اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهاناخبار بیت کوین

صعود قیمت بیت‌کوین در پی خرید BTC توسط مایکرواستراتژی

بعد از خرید اخیر بیت کوین توسط مایکرواستراتژی این رمزارز با قدرت از سطح ۲۶ هزار دلار عبور کرد. با توجه به رشد اخیر ممکن است نگرانی‌ها در مورد تاثیر دلار آمریکا بر بیت‌کوین کمی اغراق‌آمیز باشد.

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت خبری کوین‌ژورنال، خرید اخیر بیت‌کوین توسط شرکت مایکرواستراتژی به ارزش نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلار موج‌هایی را در بازار ارزهای دیجیتال به دنبال داشت و باعث ایجاد تغییر قابل توجهی در پویایی قیمت بیت‌کوین شده‌است. این اقدام نشان دهنده تعهد قوی این شرکت هوش تجاری و مایکل سیلر رئیس اجرایی آن به BTC بود.

تصمیمی که قیمت بیت کوین را افزایش داد

قبل از اعلام خرید بیت کوین توسط شرکت مایکرواستراتژی، رمزارز پیشروی بازار برای مدت کوتاهی به زیر سطح ۲۶,۰۰۰ دلار سقوط کرده بود و به مدت یک هفته زیر این سطح معامله می‌شد. با این حال، به محض انتشار اخبار مربوط به خرید BTC توسط این شرکت، قیمت بیت کوین با حرکت صعودی قابل توجهی روبه رو شد و به بالاترین سطح روزانه ۲۶,۴۲۱.۵۱ دلار رسید.

علاوه بر این خرید، دادگاه مردمی شانگهای چین نیز اخیرا علیرغم ممنوعیت ایجاد شده برای ارزهای رمزنگاری شده، اعلامیه مهمی مبنی بر شناسایی بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال متمایز، صادر کرده است. به رسمیت شناختن بیت کوین به‌عنوان یک ارز دیجیتال متمایز توجهات زیادی را به خود جلب کرده‌است. این خبر نیز رشد روند قیمت بیت کوین را تقویت کرد.

تحلیل بیت کوین، مشاهده نمودار و آخرین تحلیل های تکنیکال BTC

دادگاه شانگهای به وضوح بیت کوین را از همتایان مجازی مانند ارز دیجیتال کیو (Q)متمایز و بر ویژگی‌های منحصر به فرد آن همچون کمیابی بیت کوین و پذیرش گسترده جهانی تاکید کرد.

به رسمیت شناختن بیت کوین در دادگاه مردمی شانگهای نشان دهنده تغییر طرز تفکرات نسبت به بیت کوین در سیستم حقوقی چین است. در حالی که ممنوعیت ارزهای دیجیتال در چین همچنان پابرجاست، این شناخت بر ماهیت متمایز بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال تاکید کرده و نشان دهنده دیدگاهی متفاوت در مورد نقش و اهمیت آن در چشم انداز مالی است. این گفتمان در حال تحول پیرامون ارزهای دیجیتال در چین و کاربرد بالقوه آنها را فراتر از حدس و گمان، برجسته می‌کند.

بررسی روند بیت کوین بعد از خرید مایکرواستراتژی

بررسی روند بیت کوین بعد از خرید مایکرواستراتژی

با وجود نوسانات در هفته‌های اخیر، بیت کوین انعطاف‌پذیری خوبی از خود نشان داده است. هفته گذشته، قیمت آن به ۲۷,۵۰۰ دلار یعنی بالاترین سطح ۲۰ روزه رسید. اما سپس تحت تاثیر آخرین نشست فدرال رزرو ایالات متحده، تا پایان هفته کاری به ۲۶,۴۰۰ دلار کاهش یافت.

این رمزارز آخر هفته نسبتا ثابت باقی ماند و سطح حدود ۲۶,۶۰۰ دلار را حفظ کرد. با این حال، دوشنبه با روندی نزولی آغاز شد که منجر به افت موقت به زیر ۲۶,۰۰۰ دلار شد.

اعلامیه اخیر مایکرواستراتژی به عنوان یک کاتالیزور عمل کرد و به بهبود قیمت بیت کوین کمک کرد. انباشت مداوم بیت کوین توسط مایکرواستراتژی علاوه بر اینکه موقعیت این شرکت را به عنوان یک سرمایه‌گذار نهادی اصلی در ارز دیجیتال تقویت می‌کند، بر پذیرش رو به رشد بیت کوین به عنوان یک دارایی دیجیتال ارزشمند نیز تاثیر قابل توجهی دارد.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا