تحلیل ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – هشتم خرداد

در سی‌امین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس، با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – هشتم خرداد، بررسی اولین روز معاملاتی در مارکت کریپتو، معرفی واچ لیست هفتگی، بررسی دو موضوع مهم در نمودار بیت‌کوین و نکته معاملاتی هفته در وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس همراه شما هستیم.

پادکست

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته

اولین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – هشتم خرداد» را به بررسی قیمت‌ها و شرایط کلی بازار در اولین روز معاملاتی هفته (دوشنبه هشتم خرداد) اختصاص می‌دهیم.  

رهبر بازار ارز دیجیتال یعنی رمزارز بیت‌کوین این هفته معاملاتی را کاملا متفاوت با روزهای پیشین خود آغاز کرده و نوسان را به بازار بازگردانده است. بیت‌کوین در روز یک شنبه هفتم خرداد در قیمت ۲۶۸۰۰ دلار، کار خود را آغاز و در نهایت با رشد ۴.۵ درصدی در همان روز در حوالی ۲۸۰۰۰ دلار به نوسان‌های خود پایان داد. این در حالی است که قیمت بیت‌ کوین هفته گذشته را در روند تریدینگ رنج و درجا زدن‌های خسته کننده سپری کرده بود!

چالش اصلی میان معامله‌گران هم اکنون این است که آیا این افزایش قدرت خرید معامله‌گران در تایم فریم کوتاه مدت، می‌تواند منجر به ادامه یافتن رشد بیت‌کوین در تایم فریم‌های بزرگ‌تر نیز شود؟ پاسخ این سوال را می‌بایست با مقایسه حجم سفارش‌های خرید و فروش در روزهای پیش‌روی بازار پیدا کنیم.

روز دوشنبه (هشتم خرداد) که به عنوان اولین روز هفته برای شروع کار بازارهای سهام در سطح دنیا محسوب می‌شود، این بار با تعطیلی رسمی (Bank Holiday) کشورهای آمریکا و انگلستان مصادف شده‌است. همین موضوع باعث شده تا بیت‌کوین پس از سپری کردن یک روز فوق‌العاده، کاهش محسوسی در حجم معاملات را تجربه کند. بنابراین برای بررسی حجم معاملات خرید و فروش بیت‌کوین بهتر است تا روز سه شنبه (نهم خرداد) منتظر بمانیم.

دامیننس بیت‌کوین نسبت به هفته گذشته حدودا ۲ درصد افزایش یافته که با افزایش قیمت این رمزارز سازگاری داشته و قابل توجیه است. اتریوم نیز اولین روز هفته معاملاتی را با افزایش به مقدار ۱۰۰ دلار نسبت به هفته گذشته آغاز کرده و به میزان ۲۰ درصد بر مارکت تسلط دارد. عبور قیمت از مقاومت ۱۸۰۰ دلار همچنان اصلی‌ترین شرط برای تداوم صعود این رمزارز است.

دامیننس تتر نیز همزمان با افزایش قیمت بیت‌کوین و رشد بازار، کاهش یافته که نشان می‌دهد تعداد فروشندگان تتر در حال افزایش است و معامله‌گران تمایل دارند تا تترهای خود را به سایر ارزهای دیجیتال تبدیل کنند و از این معاملات خرید، به کسب سود بپردازند. این موضوع می‌تواند نوعی سیگنال تقویت‌‌کننده در این روند صعودی باشد.

موقعیت‌های معاملاتی Long (خرید) و Short (فروش) بیت‌کوین نیز نشان می‌دهد که در شرایط فعلی بازار، معامله‌گران به کسب سود از موقعیت‌های خرید بیشتر از موقعیت‌های فروش امیدوارند. شاخص ترس و طمع بازار رمزارزها نیز همچنان در محدوده خنثی قرار گرفته است.

در این بازار صعودی چند روزه، ارز دیجیتال بانک کوین (BONK) بیشترین افزایش قیمت را در اولین روز معاملاتی از آن خود کرد. از سوی دیگر رمزارز دوج‌چین (DC) با کاهش ۱۲.۵۶ درصدی در قیمت، تاپ لوزر بازار کریپتو در اولین روز معاملاتی هفته بود.

صرافی او ام پی فینکس به تازگی ارز دیجیتال هوکد پروتکل با نماد اختصاری HOOK را به بازار معاملات خود اضافه کرده و شما می‌توانید به روش‌های مختلف از جمله معامله در بازار و تبدیل سریع، این رمزارز را بر پایه تومان یا تتر خرید و فروش کنید. ارز دیجیتال HOOK بر روی بلاک‌چین بایننس و مطابق با استاندارد BEP-20 ایجاد شده و یکی از پرطرفدارترین رمزارزها در زنجیره هوشمند بایننس است.

مطالعه بیشتر: قیمت هوکد پروتکل

واچ لیست هفتگی و پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال

واچ لیست هفتگی و پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال

دومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – هشتم خرداد» به معرفی رمزارزهای مستعد رشد در هفته پیش‌رو اختصاص یافته است. به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، دولت آمریکا پس از توافق موقتی کاخ سفید و حزب جمهوری‌خواه این کشور در تاریخ ۲۷ می (۶ خرداد)، موفق به جلوگیری از یک فروپاشی اقتصادی پیرامون سقف بدهی دولت فدرال شد.

روز قبل از این توافق، سرمایه‌گذاران ذهنیت‌‌ها و تمایلات مثبتی نسبت به بازار سهام داشتند و همین موضوع باعث رشد و رونق این بازارها شد. در نهایت این دیدگاه مثبت معامله‌گران به بازار کریپتو نیز وارد شد و قیمت‌ بیت‌کوین و سایر رمزارزها روند افزایشی به خود گرفت.


نکته قابل توجه این است که حفظ و تداوم این حرکت صعودی در سطوح بالاتر قیمتی، ممکن است کمی دشوار باشد و از حجم معاملات خرید بکاهد. اکنون در پی توافق بر سر سقف بدهی دولت آمریکا، احتمالاً معامله‌گران توجه خود را بر سیاست‌ها و احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه آتی بگذارند و این موضوع ممکن است منجر به بروز نوسان‌های منفی در بازار شود.


با توجه به آن‌چه گفته شد و مطابق با روال هفتگی در وبلاگ او ام پی فینکس، تحلیل تکنیکال و فاندامنتال رمزارزهای بیت‌کوین (BTC)، ریپل (XRP)، آربیتروم (ARB)، ایاس (EOS) و آوه (AAVR) را در سی و هشتمین سری از واچ لیست هفتگی او ام پی فینکس برای شما قرار داده‌ایم. برای مشاهده کامل تحلیل‌ها می‌توانید از مطلب زیر استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: واچ لیست هفتگی ۸ خرداد

دو نکته مهم در معاملات این هفته

دو نکته مهم در معاملات بیت کوین این هفته

سومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – هشتم خرداد» به بررسی دو مورد مهم در نمودار قیمت بیت‌کوین اختصاص یافته است. سطح ۲۷۶۰۰ دلار یک حمایت بسیار مهم در نمودار بیت‌کوین است که طی کاهش قیمتی که در روز پنج‌شنبه ۱۱ می (۲۱ اردیبهشت) اتفاق افتاد، به سمت پایین شکسته شد و روند کاهش قیمت بیت‌کوین تا سطح ۲۵۸۷۰ دلار ادامه پیدا کرد.

نمودار بیت کوین در مطلب پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – هشتم خرداد

با کندل صعودی قدرتمندی که در روز یک شنبه ۲۸ می (هفتم خرداد) در نمودار بیت‌کوین شکل گرفت، این رمزارز موفق شد تا از حمایت شکسته‌ شده‌ای که به مقاومت تبدیل شده بود، عبور کند و در در نهایت روز معاملاتی یک شنبه را در قیمت ۲۸۰۶۵ دلار به پایان برساند.

در تایم فریم هفتگی بیت‌کوین نیز قیمت به بالای محدوده حمایتی ۲۷۶۰۰ دلار نفوذ کرده و در حال نوسان در این ناحیه است. اگر بیت‌کوین بتواند در تایم فریم هفتگی همچنان بالاتر از این محدوده باقی بماند، می‌توانیم منتظر رسیدن قیمت این رمزارز به ۳۱۰۰۰ دلار و رشد و رونق کل بازار باشیم.

نکته معاملاتی هفته

نکته معاملاتی هفته

اول مدیر ریسک باشید و دوم معامله‌گر…
اگر به جای سود روی حفظ سرمایه تمرکز کنید، روند سودآوری شما در بازار با هیچ مقاومتی مواجه نخواهد شد!

اگر مدت زیادی است که در بازارهای مالی فعالیت می‌کنید و علی رغم کسب آموزش‌های گوناگون، هنوز به سوددهی مستمر نرسیده‌اید، احتمالا در حال دست و پنجه نرم کردن با مسئله‌ی مدیریت ریسک در معاملات هستید!

هر چه قدر هم در مهارت‌های معامله‌گری تبحر داشته باشید و استراتژی‌های معاملاتی گوناگون را بشناسید، تا زمانی که نتوانید مدیریت سرمایه صحیحی در بازار داشته باشید، تنها آورده شما از فعالیت در بازار این است که به طور مداوم به دور خود می‌چرخید!

در معامله‌گری شما می‌بایست در وهله اول توانایی مدیریت ذهن خود را داشته باشید تا بتوانید از این طریق در ازای هر معامله، ریسک سنجیده‌ای داشته باشید. یکی از مواردی که می‌تواند در کنترل ریسک به شما کمک کند این است که در هنگام ورود به معامله، به جای پاسخ به این سوال که «چه قدر می‌توانید سود کنید؟»، به این سوال پاسخ دهید که «چه قدر می‌توانید ضرر کنید؟»

اگر بدانید که سقف مجاز برای زیان‌ده بودن یک معامله یا یک روز معاملاتی برای شما چه میزان است، دیگر دست به اقدامات هیجانی‌ای همچون اضافه کردن حجم معامله یا جا به جا کردن حد سود و ضرر نخواهید زد. به این ترتیب می‌توانید در طولانی مدت احتمال ماندگاری خود را در بازار افزایش دهید و پس از آن به صورت تصاعدی از معاملاتتان سود بگیرید!

سلب مسئولیت در محتوای پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – هشتم خرداد

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا