دنبال می‌کنید و البته معاملات خود را عموما در تایم فریم پایین انجام می‌دهید، می‌توانید از بازار معاملات این فن توکن ها برای نوسان گیری روزانه استفاده کنید.

جمع‌بندی

توکن های هواداری نوع خاصی از ارزهای دیجیتال هستند که بر بستر بلاک چین و با تکنیک رمزنگاری ایجاد شده‌اند. افراد می‌توانند با خرید این توکن‌ها نسبت به تصمیم‌گیری‌های مهم در تیم های محبوب خود، حق رای داشته باشند. حجم معاملات و قیمت این توکن ها متناسب با اتفاقات مثبت و منفی‌ای که برای هر تیم رخ می‌دهد، دستخوش تغییراتی خواهند شد. بنابراین می‌توان با خرید و فروش آن‌ها در بازه های زمانی مشخص به کسب سود از بازار ارزهای دیجیتال پرداخت.

منبع: تیم تولید محتوای ompfinex.com

آیا توکن های هواداری فوتبال برای سرمایه گذاری مناسب هستند؟

توکن های هواداری عموما با توجه به اتفاقات مثبت و منفی‌ای که برای تیم های محبوب رخ می‌دهد، دچار تغییرات قیمتی قابل توجهی خواهند شد. بنابراین می‌توانند گزینه مناسبی برای نوسان گیری در تایم فریم های پایین باشند.

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. فن توکن بر بستر چیلیز است بعد چجوری انتقال داده میشه؟
    چون خود چیلیز در صرافی تون بر بستر erc20 است و میخوام بدونم این انتقال چجوری صورت میگیره؟

    1. این احتمال وجود داره که دستاوردهای جدید و عملکرد خوب باشگاه‌ها باعث جذب سرمایه گذاران بیشتر به فن توکن اون باشگاه بشه که در نهایت تو رشد قیمت توکن تاثیر داره!

  2. توکن های هواداری بهترین گزینه واسه نوسانگیری بازار خیلی تو این بازه میتونه رو این ارزا بهمون سود بده مرسی تیم بروز او ام پی

  3. من توکن من سیتی رو خریدم بنظرم توی لیگ قهرمانان این ارز خیلی رشد کنه ، البته توکن تیم های دیگه رو هم میخوام بگیرم ?

    1. توکن منچسترسیتی یا تیم های دیگه درصورت موفقیت در مسابقات مختلف پتانسیل رشد خواهند داشت و به‌طور کل، به مرور زمان معمولاً افزایش قیمت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا