اخبار قانون گذاری‌ ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

ریپل ۲۰ دلاری با پایان جدال ریپل لبز با SEC

طی ۲۰ ماه اخیر، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) با کمپانی ریپل لبز (Ripple Labs) کشمکش‌های زیادی را تجربه کرده‌اند که اکثر آن‌ها به‌ نفع ریپل (Ripple / XRP) تمام شده‌اند.


ریپل لبز روز پنجشنبه موفق به ثبت یک پیروزی دیگر شد و قاضی پرونده ریپل و سازمان SEC، آنالیزا تورس، علیه اسناد منتشرشده این سازمان توسط رئیس سابق آن رأی داد. سازمان SEC در تلاش بود تا این اسناد را از شواهد و مدارک خود حذف کند و ریپل لبز معتقد است که این مدارک در پرونده آن‌ها نقشی اساسی دارند.


این اسناد که اکنون تحت عنوان اسناد هینمن (Hinman Documents) شناخته می‌شوند، مربوط به سخنرانی ویلیام هینمن، رئیس سابق بخش امور مالی سازمان SEC، در همایش بازارهای مالی یاهو (Yahoo) در سال ۲۰۱۸ است. وی در این همایش اظهار کرد که این سازمان رمزارز اتریوم (Ethereum / ETH) را در دسته اوراق بهادار قرار نمی‌دهد و ریپل لبز از این صحبت‌ها به‌عنوان دفاعیه خود در برابر اتهامات سازمان SEC علیه این کمپانی استفاده کرده است.


قاضی تورس درخواست سازمان SEC را رد کرد؛ این درخواست در پی تصمیم سارا نِت‌بِرن، قاضی محلی ایالات متحده، در ماه جولای (تیر ماه) مبنی بر عدم حفاظت از این اسناد از طریق امتیازات وکیل و مشتری ثبت شده بود. تصمیم دادگاه بر انتشار این اسناد به نفع ریپل لبز است که ادعا می‌کند رمزارز ریپل (XRP) زیرمجموعه اوراق بهادار محسوب نمی‌شود.


سازمان SEC علیه کمپانی ریپل لبز و دو مدیر آن به‌دلیل جذب سرمایه ۱.۳ میلیارد دلاری از طریق فروش اوراق بهادار در دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۹) یک پرونده تشکیل داده است. اکنون که درخواست طرفین برای صدور یک حکم اجمالی به دادگاه ارائه شده است، پایان این پرونده به‌نظر نزدیک می‌رسد؛ پرونده‌ای که گویی صنعت دارایی‌های دیجیتال را نزدیک به دو سال طلسم کرده است.

تحلیل و پیش بینی قیمت ریپل (XRP)

ارز دیجیتال ریپل در بحبوحه اخبار پیرامون دادگاه ریپل لبز با سازمان SEC، نشانه‌هایی از یک حرکت صعودی و مثبت از خود نشان داده است.

قیمت ششمین رمزارز برتر بازار پس از اعلام حکم دادگاه با رشد ۲۰ درصدی به ۰.۵۰ دلار رسید و اکنون با صدور دومین رأی دادگاه به نفع ریپل لبز، خریداران ۱ دلار را برای ارز دیجیتال XRP مورد هدف قرار داده و در نهایت، ۲۰ دلار را برای چشم‌انداز آینده این رمزارز پیش‌بینی کرده‌اند.


در میان خوش‌بینی‌های به‌وجود آمده برای ریپل، تصویری جنجالی از بارت سیمپسون، یکی از شخصیت‌های انیمیشن خانواده سیمپسون‌ها (The Simpsons)، منتشر شد که پیش‌بینی می‌کند قیمت ریپل تا پایان سال میلادی جاری به ۵۳۹ دلار خواهد رسید و بسیاری از افراد دلیل صعود قیمت اخیر ریپل را این مسئله می‌دانند. انیمیشن خانواده سیمپسون‌ها به‌علت پیش‌بینی چندین رویداد مهم در جهان محبوبیت و شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است.

ریپل چیست؟

ریپل (XRP) یک رمزارز طراحی‌شده توسط کمپانی آمریکایی ریپل لبز (Ripple Labs) است و با ارائه راه‌کارهای تجاری، رمزارزها را با یک روش پرداختی دیجیتال برای تراکنش‌های مالی ادغام کرده است.

منبع: ZyCrypto

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا