تحلیل ارز دیجیتالواچ لیست هفتگی

واچ لیست هفتگی ۲۲ آبان؛ او ام پی فینکس

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، بیت کوین هفته میلادی گذشته را با تقریباً ۶ درصد رشد به پایان رساند که نشان از تداوم تقاضا از سوی خریداران داشت. مایکل سیلور، هم‌بنیانگذار کمپانی مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، طی سخنرانی خود در همایش ارز دیجیتال استرالیا در روز ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان)، اظهار کرد تقاضای ماهانه این رمزارز ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۴، بین ۲ تا ۱۰ برابر افزایش پیدا کند و در کنار رویداد هاوینگ بیت کوین (Halving)، این دو عامل منجر به رشد ارز دیجیتال برتر خواهند شد.

پادکست واچ لیست هفتگی ۲۲ آبان


در حال حاضر تحلیل‌گران به یک توافق نسبی در مورد رشد قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ رسیده‌اند و مشغول ارزیابی سقف قیمت در این سال هستند. فیلیپ سوییفت، خالق پلتفرم تحلیل‌گر لوک‌اینتوبیت‌کوین (LookIntoBitcoin)، با استفاده از اندیکاتور آنچین قیمت نهایی (Terminal Price)، می‌گوید بیت کوین طی سایکل صعودی بعدی خود حداقل به ۱۱۰,۰۰۰ دلار می‌رسد.


اما حین این‌که رهبر ارزهای دیجیتال تمام توجهات فعلان بازار را به خود جلب کرده، برخی آلت کوین‌ها هم هستند که نرخ رشد بیشتری را نسبت به بیت کوین ثبت کرده‌اند و عملکرد کلی آلت کوین‌ها، احتمال تشکیل یک آلت سیزن (Altseason) را نشان می‌دهد. در صورتی که این جو مثبت در بازار ارز دیجیتال پایدار باقی بماند، آلت کوین‌هایی که رشد داشته‌اند ممکن است با اصلاح قیمت و برداشت سود سرمایه‌گذاران مواجه شوند، و رمزارزهایی که از بازار اصطلاحاً جا مانده‌اند، پتانسیل آغاز حرکت صعودی را پیدا خواهند کرد.


به این ترتیب در واچ لیست هفتگی ۲۲ آبان ماه، ابتدا به تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) و سپس آلت کوین‌های اتریوم (ETH) و گراف (GRT) در تایم فریم‌های مختلف می‌پردازیم.


مطالعه بیشتر: استراتژی معامله معکوس یا “Reversal Trading” چیست؟

واچ لیست هفتگی ۲۲ آبان؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

بیت کوین طی سه روز گذشته، بالاتر از کانال صعودی مشخص‌شده در نمودار ۱ روزه معامله شده است که یعنی خریداران به‌خوبی از سطح شکسته‌شده حمایت می‌کنند. رمزارز برتر مثل همیشه، نخستین ارز دیجیتال مورد تحلیل در واچ لیست هفتگی ۲۲ آبان ماه است.

تحلیل بیت کوین در نمودار 1 روزه
تحلیل بیت کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView


اکنون خریداران تلاش خواهند کرد تا قیمت بیتکوین را از مقاومت ۳۸,۰۰۰ دلاری عبور دهند تا در نهایت به ۴۰,۰۰۰ دلار برسند. میانگین متحرک‌های (MAs) بیت کوین در این تایم فریم به‌سمت بالا در حرکت هستند که کنترل بازار را در دست خریداران نشان می‌دهند، اما شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI) در ناحیه اشباع خرید (Overbought) قرار دارد و احتمال اصلاح قیمت را سیگنال می‌دهد.


در صورتی که قیمت BTC به داخل کانال ترسیم‌شده بازگشت داشته باشد، به این معنی است که سطوح بالاتر قیمت در نقش مقاومت ظاهر شده‌اند. این شرایط ممکن است مسیر کاهش قیمت تا خط حمایت کانال در نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰D EMA) در ۳۴,۷۸۴ دلار را هموار سازد.


فروشندگان به‌منظور کاهش و اصلاح عمیق‌تر بیت کوین، باید قیمت را تا زیر این کانال پایین بیاورند که در صورت موفقیت آن‌ها، بیت کوین ممکن است تا ناحیه حمایتی بین ۳۲,۴۰۰ دلار تا ۳۱,۰۰۰ دلار، دچار کاهش شود.

تحلیل بیت کوین در نمودار 4 ساعته
تحلیل بیت کوین در نمودار ۴ ساعته – TradingView


بررسی نمودار ۴ ساعته بیت کوین، نشان می‌دهد که خریداران کف‌های قیمت در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را خریده‌اند، اما موفق نشدند روند صعودی را ادامه دهند. این یعنی که بیت کوین در سطوح بالاتر از تقاضای کمتری برخوردار است و فروشندگان جهت استفاده از این موقعیت، باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشانند. در این صورت، قیمت ارز دیجیتال BTC ممکن است تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۰D SMA) کاهش پیدا کند.


اما از سویی دیگر، چنانچه قیمت از سطوح فعلی افزایش داشته باشد، به این معنی است که خریداران توانسته‌اند سطح شکسته‌شده کانال را به حمایت تبدیل کنند. چنین عملکردی، پتانسیل تشکیل یک رالی (حرکت صعودی / Rally) تا ۳۸,۰۰۰ دلار را به قیمت بیت کوین می‌دهد.


مطالعه بیشتر: معرفی بهترین اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۲۲ آبان؛ تحلیل تکنیکال اتریوم (ETH)

شرایط قیمت اتریوم در تایم‌ فریم‌های بالا و پایین صعودی دیده می‌شود و خریداران و هولدرها، به‌ویژه بعد از تایید ETF اسپات بلک‌راک، اطمینان بیشتری به آلت کوین برتر بازار پیدا کرده‌اند. اتریوم در نمودار هفتگی، شاهد تشکیل یک سقف جدید در ناحیه ۲,۰۰۰ دلاری بوده و هم‌اکنون بالاتر از الگوی مثلث صعودی (Ascending Triangle) در این نمودار، معامله می‌شود. در ادامه به تحلیل اتریوم در واچ لیست هفتگی ۲۲ آبان می‌پردازیم.

تحلیل اتریوم در نمودار هفتگی
تحلیل اتریوم در نمودار هفتگی – TradingView


خطوط روندی که در نمودار هفتگی اتریوم یک الگوی مثلث را تشکیل داده، احتمال تداوم رشدهای قیمت را بیشتر نشان می‌دهند و در صورت تایید الگو، هدف قیمت ETH به‌میزان ارتفاع مثلث برآورد می‌شود. این مثلث که از سطح ۸۶۵ دلاری تا سقف ۲,۰۳۵ دلار ایجاد شده، یک هدف ۱۳۴ درصدی را برای قیمت نشان می‌دهد که یعنی اتریوم در تایم فریم هفتگی، می‌تواند تا ۴,۷۳۶ دلار رشد داشته باشد.


شاخص RSI اتریوم در این تایم فریم نیز در سطح ۶۴ واحد قرار دارد که یعنی قیمت در وضعیت صعودی قرار دارد و همچنان می‌تواند به رشدهای خود ادامه دهد. ستون‌های سبزرنگ اسیلاتور آسام (Awesome Oscillator / AO) نیز نشان از تداوم فعالیت خریداران در بازار اتریوم دارند.


اما در آن روی سکه، برداشت سود سرمایه‌گذاران ممکن است سناریوهای صعودی برای قیمت اتریوم را نامعتبر کند. در صورت تداوم فشار فروش اتریوم، قیمت ممکن است تا حمایت و سطح روانی (Psychological Level) 15,000 دلار کاهش پیدا کند و پتانسیل صعود را از اتریوم بگیرد.

تحلیل اتریوم در نمودار 1 روزه
تحلیل اتریوم در نمودار ۱ روزه – TradingView


اتریوم در نمودار ۱ روزه نیز، در پی فعالیت نهنگ‌ها به سقف ۲,۱۴۰ دلاری سال ۲۰۲۳ رسید و اکنون، در صورتی که سرمایه‌گذاران شخصی نیز از قیمت‌ها حمایت کنند، اتریوم می‌تواند مقاومت‌های پیش رو را شکسته و به‌سمت ۲,۵۰۰ دلار شروع به حرکت کند.


اما چنانچه خریداران به‌ویژه در حمایت ۱,۹۰۵ دلاری عملکرد خوبی نداشته باشند، فروشندگان می‌توانند مسیر حرکت قیمت را تغییر دهند. از دست‌رفتن این حمایت می‌تواند منجر به کاهش قیمت ETH تا میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (۲۰۰D EMA) در سطح ۱,۷۹۱ دلار شود.


اتریوم در حال حاضر بالاتر از این میانگین متحرک و همتای ۵۰ روزه آن (۵۰D EMA) معامله می‌شود و از این اندیکاتورها، سیگنال صعودی دریافت می‌کند. در صورت بازگشت قیمت ارز ETH به سطح ۲,۱۰۰ دلار، احتمال شکست صعودی از مقاومت ۲,۱۴۳ دلاری به‌وجود خواهد آمد.


اما چنانچه حمایت ۲,۰۲۱ دلار از دست برود، قیمت اتریوم در مرحله اول تا ۱,۹۲۶ دلار و سپس ۱,۹۰۵ دلار کاهش پیدا می‌کند. شاخص RSI چهارده روزه اتریوم، هم‌اکنون از ۷۳ واحد عبور کرد که یعنی این رمزارز در ناحیه اشباع خرید قرار دارد و ممکن است فشار فروش در مقاومت ۲,۱۴۳ دلاری افزایش داشته باشد.


مطالعه بیشتر: معرفی ۹ استراتژی معاملاتی برتر در بازار ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۲۲ آبان؛ تحلیل تکنیکال گراف (GRT)

ارز دیجیتال گراف در نمودار ۱ روزه، پس از رشد ناگهانی قیمت یک اصلاح را تجربه می‌کند، اما نکته مثبت این‌جا است که خریداران موفق شدند قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در سطح ۰.۱۲ دلار حفظ کنند. این شرایط، احتمال ادامه مسیر صعودی را برای قیمت گراف بیشتر می‌کند. ارز دیجیتال GRT آخرین رمزارزی است که در واچ لیست هفتگی ۲۲ آبان، به تحلیل آن می‌پردازیم.

تحلیل گراف در نمودار 1 روزه
تحلیل گراف در نمودار ۱ روزه – TradingView


قیمت ارز گراف در تلاش برای ادامه حرکت صعودی خود بوده، اما فروشندگان در سطح ۰.۱۴ دلار، مقاومت سرسختی را تشکیل داده‌اند. در عین حال، خطوط میانگین متحرک‌ها رو به بالا در حرکت‌اند و شاخص قدرت نسبی گراف نیز در ناحیه مثبت قرار دارد که یعنی این اندیکاتور ها، مسیر احتمالی گراف را به‌سمت مقاومت پیش رو نشان می‌دهند.


به این ترتیب، در صورتی که خریداران بر مقاومت ۰.۱۶ دلاری غلبه کنند، روند صعودی گراف ادامه پیدا خواهد کرد و می‌تواند تا ۰.۲۱ دلار این حرکت را پیش ببرد. اما خلاف این سناریو زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت GRT کاهش پیدا کند و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد. چنین عملکردی به‌منزله اتمام حرکت صعودی برای گراف خواهد بود.

تحلیل گراف در نمودار 4 ساعته
تحلیل گراف در نمودار ۴ ساعته – TradingView


قیمت گراف در نمودار ۴ ساعته، حمایت خود را در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه پیدا کرده است، اما فروشندگان در تلاش‌اند تا این حرکت را در سطح ۰.۱۴ دلار متوقف کنند. در صورتی که خریداران این مقاومت را پشت سر بگذارند، مرحله بعدی برای گراف تست مجدد ۰.۱۶ دلار خواهد بود. انتظار می‌رود در این سطح، نبرد شدیدی میان خریداران و فروشندگان شکل بگیرد.


اما در سناریوی نزولی، مهم‌ترین سطح برای این رمزارز میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه است. در صورت شکست نزولی از این سطح، قیمت گراف ممکن است تا حمایت قوی ۰.۱۲ دلاری کاهش داشته باشد که البته پیش‌بینی می‌شود این سطح، خریداران زیادی را به خود جذب کند.


در واچ لیست هفتگی ۲۲ آبان ماه، ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم و گراف را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات مهم از واچ لیست هفتگی ۲۲ آبان

بهترین واچ لیست ارز دیجیتال چیست؟

بهترین واچ لیست ارز دیجیتال، متشکل از رمزارزهایی که فاکتورهای فاندامنتال و تکنیکال ارزهای آن، با یکدیگر هم‌خوانی داشته و در وضعیت صعودی قرار دارند.

واچ لیست ارز دیجیتال امروز چه ارزهایی دارد؟

واچ لیست امروز را ارزهای دیجیتال بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و گراف (GRT) تشکیل داده که در بالا تحلیل تکنیکال آن‌ها را پوشش داده‌ایم.

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه چیست؟

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه بیت کوین (BTC) و به‌طور کل رمزارزهایی هستند که نقدینگی و حجم معاملات بالا و بازاری فعال و قوی دارند.

سلب-مسئولیت-واچلیست-هفتگی-22-آبان

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا