اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهان

رقابت تنگاتنگ شبکه تون با بیت‌کوین؛ بازی به نفع کدام شبکه است؟

مسترکارت کارت مسافرتی

طبق اطلاعات موجود درباره عملکرد شبکه‌های بلاکچینی مختلف، به نظر می‌رسد که شبکه تون در سال ۲۰۲۴ حدود ۱۱۸ درصد از بیت کوین بهترعمل کرده و به طور کلی خود را از لایه‌های دیگر جدا کرده است.

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و بر اساس آخرین تجزیه و تحلیل وب‌سایت کریپتو کوانت (CryptoQuant)، شبکه تون به عنوان یکی از بلاک چین‌های لایه یک به عنوان شبکه‌ای برتر در سال ۲۰۲۴ ظاهر شده‌است و با عملکرد قابل توجه خود به تدریج در حال تصاحب بیشترین سهم بازار در میان بلاکچین‌های لایه یک است.

طبق این اطلاعات، شبکه تون از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا کنون، ۱۱۸ درصد نسبت به بیت کوین بهتر عمل کرده‌است. داده‌های منابع اطلاعاتی حاکی از آن است که در میان بلاک چین‌های بزرگ، تنها TON و BNB در این دوره به طور قابل توجهی از بیت کوین پیشی گرفته‌اند. این قدرت نسبی، همراه با اثر شبکه‌ای قوی که تلگرام ارائه می‌دهد، ارز دیجیتال تون کوین را به یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کند.

مقایسه عملکرد شبکه تون و بیت کوین

بررسی اجمالی شبکه تون TON

علیرغم نوسانات شدید بازار کریپتو، شبکه باز تلگرام (TON) طی سال گذشته رشد قابل توجهی را تجربه کرده و خود را به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌ها در صنعت ارزهای دیجیتال با ارزش کل بازار معرفی کرده‌است.

دلیل این افزایش ارزش را می‌توان به اکوسیستم فعال و در حال گسترش تون نسبت داد که با جذابیت خود موفق شده تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان و کاربران را به خود جذب کند. به عبارت دیگر، افزایش تعامل و نوآوری در بلاک چین تون باعث رشد آن شده‌است.

نات کوین به عنوان یک پروژه محبوب در شبکه TON است که به عنوان یک بازی تلگرام ویروسی با هدف معرفی کاربران به وب ۳ در بلاک چین آغاز شد. وایت پیپر نات کوین به شکلی غیرمتعارف ارائه شده‌است. این سند شامل ۹ صفحه است که در اولین صفحه آن عنوان «وایت پیپر نات کوین، نوامبر ۲۰۲۳» را می‌بینید اما هشت صفحه دیگر واقعا صفحه سفید است و هیچ داکیومنتی داخل آن وجود ندارد.

رمزارز این پروژه یعنی نات NOT به طور همزمان در بایننس لانچپول و OKX Jumpstart با مجموع عرضه در گردش ۱۰۲,۷۱۹,۲۲۱,۷۱۴ کوین راه‌اندازی شد. در توسعه اخیر، تیم توسعه نات کوین اعلام کرد که ۱.۰۳ میلیارد توکن NOT معادل ۶.۸ میلیون دلار را به پاول دوروف بنیانگذار تلگرام و تلگرام اهدا خواهد کرد.

همکاری با تتر عامل بهبود عملکرد تون

یکی از دلایل سبقت تون کوین از بیت کوین انجام چندین مشارکت کلیدی است که این شبکه در چند ماه گذشته انجام داده‌است. اخیرا، شرکت صادرکننده تتر و شبکه تون کوین با اپلیکیشن موبایل Oobit همکاری کردند تا تراکنش‌های مربوط به تبدیل تتر به فیات را تسهیل کنند.

این اقدام به کاربران TON امکان می‌دهد با استفاده از فناوری Tap & Pay اپلیکیشن Oobit  تتر خود را به پول فیات تبدیل کرده و در معاملات به دیگران ارائه دهند. افزون بر آن، همکاری این برنامه با شرکت تتر و شبکه تون، انجام تراکنش‌های تتر و تتر گلد (XAUt) را در شبکه تون ساده می‌کند.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا