تحلیل ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۵ دسامبر

در هفتمین سری از هفته نامه او ام پی فینکس با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۵ دسامبر، جهش قیمتی دوج کوین، بررسی عملکرد شبکه کاردانو و روند قیمتی ارز دیجیتال ADA، بررسی نقشه بازار او ام پی فینکس و جدیدترین رمزارزهای اضافه شده به بازار معاملات او ام پی فینکس با ما همراه باشید.

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۵ دسامبر

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده - 5 دسامبر - واچ لیست هفتگی

در اولین قسمت از مطلب “پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۵ دسامبر” نمودار قیمتی و داده‌های فاندامنتال رمزارزهای بیت کوین (BTC)، ایپ کوین (APE)، تراست ولت توکن (TWT) و آوه (AAVE) را بررسی خواهیم کرد.

بازار سهام ایالات متحده پس از انتشار داده‌های مشاغل در روز دوم دسامبر (۱۱ آذر) توانست رشد بسیار خوبی را تجربه کند. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا، در آخرین سخنرانی خود باعث ایجاد دیدگاه‌هایی مبنی بر کاهش سرعت بالا بردن نرخ بهره در میان معامله‌گران شد. این ذهنیت همچنین رشد ۸ درصدی قیمت بیت کوین تا ۱۷۴۰۰ دلار را باعث شده است. به رسم همیشگی در بازار ارزهای دیجیتال، سایر رمزارزها نیز پس از بیت کوین رشد قابل قبولی را طی هفته گذشته ثبت کردند.

با این که بحران ورشکستگی صرافی FTX باعث ضربه‌ی بزرگی به بازار ارزهای دیجیتال شد و همبستگی مثبت میان بیت کوین و بازار سهام را مختل کرد، رشد دوباره بیت کوین و بازار سهام طی هفته گذشته می‌تواند پیامدهای مثبتی برای بازار رمزارزها داشته باشد و باعث جذب خریداران و افزایش تمایلات سرمایه‌گذاران شود.

طبق روال هر هفته و با آغاز هفته معاملاتی، واچ لیست دیگری را در اختیار شما قرار داده‌ایم. در این مطلب می‌توانید تحلیل نمودارهای قیمتی بیت کوین، ایپ کوین، تراست ولت توکن و رمزارز آوه را در تایم فریم‌های ۴ ساعته و روزانه بررسی کنید. همواره به خاطر داشته باشید که فعالیت در بازارهای مالی نوعی بازی احتمالات است و پای بندی به اصول مدیریت سرمایه، اصلی‌ترین اولویت و قاعده این بازیست که تریدرها در زمان ورود به پوزیشن‌های معاملاتی باید به آن‌ توجه ویژه داشته باشند.

بنابراین پیشنهاد ما به شما این است تا واچ لیست هفتگی و توضیحات مربوط به هر رمزارز را به دقت مطالعه کنید و بر اساس این تحلیل‌ها، موقعیت‌هایی که با استراتژی معاملاتی شخصی شما سازگار است را پیدا کنید.

مطالعه بیشتر: واچ لیست هفتگی ۱۴ آذر | او ام پی فینکس

جدیدترین رمزارزها در او ام پی فینکس

جدیدترین رمزارزها در او ام پی فینکس - پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده - 5 دسامبر

در دومین قسمت از مطلب “پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۵ دسامبر” جدیدترین ارزهای اضافه شده به بازار معاملات او ام پی فینکس و ویژگی‌های هر یک را به صورت مختصر بررسی خواهیم کرد.

ارز دیجیتال نیر پروتکل (NEAR) به بازار معاملات او ام پی فینکس اضافه شد

ارز دیجیتال نیر پروتکل با نماد NEAR یکی از جدیدترین و پرپتانسیل ارزهای دیجیتال است که در آوریل ۲۰۲۰ به بازار کریپتوکارنسی معرفی و عرضه شد. نیر (NEAR) هم اکنون در جایگاه ۳۳ در لیست برترین ارزهای دیجیتال در وبسایت کوین مارکت کپ قرار گرفته و ارزش بازار آن نزدیک به ۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰ دلار است!

ارز دیجیتال NEAR در حال حاضر در قیمتی نزدیک به ۲ دلار در حال معامله است. سقف قیمتی آن نیز ۲۰ دلار است و این ارز دیجیتال هم اکنون نزدیک به ۱۰۰۰ درصد از سقف قیمتی خود فاصله دارد!

تحلیل-ارز-نیر-پروتکل-در-پیش-بینی-بازار-ارزهای-دیجیتال-در-هفته-آینده---28-نوامبر.png

همانطور که در تایخچه نمودار قیمت ارز NEAR مشاهده می‌کنید، سطح ۱.۷ دلار یک محدوده حمایتی بسیار معتبر برای NEAR است که با هر بار رسیدن قیمت به به این محدوده، شاهد روند صعودی جدیدی در نمودار NEAR بوده‌ایم و همانطور که در تصویر مشخص است، آخرین بار همزمان با بازگشت قیمت از سطح ۱.۷ دلار، ارز دیجیتال NEAR یک فاز صعودی جدید را آغاز و سقف قیمتی جدیدی را ثبت کرده است!

شبکه نیر پروتکل (NEAR) همچون اتریوم، کاردانو و ترون یک بلاک چین لایه اصلی (لایه یک) بوده و بستر بسیار مناسبی برای ایجاد و راه‌اندازی برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapps) ارائه کرده‌است. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که ارز دیجیتال NEAR با مکانیسم اثبات سهام (POS) به دست می‌آید و قابل استخراج نیست. بنابراین اگر قصد سرمایه گذاری و کسب درآمد از این ارز دیجیتال آینده دار را دارید می‌بایست به خرید و فروش NEAR در صرافی‌های آنلاین بپردازید.

پلتفرم او ام پی فینکس نیز طی چند روز گذشته، ارز NEAR را به لیست رمزارزهای قابل معامله در بازار معاملات اضافه کرده و شما می‌توانید در بازارهای تومان یا تتر به معامله این رمزارز بپردازید. اگر قصد سرمایه گذاری بلند مدت در بازار ارزهای دیجیتال را دارید نیز بهتر است در این محدوده قیمتی و با استفاده از استراتژی DCA، توجه ویژه‌ای به این رمزارز داشته باشید. شاید برایتان جالب باشد که حدودا ۵۶۰ هزار کاربر فعال در بازار رمزارزها، ارز دیجیتال NEAR را در واچ لیست خود قرار داده‌اند!

ارز دیجیتال لونا (LUNA) به بازار معاملات او ام پی فینکس اضافه شد

ارز دیجیتال لونا با نماد LUNA یکی دیگر از دارایی‌های شناخته شده در بازار ارزهای دیجیتال است. این رمزارز بر روی شبکه ترا (Terra) ایجاد شده که در حال حاضر در جایگاه ۱۲۱ در وبسایت کوین مارکت کپ قرار دارد و ارزش بازار آن تقریبا ۲۱۱,۰۰۰,۰۰۰ دلار است.

پس از سقوط شبکه ترا ۱ که اکنون ترا کلاسیک نامیده می‌شود، تیم توسعه دهنده Terra یک شبکه جدید به نام ترا ۲ راه‌اندازی کرد که عملکرد آن از شبکه قبلی کاملا مستقل بوده و رمزارز بومی خود را دارد؛ این رمزارز بومی همان ارز دیجیتال LUNA می‌باشد. برخی فعالان بازار ارزهای دیجیتال این ارز را به عنوان لونا ۲ یا لونای جدید نیز می‌شناسند.

ارز دیجیتال لونا (LUNA) در روز ۲۸ ماه می ۲۰۲۲( ۷ خرداد ۱۴۰۱) به بازار کریپتوکارنسی معرفی شد و لونای جدید در قالب ایردراپ میان سرمایه‌گذاری لونای کلاسیک (LUNC) و استیبل کوین UST توزیع شد. از آنجایی که هولدرها اعتماد خود را به شبکه Terra از دست داده بودند در کمتر از سه ساعت پس از عرضه لونای جدید اقدام به فروش دارایی خود کردند و این فشار فروش باعث کاهش قیمت لونا شد.

در حال حاضر رمزارز لونا در قیمت ۱.۵ دلار در حال معامله است و همچون ارز دیجیتال NEAR اختلاف بسیاری زیادی از سقف قیمتی خود دارد. او ام پی فینکس به تازگی ارز دیجیتال LUNA را نیز به لیست ارزهای قابل معامله در بازار معاملات اضافه کرده و کاربران می‌توانند با انواع روش‌های سفارش‌گذاری در بازارهای تومان و تتر به خرید و فروش لونا (LUNA) بپردازند.

ارز دیجیتال لونای کلاسیک (LUNC) به بازار معاملات او ام پی فینکس اضافه شد

همانطور که در قسمت قبل اشاره شد، پس از اختلال در شبکه Terra در آوریل ۲۰۲۲ و سقوط ارزش رمزارز لونا، جامعه حاکمیتی Terra شبکه جدیدی به نام ترا ۲ ایجاد کرد. در این میان شبکه قبلی Terra به ترا کلاسیک تغییر نام داد و هم اکنون ارز دیجیتال لونا کلاسیک با نماد LUNC به عنوان ارز بومی شبکه ترا کلاسیک شناخته می‌شود.

ارز دیجیتال LUNC هم اکنون در جایگاه ۳۹ در وبسایت کوین مارکت کپ قرار گرفته و ارزش بازار آن برابر با یک میلیارد دلار است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید یک میلیون نفر از کاربران بازار ارزهای دیجیتال، ارز LUNC را در واچ لیست خود قرار داده‌اند! لونای کلاسیک (LUNC) در حال حاضر با قیمت ۰.۰۰۰۱ دلار در حال معامله بوده و نزدیک به ۲۵۰ درصد از سقف قیمتی خود فاصله دارد.

صرافی او ام پی فینکس همزمان با لیست کردن ارز دیجیتال LUNA، رمزارز لونای کلاسیک LUNC را نیز به لیست ارزهای قابل معامله در پلتفرم اضافه کرده و معامله‌گران می‌توانند در صورت تمایل در بازارهای “لونا کلاسیک – تومان” و “لونا کلاسیک – تتر” به معامله این رمزارز پرحاشیه و جنجال برانگیز بپردازند.

قابلیت نقشه بازار به پلتفرم او ام پی فینکس اضافه شد

نقشه-بازار-او-ام-پی-فینکس

سومین قسمت از مطلب “پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۵ دسامبر” اما به معرفی قابلیت جذاب و کاربردی نقشه بازار در او ام پی فینکس اختصاص دارد.

صرافی او ام پی فینکس به تازگی امکان مشاهده نقشه بازار را برای کاربران فراهم کرده و معامله‌گران می‌توانند با تنها یک نگاه کلی، اطلاعات بسیار جامع و مناسبی از وضعیت بازار و حجم معاملات به دست آورند. همچنین امکان تفکیک بازارهای تومان و تتر در نقشه بازار وجود داشته و کاربران می‌توانند با جابجایی بین گزینه‌های “پایه تومانی” و “پایه تتری” اطلاعات دقیقی همچون حجم معاملات هم رمزارز در بازار، تغییرات ۲۴ ساعته قیمت و قیمت لحظه‌ای هر دارایی را تنها در یک نگاه به دست آورند.

نقشه بازار در پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده - 5 دسامبر

برای دسترسی به نقشه بازار نیز کافیست وارد وبسایت ompfinex.com شوید و پس از مراجعه به صفحه بازارها، روی “نقشه بازار” کلیک کنید. امکان مشاهده نقشه بازار در صفحه معاملات نیز فراهم شده است.

جهش ۲۰ درصدی قیمت دوج کوین

جهش 20 درصدی دوج کوین در پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده - 5 دسامبر

چهارمین قصسمت از مطلب “پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۵ دسامبر” نیز به بررسی قیمت رمزارز محبوب معامله‌گران ایرانی یعنی دوج کوین اختصاص دارد. ایلان ماسک، این چهره تاثیر گذار بر بازار کریپتو که اکثر معامله گران از او به عنوان به پدر دوج کوین (Doge Father) یاد می‌کنند، در توییتی که در تاریخ ۲۷ نوامبر (۶ آذر) منتشر کرد از نسخه توییتر ۲.۰ و ویژگی‌های آن رونمایی کرد. توئیت‌های طولانی، گفتگوی شخصی بین کاربران، راه‌اندازی سرویس تیک آبی، ویدئو و قایبلیت پرداخت از جمله مواردی است که ایلان ماسک قصد در توئیتر ۲.۰ به آن بپردازد! اما ارتباط این توییت با پامپ ۲۰ درصدی دوج کوین چه بود؟

ویژگی های توییتر 2 و پامپ دوج کوین در پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده - 5 دسامبر

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، ایلان قسمت پرداخت توییتر را خالی گذاشته و همین موضوع باعث شد تا افراد بسیاری، این جای خالی را با دوج کوین که ارز محبوب ایلان ماسک است پر کنند! در پی انتشار این توییت دوج کوین توانست در کمتر از یک روز رشد قیمتی ۲۳ درصدی را تجربه کند و به ۰.۱ دلار برسد.

کاردانو یک سر و گردن بالاتر از اتریوم

ارز دیجیتال کاردانو در پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده - 5 دسامبر

آخرین قسمت از مطلب “پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۵ دسامبر” نیز به بررسی پروژه محبوب اما پر فراز و فرود کاردانو اختصاص دارد.

بر اساس گزارشی که وبسایت تحلیل سنتیمنت منتشر کرده، شبکه کاردانو در جایگاه یک پلتفرم قرارداد هوشمند در مقایسه با سایر پروژه‌ها و پلتفرم‌های موجود در مهم‌ترین معیارهای کلیدی عملکرد بی نظیری داشته و روند توسعه آن نسبت به سایر پلتفرم‌هایی که اهداف و فعالیت‌های مشابهی دارند، بسیار تاثیرگذار بوده است. بر اساس ارزیابی‌هایی که پلتفرم سنتیمنت انجام داده است، لیست ۱۰ پروژه برتر رمزارزی به لحاظ روند توسعه به شرح زیر است:

۱- کاردانو ( ADA)

۲- پولکادات (DOT)

۳- کوزاما (KSM)

۴- کاسماس (ATOM)

۵- اتریوم (ETH)

۶- اینترنت کامیپیوتر (ICP)

۷- استاتوس (SNT)

۸- دیسنترالند (MANA)

۹- فایل کوین (FIL)

۱۰- وگا پروتکل (VEGA)

ارز دیجیتال ADA هم اکنون در قیمت ۰.۳ دلار و در حالی که نزدیک به ۱۰۰۰ درصد از سقف قیمتی خود فاصله دارد در حال معامله است. اما در اختیار داشتن جایگاه اول در این لیست چه تاثیری بر ارز دیجیتال بومی شبکه کاردانو یعنی ADA خواهد داشت؟

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا