آموزش ارز دیجیتالآموزش سرمایه گذاری

۶ مرحله اصلی یادگیری ارز دیجیتال، از ثبت‌نام در صرافی تا خرید رمزارز و ترید

یادگیری ارز دیجیتال اصلی‌ترین شرط ورود به بازار کریپتوکارنسی است و بهتر است تا زمانی که نسبت به مفاهیم پایه این بازار تسلط کافی پیدا نکرده‌اید، سرمایه خود را درگیر معاملات خرید و فروش پیچیده نکنید. هم‌اکنون اولین سوالی که مطرح می‌شود این است که علت اهمیت بالای یادگیری ارز دیجیتال چیست؟ چرا تمام افراد صاحب نظر در این حوزه به طور مداوم بر کسب مهارت و افزایش آگاهی در این بازار تاکید می‌ورزند؟ سوال دوم نیز این است که یادگیری ارز دیجیتال چه مباحثی را شامل می‌شود؟ به عبارت دیگر تسلط بر چه مفاهیمی در یادگیری ارز دیجیتال اهمیت بالایی دارد؟

بازار کریپتوکارنسی جدیدترین شکل تکنولوژی در جهان است که دنیای فناوری را به دنیای سرمایه‌گذاری و بازارهای مالی گره زده‌است. این بازار روز به روز در حال تکامل بوده و با حرکت در لبه تکنولوژی، روزهای بلوغ خود را سپری می‌کند. اگر به فعالیت در این بازار علاقه‌مند هستید، شما نیز می‌بایست ضمن یادگیری ارز دیجیتال از صفر، نسبت به اتفاقات جدید بازار به‌روز باشید و شانه به شانه‌ مارکت، بالغ شوید.

در این مطلب از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس تصمیم گرفتیم تا شما را با نقشه راه یادگیری ارز دیجیتال آشنا کرده و مسیر درست آموزش کریپتوکارنسی را به شما نشان دهیم. در ادامه با توضیح مفهوم بلاک‌چین، بیت‌کوین و مطالب مربوط به آموزش تحلیل، اصطلاحات معامله‌گری، روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال، آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال، آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال و نحوه تبدیل ارز دیجیتال به ریال همراه شما هستیم.

پادکست

نقشه راه یادگیری ارز دیجیتال

نقشه راه یادگیری ارز دیجیتال

در مسیر یادگیری ارز دیجیتال ابتدا می‌بایست با ماهیت بازار کریپتو و عوامل تاثیرگذار بر قیمت ارزهای دیجیتال آشنا شوید و فناوری بلاک‌چین و پروژه‎‌های رمزارزی معتبر را به خوبی بشناسید. پس از آن می‌بایست انواع روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال را فرا گیرید و روش مناسب تیپ شخصیتی خود را پیدا کنید.

در مرحله بعد لازم است به فراگیری فوت و فن‌های تحلیل بازار رمزارزها بپردازید و پس از کسب مهارت کافی در این زمینه، صرافی رمزارزی مورد نظرتان را پیدا کرده و با زیر نظر گرفتن قیمت بیت کوین به عنوان دارایی پیشروی بازار، معاملات خرید و فروش این رمزارز یا هر ارز دیجیتال دیگری که در نظر دارید را آغاز کنید.

در نهایت پس از خرید ارز دیجیتال نیز می‌بایست متناسب با چشم‌اندازی که از سرمایه‌گذاری‌تان دارید، یک کیف پول مناسب برای نگهداری دارایی‌های رمزارزی خود انتخاب کنید.

ارز دیجیتال چیست و عوامل تاثیرگذار بر قیمت رمزارزها کدامند؟

ارز دیجیتال چیست و عوامل تاثیرگذار بر قیمت رمزارزها کدامند؟

شروع یادگیری ارز دیجیتال بهتر است با شناخت ماهیت و ویژگی منحصربه‌فرد این بازار همراه شود. عبارت‌های «ارز دیجیتال»، «رمز ارز»، «ارز رمزنگاری‌شده» یا «کریپتوکارنسی» همگی به شکل جدیدی از دارایی که بر اساس فناوری رمزنگاری بر بستر بلاک‌چین ایجاد شده‌اند، دلالت دارند. بر خلاف پول‌های رایج امروزی همچون دلار که توسط دولت‌ها چاپ و منتشر می‌شوند، ارزهای دیجیتال به صورت غیرمتمرکز به وجود آمده و تحت کنترل هیچ نهاد مرکزی یا فرد خاصی نیستند.

اگر در یک جمله بخواهیم به شما بگوییم که ارز دیجیتال چیست؟، عبارت «پول غیرمتمرکز با کاربردهای گسترده» مناسب‌ترین توضیح است. یکی از اصلی‌ترین سوالات کاربران فعال در بازار رمزارزها «نحوه قیمت گذاری ارز دیجیتال» است. رمزارزها یک نوع دارایی دیجیتالی هستند که قیمت آن‌ها بر اساس اصل عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

در واقع این خود معامله‌گران هستند که با ورود به معاملات خرید یا فروش یک دارایی، موجب ارزشمندی یا کاهش ارزش آن می‌شوند. به بیان دیگر می‌توان گفت که ارزهای دیجیتال هیچ گونه پشتوانه فیزیکی نداشته و باور درونی افراد به آینده روشن بیت‌کوین و سایر رمزارزهای معتبر در جهان دیجیتالی پیش‌رو، موجب ارزشمندی آن‌ها می‌شود.

اولین نکته مهم در یادگیری ارز دیجیتال این است که بدانید به دلیل ماهیت خاص بازار کریپتو و تاثیرات گسترده احساسات سرمایه‌گذاران بر قیمت رمزارزها، بازار در زمان مواجهه با اخبار مثبت یا منفی با نوسان‌های ناگهانی گسترده‌ای روبه‌رو می‌شود که این موضوع می‌تواند حد سود و ضرر معاملات بسیاری را فعال کند. بنابراین بهتر است این نوسان‌های گسترده را جزء جدانشدنی این بازار بدانید و از ماهیت زمینی که در آن بازی می‌کنید، آگاه باشید!

پذیرش ویژگی پرنوسان بودن قیمت‌ها و آشنایی با عوامل تاثیر گذار بر قیمت بیت کوین در مارکت کریپتو از همان ابتدای کار، کمک‌های شایانی در مسیر یادگیری ارز دیجیتال و پیدا کردن بهترین استراتژی‌های معاملاتی به شما می‌کند.

بلاک‌چین چیست و چه ارتباطی با ارز دیجیتال دارد؟

بلاک‌چین چیست و چه ارتباطی با ارز دیجیتال دارد؟

گام دوم در مسیر یادگیری ارز دیجیتال آشنایی با مفهوم و کاربردهای بلاک‌چین است. بلاک‌ چین یک تکنولوژی جدید برای ذخیره اطلاعات است که انواع دیتا را به صورت غیرمتمرکز و کاملا شفاف و امن به گونه‌ای ثبت و نگهداری می‌کند که هیچ فرد یا نهادی به تنهایی توانایی تغییر آن‌ها را نداشته باشد.

فناوری بلاک‌چین همزمان با به وجود آمدن بیت‌کوین به دنیا معرفی شد و تاکنون در کسب‌وکارهای بسیاری ریشه دوانده است. هدف اصلی بلاک‌چین «تمرکززدایی» در امور مختلف جهان است و در مسیر تکامل خود بستری را ارائه می‌کند تا افراد بتوانند تمام کارهای خود را در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون نیاز به هیچ واسطه‌ای انجام دهند.

ارز دیجیتال بخشی از بلاک‌چین بوده که انجام امور مالی بر بستر بلاک‌چین را امکان‌پذیر کرده است. با استفاده از فناوری بلاک‌چین و ارز دیجیتال شما می‌توانید با سرعت بالا و هزینه پایین، در هر ساعتی از شبانه‌روز و به هر نقطه‌ای از جهان که می‌خواهید، انتقال پول انجام دهید. تنها ابزارهایی که برای این انتقال نیاز دارید دسترسی به اینترنت و یک کیف پول ارز دیجیتال است.

اصطلاحات مهم در یادگیری ارز دیجیتال

اصطلاحات مهم در یادگیری ارز دیجیتال

بازار رمزارزها به واسطه نوظهور بودنش، پر از مفاهیم جدید است که در این مرحله از یادگیری ارز دیجیتال، مهم‌ترین اصطلاحات معامله‌گری، روان‌شناسی بازار و مفاهیم پایه مارکت کریپتو را برای شما توضیح می‌دهیم.

  • بازار گاوی (Bullish Market)

یک بازار سبز که در آن قیمت‌ها در حال افزایش هستند، بازار گاوی نام دارد. علت این نامگذاری این است که تریدرهای قدیمی، بازار صعودی را به گونه‌ای تعبیر می‌کنند که گویا یک گاو با شاخ‌های خود قیمت را به سمت بالا سوق می‌دهد.

  • بازار خرسی (Bearish Market)

بالعکس منظور از بازار خرسی شرایطی است که قیمت‌ها در روند نزولی قرار گرفته‌اند. علت انتخاب نام خرس برای این نوع بازار نیز این است که تریدرها معتقدند خرس‌ها با پنجه‌های خود به قیمت حمله می‌کنند و آن را زمین می‌زنند.

  • پامپ و دامپ قیمت

جهش ناگهانی قیمت ارز دیجیتال اصطلاحا پامپ (Pump) و  کاهش ناگهانی قیمت نیز دامپ (Dump) نام دارد.

  • سقف قیمت (ATH) و کف قیمت (ATL)

بالاترین قیمت تاریخی یک دارایی (All Time High) اصطلاحا ATH و پایین‌ترین قیمت تاریخی (All Time Low) آن نیز ATL نامیده می‌شود.

  • حد سود (TP) و حد ضرر (SL)

حد سود (Take Profit) قیمتی است که منجر به بسته شدن یک معامله سودده می‌شود. بالعکس حد ضرر (Stop Loss) نقطه‌ای است که منجر به بسته شدن یک معامله ضررده می‌شود و از وارد شدن ضرر بیشتر به سرمایه جلوگیری می‌کند.

  • فومو (FOMO)

«ترس از دست دادن فرصت کسب سود» اصطلاحا فومو (Fear Of Missing Out) نامیده می‌شود. منظور از فومو شرایطی است که قیمت‌ها در حال افزایش بوده و افراد به این دلیل که نمی‌خواهند فرصت کسب سود را از دست بدهند، وارد معاملات خرید نسنجیده می‌شوند.

  • فاد (FUD)

احساس «ترس، عدم قطعیت و تردید» اصطلاحا فاد (Fear, Uncertainty and Doubt) نامیده می‌شود. منظور از فاد شرایطی است که اخبار منفی بر بازار حاکم شده و معامله‌گران نسبت به ارزشمندی یک دارایی دچار احساس شک و تردید شده‌اند و ممکن است تصمیم به فروش و خروج از بازار بگیرند. گرفتار نشدن به احساساتی همچون فومو و فاد مهم‌ترین موضوعات در یادگیری ارز دیجیتال هستند.

  • تله گاوی (Bull Trap)

زمانی که معامله‌گران یک سیگنال نادرست صعودی از نمودار قیمت می‌گیرند، تصور می‌کنند که روند نزولی به پایان رسیده‌ و وارد معاملات خرید می‌شوند. در چنین شرایطی اصطلاحا می‌گویند معامله‌گران در «تله گاوی» افتاده‌اند.

  • تله خرسی (Bear Trap)

زمانی که معامله‌گران یک سیگنال نزولی نادرست از نمودار قیمت می‌گیرند، تصور می‌کنند روند صعودی به پایان رسیده و وارد معاملات فروش می‌شوند. این شرایط اصطلاحا «تله خرسی» نامیده می‌شود.

  • ترس و طمع

جریان معاملات خرید و فروش در بازار بر اساس احساس ترس و طمع در معامله‌گران شکل می‌گیرد. زمانی که احساس ترس بر افراد چیره می‌شود، حجم معاملات فروش افزایش یافته و قیمت‌ها کاهش می‌یابند. برعکس زمانی که معامله‌گران طمع کرده‌اند، حجم معاملات خرید افزایش یافته و ارزهای دیجیتال به محدوده‌های سقف قیمتی نزدیک می‌شوند.

  • اصطلاح To The Moon

این اصطلاح زمانی به کار برده می‌شود که معامله‌گران نسبت به رشد قیمت بسیار خوشبین هستند و معتقدند قیمت‌ رمزارزها آن قدر افزایش می‌یابد تا به ماه برسد!

  • نهنگ

نهنگ به فردی اتلاق می‌شود که مقدار بسیار زیادی از یک رمزارز را در اختیار دارد. نهنگ‌ها اصلی‌ترین بازیگران بازار کریپتوکارنسی هستند و با معاملات خرید و فروشی که انجام می‌دهند، نوسان‌های بالایی در قیمت ایجاد می‌کنند.

  • کوین و توکن

کوین و توکن دو شکل متفاوت از دارایی‌های دیجیتالی هستند. تفاوت کوین و توکن این است که یک کوین (همچون ETH) روی بلاک‌چین اختصاصی خودش یعنی اتریوم ایجاد شده. اما توکن رمزارزی است که بلاک‌چین اختصاصی ندارد و روی بلاک‌چین دیگری ایجاد می‌شود. مثلا ارز دیجیتال شیبا اینو یک توکن است که بلاک‌چین اختصاصی نداشته و روی بلاک‌چین اتریوم ایجاد شده است.

  • هش تراکنش (Transaction Hash)

به ازای هر تراکنشی که در بلاک‌چین انجام می‌شود، یک عبارت منحصربه‌فرد به نام هش تراکنش یا TXID تولید شده و وضعیت تراکنش از طریق آن قابل بررسی است. این عبارت منحصربه‌فرد حکم کد پیگیری تراکنش در بلاک‌چین را دارد.

  • آلت‌کوین (Altcoin)

به تمام ارزهای دیجیتالی که بعد از بیت‌کوین به دنیا معرفی شدند، آلت‌کوین گفته می‌شود. آلت کوین مخفف عبارت Alternative Coin است که مفهوم ارز جایگزین بیت‌کوین را در بردارد.

  • آلت سیزن (Altseason)

دوره‌ای از بازار که سرمایه‌گذاری در آلت‌کوین‌ها بازدهی بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین دارد، آلت سیزن نامیده می‌شود.

  • ایردراپ ارز دیجیتال (Airdrop)

در پاسخ به این سوال که ایردراپ چیست می‌توان گفت که فرایند توزیع ارز دیجیتال به صورت رایگان از سوی تیم توسعه دهنده یک پروژه رمزارزی با هدف بازاریابی برای آن پروژه و شناساندن آن به جامعه رمزارزی، ایردراپ ارز دیجیتال نامیده می‌شود.

آموزش کسب درآمد از ارز دیجیتال

آموزش کسب درآمد از ارز دیجیتال

در گام سوم نقشه راه یادگیری ارز دیجیتال، می‌بایست با انواع روش‌های درآمدزایی از بازار کریپتو آشنا شوید. بازار رمزارزها ابعاد گسترده‌ای دارد و اگر برای کسب مهارت‌های جدید کمی زمان بگذارید، کسب درآمد از این مارکت به روش‌های گوناگون امکان‌پذیر است.

  • سرمایه گذاری بلند مدت در بازار ارز دیجیتال

ساده‌ترین روش فعالیت در بازار ارز دیجیتال، سرمایه‌گذاری بلند مدت است. کافی است با کمی مطالعه و تحقیق بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت را شناسایی کنید و در موقعیت‌های قیمتی مناسب، به صورت پله‌ای معاملات خرید را انجام دهید و دارایی رمزارزی خود را در یک کیف پول مناسب نگهداری کنید تا زمان فروش فرا رسد.

  • ترید روزانه ارزهای دیجیتال

بازار کریپتوکارنسی با نوسان‌های روزانه گسترده‌اش در جهان شناخته می‌شود. با کسب مهارت‌های معامله‌گری و تحلیل بازار می‌توانید با خرید و فروش رمزارزهای گوناگون در بازه‌های زمانی کوتاه مدت، به کسب درآمد روزانه بپردازید. دقت کنید که آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال به تمرین و ممارست بالایی نیاز دارد.

  • استخراج ارز دیجیتال

استخراج ارز دیجیتال یکی دیگر از روش‌های درآمدزایی از این بازار است که نیاز به تخصص چندانی نداشته اما هزینه اولیه بالایی دارد.

  • سپرده‌گذاری ارز دیجیتال (Staking)

استیکینگ ارز دیجیتال به این معنا است که شما مقداری از یک رمزارز را خریداری کرده و آن را در پلتفرم‌های مشخصی سپرده‌گذاری می‌کنید. نرخ پاداش استیک رمزارزهای مختلف، مقادیر متفاوتی دارند. مثلا اگر نرخ پاداش استیک اتریوم به مدت یک سال در یک پلتفرم برابر با ۶ درصد باشد، به این معنا است که با سپرده‌گذاری یک واحد اتریوم، در پایان زمان سپرده‌گذاری به میزان ۶ درصد از موجودی اتریوم شما به حسابتان اضافه خواهد شد.

  • مشاوره مالی و تولید محتوا در زمینه ارز دیجیتال

اگر نسبت به بازار رمزارزها تسلط کافی دارید و دانش خود را به طور پیوسته به‌روز می‌کنید، می‌توانید با برگزاری دوره‌های آموزشی و یا ارائه مشاوره‌ مالی به افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری در این بازار دارند، به کسب درآمد بپردازید.

آموزش بیت کوین

آموزش بیت کوین

در این مرحله از آموزش و یادگیری ارز دیجیتال نوبت به آن رسیده تا محبوب‌ترین دارایی بازار را بهتر بشناسید. بیت‌کوین اولین ارز دیجیتال معرفی شده به دنیا است که نزدیک به ۵۰ درصد حجم کل معاملات بازار را از آن خود کرده است. تعداد کل بیت‌کوین‌های موجود برابر با ۲۱ میلیون واحد است که تا سال ۲۱۴۰ میلادی، تمام این مقادیر استخراج خواهد شد.

یکی از دلایل ارزشمندی بیت‌کوین، عرضه محدود آن است که بر خلاف پول‌های رایج امروزی، قابلیت چاپ و انتشار بدون محدودیت ندارد. سقف قیمت این رمزارز برابر با ۶۹,۰۰۰ دلار بوده و تحلیلگران معتقدند BTC در آینده‌ای نه چندان دور، به سقف قیمتی جدید در محدوده ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید.

آموزش استخراج بیتکوین با گوشی یکی از موضوعاتی است که توسط کاربران بسیاری مورد جستجو قرار می‌گیرد. سختی استخراج بیت‌‌کوین روزبه‌روز در حال افزایش بوده و اگر تمایل دارید به یک ماینر بیت‌کوین تبدیل شوید، لازم است تجهیزات سخت‌افزاری پیشرفته‌تری نسبت به تلفن همراه داشته باشید.

نمی‌توان گفت که استخراج بیت کوین با گوشی امکان‌پذیر نیست؛ اما قطعا بهترین روش کسب درآمد از این بازار هم نیست! چرا که برای کسب سود از استخراج بیت کوین با گوشی می‌بایست زمان زیادی را سپری کرده و بیش از ظرفیت عادی تلفن همراهتان از آن کار بکشید و عملکردش را مختل کنید! چنین موضوعی در نهایت منجر به کاهش بهره‌وری تلفن همراه شما شده و درآمد قابل توجهی را نیز نصیبتان نمی‌کند.

آموزش تحلیل ارز دیجیتال

آموزش تحلیل ارز دیجیتال

در گام چهارم مسیر یادگیری ارز دیجیتال که مهم‌ترین مرحله نیز محسوب می‌شود، می‌بایست نسبت به روش‌های مختلف تحلیل بازار مسلط شوید. تحلیل بازار ارز دیجیتال به سه روش تکنیکال، فاندامنتال و درون شبکه صورت می‌گیرد. هیچ یک از این روش‌ها به تنهایی نمی‌توانند ضامن عملکرد مثبت شما در بازار باشند، بلکه باید با هر سه روش آشنایی کافی داشته باشید و هر سه را در کنار یکدیگر به کار گیرید.

در تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال شما ارزش بنیادی و ساختار آن پروژه را بررسی کرده و سپس ارزشمندی این پروژه و جایگاه آن در بازار را مورد بررسی قرار می‌دهید. در تحلیل تکنیکال، نمودار قیمت را بررسی کرده و سطوح مستعد برگشت قیمت را شناسایی می‌کنید. در نهایت با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر دنیا، معاملات خود را مدیریت می‌کنید.

به بیان ساده‌تر شما با استفاده از تحلیل فاندامنتال به این سوال پاسخ می‌دهید که «آیا این رمزارز را بخرم؟» و اگر پاسختان به این سوال مثبت بود می‌بایست با استفاده از تحلیل تکنیکال، بهترین نقطه ورود به معامله خرید را مشخص کنید.

پلتفرم تریدینگ ویو ، بهترین سایت تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال است. تحلیل داده‌های درون شبکه (On-Chain) نیز شما را نسبت به وضعیت شبکه آن رمزارز و فعالیت کاربران آن در فرایند یادگیری ارز دیجیتال مطلع می‌کند. پلتفرم‌های کوین تلگراف و گلسنود نیز به ترتیب بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال در حوزه فاندامنتال و درون شبکه هستند.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

یکی از مهم‌ترین مباحث در یادگیری ارز دیجیتال، آشنایی با انواع سفارش‌های خرید و فروش است. به صورت کلی خرید و فروش ارز دیجیتال توسط معامله‌گران با دو هدف انجام می‌شود:

۱- خرید و فروش ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

اگر قصد سرمایه‌گذاری بلند مدت دارید، می‌بایست ارزهای دیجیتال برتر بازار که مارکت کپ بالا و فاندامنتال قدرتمندی دارند، انتخاب کنید و در محدوده‌های کف قیمتی خریدهای خود را به صورت پله‌ای و با استفاده از استراتژی DCA انجام دهید.

۲- خرید و فروش ارز دیجیتال برای ترید روزانه و نوسان‌گیری

اگر تمایل دارید در تایم فریم‌های پایین ترید کنید نیز می‌بایست یک واچ لیست از بیت‌کوین و آن دسته از آلت‌کوین‌هایی که نوسان روزانه بالایی دارند تشکیل دهید و با تحلیل تکنیکال و دنبال کردن اخبار فاندامنتال، معاملات نوسان‌گیری از قیمت ارزهای دیجیتال را مدیریت کنید.

نحوه خرید ارز دیجیتال

نحوه خرید ارز دیجیتال

در مراحل پایانی در نقشه راه یادگیری ارز دیجیتال کم کم نوبت به آن رسیده تا با نحوه خرید رمزارزها آشنا شوید. خرید و فروش ارز دیجیتال تنها از طریق صرافی‌های رمزارزی امکان‌پذیر است. ابتدا می‌بایست در یک صرافی ارز دیجیتال برای خود حساب کاربری ایجاد کنید و با شارژ حساب کاربری، آموزش خرید ارز دیجیتال را فرا گرفته و معامله مورد نظرتان را انجام دهید.

تاکنون صرافی‌های ایرانی و خارجی بسیاری به بازار رمزارزها معرفی شده که خدمات معاملاتی گوناگونی به کاربران ارائه می‎‌کنند. اگر تمایل دارید از صرافی‌های خارجی استفاده کنید، می‌بایست ابتدا در یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی ثبت نام کرده و خرید تتر انجام دهید. پس از آن می‌توانید ارز دیجیتال تتر را به صرافی خارجی انتقال دهید و معاملات خود را آغاز کنید.

با توجه به تحریم‌های وضع شده علیه ایران برخی صرافی‌های خارجی مشهور همچون بایننس، فعالیت معامله‌گران ایرانی را ممنوع اعلام کرده‌اند. بنابراین برای استفاده ایمن از صرافی‌های خارجی می‌بایست از آی پی کشور دیگری استفاده کنید. صرافی‌های معتبر ایرانی بسیاری نیز وجود دارند که بستر معامله رمزارزهای گوناگون را فراهم کرده‌اند. در ادامه نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی او ام پی فینکس را توضیح می‌دهیم.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در او ام پی فینکس

صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس یکی از امن‌ترین پلتفرم‌های ایرانی برای معاملات ارزهای دیجیتال است که بستر خرید و فروش بیش از ۸۰ رمزارز را فراهم کرده است. با ثبت نام و احراز هویت در وبسایت یا اپلیکیشن او ام پی فینکس می‌توانید این ۸۰ رمزارز را به صورت آنی در بازارهای تومانی و تتری معامله کنید.

مطالعه بیشتر: آموزش ثبت نام در صرافی او ام پی فینکس

پس از اتمام فرایند ثبت نام می‌توانید حساب کاربری خود را با اتصال به درگاه پرداخت آنلاین شارژ کنید و رمزارز مورد نظرتان را به سه روش معامله سریع، معامله در بازار و معامله با ربات تریدر خرید و فروش کنید. برای شارژ حساب کاربری کافی است روی گزینه «واریز» در صفحه داشبورد بزنید.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در او ام پی فینکس

در صفحه «واریز تومانی» امکان شارژ حساب کاربری از طریق شماره کارت بانکی و شماره شبا فراهم شده‌است. شماره کارت بانکی و مبلغ واریزی را انتخاب کرده و روی «انتقال به درگاه پرداخت» بزنید. با استفاده از روش شماره شبا و شناسه واریز می‌توانید روزانه نسبت به حساب کاربری خود واریز تومانی نامحدود داشته باشید.

آموزش واریز تومانی به صرافی او ام پی فینکس

آموش خرید و فروش ارز دیجیتال به روش معامله سریع

آموش خرید و فروش ارز دیجیتال به روش معامله سریع

در این روش کافی است در بخش «معامله سریع»، در قسمت «پرداخت می‌کنم» گزینه تومان و در قسمت «دریافت می‌کنم»، ارز دیجیتالی که قصد خرید آن را دارید انتخاب کنید. سپس می‌توانید حجم معامله را مشخص کرده و روی «تبدیل» بزنید. به این ترتیب رمزارز انتخابی به صورت آنی به قیمت سر خط بازار برای شما خریداری خواهد شد.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال به روش معامله در بازار

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال به روش معامله در بازار

با ورود به بازار معاملات نیز می‌توانید تمام رمزارزهایی که در او ام پی فینکس پشتیبانی می‌شوند را بر پایه تومان یا تتر خرید و فروش کنید. در این قسمت امکان سفارش‌گذاری به چهار روش سفارش بازار (Market)، سفارش محدود (Limit)، سفارش حد ضرر (Stop Limit) و سفارش حد ضرر با قیمت بازار (Stop Market) فراهم شده است. همچنین می‌توانید از ابزارهای تحلیلی گوناگون نیز استفاده کرده و به صورت همزمان به نمودار معاملات جهانی و نمودار معاملات او ام پی فینکس دسترسی داشته باشید.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال به روش ربات معامله‌گر

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال به روش ربات معامله‌گر

ربات تریدر ارز دیجیتال، یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های پلتفرم او ام پی فینکس است که این فرصت را فراهم کرده تا کاربران بتوانند متناسب با استراتژی معاملاتی خود، حتی زمانی که در حساب کاربری خود حضور ندارند نیز معامله کنند.

با فعالسازی این ربات در حساب کاربری می‌توانید سفارش‌های خرید و فروش ارزهای دیجیتال را بر اساس قیمت بازار جهانی ثبت کنید. نحوه عملکرد ربات او ام پی فینکس به این صورت است که بر اساس تنظیمات تعیین شده از سوی کاربر، اقدام به ثبت سفارش‌های خرید و فروش کرده و قیمت سفارش را با توجه به بازه قیمتی و زمانی که فرد مشخص کرده‌، آپدیت می‌کند.

سرویس ربات معامله‌گر در او ام پی فینکس کاملا رایگان بوده و کارمزد معاملاتی که با استفاده از ربات ثبت می‌شوند نیز تنها برابر با ۰.۱ درصد بوده که از کمترین کارمزد معاملاتی در تمام صرافی‌های ایرانی نیز کمتر است.

برای خرید یا فروش ارز دیجیتال با استفاده از ربات تریدر کافی است وارد صفحه تنظیمات ربات شوید، بازار مورد نظر خود را انتخاب کرده و نحوه عملکرد ربات را با توجه بازه قیمتی، فاصله زمانی و حجم معامله مشخص کنید. ربات بر اساس این تنظیمات به طور پیوسته سفارش‌های مورد نظر شما را در اردربوک ثبت کرده و به‌روزرسانی می‌کند.

ساخت کیف پول ارز دیجیتال

در گام آخر مسیر یادگیری ارز دیجیتال باید بدانید که قرار است با رمزارزهای خریداری شده، چکار کنید؟ اگر قصد شما سرمایه‌گذاری بلند مدت است می‌بایست دارایی رمزارزی خود را درون بهترین کیف پول های ارز دیجیتال نگهداری کنید و زمانی که قیمت دارایی افزایش یافت و به حد سود شما رسید، آن را به فروش برسانید.

کیف پول ارز دیجیتال حکم حساب بانکی شما را دارد و همانطور که پول‌های نقد خود را درون حساب بانکی نگهداری می‌کنید، ارزهای دیجیتال را نیز می‌بایست درون کیف پول‌های رمزارزی نگهداری کنید.

کیف پول ارز دیجیتال به صورت کلی به دو دسته کیف پول‌ سرد (آفلاین) و کیف پول گرم (آنلاین) تقسیم می‌شود. کیف پول‌های آفلاین همانطور که از نامشان پیدا است، به اینترنت متصل نیستند و حداکثر امنیت را ارائه می‌دهند. ترزور (Trezor) و لجر (Ledger) دو مورد از معروف‌ترین و امن ترین کیف پول ارز دیجیتال هستند که در دسته کیف پول‌های سرد قرار می‌گیرند.

بر خلاف کیف پول‌های سرد، کیف پول‌های گرم به اینترنت متصل هستند و سطح امنیت کمتری نسبت به کیف پول‌های سخت‌افزاری دارند. کیف پول تراست ولت محبوب‌ترین کیف پول ارز دیجیتال گرم در میان کاربران است که ضمن پشتیبانی از اکثر رمزارزها، محیط کاربری بسیار ساده‌ای نیز دارد.

استفاده از کیف پول‌های آنلاین عموما رایگان بوده اما برای استفاده از کیف پول‌های سرد می‌بایست سخت‌افزار مربوط به آن را که شبیه فلش مموری است خریداری کنید. اگر می‌خواهید مقادیر بالایی از رمزارز را برای یک بازه زمانی بلند مدت نگهداری کنید، بهتر است از کیف پول‌های سرد استفاده کنید. اما اگر به صورت روزانه ترید می‌کنید و یا هولدر میان مدت و کوتاه مدت رمزارزها هستید، کیف پول‌های نرم افزاری و کیف پول صرافی‌های ارز دیجیتال می‌توانند گزینه مناسبی باشند.

ساخت کیف پول ارز دیجیتال در او ام پی فینکس

کیف پول کاربران در او ام پی فینکس به صورت آفلاین پیاده‌سازی شده و دارایی افراد درون کیف پول‌های سخت افزاری نگهداری می‌شود. بنابراین هیچ خطری مبنی بر هک یا از دست رفتن دارایی، سرمایه شما را مورد تهدیه قرار نداده و می‌توانید با آسودگی خاطر به خرید ارز دیجیتال در این پلتفرم بپردازید، دارایی رمزارزی‌تان را درون کیف پول اختصاصی خود در پلتفرم نگهداری کنید و نسبت به آن واریز و برداشت ارز دیجیتال انجام دهید.

در ادامه نحوه واریز تتر به صرافی و ساخت کیف پول ارز دیجیتال تتر در او ام پی فینکس را به شما آموزش می‌دهیم.

ساخت کیف پول ارز دیجیتال در او ام پی فینکس

در مرحله اول می‌بایست روی گزینه «واریز» در صفحه داشبورد بزنید و وارد صفحه «واریز رمزارز» شوید.

واریز ارزی در او ام پی فینکس

در کادر اول می‌بایست رمزارز تتر را انتخاب کرده و در کادر دوم شبکه انتقال را مشخص کنید. به این ترتیب آدرس واریز تتر به حساب کاربری شما در او ام پی فینکس تولید شده و می‌توانید با کپی یا اسکن این آدرس به کیف پول خود در پلتفرم، تتر ارسال کنید. دقت کنید که صرافی او ام پی فینکس از شبکه های انتقال ارز دیجیتال متعددی پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید از پلتفرم‌های مختلف، انتقال ارز دیجیتال به صرافی را انجام دهید.

اگر از کیف پول‌های نرم‌افزاری همچون تراست ولت استفاده می‌کنید، می‌توانید به راحتی دارایی خود را به او ام پی فینکس انتقال داده، به فروش برسانید و معادل تومانی آن را در حساب بانکی‌تان دریافت کنید. برای انتقال ارز از تراست ولت به صرافی او ام پی فینکس کافی است آدرس کیف پول خود در پلتفرم را کپی کرده و در صفحه برداشت آن رمزارز در تراست ولت وارد کنید.

مثلا برای انتقال بیت‌کوین از تراست ولت به او ام پی فینکس کافی است مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

واریز بیت کوین به او ام پی فینکس

۱- ابتدا لازم است وارد صفحه واریز رمزارز شوید و ارز دیجیتال بیت‌کوین و شبکه انتقال مورد نظرتان را انتخاب کنید تا آدرس واریز بیت کوین به حساب شما در او ام پی فینکس تولید شود.

انتقال بیت کوین از تراست ولت به صرافی

۲- سپس کافی است آدرس را کپی کرده و وارد صفحه بیت‌کوین در تراست ولت شوید، روی گزینه Send بزنید، آدرس را Paste کرده و مقدار بیت‌کوین ارسالی را مشخص کنید.

به این ترتیب موجودی بیت‌کوین شما به او ام پی فینکس منتقل شده و می‌توانید در صورت تمایل آن را به یکی از روش‌های معامله در بازار، معامله سریع و یا ربات معامله‌گر به فروش برسانید.

نحوه تبدیل ارز دیجیتال به ریال

برای تبدیل ارز دیجیتال به تومان یک معامله فروش در بازار تومانی ثبت کنید. دقت کنید که اگر دارایی خود را در پلتفرم دیگری نگهداری می‌کنید، ابتدا می‌بایست آن را از طریق واریز رمزارز به او ام پی فینکس انتقال دهید تا امکان فروش آن برای شما فراهم شود.

مثلا برای تبدیل ترون به تومان می‌توانید در قسمت مربوط به معامله سریع، در کادر «پرداخت می‌کنم» ارز دیجیتال ترون و در کادر «دریافت می‌کنم» گزینه تومان را انتخاب کرده و پس از مشخص کردن مقدار تبدیلی، روی «تبدیل» بزنید.

نحوه تبدیل ارز دیجیتال به ریال

برای تبدیل اتریوم به تومان یا هر رمزارز دیگری که در نظر دارید نیز می‌توانید به همین ترتیب پیش بروید.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال با گوشی

امکان دانلود و دریافت نسخه اندروید اپلیکیشن او ام پی فینکس از طریق دانلود مستقیم وبسایت و یا پلتفرم‌های گوگل پلی، بازار و مایکت فراهم شده است. اگر کاربر iOS هستید نیز می‌توانید به وبسایت او ام پی فینکس مراجعه کنید و با زدن روی گزینه «وب اپلیکیشن» به تمام امکانات صرافی در یک محیط کاربری آسان دسترسی داشته باشید.

حال برای خرید و فروش ارز دیجیتال با گوشی کافی است وارد صفحه معامله شوید و با استفاده از یکی از روش‌های «معامله سریع»، «معامله در بازار» و «ربات معامله‌گر»، رمزارزهای مختلف را معامله کنید. در صورت وجود هر گونه سوال در یادگیری ارز دیجیتال و مراحل خرید و فروش نیز می‌توانید به صورت ۲۴ ساعته با واحد پشتیبانی او ام پی فینکس در ارتباط باشید.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال با گوشی

نکات پایانی در مسیر یادگیری ارز دیجیتال

در مطالب فوق ۶ مرحله مهم در مسیر یادگیری ارز دیجیتال را برای شما توضیح دادیم. دقت کنید که طی کردن هر یک از این مراحل نیازمند تمرکز و زمان کافی بوده و می‌بایست در فراگیری مباحث دقت کافی را به کار بگیرید و از هیچ مرحله‌ای سطحی عبور نکنید. انتظار یک شبه ثروتمند شدن را نیز نداشته باشید و سعی کنید به جای تمرکز روی سودهای کلان دیگران از ارز دیجیتال، جوانب مثبت و منفی این مارکت را در کنار هم بشناسید و یک استراتژی اختصاصی و متناسب با کاراکتر شخصیتی خود برای درآمدزایی از این صنعت گسترده و پر پتانسیل پیدا کنید.

پرتکرارترین سوالات شما در مسیر یادگیری ارز دیجیتال

یادگیری ارز دیجیتال چقدر زمان میبرد؟

یادگیری ارز دیجیتال ۶ مرحله اساسی دارد. به تناسب زمانی که در طول روز به آموزش این مباحث اختصاص می‌دهید می‌توانید یک بازه زمانی سه ماهه تا یک ساله را برای آموزش کامل مطالب در نظر بگیرید.

بهترین روش یادگیری ارز دیجیتال چیست؟

بهترین روش یادگیری رمز ارز این است که ابتدا مباحث آموزشی را از یک دوره ارز دیجیتال معتبر فرا بگیرید و پس از آن مدتی در یک حساب دمو و با سرمایه مجازی، دانسته‌های خود را در معاملات آزمایشی محک بزنید و سپس با دانش و تجربه کافی وارد بازار واقعی شوید.

مهم‌ترین مباحث یادگیری ارز دیجیتال کدامند؟

آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال و نحوه کار کردن با صرافی رمزارزی مهم‌ترین موضوعات در مراحل یادگیری ارز دیجیتال هستند.

مهم‌ترین مبحث در یادگیری ترید ارز دیجیتال چیست؟

پیدا کردن سطوح حمایت و مقاومت و الگوهای کندل استیک مهم‌ترین مباحث آموزشی در آموزش تريد كردن ارز ديجيتال هستند.

بهترین سایت آموزش ارز دیجیتال کدام است؟

با مراجعه به وبسایت اختصاصی اساتید آموزش معامله‌گری ارز دیجیتال در ایران می‌توانید تمام مطالب یادگیری ارز دیجیتال را به صورت کامل آموزش ببینید.

بهترین دوره‌های خارجی ارزهای دیجیتال کدامند؟

دوره‌های آموزشی « Coinbase Learn»، «فناوری رمز ارز و بیت کوین در دانشگاه پرینستون» و دوره «دوره بلاک چین ضروری است!» سه مورد از بهترین منابع خارجی برای یادگیری ارز دیجیتال هستند.

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا