تحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ – BTC، ETH، ADA، SOL

سرمایه گذاری و معامله نیاز به درک روشنی از جنبه های مختلف دارایی دارد که قصد خرید آن را دارید. شما به‌عنوان یک سرمایه‌گذار باید بدانید که یک دارایی چه ارزشی را ارائه می‌دهد و پتانسیل آینده آن به چه صورت است. در دنیای ارزهای دیجیتال، تحلیل تکنیکال یکی از روش‌های محبوب برای پیش‌بینی عملکرد قیمتی رمزارزها، عموماً در بازه‌های زمانی کوتاه است.


تحلیل تکنیکال روشی برای تحلیل آینده قیمتی یک رمزارز با استفاده از شاخص‌های ریاضی و با توجه به رفتار قیمتی دارایی مد نظر در گذشته است. اصول کلی تحلیل تکنیکال شامل شناسایی روندها و الگوها در نمودار یک دارایی است.

تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته با ۲.۶۸ درصد رشد همراه بوده است.

نمودار روزانه بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین (BTC)


بیت کوین بر خلاف حجم پایین معاملات خود توانست تا نزدیکی سطح ۲۵,۰۰۰ دلار رشد داشته باشد. در حال حاضر توجه معامله‌گران باید به نزدیک‌ترین سطح مقاومتی آن یعنی ۲۴,۶۷۶ دلار باشد. چنانچه کندل هفتگی آن نزدیک به این سطح بسته شود، احتمال رشدهای بیشتر در هفته پیش رو بالا خواهد بود.


در حال حاضر بیت کوین در محدوده ۲۴,۸۰۰ دلار معامله می‌شود.

تحلیل تکنیکال اتریوم (ETH)

عملکرد قیمت اتریوم از بیت کوین بهتر بود و این رمزارز توانست در ۲۴ ساعت اخیر ۵.۴۶ درصد رشد داشته باشد

نمودار روزانه اتریوم
نمودار روزانه اتریوم (ETH)

.
اتریوم در نمودار روزانه خود یک شکست نامعتبر در سطح ۲,۰۰۰ دلاری داشت و در حال حاضر، به قدرت بیشتری برای صعود به سطح‌های بالاتر نیاز دارد. از این رو، قرار گرفتن در یک محدوده خنثی بین سطوح قیمتی ۱,۹۰۰ تا ۲,۰۰۰ دلار، سناریویی محتمل برای این دارایی طی ماه جاری خواهد بود.


هم اکنون اتریوم نزدیک به ۲,۰۰۰ دلار در حال معامله است.

تحلیل تکنیکال کاردانو (ADA)

کاردانو بهترین عملکرد را بین دیگر رمزارزها داشت و موفق شد در ۲۴ ساعت اخیر تا ۶.۳۰ درصد رشد قیمتی داشته باشد.

نمودار روزانه کاردانو
نمودار روزانه کاردانو (ADA)


کاردانو با شکست حمایت ۰.۵۴۷۲ دلاری، حرکت صعودی خود در میان مدت را مورد تایید قرار داد. چنانچه خریداران موفق به حفظ سطح ۰.۵۶ دلاری شوند، رشد قیمت این رمزارز می‌تواند تا محدوده ۰.۶۰ دلار ادامه پیدا کند.


در حال حاضر قیمت کاردانو (ADA) به محدوده ۰.۵۸ دلار رسیده است.

تحلیل تکنیکال سولانا (SOL)

سولانا با ۷ درصد بیشترین رشد را در مقایسه با ارزهای دیجیتال بالا به ثبت رسانده است.

نمودار روزانه سولانا
نمودار روزانه سولانا (SOL)


از دید تکنیکال، عملکرد سولانا با شکست سطح مقاومتی خود در ۴۴.۸۷ دلار، شبیه به کاردانو است. چنانچه کندل روزانه این رمزارز بدون شَدو و یا با کمی شدو بسته شود، سولانا می‌تواند در میان‌مدت تا ۵۰ دلار حرکت صعودی خود را ادامه دهد.


هم‌اکنون قیمت سولانا در محدوده ۴۷.۵ دلار قرار دارد.

حمایت و مقاومت در تحلیل تکنیکال چیست؟

حمایت (Support) نشان‌دهنده سطح پایین قیمت یک دارایی و مناسب برای خرید از دید سرمایه‌گذاران و مقاومت (Resistance) سطح بالای قیمتی و اغلب مناسب برای فروش است.

منبع: U.Today

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا