تحلیل ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۶ تیر

در سی و پنجمین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۶ تیر، بررسی وضعیت بازار رمزارزها در اولین روز معاملاتی هفته جدید، معرفی واچ لیست هفتگی، بررسی مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر مارکت در هفته پیش‌رو و همچنین نکته معاملاتی هفته در این مطلب از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس با ما همراه باشید.

پادکست پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۶ تیر

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – ۲۶ تیر

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته - 26 تیر
وضعیت بازار کریپتو در روز اول هفته

در اولین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۶ تیر» به بررسی ابعاد کلی مارکت کریپتو در اولین روز هفته معاملاتی جدید (دوشنبه ۲۶ تیر) می‌پردازیم. انتشار خبر پیروزی پرونده ریپل در دادگاه در روز پنج شنبه گذشته (۲۲ تیر) منجر به رشد ۷۰ درصدی قیمت ریپل در یک روز شد. سایر آلت‌کوین‌های معتبر بازار نیز به تبعیت از ریپل به عنوان سومین آلت‌کوین محبوب در مارکت، رشدهای قیمتی بسیار خوبی را تجربه کردند.

قیمت بیت‌کوین نیز از این قافله عقب نماند و موفق شد در روز پنج شنبه کندل روزانه خود را پس از مدتی بسیار طولانی بالاتر از ۳۱۰۰۰ دلار به پایان برساند. اما در این میان محدوده مقاومتی ۳۲۵۰۰ دلار در نمودار بیت‌کوین اجازه تثبیت قیمت در سطحی بالاتر از ۳۱۰۰۰ دلار را به این رمزارز نداد. از روز جمعه بیت‌کوین مجددا به روند تریدینگ رنج خود بازگشته و اولین روز هفته معاملاتی جدید را در قیمت ۳۰۲۳۲ دلار آغاز کرد.

با توجه به رشد قیمتی قابل توجهی که در بازار آلت‌کوین‌ها اتفاق افتاد، جریان سرمایه از بازار بیت‌کوین به سوی این دسته از دارایی وارد شد و همین موضوع باعث کاهش یک درصدی دامیننس بیت‌کوین نسبت به هفته گذشته شد. در اولین روز هفته معاملاتی جدید، دامیننس بیت‌کوین عدد ۵۰.۱۲ درصد را نشان داده و ۴۹.۸۸ درصد از سرمایه موجود در بازار کریپتو نیز در بازار آلت‌کوین‌ها معامله می‌شود.

مطابق با داده‌های آماری پلتفرم Coinglass، معامله‌گرانی که دارای دیدگاه‌های کاملا صعودی، نزولی و کاملا نزولی هستند به یک میزان در بازار توزیع شده‌اند؛ هر یک دقیقا ۱۵ درصد! از سوی دیگر ۳۴ درصد معامله‌گران بر این باورند که بیت‌کوین هفته معاملاتی جدید را نیز در روند تریدینگ رنج سپری خواهد کرد. این موضوع بدان معناست که هیچ از خریداران یا فروشندگان قصد پیروزی بر گروه دیگر را ندارند و همچنان در تصمیمات معاملاتی خود مردد هستند. بنابراین شاید دور از انتظار نباشد که بیت‌کوین در ادامه باز هم به رنج زدن ادامه دهد.

در این میان رمزارزهای پپه (PEPE)، ایپ‌کوین (APE) و استلار (XLM) در روز اول هفته معاملاتی جدید با کاهش قیمت همراه بودند و رمزارزهای وان اینچ (۱INCH)، لونا کلاسیک (LUNC) و یونی سواپ (UNI) توانستند این هفته را با نوسان قیمتی مثبت آغاز کنند.

واچ لیست هفتگی و پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۶ تیر

واچ لیست هفتگی و پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 26 تیر

دومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۶ تیر» را به معرفی واچ لیست هفتگی و تحلیل نمودار قیمت بیت‌کوین و آلت‌کوین‌های برتر بازار اختصاص می‌دهیم. پیروزی کمپانی ریپل در جدال قانونی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، یک فاند مثبت برای کل بازار به ویژه آلت‌کوین‌ها بود. انتشار این خبر منجر به بروز هیجانی مقطعی در قیمت بیت‌کوین هم شد اما رمزارز پیشروی بازار را مجددا در محدوده تریدینگ رنج خود قرار داد.

بنابراین بازار رمزارزها همچنان در وضعیتی مشابه با هفته‌های پیشین خود به سر می‌برد و منتظر یک خبر هیجان‌انگیزتر برای پایان دادن به این درجا زدن‌های قیمتی است. در حال حاضر مهم‌ترین نکته مثبت بازار این است که بیت‌کوین هنوز هم در حفظ محدوده ۳۰۰۰۰ دلار عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته است.

هم اکنون علی رغم اینکه نمودار بیت‌کوین تماما نمایانگر ثبات قیمت و بی تصمیمی معامله‌گران است، در بازار برخی آلت‌کوین‌ها فشار خرید قابل توجهی مشاهده می‌شود. حال اگر دامیننس بیت‌کوین به روند کاهشی خود ادامه دهد، توجه سرمایه‌گذاران به بازار آلت‌کوین‌ها افزایش می‌یابد. با افزایش حجم سرمایه ورودی به بازار این نوع دارایی‌ها، فشار معاملات خرید دوچندان خواهد شد.

ضمن در نظر گرفتن تمامی موارد فوق تصمیم گرفتیم تا در چهل و چهارمین سری از واچ لیست هفتگی او ام پی فینکس به تحلیل نمودار بیت‌کوین (BTC)، یونی سواپ (UNI)، آربیتروم (ARB)، آوه (AAVE) و میکر (MKR) در تایم فریم‌های روزانه و چهار ساعته بپردازیم. برای مشاهده کامل توضیحات تحلیل‌ها می‌توانید به مطلب واچ لیست هفتگی ۲۶ تیر مراجعه نمایید.

بررسی مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر معاملات در هفته پیش‌رو

در سومین و مهم‌ترین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۶ تیر» به بررسی سه مورد از اصلی‌ترین عوامل موثر بر نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال در هفته جاری می‌پردازیم.

۱- شاخص دلار (DXY)

شاخص دلار حدودا ۴۱ هفته است که در یک روند کاهش قرار گرفته و از محدوده ۱۱۵ واحد به ۱۰۰ واحد رسیده است. همانطور که احتمالا می‌دانید شاخص دلار و بازار ارزهای دیجیتال در یک همبستگی معکوس با یکدیگر به سر می‌برند. به این معنا که تضعیف شاخص دلار منجر به تقویت بیت‌کوین شده و بالعکس قوی‌تر شدن دلار در برابر سایر ارزهای جهان منجر به تضعیف بیت‌کوین می‌شود.

انتشار خبر پیروزی کمپانی ریپل در روز پنج شنبه گذشته منجر به شکل گیری یک روند کاهشی جدید در نمودار شاخص دلار شد و آن را از سطح ۱۰۳ واحدی به سطح ۹۸ واحد رساند. محدوده ۱۰۰ واحد در نمودار شاخص دلار یک محدوده بازگشتی بسیار مهم است. اگر شاخص دلار در این محدوده حمایت شود، بیت‌کوین احتمالا تریدینگ فعلی خود را به سمت پایین خواهد شکست.

از سوی دیگر اگر محدوده حمایتی ۱۰۰ واحدی نیز نتواند روند نزولی شاخص دلار را متوقف کند، تضعیف دلار در برابر سایر ارزهای جهان ادامه می‌یابد و این موضوع می‌تواند منجر به رشدهای قیمتی بسیار خوبی در بازار کریپتوکارنسی شود. برای دسترسی به نمودار لحظه‌ای شاخص دلار می‌توانید به پلتفرم تریدینگ ویو مراجعه کنید و از قسمت نمودارها، عبارت DXY را جستجو کنید.

۲- بازگشت نهنگ‌ها به بازی

داده‌های پلتفرم CryptoQuant که یکی از برترین مراجع در تحلیل داده‌های آنچین است، نشان از این دارد که نهنگ‌های بازار کریپتو پس از عقب نشینی که در نیمه سال ۲۰۲۲ انجام دادند، مجددا در حال ورود به بازار هستند. مطابق با گزارش ارائه شده توسط کریپتوکوانت، بازگشت نهنگ‌ها به بازار دو مفهوم اساسی در بردارد:

  • محدوده ۱۵۷۰۰ دلار که کف قیمتی بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ بود می‌تواند به عنوان یک کف قیمتی بلند مدت تلقی شود. بنابراین می‌توان نتیجه‌گیری کرد که سناریوهای روند ریزشی جدید در بیت‌کوین عملا منتفی است.
  • بیت‌کوین از محدوده ۱۵۷۰۰ دلار تا به الان نزدیک به ۱۰۰ درصد رشد کرده است. این رشد قیمتی در این مرحله متوقف نشده و همچنان ادامه خواهد یافت.

۳- خروج بازار از فاز طمع

شاخص ترس و طمع بیت‌کوین امروز از محدوده طمع (Greed) خارج شد و هم اکنون وضعیت «خنثی» در بازار را نشان می‌دهد. طمع کردن معامله‌گران در مارکت در اغلب مواقع نتایج خوبی در بر ندارد و منجر به وقوع اصلاحات قیمتی عمیق خواهد شد. علت نیز در آن است که معامله‌گران در حالت طمع بیش از اندازه به صعود قیمت امیدوار هستند و ممکن است دست به معاملات خرید نسنجیده بزنند.

بنابراین حاکم شدن وضعیت طمع در بازار برای مدتی طولانی می‌تواند به عنوان سیگنالی برای سیو سود معاملات و خروج از موقعیت‌های خرید قبلی باشد. از سوی دیگر زمانی که میزان احساس طمع در معامله‌گران کاهش می‌یابد، می‌توان انتظار رفتارهایی منطقی‌تر و کم هیجان‌تر از آن‌ها داشت. این موضوع بدان معنی است که تهدید بزرگی در کمین قیمت نیست و شرایط بازار نرمال است.

نکته معاملاتی هفته

نکته معاملاتی هفته

به رسم همیشه در هفته نامه‌های کریپتویی او ام پی فینکس، آخرین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۶ تیر» را به ارائه یک نکته معاملاتی کاربردی در زمینه روان‌شناسی ترید اختصاص می‌دهیم.

« دانستن این که چه زمانی نباید معامله کنید یک مهارت بسیار مهم است.»

معامله‌گران مبتدی در زمان شروع به فعالیت در بازار عموما به دنبال این هستند که برای ورود به معاملات جدید دلیل‌های گوناگونی پیدا کنند. اغلب مواقع هم دلیلی برای این که چیزی را معامله کنند، پیدا می‌کنند و بدون هیچ هدفی وارد پوزیشن‌های جدید می‌شوند!

در صورتی که معامله‌گران حرفه‌ای هرگز چنین دیدگاهی ندارند و همانند یک تک تیر انداز در بازار رفتار می‌کنند. این افراد دریافته‌اند که ۱۰ درصد معامله‌گری از موقعیت‌های خرید تشکیل شده، ۱۰ درصد دیگر نیز به معاملات فروش مربوط شده و ۸۰ درصد باقی مانده به تماشای بازار و صبر کردن اختصاص دارد.

این افراد ستاپ‌های معاملاتی مورد نظر خود را یافته و تنها در زمانی که شرایط بازار با دیدگاه ترید آن‌ها یکسان است، وارد معامله می‌شوند و عموما از این سبک معاملات نیز ریواردهای نسبتا بالایی دریافت می‌کنند. اما چگونه می‌توانیم عملکردمان را به عملکرد این افراد نزدیک کنیم؟

کافیست در زمان ورود به هر معامله جدید این سوال را از خود بپرسید: «اگر این معامله تنها معامله کل عمر من باشد آیا باز هم آن را انجام خواهد داد؟». پاسخ شما به این سوال موضوعات جالبی را برایتان روشن می‌کند. اگر پاسختان به این سوال منفی باشد به این معناست که به صورت کاملا بی هدف در حال ترید هستید!

اگر به خود قول بدهید که در ازای در تمام معاملات جدید این سوال را از خود بپرسید، درصد قابل توجهی از پوزیشن‌های بی هدفی که فقط منجر به ضرر کردن شما می‌شوند،حذف خواهند شد. کافیست منتظر وقوع شرایط مورد نظرتان در بازار باشید و در طول مدت انتظار خراب‌کاری نکنید!

سلب مسئولیت در مطلب پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 26 تیر

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا