اخبار ارز دیجیتال

پاداش ۵ میلیون دلاری اکوسیستم تن برای اسکن کف دست

در این گزارش خبری از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس ابتکار جدید اکوسیستم TON برای اسکن کف دست پاداشی به ارزش ۵ میلیون دلار را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

این خبر باعث شد در تاریخ ۹ آوریل، قیمت تون‌کوین به ۶٫۵۰ دلار برسد که بالاترین سطح آن است و یک افزایش ۲۰ درصدی در یک روز داشت. تن‌کوین توانست جایگاه کاردانو را به خود اختصاص دهد و با ارزش بازاری بالغ بر ۲۲٫۴ میلیارد دلار، به عنوان دهمین ارز دیجیتال برتر شناخته شود. در حالی که کاردانو، با افزایش روزانه ۴ درصدی به ۰٫۶۱ دلار رسید و بیش از ۸۰ درصد با بالاترین قیمت خود در سال ۲۰۲۱ فاصله دارد و از جمع ارزهای دیجیتال برتر خارج شد. هم‌چنین ارز دیجیتال مرتبط با پلتفرم پیام‌رسان تلگرام، از ابتدای ماه مارس تاکنون با بیش از ۱۵۰ درصد رشد مواجه شده است.

  • پروژه کریپتوگرافی ورلدکوین (Worldcoin) که توسط مدیر عامل OpenAI سام آلتمن تاسیس شده است، با ارائه پاداش‌هایی برای ایجاد شناسه‌های قابل اثبات با استفاده از دستگاه اسکن چشم خود که Orbs نام دارد، به شهرت رسید.
  • اکنون اکوسیستم تن با چیزی مشابه مواجه است، جامعه تن و تیم HumanCode در یک طرح Toncoin به ارزش بیش از ۵ میلیون دلار با استفاده از اسکن کف دست برای اثبات شخصیت همکاری می‌کنند.

Orbs اسکن کره چشم Worldcoin برای تایید هویت روی زنجیره به زودی ممکن است با یک رقیب جدید مواجه شود، اکوسیستم تن با یک برنامه تشویقی یک میلیون تن‌کوین (بیش از ۵ میلیون دلار) قرار است از اسکن کف دست برای اثبات شخصیت انسانی استفاده کند.

جامعه تن به اکوسیستم تن کمک می‌کنند تا با شرکت هوش مصنوعی HumanCode همکاری کند و این ابتکار راه‌اندازی شود. این طراحی شده است تا به کاربران Toncoin ابزاری داوطلبانه ارائه دهد که کف دست کاربر را اسکن می‌کند تا هویت انسانی آن‌ها را در بلاک چین تایید کند و در عین حال ناشناس بودن فیزیکی آن‌ها را حفظ کند.

این برنامه که در تاریخ ۵ آوریل در جشنواره وب ۳ هنگ کنگ اعلام شد، قصد دارد هویت دیجیتالی را برای ۵۰۰ میلیون کاربر تلگرام در مدت پنج سال فعال کند. تلگرام در ابتدا شبکه باز Telegram Open Network را توسعه داد، همانطور که در آن زمان شناخته می شد و در همان سال ۱.۷ میلیارد دلار در یک فروش خصوصی جمع‌آوری کرد و پس از بررسی‌های SEC پروژه را رها کرد. در سال ۲۰۲۲، توسعه‌دهندگان منبع باز با یک شبکه اصلی عملکردی، بلاک چین را به عنوان The Open Network ذخیره و تغییر نام دادند.

مدیر بنیاد رشد تن، اکین تونا در بیانیه‌ای که با The Block به اشتراک گذاشته شده است گفت: پشتیبانی از پروتکل‌های اثبات شخصیت مانند Humancode، گامی به سوی یک سیستم اعتبار عملی است که موارد استفاده واقعی را برای همه افرادی که وارد اکوسیستم ما می‌شوند را دارد. هویت مقیاس‌پذیر، خصوصی و غیرمتمرکز به ورود یک میلیارد کاربر اول به اکوسیستم وب ۳ در تلگرام کمک می‌کند. ما مشتاقانه منتظریم تا بیشتر پیش برویم و ببینیم که چه موارد استفاده هیجان‌انگیزی را برای جامعه و توسعه‌دهندگان تن باز می‌کند.

نحوه عملکرد ابتکار اسکن کف دست

پاداش‌های HumanCode بین اعضای انجمن TON توزیع می شود که اسکن کف دست را کامل کرده و شخصیت خود را ثابت کنند. علاوه بر پاداش‌ها، ایده این است که ابزار جدیدی برای مبارزه با ربات های زنجیره‌ای بلاک ایجاد کنیم و در عین حال به کاربران کنترل هویت آنلاین خود را ارائه دهیم. این نهادها ادعا می کنند که فناوری اسکن کف دست از طریق هر گوشی هوشمندی در دسترس است و می‌تواند در عرض چند ثانیه ثابت کند که کاربر انسان است.

دکتر ژانگ، بنیانگذار HumanCode گفت: «ما به مرحله‌ای رسیده‌ایم که ربات‌ها خطرات قابل توجهی برای وب دارند. هرچند راهکارهای دیگر اثبات انسانی وجود دارند، سیستم کف دست HumanCode حفاظت بیشتری برای حریم خصوصی کاربران فراهم می‌کند و نیازی به سخت‌افزار خاص ندارد. با بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه، ما قویاً معتقدیم که تلگرام ابزاری برای پذیرش گسترده وب ۳ است و ما برای حمایت از جامعه TON از طریق HumanCode هیجان‌زده هستیم.

مجموعه داده‌های بیومتریک Worldcoin با مشکلات نظارتی مواجه می‌شود

پروژه اثبات شخصیت Worldcoin در طول سال گذشته با مشکلات متعددی در حوزه نظارتی مواجه شده است، به‌طوری‌که سازمان نظارتی داده پرتغال به تازگی آخرین دستور را برای متوقف کردن جمع‌آوری داده‌های شخصی توسط Worldcoin پس از اعمال ممنوعیت مشابه در اسپانیا، صادر کرده است.

با این حال Worldcoin همچنین ماه گذشته مراقبت شخصی را معرفی کرد و گزینه پروژه رمزنگاری برای ذخیره داده‌های بیومتریک را حذف کرد و اکنون این داده‌ها به صورت کامل روی دستگاه‌های خود کاربران نگهداری می‌شوند تا کنترل و حریم خصوصی بیشتری فراهم شود.

الناز جلالی

من، الناز جلالی، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر هستم و بیش از سه سال است که به عنوان تولیدکننده محتوا در فضای رمزارز کشور فعالیت میکنم. به حوزه تکنولوژی و فناوری علاقه‌ زیادی دارم و آشنایی با بازارهای مالی باعث شد فعالیت خود را در دنیای ارز دیجیتال شروع کنم. در همین راستا، با دقت به جزئیات و توجه به نیازهای هدفمند مخاطبان، سعی در ارائه اطلاعات مفید، متنوع و تخصصی در این زمینه دارم. نوشتن را به عنوان یک ابزار برای انتقال افکار و ایده‌‌ها انتخاب کرده‌ام و در تلاش برای ایجاد محتوایی آموزنده و اثرگذار برای مخاطبان هستم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا