اخبار ارز دیجیتال

مایکرواستراتژی و سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری در بیت‌ کوین!

در بحبوحه افزایش قیمت بیت کوین، شرکت مایکرواستراتژی اعلام کرد که قصد دارد با سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری در بیت کوین، استراتژی خود را در بازار ارز دیجیتال تقویت کند.

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از coingape، مایکرواستراتژی (MicroStrategy) برنامه‌های خود را برای افزایش قابل توجه ذخایر بیت کوین خود از طریق فروش ۶۰۰ میلیون دلار اوراق قرضه قابل‌تبدیل اعلام کرده است. این تصمیم استراتژیک از طریق انتشار یک بیانیه مطبوعاتی فاش شد. موضوعی که نشان‌دهنده تعهد تزلزل ناپذیر این شرکت برای سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال است. مایکرواستراتژی به عنوان یک بازیگر برجسته در صنعت نرم‌افزار، قصد دارد درآمد خالص حاصل از فروش اوراق قرضه را علاوه بر رفع نیازهای عمومی شرکت، به خرید بیت کوین‌های بیشتر اختصاص دهد.

پادکست مایکرواستراتژی و سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری در بیت‌ کوین!

زمان اعلام این خبر از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا همزمان با نزدیک شدن قیمت بیت کوین به اوج تاریخی خود یعنی ۶۹,۰۰۰ دلار رخ داده است. به طور همزمان، سهام مایکرواستراتژی (MSTR) افزایش قابل توجهی را تجربه کرد و روز را با افزایش ۲۳ درصدی به ۱,۳۳۴ دلار به ازای هر سهم به پایان رساند. نگاهی به تاریخچه قیمت سهام این شرکت نشان می‌دهد که قیمت سهام مایکرواستراتژی به اوج تاریخی دو دهه اخیر رسیده است. در طول سال گذشته، مایکرواستراتژی شاهد رشد چشمگیر ۴۶۱ درصدی در ارزش سهام خود بوده‌است. با این حال، پس از اعلام این خبر، سهام این شرکت در معاملات پس از ساعت کاری با کاهش ۵ درصدی مواجه شد.

تصمیم میکرواستراتژی برای افزایش ذخایر بیت‌کوین

تصمیم میکرواستراتژی برای افزایش ذخایر بیت‌کوین

رویکرد مایکرواستراتژی برای افزایش ذخایر بیت‌کوین از طریق فروش اوراق قرضه قابل‌تبدیل، نشان دهنده استراتژی سرمایه‌گذاری تهاجمی این شرکت در بیت کوین است. این اوراق در دسته تعهدات اصلی و بدون تضمین شرکت قرار می‌گیرند که دارای برنامه پرداخت سود شش‌ماهه است. پرداخت‌هایی که از ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۴ شروع می‌شود. تاریخ سررسید این اوراق تا ۱۵ مارس ۲۰۳۰ تعیین شده که مشروط به شرایط بازخرید زودتر از تاریخ، بازخرید یا تبدیل است.

این ابزار مالی به شرکت اجازه می‌دهد تا علاوه بر افزایش ذخایر بیت کوین، موقعیت خود را به عنوان یک وزنه سنگین در بازار بیت کوین تقویت کند. در ماه فوریه، این شرکت دارایی بیت کوین خود را به ۱۹۳,۰۰۰ واحد افزایش داد که به قیمت‌های فعلی بازار نزدیک به ۱۳ میلیارد دلار ارزش دارد. علاوه بر این، مایکرواستراتژی در ماه گذشته ۸۵۰ بیت کوین خرید و سبد خود را گسترش داد.

تقویت مایکرواستراتژی با خرید ۱۵۵ میلیون دلاری

تصمیم برای افزایش ذخایر بیت کوین توسط مایکرواستراتژی موضوع جدیدی نیست. مایکل سیلر، یکی از بنیانگذاران این شرکت، از طرفداران سرسخت بیت کوین بوده و از آن به عنوان استراتژی خروج نهایی حمایت می‌کند. اعتماد او به این ارز دیجیتال از طریق خرید قابل توجه ۱۵۵ میلیون دلاری بیت کوین قبلا مشخص شده بود که دارایی‌های شرکت را به ۱۹۳۰۰۰ بیت کوین رساند.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا