تحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تحلیل ترون، مشاهده نمودار و آخرین تحلیل‌های تکنیکالTRX 

تحلیل ترون یکی از کاربردی‌ترین ابزارهایی است که معامله‌گران در زمان سرمایه‌گذاری یا ترید به آن نیاز پیدا می‌کنند. پلتفرم ترون با هدف توسعه بازاری از محتوای سرگرم‌کننده، حوزه‌های مختلفی را پوشش می‌دهد که میزبانی ویدئو، شبکه‌های اجتماعی، پلتفرم‌های نمایش فیلم، پورتال‌های بازی‌سازی، پلتفرم‌های پرداخت و غیره نمونه‌ای از این موارد محسوب می‌شود.

این پلتفرم غیرمتمرکز به کاربران اجازه می‌دهد محتوای خود را بدون وجود هیچ واسطه‌ای به مشتری بفروشند. همچنین، تیم پشتیبانی قوی و متمرکز، استفاده از  توسعه‌دهندگان قوی و شناخته شده، پشتیبانی از حجم زیادی از برنامه‌ها و تراکنش‌ها به‌صورت هم‌زمان و قابلیت پردازش ۲۰۰۰ تراکنش در هر ثانیه از مزیت‌های ترون محسوب می‌شود که توکن بومی آن را برای سرمایه‌‌گذاران جذاب کرده‌است.

البته صرفا اطلاع داشتن از مزایای یک پلتفرم دلیلی مناسب برای سرمایه‌گذاری نیست و معامله‌گران برای درک روند قیمت ترون در آینده و یافتن فرصت‌های معاملاتی مناسب باید تحلیل‌های گوناگونی از جمله تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی و تحلیل احساسات بازار ترون را با دقت بررسی کرده و سپس تصمیم خود را اتخاذ کنند. در همین زمینه، علاقه‌مندان به مشاهده تحلیل ترون می‌توانند در این صفحه تحلیل از صرافی او ام پی فینکس به‌صورت روزانه، تحلیل تکنیکال، آنچین و فاندامنتال ترون را به همراه بررسی تاثیر داده‌های کلان اقتصادی بر قیمت این رمزارز مشاهده کنند.

نمودار تحلیل تکنیکال ترون

تحلیل ترون امروز ۷ آبان

طبق بررسی‌های صورت گرفته در زمینه فعالیت‌های ترون و ارز دیجیتال بومی آن، شکی نیست که هر دو عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته‌اند. به طور خاص به نظر می‌رسد که TRX از بقیه بازار جدا شده‌است که به آن اجازه می‌دهد تا رالی خود را گسترش دهد.

پادکست تحلیل ترون ۷ آبان

ترون هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت را نشان نمی‌دهد، حتی با وجود اینکه سایرکوین‌ها در دو هفته گذشته از تقاضای مناسبی برخوردار بودند. TVL آن که یکی از بهترین معیارهای رشد ارگانیک است، به تازگی به بالاترین سطح تاریخ خود یعنی ۷.۷۸ میلیارد دلار دست یافته‌است.

نمودار رکورد تاریخی TVL ترون
نمودار رکورد تاریخی TVL ترون

رشد مثبت TVL منعکس‌کننده نقدینگی زیادی است که به اکوسیستم ترون سرازیر شده بود. این نشان می‌دهد که بازار در حال به‌دست آوردن اعتماد بیشتری نسبت به آینده ترون است، بنابراین سرمایه‌گذاران بیشتری مایل به قفل کردن وجوه خود برای بلندمدت در این رمزارز هستند.

رشد TVL به طور خودکار با افزایش تقاضای برای ارز دیجیتال بومی ترون یعنی TRX همراه است. بنابراین، ترون نیز تقاضای انفجاری را تجربه کرده‌است که زمینه را برای افزایش طولانی مدت آن در دو هفته اخیر فراهم کرده‌است.

آیا ترون یک عقب نشینی دیگر را تجربه خواهد کرد؟

نمودار قیمت TRX نشان داد مسیر صعودی که ابتدا در سپتامبر مشاهده شده‌بود، از سر گرفته شده‌است. در هفته اول اکتبر این رمزارز یک اصلاح جزئی را آغاز کرد که منجر به کاهش ۰.۰۸۴ دلار در تایم فریم ماهانه شد. از آن زمان به بعد، قیمت آن ۱۱ درصد افزایش یافته و به ۰٫۰۹۴ دلار رسیده‌است.

بررسی روند قیمت ترون در تایم فریم روزانه
بررسی روند قیمت ترون در تایم فریم روزانه

ترون می‌تواند به سمت یک روند نزولی قابل توجه دیگر حرکت کند. نشانه های متعددی وجود داشت که نشان می‌داد چنین نتیجه‌ای می‌تواند رخ دهد. به عنوان مثال، RSI و MFI آن در محدوده اشباع خرید قرار داشتند، بنابراین تقاضا باید از نظر تکنیکال کند شود.

طبق نمودار قیمت، سطح قیمت TRX نیز از اهمیت تاریخی برخوردار بود. همان نقطه قیمت در گذشته چندین بار به عنوان منطقه مقاومت (سطح سود) عمل کرده‌است. این موضوع احتمال چرخش نزولی را افزایش داد.

داده‌های آن‌چین ترون نشان داد که حجم معاملات ترون پس از رسیدن به اوج در ۲۴ اکتبر کاهش یافته‌است. با این حال، قیمت حتی پس از اوج حجم افزایش یافته‌است، که نشان می‌دهد نهنگ‌ها و موسسات می‌توانند قیمت را افزایش دهند.

نمودار احساسات وزنی ترون
نمودار احساسات وزنی ترون

در زمان انتشار این گزارش، معیار احساسات وزنی ترون به پایین‌ترین حد ماهانه خود نزدیک‌تر است. این نشان می‌دهد که انتظارات عقب‌نشینی وجود دارد.

علیرغم یافته‌های بالا، واضح است که قیمت TRX در این دوره زمانی بیشتر با تقاضای نهنگ‌ها هماهنگ بود تا بخش خرده‌فروشی. این همچنین می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که اصلاح ممکن است لزوما نتیجه منفی قابل توجهی به همراه نداشته‌باشد.

تحلیل ترون امروز ۱۹ شهریور

ترون (TRX) روند صعودی که از اواسط آگوست آغاز شده بود را حفظ کرده‌است. با به دست آوردن کنترل خریداران، نرخ سود باز در سپتامبر بهبود یافت.

پادکست ترون ضررهای ماه آگوست را جبران کرد

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت ambcrypto، ارز دیجیتال ترون روند رشد خود را حفظ کرده‌است، حرکتی که به آن اجازه می‌دهد پس از کاهشی که در اواسط آگوست رخ داد، ضررهای گذشته را جبران کند. TRX پس از کاهش از ۰.۰۷۸۷ دلار به ۰.۰۷۱۹ دلار در نیمه اول آگوست، ۸ درصد کاهش یافت. اما این آلت کوین در زمان انتشار این تحلیل بیش از ۹ درصد رشد داشت و با قیمت ۰.۰۷۹ دلار معامله شد و تمام زیان‌های ماه آگوست را جبران کرد.

آیا ترون سقف قبلی را بازیابی می‌کند؟

نمودار روند قیمت ترون
نمودار روند قیمت ترون

سطح قیمتی بین ۰.۰۷۶ و ۰.۰۷۸ دلار از ماه جولای منطقه حمایت مهمی برای ترون بوده است. افزون بر آن، قیمت این رمزارز به سطوح بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه حرکت کرده؛ موضوعی که روند بازار را تغییر داده و زمینه را برای آغاز یک روند صعودی فراهم کرده‌است. همچنین، شاخص‌های فنی، نیز مزید بر علت شده و سوگیری صعودی را تقویت کردند. RSI در ماه سپتامبر بالای ۵۰ باقی ماند اما در نزدیکی منطقه اشباع خرید با شکست مواجه شد. این نشان می‌دهد که فشار خرید در ماه سپتامبر افزایش یافته‌ اما در حال حاضر با اندکی کاهش مواجه شده‌است.

در همین تایم فریم، شاخص جریان پول چایکین (CMF) بالای صفر بود که نشان دهنده جریان ورودی سرمایه قابل توجهی به بازار ترون است. در بالای سطوح فعلی، سطح مقاومت بعدی در ۰.۰۸۰ دلار، اوردر بلاک نزولی (OB) در محدوده ۰.۰۸۲۶ دلار و ۰.۰۸۵۸ دلار است. همچنین، سطوح حمایت کلیدی را هم می‌توان میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه و ناحیه ۰.۰۷۶ دلار و ۰.۰۷۴ دلار در نظر گرفت.

بهبود نرخ سود باز

با توجه به گزارش پلتفرم تحلیلی کوینالایز (Coinalyze)، نرخ سود باز (Open Interest rates) در سپتامبر بهبود یافت و از ۴۵ میلیون دلار به بیش از ۵۰ میلیون دلار در حال حاضر افزایش یافت. همچنین، افزایش تقاضا برای ترون در بخش مشتقات در ماه سپتامبر بهبود یافته‌است.

با این حال، این معیار از ۸ سپتامبر کاهش یافته و در یک محدوده ثابت مانده‌است که نشان می‌دهد تقاضا در دو روز گذشته با روندی کاهشی مواجه بوده‌است.

اما اندیکاتور CVD که حجم معاملات نهنگ‌ها را دنبال می‌کند افزایش یافت و سپس با کاهشی اندک مواجه شد؛ موضوعی که به کنترل خریداران بر بازار اشاره دارد. شایان ذکر است که اگر رنج زدن بیت کوین (BTC) در محدوده پایین ادامه یابد، افزایش ترون به بیش از ۰.۰۸۰ دلار ممکن است مدتی طول بکشد.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا