اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهان

بررسی تاثیر راه‌اندازی شیباریوم بر قیمت SHIB و BONE

راه‌اندازی شبکه اصلی شیباریوم که یک راه‌حل پیشگامانه برای مقیاس‌پذیری لایه ۲ اتریوم محسوب می‌شود، با آشفتگی غیرمنتظره در بازار ارزهای دیجیتال همراه بوده‌است؛ موضوعی که منجر به کاهش قابل توجه قیمت در اکوسیستم شیبا اینو شده‌است.

در ۱۶ آگوست، شیباریوم پس از طی یک مرحله آزمایشی گسترده، جذب میلیون‌ها کاربر و ایجاد ۲۱ میلیون کیف پول، با موفقیت در شبکه اصلی راه‌اندازی شد.

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت zycrypto، شیباریوم برای رفع نگرانی‌های مربوط به مقیاس‌پذیری اتریوم، از جمله افزایش ظرفیت تراکنش و کاهش هزینه‌ها، توسعه یافته‌است. از این رو معرفی آن در چهارشنبه گذشته باعث رشد شدید شیبا اینو شد که به باور برخی تحلیلگران، ارزش آن را به صورت غیرمنطقی زیاد کرد.

شیبا اینو در بازار گاوی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ محبوبیت قابل توجهی به دست آورد. با وجود اینکه ارزش این رمزارز برای مدت کوتاهی از دوج‌کوین پیشی گرفت، اما بعد از مدتی بیش از ۹۰ درصد سقوط کرد.

با این حال، جامعه شیبا اینو انعطاف‌پذیر باقی ماند و یک اکوسیستم غیرمتمرکز با محوریت شیبا ایجاد کرد. این اکوسیستم شامل یک صرافی غیرمتمرکز به نام ShibaSwa و یک توکن بومی تحت عنوان BONE است. در آستانه راه‌اندازی شبکه اصلی شیباریوم، قیمت شیبا افزایش یافت که نشان‌دهنده خوش‌بینی در جامعه است.

این شبکه توجه پروژه‌های جدید را به خود جلب کرد و نشان داد که تاثیر بالقوه‌ای بر این صنعت دارد. گزارش‌ها حاکی از آن است که بیش از ۱۰۰ شرکت به طور فعال در حال توسعه شیباریوم هستند که نشان‌دهنده علاقه روزافزون به این پلتفرم است.

شیبا اینو

با این حال، توکن‌های SHIB و BONE مدتی پس از عرضه شیباریوم با کاهش قیمت قابل توجهی مواجه شدند. این سقوط زمانی رخ داد که نگرانی‌هایی در مورد یک مشکل احتمالی در راه‌اندازی به وجود آمد و گزارش‌ها حاکی از مشکلاتی در بازیابی دارایی‌های متصل به شبکه شیباریوم بود.

راه‌اندازی شیباریوم و تلاش شرکت‌های بزرگ برای سرمایه‌گذاری در این شبکه

بر اساس گزارش‌ها، برخی از کاربرانی که به دنبال انتقال دارایی‌های خود از شبکه اتریوم به شیباریوم بودند، با مشکلاتی مواجه شدند که باعث توقف موقت انتقال دارایی‌ها شد. شایان ذکر است، کالین وو روزنامه‌نگار حوزه بلاکچین، تاکید کرد که ۹۶۵ اتریوم به ارزش ۱.۷ میلیون دلار، در این پل گرفتار شده‌است. شواهد موجود از Etherscan حاکی از این است که ۹۶۵.۳ اتریوم معادل ۱.۷۳۵ میلیون دلار در توکن‌هایی برای انتقال از اتریوم به شیباریوم، در قرارداد پل شیباریوم وجود دارد؛ موضوعی که این ادعا را به اثبات می‌رساند.

در همین حال، اخبار مربوط به پروتکل کنترل از راه دور شیباریوم، که در حال حاضر غیر کاربردی است، بازتاب گسترده‌ای یافت. موضوعی که مانع از تعامل کاربر و تلاش‌ها برای بازیابی داده‌ها شد.

علاوه بر این، داده‌های کاوشگر شیباریوم نشان می‌دهد که تولید بلاک با مشکلاتی مواجه شده؛ موضوعی که باعث توقف ۷ ساعته در بلوک‌ها شده‌است. اگرچه تولید بلاک برای مدت کوتاهی از سر گرفته شد، اما چند ساعت بعد دوباره متوقف شد.

در همین حال، قیمت شیبا اینو با کاهش ۲.۷۹ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته به ۰.۰۰۰۰۰۸۱ دلار کاهش یافته‌است. به طور مشابه، BONE به طور قابل توجهی بیش از ۸ درصد سقوط کرد، در زمان انتشار با قیمت ۰.۰۲۵ دلار معامله شد.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا