اخبار ارز دیجیتال

ارسال ۳۹۴۰ بیت کوین مصادره‌ای از دولت آمریکا به صرافی کوین‌بیس

جشنواره تون پلاس

در این وبلاگ خبری از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به بررسی داده‌های آنچین از آرخام اینتلیجنس (Arkham Intelligence) که نشان داد دولت ایالات متحده ۳۹۴۰ بیت‌کوین را در ۲۶ ژوئن به کیف پول Coinbase Prime ارسال کرده، می‌پردازیم. طبق اطلاعات Arkham Intelligence، این تراکنش در ساعت ۵:۰۰ بعد از ظهر UTC انجام شد و شامل بیت کوینی بود که اوایل سال ۲۰۲۴ از قاچاقچی مواد مخدر مجرم بانمیت سینگ (Banmeet Singh) ضبط شده بود.

درباره بانمیت سینگ Banmeet Singh

در سال ۲۰۱۹، سینگ توسط مقامات بریتانیایی در لندن به اتهام توزیع مواد مخدر دستگیر و در نهایت در سال ۲۰۲۳ به ایالات متحده مسترد شد. وزارت دادگستری ایالات متحده ادعا کرد که از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷، سینگ یک شبکه قاچاق مواد مخدر را اداره می‌کرد که شامل توزیع‌کنندگان در مریلند، نیویورک، داکوتای شمالی، ایالت واشینگتن، اوهایو، کارولینای شمالی و فلوریدا بود.

به عنوان بخشی از حکم علیه او، سینگ مجبور شد بیش از ۸۱۰۰ بیت کوین را که در آن زمان حدود ۱۵۰ میلیون دلار ارزش داشت، به مقامات ایالات متحده تسلیم کند که آژانس مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده (DEA) آن را بزرگترین توقیف ارز رمزنگاری شده توصیف کرد.

سینگ همچنین در آوریل ۲۰۲۴ به پنج سال حبس محکوم شد، اما مدت زمان گذراندن آن به وی اعطا شد و طبق گزارشات مقامات ایالات متحده آزاد شده است. طبق گزارش The Columbus Dispatch، سینگ برنامه‌هایی را برای بازگشت به زادگاهش هند بلافاصله پس از آزادی انجام داد.

ترس از فروش گسترده

جابه جایی بیت کوین مصادره شده توسط دولت آمریکا

پس از گزارش‌هایی مبنی بر تخلیه بیت کوین توسط دولت آلمان به ارزش تقریبی ۲.۷۶ میلیارد دلار در زمان نگارش این مقاله، ترس از فروش دولتی که بر بازار بیت کوین تأثیر می‌گذارد، در هفته‌های اخیر گریبانگیر فعالان بازار شده است. آخرین تراکنش در تاریخ ۲۶ ژوئن، ساعت ۹:۲۷ صبح UTC، با ارسال ۳۴۵ بیت کوین به کیف پولی با عنوان “Flow Traders” انجام شد.

دولت ایالات متحده همچنین مقادیر زیادی بیت کوین را که از طریق توقیف و مصادره دارایی به دست آورده است، در اختیار دارد. داده‌ها و تحلیل آنچین Arkham نشان می‌دهد که دولت ایالات متحده در حال حاضر دارای حدود ۲۱۴۰۰۰ بیت کوین به ارزش حدود ۱۳ میلیارد دلار است که آمریکا را به بزرگترین دارنده ارز غیرمتمرکز در این پایگاه داده تبدیل می‌کند.

فشار فروش از سوی املاک ورشکستگی Mt. Gox همچنین نگرانی سرمایه‌گذاران از کاهش قیمت بیت کوین را برانگیخته است زیرا صرافی سابق فرآیند تخلیه ۱۴۰۰۰۰ بیت کوین را برای جبران خسارت آسیب دیدگان سقوط بدنام کوه Gox در سال ۲۰۱۴ آغاز می‌کند. با این حال، ترازهای مبادلاتی در پایین‌ترین حد خود در شش سال گذشته قرار دارند و به عنوان تعادلی برای تثبیت قیمت این فشارهای فروش عمل می‌کنند.

الناز جلالی

من، الناز جلالی، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر هستم و بیش از سه سال است که به عنوان تولیدکننده محتوا در فضای رمزارز کشور فعالیت میکنم. به حوزه تکنولوژی و فناوری علاقه‌ زیادی دارم و آشنایی با بازارهای مالی باعث شد فعالیت خود را در دنیای ارز دیجیتال شروع کنم. در همین راستا، با دقت به جزئیات و توجه به نیازهای هدفمند مخاطبان، سعی در ارائه اطلاعات مفید، متنوع و تخصصی در این زمینه دارم. نوشتن را به عنوان یک ابزار برای انتقال افکار و ایده‌‌ها انتخاب کرده‌ام و در تلاش برای ایجاد محتوایی آموزنده و اثرگذار برای مخاطبان هستم.

مطالعه بیشتر

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. با عرض سلام و خسته نباشید ، من، خیلی دوست دارم با رمز ارزها و دنیای دیجیتال بیشتر آشنا بشم ، اما گرفتاریهای زندگی و کار و … متاسفانه تا حدودی مانع میشه ، خواستم خواهش کنم اگر نوشته ای یا نرم افزاری هست که بشه در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کرد ، لطفا راهنمایی کنید ،
    تشکر میکنم از تمامی بر و بچه های خوب و زحمت کش او ام پی فینکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا