اخبار ارز دیجیتال

سود ماینرها بعد از هاوینگ کم نخواهد شد

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ لزوما کاهش نخواهد یافت. به گفته مدیرعامل Acheron Trading، افزایش کارمزد شبکه بیت کوین می‌تواند به دلیل ظهور اسکریپت‌های اردینالز (Ordinals) و بی‌تی‌سی‌فای (BTCFi)، درآمد ماینرها بعد از هاوینگ را پوشش دهد و بهبود ببخشد.

سودآوری استخراج بیت کوین پس از رویداد هاوینگ، با وجود کاهش ۵۰ درصدی پاداش استخراج  بیت کوین، لزوما کاهش نخواهد یافت به این معنی که کاهش پاداش استخراج با افزایش هزینه‌های شبکه جبران می‌شود.

 لوران بنایون، مدیر عامل Acheron Trading در مصاحبه‌ای به کوین تلگراف گفت:

از نظر دلاری مشخص نیست که ماینرها پس از هاوینگ وضعیت بدتری داشته باشند کاملا برعکس، کاهش پاداش استخراج با افزایش هزینه‌های شبکه جبران می‌شود.

هاوینگ بیت کوین قرار است پاداش های صدور بلاک را از ۶.۲۵ BTC به ۳.۱۲۵ BTC در ۲۰ آوریل کاهش دهد. بعد از هاوینگ‌های قبلی، شرکت‌های استخراج کوچک‌تر به دلیل کاهش پاداش بلاک مجبور به ترک کار شدند.

بنایون به کوین تلگراف گفت، با این حال، پس از هاوینگ سال ۲۰۲۴، به دلیل افزایش هزینه‌های شبکه که توسط اسکریپت‌های Ordinals و تامین مالی غیرمتمرکز بومی بیت کوین یا BTCFi افزایش می‌یابد، این موضوع متفاوت خواهد بود:

ما شاهد ظهور NFTها در بلاک چین بیت کوین بودیم و تعدادی از پروژه‌ها را دیدیم که سعی در ایجاد دیفای در شبکه بیت کوین دارند. بنابراین همه این عناصر منجر به افزایش هزینه‌های شبکه می‌شوند.

کارمزد شبکه بیت کوین کارمزد تراکنش‌هایی است که برای تشویق ماینرها برای گنجاندن تراکنش در بلاک زیر پرداخت می‌شود.

میانگین کارمزد تراکنش بیت کوین در حال حاضر ۴.۸۸ دلار به ازای هر تراکنش است. طبق اطلاعات YCharts، کارمزد تراکنش بیت کوین در سال گذشته بیش از ۸۶ درصد افزایش یافته است.

جو داونی، مدیر بازاریابی نایس هاش، به کوین تلگراف گفت: اگر قیمت بیت کوین بالای ۷۰۰۰۰ دلار باقی بماند، شرکت های استخراج بیت کوین به طور کلی سودآور خواهند ماند:

اگر قیمت بالای ۷۰۰۰۰ دلار باقی بماند، اکثر ماینرها همچنان سودآور خواهند بود، زیرا در جوایز بلاک فعلی، آن‌ها با قیمت بیت کوین بالای ۳۵۰۰۰ دلار سودآور هستند.

فراتر از قیمت بیت کوین، سودآوری یک شرکت ماینینگ به کیفیت تجهیزات استخراج و بهره وری انرژی آن بستگی دارد. داونی توضیح داد:

هاوینگ باعث کاهش سودآوری برای بسیاری از تجهیزات قدیمی می‌شود به دلیل کاهش پاداش دریافتی برای کار انجام شده توسط دستگاه‌ها. مدل‌های جدیدتر و کم‌مصرف‌تر همچنان سودآور خواهند بود، بنابراین سودآوری به اندازه مزرعه ماینینگ بستگی ندارد، بلکه به نوع تجهیزات استخراج بستگی دارد.

زمان هاوینگ بیت کوین چگونه تعیین می‌شود؟

تاریخ هاوینگ

نصف شدن پاداش استخراج پس از استخراج هر ۲۱۰۰۰۰ بلاک اتفاق می‌افتد، فرآیندی که تقریبا چهار سال طول می‌کشد. هاوینگ اول در بلاک ۲۱۰۰۰۰ در نوامبر ۲۰۱۲ انجام شد. هاوینگ دوم در بلاک ۴۲۰۰۰۰ در ژانویه ۲۰۱۶ بود. هاوینگ سوم در بلوک ۶۳۰۰۰۰ در می ۲۰۲۰ بود.

بر اساس صفحه شمارش معکوس هاوینگ بیت کوین، رویداد بعدی تقریبا ۲۰۰۰ بلاک با آن فاصله دارد و بر اساس میانگین زمان تولید بلاک بیت کوین ۱۰ دقیقه است و تاریخ احتمالی ۲۰ آوریل (ا اردیبهشت) در حدود ساعت ۱ بعد از ظهر تعیین شده است.

رویدادهای نصف کردن پاداش تا زمانی که انتظار می‌رود آخرین بیت کوین در حدود سال ۲۱۴۰ استخراج شود ادامه خواهد داشت و پس از این ماینرها فقط از کارمزد تراکنش‌ها درآمد خواهند داشت.

الناز جلالی

من، الناز جلالی، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر هستم و بیش از سه سال است که به عنوان تولیدکننده محتوا در فضای رمزارز کشور فعالیت میکنم. به حوزه تکنولوژی و فناوری علاقه‌ زیادی دارم و آشنایی با بازارهای مالی باعث شد فعالیت خود را در دنیای ارز دیجیتال شروع کنم. در همین راستا، با دقت به جزئیات و توجه به نیازهای هدفمند مخاطبان، سعی در ارائه اطلاعات مفید، متنوع و تخصصی در این زمینه دارم. نوشتن را به عنوان یک ابزار برای انتقال افکار و ایده‌‌ها انتخاب کرده‌ام و در تلاش برای ایجاد محتوایی آموزنده و اثرگذار برای مخاطبان هستم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا