تحلیل ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۱ فروردین

مسترکارت کارت مسافرتی

در بیست و سومین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس، با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۱ فروردین، معرفی واچ لیست هفتگی، بررسی مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر بازار در هفته پیش‌رو، معرفی مسترکارت مسافرتی او ام پی فینکس و نکته معاملاتی هفته همراه شما هستیم.

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۱ فروردین

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 21 فروردین و جدول قیمت

بیت‌کوین روزهای پایانی هفته گذشته را در یک روند تریدینگ رنج بین سطوح ۲۷۰۰۰ دلار و ۲۸۰۰۰ دلار گذراند و نوسان‌های قابل توجهی را تجربه نکرد. در حال حاضر رمزارز شماره یک بازار در نمودار هفتگی خود مشغول تشکیل سومین الگوی کندل دوجی (Doji) به‌صورت متوالی بوده و این موضوع نشان‌دهنده آن است که معامله‌گران حاضر در بازار همچنان نسبت به ادامه مسیر بیت‌کوین تردید دارند.


نکته جالب توجه این است که این روند خنثی، تنها گریبان بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال را نگرفته و شاخص‌های بازار سهام نیز از همین قاعده پیروی کرده‌اند. جوریِن تیمر، رئیس کمپانی مدیریت سرمایه فیدلیتی (Fidelity Investments)، روز ۷ آوریل (۱۸ فروردین) در توییتر خود نوشت که شاخص اس‌اند‌پی ۵۰۰ (S&P 500 Index) ۹ ماه گذشته را در یک خنثی سپری کرده و هم اکنون در آستانه یک شکست (Breakout) قیمتی است.


عدم موفقیت بیت کوین در شکست سطح ۳۰,۰۰۰ دلار منجر به سیو سود سرمایه‌گذارانی شد که معاملات خود را در بازار آلت‌کوین‌ها به ثبت رسانده بودند. این موضوع بدین معناست که معامله‌گران همچنان دیدگاه‌های مثبت خود را حفظ کرده و منتظر یک حرکت صعودی جدید در نمودار هستند. از همین روی تصمیم گرفتیم تا طبق روال هر دوشنبه، تحلیل تکینکال بیت‌کوین و آلت‌کوین‌های مستعد رشد را ارائه کنیم.

در سی‌و‌یکم سری از واچ لیست هفتگی در وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، موقعیت‌های معاملاتی رمزارزهای بیت‌کوین (BTC)، کاردانو (ADA)، استلار (XLM) و آوه (AVVE) را بررسی خواهیم کرد. برای مشاهده کامل توضیحات تحلیل‌ها می‌توانید از مطلب زیر استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: واچ لیست هفتگی ۲۱ فروردین | او ام پی فینکس

۳ عامل مهم در معاملات این هفته

3 عامل مهم در معاملات این هفته

دومین و البته مهم‌ترین قسمت‌ از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۱ فروردین» به بررسی مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر روند بازار ارزهای دیجیتال در هفته پیش‌رو اختصاص یافته است. انتشار جدیدترین نرخ شاخص بهای مصرف کننده (CPI)، گزارش آخرین نشست پولی فدرال رزرو آمریکا و کندل هفتگی بیت‌کوین، مهم‌ترین موارد موثر بر قیمت رمزارزها در هفته جاری هستند که هر یک را به صورت جداگانه در ادامه بررسی خواهیم کرد.

۱- شاخص بهای مصرف‌کننده (CPI)

در روز چهارشنبه هفته جاری یعنی بیست و سوم فروردین، شاخص CPI مربوط به ماه مارس اعلام خواهد شد. شاخص CPI یکی از مهم‌ترین معیارهای سنجش میزان تورم در اقتصاد آمریکاست و چنانچه نرخ جدید CPI رنگ و بوی تورمی داشته باشد، انتظاراتی مبنی بر ادامه‌دار شدن روند افزایش نرخ بهره در ذهن معامله‌گران ایجاد خواهد شد. این موضوع می‌تواند دارایی‌های پرریسک مثل بیت‌کوین و سایر رمزارزها را تحت تاثیر نوسانات منفی قرار دهد.

۲- گزارش آخرین نشست پولی فدرال رزرو – FOMC Minutes

این گزارش آخرین تصمیمات اتخاذ شده توسط مقامات پولی فدرال رزرو آمریکا پیرامون روند تغییرات نرخ بهره را توضیح خواهد داد و منجر به شکل‌گیری انتظارات تورمی جدید در معامله‌گران می‌شود. اگر آخرین تصمیمات مسئولان فدرال رزرو بر مبنای افزایش سرعت بالا بردن نرخ بهره چیده شده باشد، ممکن است بازارهای مالی از جمله بازار رمزارزها را درگیر نوسان‌های منفی کند. این گزارش در روز چهارشنبه بیست و سوم فروردین منتشر خواهد شد.

۳- کندل هفتگی بیت‌کوین در بالاترین سطح از ابتدای ۲۰۲۳

3- کندل هفتگی بیت‌کوین در بالاترین سطح از ابتدای 2023

بعد از رسیدن قیمت بیت‌کوین به ۲۸۰۰۰ دلار، این رمزارز سه هفته کامل را در یک روند تریدینگ رنج در محدوده ۲۸۰۰۰-۲۷۰۰۰ دلار سپری کرد و هفته گذشته به بالاترین سطح نسبت به ۱۰ هفته پیش رسید. مایکل وندی‌پوپ (Michaël van de Poppe)، یکی از مطرح‌ترین تحلیلگران بازار رمزارزها، در توییتر خود عنوان کرد که باقی ماندن بیت‌کوین در این محدوده قیمتی نشانه بسیار خوبی برای ادامه صعود قیمت به سمت اهداف ۳۰۰۰۰ دلار و ۳۲۰۰۰ دلار است.

جدیدترین‌ها در او ام‌ پی‌ فینکس – آشنایی با مستر کارت مسافرتی

مستر کارت او ام پی فینکس

در سومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۱ فروردین» به معرفی جدیدترین قابلیت پلتفرم او ام پی فینکس یعنی «مستر کارت مسافرتی» می‌پردازیم. با استفاده از این سرویس شما می‌توانید در سفرهای خارج کشور از هر فروشگاهی که مد نظرتان است خرید کنید، از دستگاه‌های خود پرداز سراسر دنیا وجه نقد دریافت کنید و یا از طریق درگاه‌های بین‌المللی به راحتی پرداخت آنلاین انجام دهید.

اگر به دنبال ایجاد حساب کاربری و خرید اشتراک از پلتفرم‌های یوتیوب (Youtube)، اسپاتیفای (Spotify)، نتفیلیکس (Netflix)، اپل استور (App Store)، نسخه پریمیوم پلتفرم تریدینگ ویو (Tradingview) و …. هستید، مستر کارت او ام پی فینکس به راحتی این امکان را برای شما فراهم می‌کند. کافیست وارد قسمت «باشگاه مشتریان» شوید و از طریق بارگذاری اطلاعات پاسپورت خود، مراحل احراز هویت در او ام پی فینکس را تکمیل کنید.

پس از آن می‌توانید با اتصال به درگاه پرداخت آنلاین، مستر کارت مورد نظر خود را خریداری کنید. در نهایت نیز می‌توانید از طریق احراز هویت حضوری در کشور ترکیه، مستر کارت مورد خود را دریافت کرده و از هر پایانه فروشگاهی در هر جای دنیا که در نظر دارید، خرید انجام دهید. در صورت وجود هر گونه سوال در مورد سرویس مستر کارت می‌توانید از طریق چت آنلاین وبسایت و اپلیکیشن و یا تماس تلفنی با شماره ۰۲۱۵۲۶۹۴۰۰۰ با واحد پشتیبانی او ام پی فینکس در ارتباط باشید.

نکته معاملاتی

نکته معاملاتی در پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 21 فروردین

مطابق با رسم همیشه، مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۱ فروردین» را با ارائه نکته معاملاتی هفته به پایان می‌رسانیم:

“یکی از سخت‌ترین کارها در معامله‌گری این است که یاد بگیرید بعد از یک معامله زیان‌ده، به جای تلاش برای یافتن یک معامله سودآور و جبران زیان، کنار بروید و به دنبال انتقام از بازار نباشید!”

همان قدر که فعال شدن حد سود یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌ها در زمان معامله است، فعال شدن حد ضرر نیز یکی از اتفاقاتی است که معامله‌گران را به شدت آزار می‌دهد! لحظه‌ای که در بازار حد ضرر شما فعال می‌شود یا اصطلاحا استاپ می‌خورید (!) معمولا حاضر می‌شوید هر کاری انجام دهید تا ضرر معامله را جبران کنید.

در چنین مواقعی عموما احساس خشم، غرور و اضطراب بر شما غالب شده و توانایی تشخیص درست مسائل را نخواهید داشت. این موضوع به لحاظ علمی نیز ثابت شده‌است؛ زمانی که اضطراب و ترس وجود شما را در بر می‌گیرد، اعصاب و سلول‌های مغزی دیگر توانایی پردازش ورودی‌های جدید را ندارند. به بیان دیگر زمانی که ترس و اضطراب بر شما غالب شود، دیگر نمی‌توانید مسیر حرکت قیمت را به درستی درک کنید و با احتمال بسیار بالایی تصمیمات اشتباهی خواهید گرفت!

بنابراین اگر جزء آن دسته از افرادی هستید ک به صورت روزانه ترید می‌کنید، پیشنهاد ما به شما این است که برای هر روز معاملاتی خود یک حد ضرر مشخص داشته باشید و در صورت فعال شدن حد ضرر روزانه‌تان، با خود عهد ببنید که از پای سیستم بلند شوید و جبران معاملات ضررده را به روز دیگری که ذهن آرامی دارید، موکول کنید.

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا