تحلیل ارز دیجیتالواچ لیست هفتگی

واچ لیست هفتگی ۴ دی؛ او ام پی فینکس

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، صنعت و اکوسیستم رمزارزها دائماً در حال تغییر و تحول است که یکی از آن‌ها، سخت‌گیری نهادهای نظارتی و قانونی ایالات متحده در برابر این بازار و دارایی‌ها است. یکی از مهم‌ترین رویدادهای پیرامون این موضوع، جدال قانونی وزارت دادگستری این کشور (DOJ) با صرافی ارز دیجیتال بایننس (Binance) و مدیرعامل سابق آن چانگ‌پنگ ژائو (CZ) بود که در نهایت با پرداخت جریمه ۴ میلیارد دلاری بایننس و استعفای CZ، این پرونده بسته شد.

پادکست واچ لیست هفتگی ۴ دی


کارشناسان معتقدند این تحولات برای ETF های اسپات بیت کوین، می‌تواند پیامدهای مثبت و منفی داشته باشد که ظاهراً با پیشرفت‌هایی که کمپانی‌های متقاضی این صندوق‌های سرمایه‌گذاری در مذاکرات خود با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) داشته‌اند، برآیند فعلی برای بیت کوین و کل بازار ارز دیجیتال مثبت به نظر می‌رسد. برخی تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند تایید اولین ETF اسپات، قیمت بیت کوین را از مرز ۱۰۰,۰۰۰ دلار عبور می‌دهد و مارکت کپ (ارزش بازار / Market Capitalization) این رمزارز را دو برابر خواهد کرد.


شاخص بازار کوین‌دسک (CoinDesk Market Index / CMI) در بحبوحه خوش‌بینی‌ها و امید سرمایه‌گذاران به‌ویژه در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳، نشان از یک رشد ۱۲۵ درصدی در دارایی‌های برتر بازارهای دیجیتال و سنتی نظیر بیت کوین، اتریوم و شاخص اس‌اند‌پی ۵۰۰ (S&P 500) دارد. بخش بزرگی از این رشدها مربوط به سه ماهه ابتدایی و انتهایی سال ۲۰۲۳ بوده و بهترین عملکرد را در این بین، بیت کوین رقم زده است. نکته جالب این‌جا است که شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ در ۲۰۲۳، تنها ۲۳ درصد رشد داشته است.


بیت کوین به‌عنوان رهبر ارزهای دیجیتال، اثرات مثبت عملکرد خود را بر روی اکثر آلت کوین‌های بازار نیز گذاشته و از این رو در واچ لیست ارزهای دیجیتال امروز و هفته پایانی سال ۲۰۲۳، به بررسی آلت کوین‌هایی می‌پردازیم که به گفته تحلیل‌گران پتانسیل رشد خوبی برای سال ۲۰۲۴ از خود نشان داده‌اند.


به این ترتیب، در واچ لیست هفتگی ۴ دی ماه، ابتدا به تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) و سپس آلت کوین‌های اپتوس (APT) و رندر توکن (RNDR) در نمودارهای هفتگی و روزانه می‌پردازیم.


مطالعه بیشتر: آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۴ دی؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

بیت کوین در نمودار هفتگی، در آستانه تشکیل یک تقاطع طلایی (Golden Cross) بین میانگین متحرک‌های ساده (SMAs) 50 روزه و ۲۰۰ روزه قرار دارد که یک سیگنال صعودی قوی برای رمزارز برتر بازار محسوب می‌شود. بیت کوین مانند هر هفته، نخستین ارز دیجیتال مورد تحلیل در واچ لیست هفتگی ۴ دی ماه است.

تحلیل بیت کوین در نمودار هفتگی
تحلیل بیت کوین در نمودار هفتگی – TradingView


اکنون با توجه به این تقاطع طلایی، در صورت تکمیل و تایید آن احتمال تغییر روند کلی قیمت بیت کوین وجود خواهد داشت. بیت کوین از سال ۲۰۱۱ تا کنون شاهد ۱۰ تقاطع طلایی در نمودار خود بوده که ۲ نمونه آن در سال ۲۰۲۳ تشکیل شده‌اند و طی ۶ ماه آینده پس از تشکیل آن، برای سرمایه‌گذاران سودهای خوبی به‌همراه داشته‌اند.


چنین عملکرد در نمودار قیمت بیتکوین، نشان از خوش‌بینی و جو مثبت در بازار و میان سرمایه‌گذاران دارد که البته، تقاطع طلایی را نباید در قالب یک سیگنال معاملاتی در نظر گرفت و بلکه، چشم‌اندازی کلی از روند و عملکرد بازار طی هفته‌ها و ماه‌های آتی را نشان می‌دهد.


از ۸ رویداد قبلی که بیت کوین شاهد یک تقاطع طلایی بوده، در ۵ مورد آن قیمت بین ۶ تا ۱۲ ماه آتی رشد پیدا کرده و ۲ رویداد، بیشتر از ۱۲ ماه زمان برای رشد قیمت نیاز داشتند و در این بین تنها یک رویداد بود که طی آن، قیمت بیت کوین تا ۲۴ ماه پس از تشکیل تقاطع طلایی خود، رشد قیمت را تجربه نکرد.

تحلیل بیت کوین در نمودار 1 روزه
تحلیل بیت کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView


اما بیت کوین در نمودار ۱ روزه، بالاتر از میانگین متحرک‌های نمایی (EMAs) 50 روزه و ۲۰۰ روزه معامله می‌شود؛ به این معنی که این اندیکاتورها، برای قیمت سیگنال صعودی ارسال می‌کنند. به این ترتیب، چنانچه قیمت BTC به‌ ۴۴,۰۰۰ دلار برسد، پتانسیل رشد را ابتدا تا ناحیه مقاومتی ۴۴,۷۰۰ دلار و سپس تا سقف ۴۴,۷۴۷ دلاری ماه دسامبر پیدا خواهد کرد.


در غیر این صورت، شکست نزولی از حمایت ۴۲,۹۶۸ دلاری می‌تواند منجر به کاهش بیشتر قیمت تا سطح حمایتی بعدی در ۳۹,۶۶۱ دلار شود. شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI) در تایم فریم ۱ روزه، هم‌اکنون در سطح ۶۱.۵۰ واحد قرار دارد که سناریوی رشد قیمت بیت کوین تا مقاومت ۴۴,۷۰۰ دلار و اصلاح پس از آن را محتمل‌تر نشان می‌دهد.


مطالعه بیشتر: معرفی ۵ اندیکاتور آسان و کاربردی برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۴ دی؛ تحلیل تکنیکال اپتوس (APT)

ارز دیجیتال اپتوس در نمودار هفتگی و روزانه، در یک روند صعودی قرار گرفته است. قیمت اپتوس در حال حاضر بین ۶.۵۳ دلار تا ۷.۳۷ دلار در بازارها معامله می‌شود و طی ۱ ماه اخیر، نزدیک به ۱۸ درصد رشد قیمت داشته است. در ادامه، به تحلیل تکنیکال اپتوس در واچ لیست هفتگی ۴ دی می‌پردازیم.

تحلیل اپتوس در نمودار 1 روزه
تحلیل اپتوس در نمودار ۱ روزه – TradingView


قیمت ارز APT در نمودارها، چشم‌اندازی خنثی اما متمایل به رشد داشته و اندیکاتورهای تکنیکال این رمزارز، پتانسیل خوبی برای صعود قیمت نشان می‌دهند. شاخص RSI اپتوس در سطح ۵۵.۸۷ قرار دارد که مومنتوم (قدرت حرکت / Momentum) خنثی را نشان داده، اما اسیلاتور آسام (Awesome Oscillator / AO) با رسیدن به سطح ۲.۱۱ واحد سیگنال خرید اپتوس را می‌دهد که یعنی، قیمت قابلیت ادامه رشد دارد.


میانگین متحرک‌های این رمزارز نیز سیگنال صعودی قوی را برای اپتوس نشان می‌دهند؛ به بیان دقیق، میانگین متحرک‌های نمایی و ساده ۲۰۰ روزه اپتوس به‌ترتیب در سطوح ۶.۸۴ دلار و ۶.۷۲ دلار، تداوم روند صعودی را در تایم فریم‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت نمایش می‌دهند. سطوح مقاومتی قیمت APT در ۸.۱۱ دلار و ۹.۱۶ دلار قرار دارند و حمایت‌های این رمزارز نیز، سطوح ۵.۳۵ دلار و ۳.۶۴ دلار برآورد شده‌اند.


به این ترتیب، می‌توان گفت ارز دیجیتال APT پیش از رسیدن به سطوح مقاومتی، هنوز قابلیت رشدهای بیشتری را دارد. از برآیندهای اندیکاتورهای تکنیکال این رمزارز، ذهنیت و تمایلات (Sentiment) خنثی سرمایه‌گذاران با تمایل به رشد قیمت اپتوس مشاهده می‌شود که در روزهای پایانی سال میلادی، معاملات این رمزارز باید با احتیاط بیشتری انجام شوند.


مطالعه بیشتر: آموزش استراتژی معامله سوئینگ (Swing Trading)

واچ لیست هفتگی ۴ دی؛ تحلیل تکنیکال رندر توکن (RNDR)

ارز دیجیتال رندر طی روزهای اخیر، شاهد سیگنال‌های ضد و نقیضی در نمودار قیمت خود است که البته، در حال حاضر در یک روند صعودی بین سطوح ۲.۴۳ دلار و ۳.۹۶ دلار قرار دارد. رندر توکن آخرین رمزارزی است که در واچ لیست هفتگی ۴ دی ماه، به تحلیل و بررسی آن می‌پردازیم.

تحلیل رندر توکن در نمودار 1 روزه
تحلیل رندر توکن در نمودار ۱ روزه – TradingView


شاخص قدرت نسبی رندر توکن در نمودار ۱ روزه، به سطح ۶۵.۶۷ واحد رسیده که وضعیت قیمت را خنثی اما متمایل به صعود نشان می‌دهد و این در حالی است که مومنتوم قیمت صعودی بوده و اندیکاتور مکدی (MACD) نیز، با رسیدن به سطح ۰.۳۲۰۰ واحد، سیگنالی مبنی بر رشد قیمت رندر توکن را ارسال می‌کند.


میانگین متحرک‌های ارز دیجیتال RNDR هم نشان از یک روند صعودی قوی دارند؛ میانگین متحرک‌های نمایی و ساده ۲۰۰ روزه رندر توکن، به‌ترتیب در سطوح ۱.۹۲ دلار و ۱.۹۶ دلار قرار دارند که یعنی برای قیمت سیگنال صعودی داشته و این رمزارز را در یک روند رو به رشد نشان می‌دهند. سطوح مقاومتی پیش روی قیمت رندر توکن نیز، در سطوح ۲.۸۶ دلار و ۳.۳۴ دلار دیده می‌شوند و حمایت‌های این رمزارز، ۱.۷۱ دلار و ۱.۰۵ دلار برآورد شده‌اند.


این یعنی که رندر توکن برای اصلاح یا توقف قیمت، هنوز پتانسیل رشد را دارد. قیمت رندر توکن برای نخستین بار طی ۶۰۰ روز گذشته از مرز ۳ دلار عبور کرد که نشان از اطمینان و جذب سرمایه‌گذاران جدید به بازار و متعاقباً، تداوم روند صعودی این رمزارز دارد.


در واچ لیست هفتگی ۴ دی ماه، ارزهای دیجیتال بیت کوین، اپتوس و رندر توکن را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار در مورد واچ لیست هفتگی ۴ دی ماه

واچ لیست امروز چیست؟

در واچ لیست ارز دیجیتال امروز، ابتدا تحلیل بیت کوین را پوشش دادیم و سپس به رمزارزهای اپتوس (APT) و رندر توکن (RNDR) پرداختیم که پتانسیل رشد خوبی در سال ۲۰۲۴ دارند.

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه چیست؟

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه بیت کوین (BTC) و به‌طور کل رمزارزهایی هستند که نقدینگی، حجم معاملات بالا و بازاری فعال و قوی دارند.

بهترین واچ لیست ارز دیجیتال کدام است؟

بهترین واچ لیست ارز دیجیتال باید شامل رمزارزهایی باشد که از لحاظ فاندامنتال و تکنیکال در وضعیتی صعودی قرار گرفته باشند.

سلب-مسئولیت-واچلیست-هفتگی-4-دی

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا