اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهان

SEC به دلیل سو استفاده از قدرت با تحریم روبه‌رو می‌شود

روز دوشنبه، رابرت شلبی، قاضی منطقه‌ای ایالات متحده، در پاسخ به اتهامات سو رفتار جدی علیه شرکت ارزهای دیجیتال DEBT Box مستقر در یوتا، تحریم‌هایی را علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) وضع کرد. این رای زمانی صادر شد که قاضی تشخیص داد SEC در رسیدگی به پرونده مرتکب سو استفاده از قدرت شده است. پرونده پس از آن که متهمان ادعا کردند، SEC اطلاعات کلیدی را اشتباه نشان داده است تا یک دستور منع موقت مبنی بر مسدود کردن دارایی‌ها در پلتفرم رمزارز را بگیرد، توجه گسترده‌ای به خود جلب کرد.

رابرت شلبی، قاضی ناحیه ایالات متحده، پس از ابراز نگرانی وکلای DEBT Box در مورد رفتار آژانس، به SEC دستور داد تا اقدامات خود را توضیح دهد. متعاقبا، آژانس به اشتباهات خود اعتراف کرد اما از قاضی خواست که مجازات رسمی صادر نکند. با این حال، در تصمیم روز دوشنبه، قاضی شلبی درخواست SEC را رد کرد و موارد متعددی از رفتار نادرست آن‌ها را بیان کرد. او آژانس را مسئول اقدامات خود دانست و اظهار داشت SEC به طور قابل توجهی یکپارچگی روند قضایی را تضعیف کرده است.

شلبی تحریم‌هایی را علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار اعمال کرد و آژانس را ملزم کرد هزینه‌های وکلای DEBT Box و هزینه‌های مربوط به دستور منع را پوشش دهد. قاضی درخواست رگولاتور برای رد دعوی بدون پیش داوری را رد کرد، که به آژانس اجازه می‌داد در تاریخ بعدی شکایت را تجدید کند. DEBT Box در ماه ژانویه به اتهام کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران به مبلغ نزدیک به ۵۰ میلیون دلار از طریق فروش اوراق بهادار ثبت نشده مورد اقدام قانونی از سوی SEC قرار گرفت.

SEC به دلیل سو استفاده از قدرت با تحریم روبه‌رو می‌شود

اقدام سازمان نظارتی شامل درخواستی برای صدور یک حکم  منع موقت است و معمولا برای مواردی است که در آن‌ها خطر از بین بردن شواهد یا فرار از کشور وجود دارد. این اقدام پس از ادعا SEC مبنی بر این که DEBT Box حساب‌های بانکی را می‌بندد و قصد خروج از ایالات متحده را دارد، بود.

قاضی شلبی که در ابتدا درخواست SEC را پذیرفت، بعدا صحت اطلاعات آژانس را زیر سوال برد و خواستار ارائه شواهد شد. در ماه دسامبر، رگولاتور اشتباهات را پذیرفت و رئیس اجرایی، گوربیر گروال به خاطر این نقص عذرخواهی کرد.

با این حال، این آژانس سعی کرد با ارائه دلایلی مبنی بر دفاع از رفتار نادرست خود از تحریم‌ها خودداری کند. در ژانویه، SEC اقدام به رد این پرونده کرد، اما حفظ تحریم ها مناسب نبود.

قاضی شلبی در حکم خود از اتکای SEC به وضعیت آژانس فدرال خود برای توجیه اقدامات انجام داده، به ویژه در درخواست دستور منع، انتقاد کرد. شلبی بیان می‌گوید کمیسیون بورس و اوراق بهادار نه تنها اشتباهات را تکرار کرد، بلکه دروغ‌های جدیدی را در اظهارات بعدی به دادگاه معرفی کرد.

شلبی تأکید کرد که این مسائل را نمی توان صرفا به عنوان خطاهای غیرعمدی نادیده گرفت. او به این نتیجه رسید که تیم حقوقی SEC انتخاب‌های استراتژیک عمدی را برای ارائه اطلاعات نادرست انجام داد، زیرا می‌دانست در غیر این صورت نمی‌تواند حکم منع و مسدود شدن دارایی‌ها را به دست آورد.

الناز جلالی

من، الناز جلالی، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر هستم و بیش از سه سال است که به عنوان تولیدکننده محتوا در فضای رمزارز کشور فعالیت میکنم. به حوزه تکنولوژی و فناوری علاقه‌ زیادی دارم و آشنایی با بازارهای مالی باعث شد فعالیت خود را در دنیای ارز دیجیتال شروع کنم. در همین راستا، با دقت به جزئیات و توجه به نیازهای هدفمند مخاطبان، سعی در ارائه اطلاعات مفید، متنوع و تخصصی در این زمینه دارم. نوشتن را به عنوان یک ابزار برای انتقال افکار و ایده‌‌ها انتخاب کرده‌ام و در تلاش برای ایجاد محتوایی آموزنده و اثرگذار برای مخاطبان هستم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا