تحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ – BTC، ETH، ، ADA، BNB

سرمایه گذاری و معامله نیاز به درک روشنی از جنبه های مختلف دارایی دارد که قصد خرید آن را دارید. شما به‌عنوان یک سرمایه‌گذار باید بدانید که یک دارایی چه ارزشی را ارائه می‌دهد و پتانسیل آینده آن به چه صورت است. در دنیای ارزهای دیجیتال، تحلیل تکنیکال یکی از روش‌های محبوب برای پیش‌بینی عملکرد قیمتی رمزارزها، عموماً در بازه‌های زمانی کوتاه است.

تحلیل تکنیکال روشی برای تحلیل آینده قیمتی یک رمزارز با استفاده از شاخص‌های ریاضی و با توجه به رفتار قیمتی دارایی مد نظر در گذشته است. اصول کلی تحلیل تکنیکال شامل شناسایی روندها و الگوها در نمودار یک دارایی است.

تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین پس از چند هفته رشد متوالی، اکنون ۱۴ درصد کاهش طی هفت روز اخیر داشته است.

نمودار هفتگی بیت کوین
نمودار هفتگی بیت کوین – TradingView

رمزارز برتر بازار علی‌رغم کاهش شدید قیمت، همچنان بالاتر از سطح حمایتی مهم خود در ۲۰,۷۰۰ دلار معامله می‌شود. چنانچه خریدران تا پایان روز جاری موفق به حفظ این سطح باشند، ممکن است در کوتاه‌مدت قیمت بیت کوین به محدوده ۲۲,۰۰۰ دلار نزدیک شود.

در حال حاضر قیمت بیت کوین به ۲۱,۴۶۶ دلار رسیده است.

تحلیل تکنیکال اتریوم (ETH)

اتریوم در مقایسه با بیت کوین شاهد ریزش بیشتری بود و طی هفت روز اخیر تا کنون، ۲۰ درصد کاهش داشته است.

نمودار هفتگی اتریوم
نمودار هفتگی اتریوم – TradingView

اما اتریوم در سطح حمایتی خود در ۱,۵۶۰ دلار یک جهش قیمتی داشت و نشان داد خریداران این رمزارز هنوز به فعالیت خود ادامه می‌دهند. از این رو، حجم معاملات فروش اتریوم پایین است و فروشندگان از قدرت زیادی برخوردار نیستند. در این صورت اصلاح اتریوم و رسیدن آن به سطوح ۱,۶۵۰ تا ۱,۷۰۰ دلار، سناریویی محتمل برای روزهای پیش رو است.

قیمت اتریوم در حال حاضر نزدیک به ۱,۶۰۰ دلار است.

تحلیل تکنیکال کاردانو (ADA)

کاردانو بیشترین ضرر را بین دیگر دارایی‌ها متحمل شد و این رمزارز در هفت روز اخیر کاهشی به میزان ۲۱ درصد در قیمت خود تجربه کرد.

نمودار هفتگی کاردانو
نمودار هفتگی کاردانو – TradingView

ارز دیجیتال ADA در نمودار روزانه خود در حال نزدیک شدن به حمایت ۰.۳۹۷۴ دلاری است. چنانچه کندل روزانه آن پایین‌تر از ۰.۴۶ دلار بسته شود، احتمال رسیدن ADA به ۰.۴۰ دلار تا پایان ماه آگوست بالا می‌رود.

قیمت کاردانو هنگام نشر این خبر در محدوده ۰.۴۶ دلار قرار دارد.

تحلیل تکنیکال بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین نسبت به دیگر همتاهای خود کمترین ریزش را داشته است و در هفت روز اخیر، ۹.۳۳ درصد کاهش را به‌ثبت رسانده است.

نمودار هفتگی BNB
نمودار هفتگی بایننس کوین – TradingView

رمزارز BNB در تلاش است تا از مرز ۳۰۰ دلار عبور کند. این سطح برای حرکت صعودی بایننس کوین در میان‌مدت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صورت موفقیت خریداران در عبور از این سطح، بایننس کوین محدوده ۳۲۰ تا ۳۳۰ دلار را به‌زودی خواهد دید.

قیمت BNB در حال حاضر در محدوده ۲۹۸ دلار قرار دارد.

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال روشی برای تحلیل آینده قیمتی یک رمزارز با استفاده از شاخص‌های ریاضی و اندیکاتورها و با توجه به رفتار قیمتی دارایی مد نظر در گذشته است.

منبع: U.Today

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا