تحلیل ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۳۰ مرداد

در سی و نهمین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۳۰ مرداد، بررسی وضعیت کلی بازار رمزارزها در آغاز هفته معاملاتی جدید، معرفی واچ لیست هفتگی ارز دیجیتال، بررسی سه عامل مهم در معاملات هفته و ارائه نکته روانشناسی ترید در این مطلب از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس  همراه شما هستیم.

پادکست پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۳۰ مرداد

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – ۳۰ مرداد

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – 32مرداد
وضعیت بازار ارز دیجیتال در روز دوشنبه 30 مرداد

مطابق با روال هر هفته اولین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۳۰ مرداد» را به بررسی وضعیت کلی مارکت کریپتوکارنسی در اولین روز هفته معاملاتی جدید (دو شنبه ۳۰ مرداد) اختصاص می‌دهیم.

کاهش قیمت بیت‌کوین تا سطح ۲۵,۱۶۶ دلار در روز پنج شنبه هفته گذشته، مهم‌ترین اتفاق بازار بود که مارکت را پس از ۶۰ روز از درجا زدن‌های قیمت خارج کرد. بیت‌کوین با یک کندل نزولی قدرتمند از محدوده ۲۸,۷۰۰ دلار به ۲۶,۶۲۰ دلار رسید و در طی تنها یک روز، کاهش قیمت ۷ درصدی را تجربه کرد.

این اتفاق کل بازار را در فاز منفی فرو برد و تمام آلت‌کوین‌ها با تبعیت از بیت‌کوین، کاهش قیمت قابل توجهی را تجربه کردند. این کاهش قیمت با شتاب کمتر در روز جمعه نیز ادامه پیدا کرد. اما طی سه روز گذشته بازار در یک روند تریدینگ رنج قرار گرفته است.

در حال حاضر بیت‌کوین به درجا زدن‌های خود در محدوده حمایتی ۲۵,۰۰۰ دلار ادامه می‌دهد. فشار فروش در بازار همچنان پابرجاست و حمایت فعلی در نمودار بیت‌کوین، هنوز خود را به عنوان یک منطقه امن برای بیت‌کوین اثبات نکرده است. بنابراین سنتیمنت کلی بازار همچنان منفی بوده و شاخص ترس و طمع بیت‌کوین با قرار گرفتن در فاز ترس، عدد ۳۸ را نشان می‌دهد.

ارز دیجیتال اتریوم نیز از وضعیت مشابهی برخوردار است. دومین رمزارز محبوب بازار سه روز گذشته را در محدوده حمایتی ۱,۶۷۰ دلار سپری کرده و تثبیت قیمت در این حمایت، اصلی‌ترین شرط بازیابی قیمت اتریوم است.

در نمودار دامیننس تتر طی روزهای سه شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه شاهد کندل‌های صعودی قدرتمندی بودیم که سهم تتر از کل بازار را افزایش داد و در نهایت موجب کاهش قیمت ارزهای دیجیتال شد. دامیننس تتر مقاومت ۷.۵ درصدی را با یک کندل پر قدرت پشت سر گذاشته و در مسیر صعودی رسیدن به مقاومت دینامیک ۹.۵ درصد، مقاومت استاتیک ۸.۵ درصد را در پیش‌روی خود دارد.

تتر، بیت‌کوین و اتریوم همچنان پر معامله‌ترین رمزارزها در کل مارکت کریپتوکارنسی هستند که بیش از ۷۵ درصد کل ارزش بازار را به خود اختصاص داده‌اند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که روند نزولی قیمت‌ها در بازار طی چند روز اخیر، موجب کاهش ۱۰ درصدی در شاخص توتال گردیده و حجم معاملات سه رمزارز برتر مارکت را با کاهش قابل توجهی رو به رو کرده است.

علی رغم حاکم بودن یک جو منفی در مارکت کریپتو، رمزارزهای کاوا (KAVA)، لایت‌کوین (LTC) و ان اف تی (NFT) توانستند اولین روز هفته معاملاتی جدید را با نوسان‌های قیمتی مثبت آغاز کنند. از سوی دیگر رمزارزهای ایپ‌کوین (APE)، گالا (GALA) و جی ام ایکس (GMX) با اتمسفر منفی مارکت همراه شدند و کار خود در روز اول هفته معاملاتی جدید را با نوسان‌های منفی شروع کردند.

شاید برایتان جالب باشد که با وجود یک سنتیمنت کلی منفی در بازار، معامله‌گران انتظار نوسان‌های مثبت در هفته پیش‌رو را دارند. پلتفرم تحلیلی Coinglass دیدگاه معاملاتی افراد نسبت به بیت‌کوین طی این هفته را به شکل زیر طبقه‌بندی کرده است:

  • ۵۸ درصد کاربران معتقدند طی این هفته یک روند اصلاحی رو به بالا در انتظار بیت‌کوین است.
  • تنها ۲۶ درصد کاربران تداوم نوسان‌های قیمتی منفی در این هفته را برای بیت‌کوین متصور هستند.
  • ۱۶ درصد کاربران نیز بر ادامه یافتن درجا زدن‌های قیمت در نمودار بیت‌کوین اتفاق نظر دارند.

به نظر می‌رسد که قدرت در دست خریداران است و معامله‌گران بر این باورند که بیت‌کوین و سایر رمزارزها پس از کاهش قیمت قابل توجهی که طی هفته گذشته تجربه کردند، قرار است این هفته را در یک اصلاح قیمتی رو به بالا بگذرانند.

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۳۰ مرداد

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 30 مرداد

دومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۳۰ مرداد» را به ارائه واچ لیست هفتگی ارز دیجیتال و بررسی رمزارزهای مستعد رشد اختصاص می‌دهیم.

همانطور که در قسمت‌ قبل اشاره کردیم، کاهش قیمت ۱۱ درصدی در بیت‌کوین باعث ایجاد یک ذهنیت منفی در معامله‌گران شده است. علی رغم اینکه بیت‌کوین طی سه روز گذشته توانسته در نزدیکی‌های حمایت ۲۵,۰۰۰ دلار باقی بماند، برخی تحلیلگران بر این باورند که لگ دوم کاهش قیمت بیت‌کوین تا سطح روانی و بسیار مهم ۲۰,۰۰۰ دلار ادامه خواهد یافت.

شاید برایتان جالب باشد که این ریزش ناگهانی تنها مختص به بازار رمزارزها نبود و بازار سهام ایالات متحده نیز فشارهای فروش سنگینی را طی هفته گذشته به خود دیده است.

 شاخص‌های اس‌اند‌پی ۵۰۰ (S&P 500) و شاخص مرکب نزدک (Nasdaq Composite) به‌ عنوان نمایندگان بورس آمریکا، به ترتیب ۲.۱ درصد و ۲.۶ درصد کاهش پیدا کردند و برای سومین هفته متوالی، عملکردی منفی از خود به جای گذاشتند. این موضوع نشان می‌دهد شرایط حاکم بر اقتصاد کلان، باعث کاهش ریسک‌پذیری خریداران در بازه زمانی کوتاه‌مدت شده است.


کاهش قیمت بیتکوین، آلت کوین‌های زیادی را با خود به پایین کشید و یک فروش دست‌جمعی در کل بازار رمزارزها رقم زد. با این حال، در این بازار خونین برخی آلت کوین‌ها وجود دارند که ممکن است خود را از روند کلی بازار جدا کنند و پس از رسیدن به سطوح حمایتی مهم، ظرفیت‌هایی برای جهش و صعود قیمت داشته باشند.

در چهل و هشتمین سری از واچ لیست هفتگی او ام پی فینکس، تحلیل تکنیکال نمودار رمزارزهای بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و آپتیمیزم (OP) را در تایم فریم‌های یک روزه و چهار ساعته برای شما قرار داده‌‌ایم.

با مراجعه به مطلب واچ لیست هفتگی ۳۰ مرداد می‌توانید مهم‌ترین سطوح بازگشتی در نمودار این رمزارزها را مورد بررسی قرار دهید و به تناسب استراتژی معاملاتی خود، برای ورود به معاملات جدید تصمیم‌گیری کنید.

سه عامل مهم در معاملات این هفته

کاهش قیمت‌ ناگهانی در بازار بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها نوعی احساس هراسان بودن در معامله‌گران ایجاد کرده‌است. از آن جایی که تحلیل‌گران محدوده حمایتی ۲۵,۰۰۰ دلار را به عنوان یک منطقه امن برای ورود به موقعیت‌های خرید تایید نمی‌کنند، بهتر است کمی منتظر بمانید تا واکنش نهایی بیت‌کوین به این محدوده به طور دقیق مشخص شود.

از همین رو تصمیم گرفتیم تا سومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۳۰ مرداد» را به مرور سه موضوع مهم در معاملات این هفته، اختصاص دهیم:

  • احتمال وقوع تریدینگ رنج در نمودار بیت‌کوین

همانطور که در پاراگراف‌های قبل نیز اشاره کردیم، بیت‌کوین بعد از کاهش قیمت ۱۱ درصدی که تجربه کرده، هم اکنون در یک روند رنج قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود که این رمزارز هفته جاری را نیز بین محدوده ۲۷,۰۰۰-۲۵,۰۰۰ دلار سپری کند.

این موضوع با اصول مربوط به تحلیل تکنیکال نیز سازگار بوده و انتظار می‌رود بیت‌کوین پس از کاهش قیمت قابل توجهی که رقم زده، مدتی را در یک دوره تثبیت قیمتی به استراحت بپردازد.

سناریوهای دیگری نیز برای مسیر بلند مدت بیت‌کوین وجود دارد که پیش‌بینی می‌کند رمزارز شماره یک بازار قرار است طی چند ماه آتی بین کف ۲۵,۰۰۰ دلار و سقف ۳۰,۰۰۰ دلار در یک فاز تریدینگ رنج قرار بگیرد.

  • مهم‌ترین رویدادهای اقتصاد کلان در هفته جاری

علی رغم این که هفته گذشته به لحاظ نرخ‌های اقتصادی ایالات متحده یک هفته نسبتا خلوت بود، تقویم اقتصادی این هفته از دو رویداد مهم در اقتصاد کلان آمریکا صحبت می‌کنند.

 انتشار نرخ جدید شاخص مدعیان بیکاری آمریکا در روز پنج شنبه دوم شهریور ساعت ۱۶:۰۰ و سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در روز جمعه ساعت ۱۷:۳۵ می‌تواند بازارهای مالی از جمله بازار ارزهای دیجیتال را با نوسان‌های قابل توجهی مواجه کند.

پیشنهاد ما به شما این است که تصمیم‌گیری برای معاملات میان مدت و بلند مدت خود را به بعد از سخنرانی پاول و مشخص شدن جهت اصلی مارکت موکول کنید. برای معاملات روزانه نیز بهتر است در زمان انتشار شاخص مدعیان بیکاری و سخنرانی پاول، پوزیشن باز نداشته باشید.

اما اگر در تحلیل فاندامنتال و تحلیل دیتاهای اقتصاد کلان مهارت و تجربه کافی دارید، داستان کمی متفاوت می‌شود. در چنین شرایطی می‌توانید از نوسان‌هایی که بر اثر انتشار اخبار ایجاد می‌شوند، به عنوان فرصتی عالی برای کسب سود روزانه از معاملات اسکلپ استفاده کنید.

  • ترس آشنا در بازار

«آیا بیت‌کوین واقعا آن قدر که وضعیت فعلی بازار نشان می‌دهد، ضعیف است؟» این سوال یکی از چالش‌هایی است که در زمان وقوع ریزش‌های سنگین در بازار به سراغ افرادی می‌رود که فکر خرید در محدوده‌های کف قیمتی را در سر دارند.

بر اساس دیتاهایی که شاخص ترس و طمع کریپتو ارائه می‌کند، از زمان فروپاشی بانک سیلیکون ولی (SVB) در ماه مارس یعنی حدودا شش ماه پیش، فاز ترس بر بازار بیش از همیشه غالب شده و سرمایه‌گذاران کریپتو اکنون بیش از هر زمان دیگری از ورود به موقعیت‌های خرید می‌ترسند!

همانطور که احتمالا می‌دانید هاوینگ بعدی بیت کوین در سال ۲۰۲۴ روی می‌دهد. تاریخچه قیمت بیت‌کوین نشان می‌دهد که این رمزارز در مسیر رسیدن به هاوینگ خود عموما صعود و نزول‌های مختلفی را تجربه می‌کند.

کاهش اخیر در قیمت‌ها نیز بخشی از مسیر رسیدن بیت‌کوین به رویداد هاوینگ است. بنابراین شاید ایده بدی نباشد که در محدود فعلی قیمت، یک پله ورود به معاملات بلند مدت خرید بیت‌کوین را در نظر داشته باشیم.

نکته معاملاتی هفته

نکته معاملاتی 30 مرداد

به رسم همیشه در هفته نامه‌های کریپتویی او ام پی فینکس، آخرین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۳۰ مرداد» را به ارائه یک نکته معاملاتی کاربردی اختصاص می‌دهیم.

«احساسات‌تان را کنترل کنید و یاد بگیرید که کمتر واکنش نشان دهید.»

چرا باید در زمان معامله‌گری احساساتمان را کنترل کنیم؟ آیا این کنترل احساسات تنها به احساسات منفی اشاره دارد؟ یا اینکه اتفاقات مثبت و خوشایند هم نیاز به کنترل شوندگی دارند؟ بیایید تا مفصل در موردشان صحبت کنیم.

خشم، ترس، طمع و غرور مهم‌ترین احساساتی هستند که در زمان ترید بر ذهن معامله‌گر غالب می‌شود. اگر حد ضرر یک معامله فعال شود چه اتفاقی درون شما رخ می‌دهد؟ به احتمال زیاد درگیر احساس خشم خواهید شد. خشم از اینکه چرا در معامله مبلغ مشخصی را باختید؟!

در چنین شرایطی اگر نتوانید خشم به وجود آمده را کنترل کنید، این خشم شما را در مسیر انتقام از بازار قرار می‌دهد تا بتوانید ضرر وارد شده را به هر نحوی که هست، جبران کنید! عاقبت انتقام از بازار را هم بارها و بارها در نکات معاملاتی هفته نامه‌های او ام پی فینکس برایتان تشریح کرده‌ایم…

اگر پس از فعال شدن حد سود یک معامله احساس غرور و طمع بر ذهن شما غالب شود، احتمالا تصمیم می‌گیرید تا به معامله‌ کردن ادامه دهید و از مهارت‌های فوق پیشرفته‌ای که دارید برای درو کردن بازار استفاده کنید!

در چنین شرایطی سرنوشتی به جز از دست دادن همان مقدار سودی که در معامله اول به دست آورده بودید، در انتظارتان نخواهد بود. می‌بینید؟ تمام احساساتی که در زمان معامله‌گری به شما دست می‌دهد، چه احساس ترس و خشم ناشی از ضرر و چه احساس طمع و غرور ناشی از سود، نیاز به کنترل شدن دارند.

برای آن که بتوانید در بازارهای مالی عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشید، لازم است در مرحله اول با خودتان مواجه شوید و حفره‌های شخصیتی که از عدم کنترل احساسات ناشی می‌شوند را در وجود خود پر کنید!

سلب مسئولیت در محتوای پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 30 مرداد


الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا